Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Kingair »

Wat gaat het weer lekker hard

Easy does the trick :thumbup:

Groeten,

Kingair
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Nog even terug op auto's - - ik reed vandaag van Albuquerque, New Mexico, naar Oklahoma City, en dit is een deel van het land met veel grote, vooral Amerikaanse, autos en natuurlijk pick-ups. Bijna geen niet-Amerikaanse autos. Ik rij zelf een Mercedes SLK, de kleinste auto op de weg vandaag.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De vraag is wat nog Amerikaanse auto's zijn. De Toyota Camry wordt bijvoorbeeld in de VS ontworpen en gemaakt. En Ford heeft veel fabrieken in Mexico. Hyundai juist weer een aantal in de VS. Idem voor Mercedes (in Alabama).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

adam747 schreef:Tja, ik hoop dat USCIS jou GC na 5 jaar niet verlengt, want mensen met zulke gedachten zijn we in Amerika liever arm dan rijk.
Wat is dit nou voor een maffe opmerking dan? Omdat je je niet kunt vinden in zijn gedachtenpatroon? En dan iemand toe te wensen dat hij zijn GC kwijtraakt die hij net gekregen heeft. Erg zielig om dat te zo te zeggen.

En dat je het woord "we" in de mond neemt terwijl er zat Amerikanen zijn die net zo denken als Kaap zegt dat je erg intolerant bent naar mensen die anders denken dan jij. En die mensen kun je altijd als kiespijn missen in welk land dan ook...

Ik wil alleen maar zeggen, Kaap, laat je niet gekmaken maar wees ook niet blind door te denken dat het gras groener is aan de overkant. Na 2 jaar Amerika is mijn ervaring dat het gras nog steeds prachtig groen is maar zeker niet in alle opzichten groener dan waar we vandaan komen :)
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ziva schreef:
adam747 schreef:Tja, ik hoop dat USCIS jou GC na 5 jaar niet verlengt, want mensen met zulke gedachten zijn we in Amerika liever arm dan rijk.
Wat is dit nou voor een maffe opmerking dan? Omdat je je niet kunt vinden in zijn gedachtenpatroon? En dan iemand toe te wensen dat hij zijn GC kwijtraakt die hij net gekregen heeft. Erg zielig om dat te zo te zeggen.

En dat je het woord "we" in de mond neemt terwijl er zat Amerikanen zijn die net zo denken als Kaap zegt dat je erg intolerant bent naar mensen die anders denken dan jij. En die mensen kun je altijd als kiespijn missen in welk land dan ook...

Ik wil alleen maar zeggen, Kaap, laat je niet gekmaken maar wees ook niet blind door te denken dat het gras groener is aan de overkant. Na 2 jaar Amerika is mijn ervaring dat het gras nog steeds prachtig groen is maar zeker niet in alle opzichten groener dan waar we vandaan komen :)
Tuurlijk ben ik op dit moment veel aan het romantiseren , dat doe ik nl al vanaf mijn 18e nadat ik voor het eerst voet op dit prachtige continent heb gezet maar daar staar ik me zeker niet blind op.
Ik ben me er echt wel van bewust dat ik de minder leuke kanten vast ga meemaken maar dan vind ik ook dat ik daar niet over mag klagen aangezien het mijn land niet is en ik alleen maar te gast ben en me aan wil passen aan hun cultuur . (alleen rustig aan met de fooien hahaha zie topic ...)
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 03 apr 2013, 06:49, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner

Bericht door kaap koraal »

Hockey schreef:De vraag is wat nog Amerikaanse auto's zijn. De Toyota Camry wordt bijvoorbeeld in de VS ontworpen en gemaakt. En Ford heeft veel fabrieken in Mexico. Hyundai juist weer een aantal in de VS. Idem voor Mercedes (in Alabama).

Je hebt gelijk de term "buy American" is een beetje overrated.
Uit onderzoek was idd gebleken dat bv zo'n Camry ook meer uit in de VS gemaakte onderdelen bestaat dan een gemiddelde Amerikaanse auto. :D
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Zeg, jongens, where is the love?? ;)

Trouwens, ik ben een vrouw die toevallig wel een beetje een motorhead is. Ik rij dan "maar" een Honda Fit, maar ik droom ook van een Camaro...maar ja, de gas mileage he? Ik rij veel te veel om me iets anders te kunnen veroorloven dan een zuinig klein autootje. Ik zie hier Georgia trouwens ook veel meer van dit soort kleine autootjes (want sja, benzine is hier ook duurder geworden de laatste jaren), maar toch ook nog heel veel slurpers. En toegegeven, een truck is toch wel ontzettend handig als je dingen te versjouwen hebt hoor...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bounkass
Amerika-ontdekker

Bericht door Bounkass »

Ik weet het eigenlijk niet. Het land trekt mij gewoon heel erg. Al vanaf jongs af aan. Maar pas sinds kort echt in gaan verdiepen in het emigreren.

Ik denk dat de ruimte mij heel erg aantrekt. De diversiteit. Alle mogelijke klimaten en soorten omgevingen binnen 1 land. De mogelijkheden, de mensen, het cultuur alles... Het is gewoon the place to be. :)
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Dixiechick, hier ook een vrouwelijke motorhead, maar dan 'motor' als in motorfiets. Gisteren na m'n werk nog even heerlijk bochtjes gemaakt in de heuvels. Direct vanaf de snelweg naar huis kan ik zo de slingerweggetjes op voor een kleine 'detour'; daar moest ik in NL eerst ruim twee uur voor rijden (Ardennen / Duitsland). Ik houdt ontzettend van het (redelijk) Mediteraanse klimaat hier, in combinatie met de natuur en heuvels. Perfect voor wandelen en motorrijden. Er zijn natuurlijk meer plekken op deze aardbol die daar aan voldoen (Zuid Frankrijk, Zuid Afrika), maar hier heb ik ook nog eens een leuke baan. Wat wil je nog meer!
Neil mcauly
Amerikafan

Bericht door Neil mcauly »

He Kaap, als je straks met je Mustang over de Keys blaast met 80 mile per uur op de radio Willie Nelson met On the Road again hoop ik niet dat je wat zwaailichten in je achteruitkijk spiegel ziet, zie je opeens de andere kant van Amerika

Dat weet ik nu ook nog niet zo zeker. Enkele jaren geleden uit pure onoplettendheid niet gezien dat je aan de rode lichten niet rechtsaf mocht als het rood was. :oops:
Enkele weken na thuiskomst kregen we een brief van de verhuurmaatschappij met de vermelding dat we door een rood licht rechtsaf hadden gereden en waren geflitst. Er zou 18 dollar aangerekend worden aan onze kredietkaart. Nu dachten wij dat deze 18 dollar enkel de administratieve boete van de verhuurmaatschappij was of zoiets, hebben er nooit iets meer van gehoord. Als je vergelijkt dat een gelijkaardige overtreding in België op uw strafblad kan worden vermeld, mss nog een emigratie motief.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Neil mcauly schreef:Dat weet ik nu ook nog niet zo zeker. Enkele jaren geleden uit pure onoplettendheid niet gezien dat je aan de rode lichten niet rechtsaf mocht als het rood was.
Als Kaap straks Resident is en hij rijd 30 mile harder dan de toegestane snelheid is dat in veel Staten voldoende om je een nachtje in de gevangenis te stoppen of erger, even Googlen en vind dit.

Bad news for Florida riders, as of October 1st, anyone caught doing 30 over in that state faces confiscation of their vehicle, five to ten years in prison and a ten-year license suspension. We say ‘anyone’ because bill HB 137, which was originally targeted at motorcyclists, was amended to apply to all vehicles.
State Representative Carlos Lopez-Cantera introduced the bill to the Florida State Legislature last November after witnessing motorcycle riders wheelying and cutting through traffic on a ride-along with Miami police. The bill has understandably created an uproar in the motorcycle community, but has experienced little opposition from the motorcycle industry and lobby groups.
A lobbyist representing ABATE did express concerns that the bill unfairly targeted motorcyclists, arguing that penalties for motorists who violate motorcycle rider’s right of way, injuring or killing them, are substantially lower.
While the bill was altered to include all vehicles, the anti-motorcycle language remains, specifically that which discusses the revocation of the motorcycle endorsement.
Neil mcauly
Amerikafan

Dat ziet er inderdaad "Amerikaans" uit. Maar +/- 50km per uur te rap rijden is dan ook niet mis hé. Maar hier loop je ook risico tot 5jaar rijverbod en een geldboete tot €2750 dus afgezien van die gevangenisstraf (die waarschijnlijk ook maar in extreme gevallen gegeven wordt) ligt het toch ook zo heel ver niet uit elkaar. Nu ja, als we op vakantie zijn hebben we nog nooit de drang gehad om (te) rap te rijden.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Neil mcauly schreef:Dat ziet er inderdaad "Amerikaans" uit. Maar +/- 50km per uur te rap rijden is dan ook niet mis hé.
Kan erger

Afbeelding

:mrgreen:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hier in Georgia is er de "superspeeder law": Als je meer dan 85mph rijdt op de interstate (waar je 70 mag), en meer als 75mph op andere highways (waar je meestal tussen de 55 en 65 mag), dan ben je je auto kwijt, mag je mee naar de lokale jail, en mag je je de volgende dag voor de rechtbank verantwoorden. Maar goed, dan is het nog geen Nederland, want hier in Georgia hebben we geen flitspalen die controleren op snelheid, dus je moet echt gepakt worden door een politie agent. Wat in de praktijk betekent dat de halve interstate alsnog met 85mph over de weg raast (I-285, anyone?), en massaal op de remmen staat als ze een agent langs de weg zien staan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Neil mcauly
Amerikafan

Me dunkt dat de VS op het vlak van flitspalen een stuk achterop hinkt in vergelijking met Bel. en Ned.. waar je op iedere snelweg tig camera's hebt. Of zou dat te maken hebben met het wegennet dat te groot is om uit te rusten met flitspalen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat heeft volgens mij vooral met bescherming van privacy te maken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik twijfel sterk of ik me emigratie motief hier moet plaatsen, of toch gezellig over auto's mee ga praten... :roll:
Neil mcauly
Amerikafan

Voor de ene is zijn motief werk, de ander klimaat en zo zijn er nog vele motieven. En zeg nu zelf, hoe kan je nu The States zeggen zonder dit te associeren met een brullende V8! :thumbup:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je denkt dat de VS alleen een 'brullende V8' is. Dan ken je maar een heel klein hoekje van Amerika.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer