Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marlous82: rondreis Las Vegas naar San Francisco

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marlous82
Amerika-ontdekker

Reis marlous82: rondreis Las Vegas naar San Francisco

Bericht door marlous82 »

Hallo Allemaal.

In juli willen wij een rondreis maken van Las Vegas naar San Francisco. De vliegtickets & Auto zijn geboekt, maar nu de rest van de reis nog :)

Onderstaande route hebben we nu in gedachten. Zouden jullie hier eens naar willen kijken en tips/op- en aanmerkingen willen geven?
Alvast bedankt!

1 's avonds aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas --> Zion
5 Zion
6 Zion --> Capitol reef NP via Bryce Canyon
7 Capitol Reef --> Arches
8 Arches
9 Arches --> Page via Monument Valley
10 Page
11 Page --> Grand Canyon North Rim
12 Grand Canyon NR
13 Grand Canyon NR
14 Grand Canyon --> Las Vegas
15 LV --> Bishop via death valley
16 Bishop --> Yosemite via tioga
17 Yosemite
18 Yosemite --> San Francisco
19 San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco --> Terug naar huis.
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: rondreis Las Vegas naar San Francisco

Bericht door Nathalie21 »

Hallo Marlous,

wat een leuk vooruitzicht! Wat mij opvalt is dat je door Death Valley heen wilt rijden en niet kiest voor een overnachting.
Persoonlijk zou ik aanraden hier zeker te blijven slapen. Vooral in juli is het erg warm en de rit van Las Vegas naar Death Valley kan dan best vermoeiend zijn. Daarnaast is het een geweldige ervaring, die je wat mij betreft, niet mag missen. Je kunt dan in de ochtend, als het nog niet ontzettend heet is, een aantal punten in Death Valley bekijken voordat je verder rijdt.

Je zou er dan voor kunnen kiezen om voor Mammoth Lakes te kiezen in plaats van Bishop zodat je alweer wat dichterbij Yosemite bent. Is niet noodzakelijk. Of je kiest voor Lee Vinging en pakt het spookstadje Bodie nog even mee :)

Succes :thumbup:
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
marlous82
Amerika-ontdekker

Re: Reis marlous82: rondreis Las Vegas naar San Francisco

Bericht door marlous82 »

Hoi Nathalie,

Bedankt voor je reactie!
We twijfelen over Death Valley omdat mijn vriendin dan (hopelijk) een week of 20 zwanger is en we ons afvragen of het dan wel uit te houden is daar...

Ik heb nog even een andere route uitgepuzzeld. Deze is volgens mij wat logischer. Zou je hier ook eens naar willen kijken?

1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 LV --> Valle /GC
5 Valle
6 Valle
7 Valle -- > Page (Antelope Canyon)
8 Page --> Arches via Monument Valley
9 Arches
10 Arches --> Capitol reef
11 Capitol Reef --> Zion via Bryce Canyon
12 Zion
13 Zion --> Death Valley
14 Death Valley --> Lee vining
15 Lee Vining
16 Lee Vining --> Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite --> San Francisco
20 San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik neem aan dat je vanuit Valle de GC wilt bezoeken? Sowieso zou ik dan kijken of je nog iets kunt vinden in Tusayan, toch een stukje dichterbij. Ook zou ik een dagje minder daar doen en die bij Moab (= Arches) voegen. Vooral omdat je daar ook nog Dead Horse Point SP + Canyonlands NP hebt..

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om de dagen in LV tussen Death Valley en Zion te plaatsen. In het begin heb je vaak nog last van een jetlag, waardoor je vroeg wakker bent. Dan kun je mooi op dag 2 meteen starten met rijden naar de GC. Tussen alle natuur door heb je dan weer een grote stad (ter afwisseling).

Verder denk ik dat je een hele mooie reis gaat maken en alvast gefeliciteerd met de (hopelijke) zwangerschap. :thumbup:
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Hoi Marlous,

Ik weet niet goed wat ik van je schema moet denken.
Het feit dat je 2 volle dagen Grand Canyon en 2 dagen Yosemite hebt ingepland geeft m.i. aan dat je er diverse wandelingen wil gaan doen.
Als ik dan echter lees dat er iemand meegaat die 20 weken zwanger is ..............................
Mijn vraag is dus eigenlijk: Waarom heb je die dagen in GC en Yosemite zo ingepland ? Wat wil je gaan doen ?

Ik heb alvast ook maar 2 routeschema's gemaakt.
De 1e is voor het geval dat je inderdaad wil gaan wandelen in GC en Yosemite.
Ik heb in deze route wel Moab (Arches) geschrapt om je meer tijd te geven voor andere parken.
Ik heb ook in beide routes Bishop weer teruggebracht als overnachtingsplaats.
Ik verwacht namelijk niet dat je in juli, als de temperatuur in Death Valley tussen de 40 en de 50 graden ligt, lange tijd buiten die auto zal vertoeven.
Mocht je die plannen toch hebben en de overnachtingen in Death Valley zijn uitverkocht of te duur dan is Lone Pine ook nog een mogelijkheid om te overnachten.
Lone Pine ligt aan de westzijde van Death Valley en ligt, vergeleken met Bishop, 1 uur rijden dichterbij DV

Route 1:
las vegas
las vegas
las vegas
Las Vegas – Grand Canyon
GC
GC
GC – Page
Page
Page – Mon. valley
Mon.Valley via Natural Bridges national monument naar Capitol Reef
Capitol Reef – Bryce
Bryce – Zion
Zion
Zion – via Valley of Fire – Las Vegas
Las Vegas – via Death Valley - Bishop (of Lone Pine)
Bishop (of Lone Pine) – Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco

In de 2e route heb ik Moab wel opgenomen, maar zijn er van zowel de GC als van Yosemite dagen vervallen.
Je hebt nog genoeg tijd om alle bezienswaardigheden in die parken te bekijken, en tijd voor wat korte wandelingen, maar als je echt wilde wandelplannen hebt is dit schema minder geschikt.

Route 2:
las vegas
las vegas
las vegas
Las Vegas – Grand Canyon
GC
GC – Page. Vertrek vroeg in de ochtend zodat je voldoende tijd hebt in Page
Page – Mon. valley
Mon Valley – Moab
Moab Bezioek Arches
Moab. Bezoek Canyonlands en Dead Horse Point
Moab – Capitol Reef Bezoek onderweg Goblin State Park
Capitol Reef – Bryce
Bryce – Zion
Zion
Zion – via Valley of Fire – Las Vegas
Las Vegas –via Death Valley - Bishop (of Lone Pine)
Bishop (of Lone Pine) – Yosemite
Yosemite
Yosemite – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco

Ben benieuwd wat je er van vindt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 2 of 3 volle dagen Yosemite helemaal niet te veel. Je kunt leuke korte en langere wandelingen maken (zie mijn wandelsite) en met 20 weken voel je je normaal gesproken goed genoeg om van alles te doen! Maar naast wandelingen is er nog veel meer te doen, wij vinden de rangeractiviteiten altijd erg interessant, je kunt fietsen, raften, naar de Marposa Grove voor de sequoia's, zwemmen, etc.
Bij de GC zijn de mogelijkheden wat minder afwisselend, maar ook daar is genoeg te zien en te doen. Het is een kwestie van keuzes maken en dan is een extra dag Moab niet gek, want ook daar is genoeg te doen. Hou er wel rekening mee dat het daar erg heet is.
Ik vind het wel jammer dat jullie geen overnachting bij Bryce hebben, en bij Monument Valley.
Overnachten in DV is heel bijzonder vind ik, en goed te doen met de airco overal. Je hebt dan de iets koelere en veel mooiere avond- en ochtenduren voor de uitzichtpunten.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen, wij zijn in 2004, 2006 en 2008 ook in juli en augustus naar het zuidwesten geweest.
Bedenk dat het in juli ook in Las Vegas erg heet is, en dat je daar erg veel moet lopen als je de hotels wilt bekijken.
Is er een reden voor 2 nachten Lee Vining in jullie tweede voorstel?

Marianne
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

Bedankt voor al jullie reacties.. Ik ga proberen op alle vragen antwoord te geven :)
Ems2012 schreef:Ik neem aan dat je vanuit Valle de GC wilt bezoeken? Sowieso zou ik dan kijken of je nog iets kunt vinden in Tusayan, toch een stukje dichterbij. Ook zou ik een dagje minder daar doen en die bij Moab (= Arches) voegen. Vooral omdat je daar ook nog Dead Horse Point SP + Canyonlands NP hebt..

Ja, Vale om idd de GC te bezoeken. Ik kon in Tusayan niets meer vinden, vandaar Valle. En een dag extra bij Arches klinkt goed, ga ik doen!

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om de dagen in LV tussen Death Valley en Zion te plaatsen. In het begin heb je vaak nog last van een jetlag, waardoor je vroeg wakker bent. Dan kun je mooi op dag 2 meteen starten met rijden naar de GC. Tussen alle natuur door heb je dan weer een grote stad (ter afwisseling).
We willen wel graag starten in LV, om bij te komen van de vlucht vooral, evt zou daar nog een dag minder kunnen (alhoewel we er nu eigenlijk maar 2 volle dagen zijn)

Verder denk ik dat je een hele mooie reis gaat maken en alvast gefeliciteerd met de (hopelijke) zwangerschap. :thumbup: Thanks... En de zwangerschap is er (hoe pril ook) al :D
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

huh? nou had ik net een bericht geplaatst, is ie weg!
Nog maar een keer:

Ik heb er wat vragen/ opmerkingen uitgepikt:

Ik neem aan dat je vanuit Valle de GC wilt bezoeken? Sowieso zou ik dan kijken of je nog iets kunt vinden in Tusayan, toch een stukje dichterbij. Ook zou ik een dagje minder daar doen en die bij Moab (= Arches) voegen. Vooral omdat je daar ook nog Dead Horse Point SP + Canyonlands NP hebt..
We willen idd de GC vanuit Valle bezoeken. In Tusayan kon ik geen overnachtingen meer vinden, vandaar dat ik voor Valle heb gekozen. Ik ga nog beter zoeken, mocht er in Tusayan nog plek zijn dan boek ik daar. En ik heb nu een dagje GC uit mijn plan gehaald en een extra dag Moab toegevoegd.

Het feit dat je 2 volle dagen Grand Canyon en 2 dagen Yosemite hebt ingepland geeft m.i. aan dat je er diverse wandelingen wil gaan doen.
Als ik dan echter lees dat er iemand meegaat die 20 weken zwanger is ..............................
Mijn vraag is dus eigenlijk: Waarom heb je die dagen in GC en Yosemite zo ingepland ? Wat wil je gaan doen ?

Lange wandelingen maken is niet de bedoeling... We willen juist een wat relaxtere reis en niet elke dag honderden kilometers hoeven te rijden. Vandaar dat ik bij GC en Yosemite een extra dagje had gepland. Ik heb een dagje GC uit mijn plan gehaald en een extra dag Moab toegevoegd. Ook heb ik nu een dag Yosemite eruit gehaald en een dag Bryce Canyon toegevoegd, maar hierover twijfel ik nog omdat we dan 3 dagen achter elkaar moeten verkassen. Ik had begrepen dat het in Yosemite ook koeler is, vandaar daar een extra dagje.

Ik verwacht namelijk niet dat je in juli, als de temperatuur in Death Valley tussen de 40 en de 50 graden ligt, lange tijd buiten die auto zal vertoeven.
Mocht je die plannen toch hebben en de overnachtingen in Death Valley zijn uitverkocht of te duur dan is Lone Pine ook nog een mogelijkheid om te overnachten.
Lone Pine ligt aan de westzijde van Death Valley en ligt, vergeleken met Bishop, 1 uur rijden dichterbij DV

Ik twijfel ook over de overnachting in DV. Wel erg warm... ik kijk nog even waar qua overnachtingen nog het meeste mogelijk is.
En bedankt voor je routes!!

Ik vind 2 of 3 volle dagen Yosemite helemaal niet te veel. Je kunt leuke korte en langere wandelingen maken (zie mijn wandelsite) en met 20 weken voel je je normaal gesproken goed genoeg om van alles te doen! Maar naast wandelingen is er nog veel meer te doen, wij vinden de rangeractiviteiten altijd erg interessant, je kunt fietsen, raften, naar de Marposa Grove voor de sequoia's, zwemmen, etc. Dat was ook een beetje de bedoeling. Een beetje relaxen ook! :)

Ik vind het wel jammer dat jullie geen overnachting bij Bryce hebben, en bij Monument Valley.Een overnachting Bryce heb ik er nu bij in gezet, maar zoals ik hierboven heb gezet twijfel ik daar nog een beetje over. Ik kon bij MV helaas geen overnachtingsmogelijkheden meer vinden.. :(

Bedenk dat het in juli ook in Las Vegas erg heet is, en dat je daar erg veel moet lopen als je de hotels wilt bekijken.
Is er een reden voor 2 nachten Lee Vining in jullie tweede voorstel?

We hebben een huurauto in Vegas, en we zijn daar vooral om bij te slapen en de rest vd reis uitgerust te maken. 1 dagje Vegas leek ons te weinig, 2 is misschien wel weer wat veel (1e dag komen we pas 's avonds laat aan, 4e dag 's ochtends vroeg weer weg.
Het extra nachtje lee Vining was omdat we anders 3 dagen moeten verkassen, maar ik denk toch dat ik 1 van die overnachtingen weer bij Yosemite aanplak.

ik zal zo het aangepaste schema weer even online zetten. Alvast bedankt voor al jullie hulp!!
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

Ik denk dat dit t gaat worden, ik twijfel alleen nog over dag 6. Aangezien dag 5 en 7 nogal een stukje rijden zijn vraag ik me af of we dan tijd hebben om Antelope Canyon te zien, vandaar dat ik daar nu nog een dag extra heb genomen en een dag LV weg heb gelaten. Ik denk toch dat we het daar na 1 dag wel hebben gezien eigenlijk :)

1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas --> Valle/Tusayan (Gr. Canyon)
4 Valle/Tusayan
5 Valle/Tusayan --> Page (Antelope Canyon)
6 Page (Antelope Canyon)
7 Page --> Moab/Arches via Monument Valley
8 Moab/Arches
9 Moab/Arches
10 Moab/Arches --> Capitol Reef
11 Capitol Reef --> Zion (via Bryce Canyon)
12 Zion
13 Zion --> Furnace Creek (Death Valley)
14 Furnace Creek --> Lee Vining (Bodie)
15 Lee Vinging
17 Yosemite
18 Yosemite
20 San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

He?? Ik had voor het laatste berichtje nog uitgebreide berichten gestuurd met antwoord op alle vragen...Die zijn dus nog niet geplaatst. Komt nog neem ik aan!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vrees dat die weg zijn ...
Je had daarom die 2 nachten Lee VIning wellicht al uitgelegd?

De route is mooi zo!
Als jullie alleen AC willen doen is 1 overnachting bij Page voldoende. Ik zou dan een overnachting in Page en 1 in MV doen. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2008-verslag.
Ik zou de 2e nacht Lee VIning inruilen voor een overnachting bij Bryce.

Marianne
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

Ze staan er toch! Daarin had ik idd antwoord gegeven op de vragen :)

Ik ben nu aan het zoeken naar een overnachting in monument valley, als dit lukt doen we 1movernachting in page minder.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor MV zijn de cabins bij Goulding's Campgournd wel leuk, en betaalbaar. Zie hier.
Je kunt voor de GC in plaats van Valle of Tusayan ook eens in het park zelf kijken, zie daarvoor http://www.xanterra.com

Marianne
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

Martin & Marianne schreef:Voor MV zijn de cabins bij Goulding's Campgournd wel leuk, en betaalbaar. Zie hier.
Je kunt voor de GC in plaats van Valle of Tusayan ook eens in het park zelf kijken, zie daarvoor http://www.xanterra.com

Marianne
We komen helaas niet door Mesa Verde, maar ik heb nu wel een accomodatie rondom Monument valley gevonden.
En.... (ik ben helemaal blij) ik heb er ook 1 geboekt in de Grand Canyon zelf. Omdat we het schema een beetje hebben omgegooid was er nog 1 hotelkamer in GCvillage vrij! :))
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met MV wordt in dit geval Monument Valley ook bedoelt :wink:
Aangezien dag 5 en 7 nogal een stukje rijden zijn
Deze ritten vallen nog wel mee hoor. Het lijkt qua tijd erger dan wat het is en je rijdt door een zeer mooie omgeving.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik gaf een verkeerde link zie ik, van de dag ervoor. Dit is de goede link voor Gouldings.

Mooi dat er nog niets in de GC vrij was. Je zult trouwens vaak zien dat er nog wel iets vrii komt, er zijn regelmatig annuleringen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 apr 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

PSVwally schreef:Met MV wordt in dit geval Monument Valley ook bedoelt :wink:

Als ik op het Linkje klik kom ik toch op Mesa Verde uit... Das toch niet hetzelfde?
Aangezien dag 5 en 7 nogal een stukje rijden zijn
Deze ritten vallen nog wel mee hoor. Het lijkt qua tijd erger dan wat het is en je rijdt door een zeer mooie omgeving.
We hebben de reisplannen iets aangepast, de ritten vallen inderdaad mee :)
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

Martin & Marianne schreef:Ik gaf een verkeerde link zie ik, van de dag ervoor. [url=http://martinenmarianne.blogspot.nl/200 ... y.html=Dit[/url] is de goede link voor Gouldings.

Mooi dat er nog niets in de GC vrij was. Je zult trouwens vaak zien dat er nog wel iets vrii komt, er zijn regelmatig annuleringen.

Marianne
Ah, vandaar!
Ik heb net 5 minuten geleden wat geboekt in Monument Valley (wetherill inn). HOpelijk net zo mooi!
marlous82
Amerika-ontdekker

Bericht door marlous82 »

Ik zie net trouwens dat ik wel op die site had gekeken voor een cabin, maar die waren 50 dollar duurder, vandaar maar voor die andere gekozen.
Ik ga nog wel even verder op jullie blogs snuffelen hoor! Leuk!
Nathalie21
Amerikakenner

Bericht door Nathalie21 »

marlous82 schreef:
1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas --> Valle/Tusayan (Gr. Canyon)
4 Valle/Tusayan
5 Valle/Tusayan --> Page (Antelope Canyon)
6 Page (Antelope Canyon)
7 Page --> Moab/Arches via Monument Valley
8 Moab/Arches
9 Moab/Arches
10 Moab/Arches --> Capitol Reef
11 Capitol Reef --> Zion (via Bryce Canyon)
12 Zion
13 Zion --> Furnace Creek (Death Valley)
14 Furnace Creek --> Lee Vining (Bodie)
15 Lee Vinging
17 Yosemite
18 Yosemite
20 San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco
Lijkt me een prima route zo :thumbup: Ik zou wat later uit Zion vertrekken zodat je na het warmste punt van de dag aankomt in Death Valleyv. Zorg dat je voldoende water bij je hebt! En zoals ik al zei dan 's ochtends op tijd op staan om een aantal mooie punten te bekijken en voor de middag naar Lee Vining rijden.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer