Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jullie 'Emigratie motieven'
-
- Amerika-expert
Re: Jullie 'Emigratie motieven'
Wij hebben onze zoon, geboren in Manhattan, dus verkeerd/anti-Amerikaans opgevoed? Hebben hem aangeleerd dat een auto een vervoermiddel is, vier wielen, een stuur en een werkende motor, wat wil je nog meer.
Maar ja, wij zijn dan ook maar drie van de 320 miljoen Amerikanen of zo.
Het is natuurlijk wel zo, dat er hier zoveel mensen zijn, dat je altijd wel een groep(je) mensen kan vinden die precies zo denken als jij.
En toen ik bij Discount Store News werkte dachten ze dat ze me een plezier deden om me de afdeling auto's te geven. Niet dus. Gelukkig was ik vertrokken voordat ik m'n eerste verhaal binnen had moeten hebben.
Maar ja, wij zijn dan ook maar drie van de 320 miljoen Amerikanen of zo.
Het is natuurlijk wel zo, dat er hier zoveel mensen zijn, dat je altijd wel een groep(je) mensen kan vinden die precies zo denken als jij.
En toen ik bij Discount Store News werkte dachten ze dat ze me een plezier deden om me de afdeling auto's te geven. Niet dus. Gelukkig was ik vertrokken voordat ik m'n eerste verhaal binnen had moeten hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Als ik in Manhattan zou wonen zou ik ook liever de metro pakken.
Het zal sneller zijn en de luchtkwaliteit voor miljoenen zal schoner blijven en je zal geld besparen door het dure parkeren.
En de 80 mph halen zal zeker moeilijk worden.
Maar over alle bruggen rijden (in de rustige uurtjes) is weer wel heel erg mooi maar dat heb ik al gedaan got the T-shirt.
Het zal sneller zijn en de luchtkwaliteit voor miljoenen zal schoner blijven en je zal geld besparen door het dure parkeren.
En de 80 mph halen zal zeker moeilijk worden.

Maar over alle bruggen rijden (in de rustige uurtjes) is weer wel heel erg mooi maar dat heb ik al gedaan got the T-shirt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar zit je een paar duizend kilometers naast met Michael Buble, want hij is een ... Canadees.kaap koraal schreef: Het zal eerder Michael Bubble worden met "HOME" !!

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
In een eerder vergelijkbare topic schreef Rivercola dat als je met ontvredenheid/frustratie vertrekt dat je deze wellicht ook meeneemt naar je nieuwe omgeving.
Hoezo gratis geld. Dit klinkt als rechtse populisme aka PVV-taal. Bij elke crisis in de EU grijpt men naar nationalisme en gaat opzoek naar zondebokken; joden,moslims, migranten etc. De meeste Europese landen zouden hun geschiedenis van de jaren 1930/45 zomaar kunnen herhalen.kaap koraal schreef: EU vertegenwoordiger zei nog vorige week : "Mensen geen paniek als Bulgarije en Roemenie toetreden dan gaan deze mensen allemaal naar zuid-Europa ipv van naar NL"
Maar ieder kind weet dat er nu in Spanje geen werk is en dat er in NL gratis geld voor ze klaar ligt ..rarara waar zouden ze nou heen gaan ?
-
- Amerikakenner
Dan zullen we RiverCola maar geloven niet ?
Laat ik hier op zeggen dat ik in ieder geval niet links ben maar ook geen PVV stemmer.
Maar dat hier gratis geld voor het oprapen ligt is algemeen bekend en wie dat niet ziet is blind of links.
Laat ik hier op zeggen dat ik in ieder geval niet links ben maar ook geen PVV stemmer.
Maar dat hier gratis geld voor het oprapen ligt is algemeen bekend en wie dat niet ziet is blind of links.
Zou jij me wijs kunnen maken waar dat gratis geld voor het oprapen ligt?
kaap koraal schreef:Laat ik hier op zeggen dat ik in ieder geval niet links ben maar ook geen PVV stemmer.
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 02 apr 2013, 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet herken. De mensen die ik hier ken zien hun auto(s) als vervoermiddel en trekken zich er weinig van aan hoe het eruit ziet of wat een ander er van vindt (op een verdwaalde over het paard getilde soccer-mom naIk ben het wel met Hondo eens dat er echt wel een auto(sub)cultuur heerst in Amerika :
-Veel steden hebben hun eigen dragstrip/circuits waar je vanaf $35.00 kan gaan spelen met je auto.
-Kijk naar al die tientallen grote proffesionele autosites/programma's/beurzen/veilingen/meetings/swapmeets/tuners enz enz.
-Onsterfelijke films met/over auto's hebben gemaakt.
-Lowriders/enorme velgen onder auto's zetten/alles vergullen-verzilveren/airrides/springende auto's/wereld beroemde tuners-customizers/enz enz.
-Een nieuwe auto kopen is geregeld een happening , met de hele familie de nieuwe auto ophalen, foto's/video's van het overhandigen van de sleutels met de verkoper erop dat
kennen wij hier helemaal niet.

-
- Amerikakenner
Daar ben ik in een te goede stemming voor, lees de kranten/internet er maar op na en je vindt genoeg.
@Cincijansen: Ik zei toch al dat hier in verhouding veel vrouwen komen.
@Cincijansen: Ik zei toch al dat hier in verhouding veel vrouwen komen.

Laatst gewijzigd door kaap koraal op 02 apr 2013, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Een autocultuur of niet. Het verklaard nog steeds die levertijden niet...
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Jammer dat je niet met bronnen komt, ik wil ook wel weten waar dat gratis geld ligt.
Lijkt me een verhaal van iemand met een hele dikke duim.
Lijkt me een verhaal van iemand met een hele dikke duim.
-
- Amerikakenner
Enkele duizenden in Marokko woonachtige kinderen met een Nederlands paspoort worden terug naar Nederland gestuurd. Op die manier hopen de ouders hun kinderbijslag te behouden.
Hoeveel miljard heeft de fraude van virtuele kinderen in Marokko gekost, onderzoekscijfers van de heer Lakeman toonden aan dat daar in werkelijkheid minder kinderen geboren werden dan waarvoor werd uitgekeerd werd. Die fraude met virtuele kinderen werd door de politiek steevast genegeerd.
Zo ging er gemiddeld naar Marokko bijna 40.000 per moeder per jaar, die scheen dan gemiddeld 13,5 kinderen te hebben.
Na een onderzoek in Egypte bleek dat driekwart onterecht kinderbijslag ontving..
(bron Elsevier)
Minstens acht ton aan Europese landbouwsubsidies is in 2011 uitgekeerd aan Nederlandse kerkgemeenschappen en stichtingen ter behoud van religieus erfgoed. Van geld dat bedoeld is voor de 'leefkwaliteit op het platteland' werd onder meer een mortuarium gebouwd. Ook werden er verbouwingen en onderhoud van kerken en een synagoge mee gefinancierd.
Zo ontving de protestantse kerk in Colijnsplaat in 2011 90.000 euro landbouwsubsidie vanuit Brussel. Het geld is gebruikt voor een grote verbouwing.
Ook de Interkerkelijke Stichting Ethiopië en Eritrea ontving in het boekjaar 2010-2011 een forse landbouwsubsidie vanuit Brussel: ruim 116.000 euro. De stichting in Urk kreeg het geld onder de noemer 'Leefkwaliteit op het platteland' en gebruikte het om een nieuw onderkomen te laten bouwen, waardoor de stichting in Urk 'zichtbaarder is en exposities kan houden'.
De subsidie voor de polstokverspringclub in Jaarsveld en de 6000 euro voor de sjoelvereniging Ter Apel zijn twee van de vele opvallende subsidies in de database waarin alle aan Nederland uitgekeerde Europese landbouwsubsidies in het boekjaar 2010/2011 staan, stelt de Zeeuwse krant. ,,De subsidies zijn rechtmatig, maar roepen vragen op of ze wel het doel dienen waarvoor de subsidies ooit in leven zijn geroepen: het ondersteunen van boeren."
De inmiddels vertrokken docent bedrijfseconomie die vanwege zijn islamitische geloof vrouwen geen hand wil geven, heeft als jongerenwerker van de in Utrecht gevestigde stichting Jongeren in Actie onterecht subsidiegeld ontvangen.
Dat blijkt uit een onderzoek dat het college van Burgemeesters en Wethouders heeft uitgevoerd naar de stichting, zo meldt website de Nieuwe Utrechter. De docent en zijn broer betaalden zichzelf als jongerenwerkers meer dan 70.000 euro aan salaris uit. Twee keer zo veel als de bedoeling was. Door de overschrijding kon het geld niet gebruikt worden voor jongeren, zoals huur van sportzalen. De broers moeten het geld terugbetalen. Volgens de gemeente zijn alleen de door de stichting georganiseerde wijkdebatten volgens afspraak verlopen.
De docent veroorzaakte begin dit jaar een flinke rel op de hogeschool. Na een reis naar Mekka besloot de man dat hij vrouwen geen hand meer wil geven. Het College van Bestuur besloot na overleg met experts aanvankelijk geen probleem van de zaak te maken. Onder meer omdat de docent zijn respect toont door vrouwen met een buiging te begroeten. Later moet hij toch het veld ruimen.
Maar ik zei al ik heb hier geen zin in want er kan er wel tientallen zoniet honderden benoemen.
Hoeveel miljard heeft de fraude van virtuele kinderen in Marokko gekost, onderzoekscijfers van de heer Lakeman toonden aan dat daar in werkelijkheid minder kinderen geboren werden dan waarvoor werd uitgekeerd werd. Die fraude met virtuele kinderen werd door de politiek steevast genegeerd.
Zo ging er gemiddeld naar Marokko bijna 40.000 per moeder per jaar, die scheen dan gemiddeld 13,5 kinderen te hebben.
Na een onderzoek in Egypte bleek dat driekwart onterecht kinderbijslag ontving..
(bron Elsevier)
Minstens acht ton aan Europese landbouwsubsidies is in 2011 uitgekeerd aan Nederlandse kerkgemeenschappen en stichtingen ter behoud van religieus erfgoed. Van geld dat bedoeld is voor de 'leefkwaliteit op het platteland' werd onder meer een mortuarium gebouwd. Ook werden er verbouwingen en onderhoud van kerken en een synagoge mee gefinancierd.
Zo ontving de protestantse kerk in Colijnsplaat in 2011 90.000 euro landbouwsubsidie vanuit Brussel. Het geld is gebruikt voor een grote verbouwing.
Ook de Interkerkelijke Stichting Ethiopië en Eritrea ontving in het boekjaar 2010-2011 een forse landbouwsubsidie vanuit Brussel: ruim 116.000 euro. De stichting in Urk kreeg het geld onder de noemer 'Leefkwaliteit op het platteland' en gebruikte het om een nieuw onderkomen te laten bouwen, waardoor de stichting in Urk 'zichtbaarder is en exposities kan houden'.
De subsidie voor de polstokverspringclub in Jaarsveld en de 6000 euro voor de sjoelvereniging Ter Apel zijn twee van de vele opvallende subsidies in de database waarin alle aan Nederland uitgekeerde Europese landbouwsubsidies in het boekjaar 2010/2011 staan, stelt de Zeeuwse krant. ,,De subsidies zijn rechtmatig, maar roepen vragen op of ze wel het doel dienen waarvoor de subsidies ooit in leven zijn geroepen: het ondersteunen van boeren."
De inmiddels vertrokken docent bedrijfseconomie die vanwege zijn islamitische geloof vrouwen geen hand wil geven, heeft als jongerenwerker van de in Utrecht gevestigde stichting Jongeren in Actie onterecht subsidiegeld ontvangen.
Dat blijkt uit een onderzoek dat het college van Burgemeesters en Wethouders heeft uitgevoerd naar de stichting, zo meldt website de Nieuwe Utrechter. De docent en zijn broer betaalden zichzelf als jongerenwerkers meer dan 70.000 euro aan salaris uit. Twee keer zo veel als de bedoeling was. Door de overschrijding kon het geld niet gebruikt worden voor jongeren, zoals huur van sportzalen. De broers moeten het geld terugbetalen. Volgens de gemeente zijn alleen de door de stichting georganiseerde wijkdebatten volgens afspraak verlopen.
De docent veroorzaakte begin dit jaar een flinke rel op de hogeschool. Na een reis naar Mekka besloot de man dat hij vrouwen geen hand meer wil geven. Het College van Bestuur besloot na overleg met experts aanvankelijk geen probleem van de zaak te maken. Onder meer omdat de docent zijn respect toont door vrouwen met een buiging te begroeten. Later moet hij toch het veld ruimen.
Maar ik zei al ik heb hier geen zin in want er kan er wel tientallen zoniet honderden benoemen.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 02 apr 2013, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoop niet dat dit gratis geld een motief is want als er een land is die veel geld weggeeft, rechtstreeks of via de UN dan is het Amerika wel 

Ah, je hebt het over fraude. Das wat heel anders dan gratis geld. En ik geloof er niks van de cijfers die jij hieronder noemt, want 'enkele duizenden' kunnen echt geen 'miljarden' aan fraude plegen als de kinderbijslag per kind slechts een paar honderd euro per kwartaal is.
Tja, ik hoop dat USCIS jou GC na 5 jaar niet verlengt, want mensen met zulke gedachten zijn we in Amerika liever arm dan rijk.
Tja, ik hoop dat USCIS jou GC na 5 jaar niet verlengt, want mensen met zulke gedachten zijn we in Amerika liever arm dan rijk.
kaap koraal schreef:Enkele duizenden in Marokko woonachtige kinderen met een Nederlands paspoort worden terug naar Nederland gestuurd. Op die manier hopen de ouders hun kinderbijslag te behouden.
(bron Elsevier)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je maakte de opmerking in combinatie met de Bulgaren en Roemen die naar Nederland komen, je had het niet over Marokkanen.
Vandaar mijn vraag welk geld er voor hun voor het oprapen ligt.
Maar laat maar want we gaan nu erg off topic.
Vandaar mijn vraag welk geld er voor hun voor het oprapen ligt.
Maar laat maar want we gaan nu erg off topic.
Tjonge, wat een laag niveau, gewoon zielig, je bent zeker zo'n tolerante Amerikaanadam747 schreef:Tja, ik hoop dat USCIS jou GC na 5 jaar niet verlengt, want mensen met zulke gedachten zijn we in Amerika liever arm dan rijk.

Deze discussie is ook geweest in the american dream topic, dit is een herhaling van zetten. Kaap koraal zijn bronnen voor de polen, bulgaren etc is daar ook te vinden.
-
- Amerikakenner
Hoezo zulke gedachten ??
Dit is een ARTIKEL uit de Elsevier waar staan mijn gedachten dan volgens jou??
En sinds wanneer vertegenwoordig jij alle Amerikanen met het woordje "we" ??
Dus alle mensen die de Elsevier lezen moeten van jou de VS uit ??
Dat riekt naar discriminatie wat jij aan het doen bent !!
Je lijkt dus een beetje op een aantal publieke omroeppresentatoren ,lekker links doen op tv en dan met 4,5 ton of meer thuiskomen.
En sinds wanneer vertegenwoordig jij alle Amerikanen met het woordje "we" ??
Je lijkt dus een beetje op een aantal publieke omroeppresentatoren ,lekker links doen op tv en dan met 4,5 ton of meer thuiskomen.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 02 apr 2013, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rustig Rotterdammert. Niet zo druk lopen te doen. Denk aan je hart.
-
- Amerikakenner
Idd ik had toch gezegd dat ik er geen zin in had en dat ik in een veels te goede stemming ben. 

Ik ben helemaal niet links. Ik heb juist een hekel aan socailisme. Ik ben tegen het ophitsen van verschillende bevolkingsgeroepen voor politieke doeleinden. Fraude en criminaliteit bestrijden is wat anders... dat er geen politieke wil is om die erg hard aan te pakken of helemaal niet te bestrijden is wat anders.
kaap koraal schreef:Hoezo zulke gedachten ??
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3731 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 14 Reacties