Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jullie 'Emigratie motieven'
-
- Amerika-expert
Re: Jullie 'Emigratie motieven'
Duurt het echt zo lang om een auto te kopen in Nederland? Ik vroeg me eigenlijk al af waarom 2 vriendinnen zo lang op hun auto moesten wachten maar ik nam aan dat het een bijzondere bestelling was ofzoiets....maar dat is dus standaard? Wij hebben in Nederland alleen tweedehands auto's van particulieren gekocht en dat gaat natuurlijk lekker snel. Je bekijkt de auto, neemt een beslissing, betaalt en hoppekee, je rijdt weg. De enige nieuwe auto die we gekocht hebben was op de basis en die moest uit een andere stad komen dus het duurde even. Was best komisch, de auto die we kochten was te ver weg voor een testritje en op de basis waar we waren hadden ze geen Dodge Caravan staan op het moment dus de verkoper moest flink zoeken om een Caravan binnen redelijk afstand te vinden...we hebben maar afgezien van een testrit omdat we in Texas een Grand Caravan hebben en ervan uitgingen dat het verschil niet zo groot zou zijn.
Hier in Amerika was het een kwestie van een paar uur om een nieuwe auto te kopen. Duurde vooral lang omdat onze credit score wel goed was maar onze credit history niet erg lang was na al die jaren in Europa. Maar er was een speelhoek voor de kinderen, popcorn, vriendelijke verkoper, dus het viel me heel erg mee.
Hier in Amerika was het een kwestie van een paar uur om een nieuwe auto te kopen. Duurde vooral lang omdat onze credit score wel goed was maar onze credit history niet erg lang was na al die jaren in Europa. Maar er was een speelhoek voor de kinderen, popcorn, vriendelijke verkoper, dus het viel me heel erg mee.
Amerikaanse dealer koopt ze in en de Europese niet?
Auto's die bij de dealer staan zijn van de fabriek niet van dealer.
De showroommodelen maar niet de voorraad neem ik aan?
Alles is van de fabriek, vandaar ook als je bijvoorbeeld een rode Mustang wilt en die hebben ze niet dan halen ze hem weg bij een andere dealer in een bepaalde straal. Dealers betalen rente aan de fabriek, dus hoe sneller verkocht, hoe minder rente. De auto's van de used dealers zijn meestal van de bank.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik heb hier nog nr 97/ 98/99/100 van de top 100 lijst van emigratie motieven:
-Free shipping bij veel internetwinkels. Probeer dat maar eens met een internetwinkel uit Spanje of Rusland (qua afstand). Ok sommige Chinese wel.
-Free WIFI in hotels en restaurants
-Toll Free telefoonnrs bellen van bedrijven en instellingen.
-Muziek dat meer bij je binnen komt omdat het in de VS is gemaakt en bedoeld voor de VS.
En nog een verlate top 25 notering :
-De heerlijke taal om te spreken en aan te horen.
-De toespraken van Michelle Obama ..vaaktraantjewegpinkendoet. En ook die van Barrack natuurlijk.
-Free shipping bij veel internetwinkels. Probeer dat maar eens met een internetwinkel uit Spanje of Rusland (qua afstand). Ok sommige Chinese wel.

-Muziek dat meer bij je binnen komt omdat het in de VS is gemaakt en bedoeld voor de VS.
En nog een verlate top 25 notering :
-De heerlijke taal om te spreken en aan te horen.
-De toespraken van Michelle Obama ..vaaktraantjewegpinkendoet. En ook die van Barrack natuurlijk.

- DixieChick
- Amerika-expert
DejaVu - als je hier een auto koopt, dan rij je er dezelfde dag nog mee weg. Ik wilde perse een rode Honda met een handmatige versnelling, die had de dealer niet zelf, maar die hebben ze diezelfde dag ergens uit Savannah opgehaald, en ik kon hem 's middags ophalen. Toen we mijn mans auto kochten was dat de laatste auto waarin we proefreden, en na een uurtje allerlei papieren getekend te hebben kregen we hem mee. Super handig 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ja ik vind het vreemd waarom dat niet in Europa kan, altijd verhalen over drukte in de fabriek enzo zelfs nu vertellen ze nog dat ze het druk hebben. Een audi a4 3 maanden levertijd...
Amerika is een auto land, stuk van de cultuur, Europa is meer van de vervoersmiddelen en daarnaast is er een ruimtegebrek. De grote merken in Europa verdelen de auto's naar vraag van dat moment, dealers zijn afhankelijk wat ze krijgen en vaak weten ze geeneens wat het aanbod over 3 maanden is, praat even over ervaring van 10 jaar geleden, wilde toen zo'n Mitsubishi truck, was niet aan te komen ter frustratie van de dealer.
kaap koraal schreef:Ik heb hier nog nr 97/ 98/99/100 van de top 100 lijst van emigratie motieven:
-Free shipping bij veel internetwinkels. Probeer dat maar eens met een internetwinkel uit Spanje of Rusland (qua afstand). Ok sommige Chinese wel.![]()
-Muziek dat meer bij je binnen komt omdat het in de VS is gemaakt en bedoeld voor de VS.l:
He Kaap, als je straks met je Mustang over de Keys blaast met 80 mile per uur op de radio Willie Nelson met On the Road again hoop ik niet dat je wat zwaailichten in je achteruitkijk spiegel ziet, zie je opeens de andere kant van Amerika

Cultuur? dus dan geef je levertijden van 3 maanden? Nee dat lijkt me sterk, er rijden meer auto's in Europa dan in de VS dus het Amerika autoland heeft te maken met de afstanden en allerlei diensten die eromheen gebouwd zijn.
De Franse merken staan op het randje van de afgrond en de Duitsers duwen ze er graag overheen. Frankrijk heeft recentelijk nog gepolst of de Duitsers interesse hadden in een samenwerking maar ze werden in het gezicht uitgelachen.
De Franse merken staan op het randje van de afgrond en de Duitsers duwen ze er graag overheen. Frankrijk heeft recentelijk nog gepolst of de Duitsers interesse hadden in een samenwerking maar ze werden in het gezicht uitgelachen.
Het valt mij juist op dat ook in Amerika er steeds meer "economy" auto's in omloop raken en de zogenaamde slurpers en trucks juist niet zo goed meer verkopen (of voor heel weinig). Natuurlijk, je kunt er nog steeds in rijden en het is ook nog wel te koop maar ik zie toch vooral dat mensen steeds vaker kiezen voor een kleinere en zuinigere wagen.
Ik vind dat zelf geen slechte ontwikkeling moet ik zeggen. Ik zou best willen downsizen naar een kleinere wagen (ook al heb ik nu niet eens zo'n grote) maar voorlopig vind ik het best eng om met een kleinere wagen rond te rijden juist omdat zoveel anderen grotere wagens hebben en ik dan dus het idee heb dat ik bij een botsing het onderspit delf. Verder kan het wel leuk zijn, zo'n slurper, maar van mij mag er wel wat meer milieubewustzijn in Amerika komen als het gaat om auto's. Dus minder slurpers maar ook bijvoorbeeld niet alles laten draaien als je even bij een winkel naar binnen loopt.
Ik snap echter wel wat je zegt over vrijheid. Helaas heeft die vrijheid, net zoals alles, zijn prijs natuurlijk
Ik vind dat zelf geen slechte ontwikkeling moet ik zeggen. Ik zou best willen downsizen naar een kleinere wagen (ook al heb ik nu niet eens zo'n grote) maar voorlopig vind ik het best eng om met een kleinere wagen rond te rijden juist omdat zoveel anderen grotere wagens hebben en ik dan dus het idee heb dat ik bij een botsing het onderspit delf. Verder kan het wel leuk zijn, zo'n slurper, maar van mij mag er wel wat meer milieubewustzijn in Amerika komen als het gaat om auto's. Dus minder slurpers maar ook bijvoorbeeld niet alles laten draaien als je even bij een winkel naar binnen loopt.
Ik snap echter wel wat je zegt over vrijheid. Helaas heeft die vrijheid, net zoals alles, zijn prijs natuurlijk

-
- Amerikakenner
Ben vorige vakantie 2x aangehouden met allebei 29 miles te hard : 1e keer boete $350.00 en 2e keer een waarschuwing !Hondo schreef:
He Kaap, als je straks met je Mustang over de Keys blaast met 80 mile per uur op de radio Willie Nelson met On the Road again hoop ik niet dat je wat zwaailichten in je achteruitkijk spiegel ziet, zie je opeens de andere kant van Amerika
Nou dat zal je ook nooit meer meemaken hier een waarschuwing voor zo'n overtreding.
Die 1e was op de Alligator Alley , één lange rechte weg , weinig mensen op de weg en met de toen hagelnieuwe Camaro SS die ik een weekend gehuurd had bij AVIS.
Werd ook een dure bedoeling omdat je zo gewend bent om onbeperkte miles erbij te krijgen maar dat was ik bij deze ff vergeten te vragen/informeren.
Cape Coral - Miami - Cape Coral ben gelukkig vergeten wat de miles prijs was !

Het zal eerder Michael Bubble worden met "HOME" !!

Vraag een Amerikaan wat hij aan auto's heeft gehad en hij weet de kleur bekleding nog van zijn eerste en zal je ook precies vertellen wat voor blok en versnellingsbak. Vraag het aan een Europeaan en deze kan zich net de kleur herinnerenDejaVu schreef:Cultuur? dus dan geef je levertijden van 3 maanden? Nee dat lijkt me sterk, er rijden meer auto's in Europa dan in de VS dus het Amerika autoland heeft te maken met de afstanden en allerlei diensten die eromheen gebouwd zijn

kaap koraal schreef:Ben vorige vakantie 2x aangehouden met allebei 29 miles te hard : 1e keer boete $350.00 en 2e keer een waarschuwing !
Nou dat zal je ook nooit meer meemaken hier een waarschuwing voor zo'n overtreding.:
Geloof bij 30 mile kunnen ze je in Jail gooien, heeft zoiets nog invloed op je Visum en by the way, gefeliciteerd met de 5 jaar

En alle Schotten zijn gierig, Belgen dom, Mexicanen lui, Aziaten studeren hard .....Hondo schreef:Vraag een Amerikaan wat hij aan auto's heeft gehad en hij weet de kleur bekleding nog van zijn eerste en zal je ook precies vertellen wat voor blok en versnellingsbak. Vraag het aan een Europeaan en deze kan zich net de kleur herinnerenAuto's zijn erg belangrijk in de Amerikaanse cultuur. Omdat de dealer ook de financiën regelt kan het ook sneller gaan en Amerikanen kopen vaak op emotie,
Heb je nog meer incorrecte veralgemeniseringen?
Aanvulling: Voor hen die mijn bovenstaande stukje verkeerd interpreteren, dit zijn bewust gekozen veralgemeniseringen, ik weet dat ze niet kloppen!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:

Maar misschien zegt dat al genoeg

Groetjes,
Carine
Carine
Ik denk dat je 2 groepen hebt als het gaat om Amerikanen en auto's, een groep die echt gepassioneerd is en dus echt bepaalde type auto's (bij voorkeur gemaakt in Amerika) rijdt, denk Mustang, Camero of oudere auto's die opgeknapt zijn .. die zullen inderdaad wel weten welke kleur en motor hun auto's hadden. Maar dan is er ook een enorm grote groep die een auto gewoon ziet als middel om van A naar B te komen en verder niets. Die groep koopt denk ik vaak "tigdehands" en ik betwijfel of die ook weten wat de kleur en motor van hun vorige auto's waren.
En voor Europeanen denk ik dat die scheiding ook te maken is alhoewel ik denk dat bijvoorbeeld in Nederland je gewoon sowieso minder vaak voor je lol rijdt omdat het land zich er minder goed voor leent qua afstanden en drukte op de weg. Maar ook daar heb je mensen die een een oudere opgeknapte klassieker gezellig tochtjes maken.
En voor Europeanen denk ik dat die scheiding ook te maken is alhoewel ik denk dat bijvoorbeeld in Nederland je gewoon sowieso minder vaak voor je lol rijdt omdat het land zich er minder goed voor leent qua afstanden en drukte op de weg. Maar ook daar heb je mensen die een een oudere opgeknapte klassieker gezellig tochtjes maken.
-
- Amerikakenner
Ik ben het wel met Hondo eens dat er echt wel een auto(sub)cultuur heerst in Amerika :Hockey schreef:En alle Schotten zijn gierig, Belgen dom, Mexicanen lui, Aziaten studeren hard .....Hondo schreef:Vraag een Amerikaan wat hij aan auto's heeft gehad en hij weet de kleur bekleding nog van zijn eerste en zal je ook precies vertellen wat voor blok en versnellingsbak. Vraag het aan een Europeaan en deze kan zich net de kleur herinnerenAuto's zijn erg belangrijk in de Amerikaanse cultuur. Omdat de dealer ook de financiën regelt kan het ook sneller gaan en Amerikanen kopen vaak op emotie,
Heb je nog meer incorrecte veralgemeniseringen?
Aanvulling: Voor hen die mijn bovenstaande stukje verkeerd interpreteren, dit zijn bewust gekozen veralgemeniseringen, ik weet dat ze niet kloppen!
-Veel steden hebben hun eigen dragstrip/circuits waar je vanaf $35.00 kan gaan spelen met je auto.
-Kijk naar al die tientallen grote proffesionele autosites/programma's/beurzen/veilingen/meetings/swapmeets/tuners enz enz.
-Onsterfelijke films met/over auto's hebben gemaakt.
-Lowriders/enorme velgen onder auto's zetten/alles vergullen-verzilveren/airrides/springende auto's/wereld beroemde tuners-customizers/enz enz.
-Een nieuwe auto kopen is geregeld een happening , met de hele familie de nieuwe auto ophalen, foto's/video's van het overhandigen van de sleutels met de verkoper erop dat
kennen wij hier helemaal niet.
-
- Amerikakenner
Had ik al gezegd dat ik het anti-rookbeleid ook erg waardeer ? 
En de sterke liefde voor het vaderland , zelfs door de nieuwkomers. Proud to be an American !

En de sterke liefde voor het vaderland , zelfs door de nieuwkomers. Proud to be an American !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3720 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 14 Reacties