Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Inkopen in Amerika en terugsturen naar Nederland

Bericht door vana »

DejaVu schreef: Heb je een eigen tombe?
:lol: :lol: :lol:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag123 schreef:En dat vinden jullie natuurlijk doodnormaal...
En waar heb je dat gelezen? Ik denk dat iedereen hier zich weleens afvraagt of in Nl de belastingen niet te hoog zijn en of de overheid wel efficiënt werkt en geen geld verspilt en het allemaal niet wat minder kan.
vraag123 schreef:Het ging mij namelijk om het feit dat de Nederlandse overheid alles wilt belasten.
Schrijf dat dan in plaats van klagen over hoe duur de stage in de VS en dat je daarom wil dat de NL overheid wat sponsort in de vorm van minder invoerkosten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik betaal hier minder belastingen dan in Belgie (maar wel meer, denk ik, dan in Amerika). Maar als ik dan de rekening van de univ krijg, dan weet ik gelijk waar mijn belastinggeld dus niet naartoe is gegaan. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heb je een eigen bedrijf waarmee je die goederen koopt en verkoopt? Ik neem aan van wel gezien je plannen? Dan heb je een btw nummer. Mijn klanten die een btw nummer hebben, hebben dat op de doos staan. Ze hoeven op het moment van import geen belasting te betalen. Dat wordt pas verrekend als ze het artikel verkopen. De V&D en de blokker doen dat ook op die manier. Maar uiteindelijk moet iedereen btw afdragen op een gegeven moment

Overigens kun je ook een international business stage doen buiten NYC. Jij kiest voor een stage in een van de duurste steden ter wereld. Dat is ook jouw keuze.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Hoe komt het dat merkkleding in de VS veel goedkoper is dan in Europa en met name in de VS?
Het wordt toch allemaal in China geproduceerd...

Voorbeeld: zie dat Tommy Hillfiger & Ralph Lauren polo's rond de 25 dollar zijn.
Dat is zo'n 19 euro. In Nederland betaal je voor een polo van hetzelfde merk zo'n 100 euro of zelfs meer.
Dat is dus zo'n 5x duurder. Waarom zo'n groot prijsverschil?
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

vraag123 schreef:Dat is dus zo'n 5x duurder. Waarom zo'n groot prijsverschil?
Die prijzen vind je vooral in de outlets en dumpwinkels zoals Bealls, in de normale winkels is het prijsverschil kleiner, loop maar eens binnen bij Abercrombie of een Hillfiger store downtown NY.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

vraag123 schreef:De 80 euro studiefinanciering per maand...? :P
En mijn ouders werken ook, dus zij dragen er ook gewoon aan mee.
Daarnaast is heel de reis naar de VS door ons zelf betaald, de overheid heeft daar toch ook niet aan mee geholpen...
Visum alleen al kostte rond de 2200 euro (met verzekeringen, visum hulp, aanvragen, kosten, bemiddeling e.d.).
En dan nog vliegticket + hotel + verblijf etc. Ja, krijg een 'uitwonende beurs', maar geloof mij, daar mee red je het hier nog geen week lol. Heb volgens mij de uitwonende beurs uitgegeven aan de taxi van JFK naar mijn hotel :lol: :lol:
misschien moet je er dan toch wat meer energie en doorzettingskracht in steken???
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Hondo schreef:
vraag123 schreef:Dat is dus zo'n 5x duurder. Waarom zo'n groot prijsverschil?
Die prijzen vind je vooral in de outlets en dumpwinkels zoals Bealls, in de normale winkels is het prijsverschil kleiner, loop maar eens binnen bij Abercrombie of een Hillfiger store downtown NY.
De prijsverschillen waar ik het over had zag ik op Amazon.com :P.
Waarom zijn de verschillen kleiner bij die winkels downtown? Zeker omdat het duurder is om daar een winkel te huren en ze zo de kosten proberen terug te verdienen. Nooit van abercompbie gehoord...
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

vraag123 schreef:De prijsverschillen waar ik het over had zag ik op Amazon.com :P.
Waarom zijn de verschillen kleiner bij die winkels downtown? Zeker omdat het duurder is om daar een winkel te huren en ze zo de kosten proberen terug te verdienen. Nooit van abercompbie gehoord...
Als jij zoekt op Amazon, zeg Hillfiger polo, dan zie je

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss? ... figer+polo

Andere prijzen als in een outlet en ook Amazon word gebruikt om voorraden te dumpen, net als Ebay. Dat je nog nooit gehoord hebt van Abercrombie verbaasd met een beetje http://www.abercrombie.com/ Dit merk heeft net een winkel geopend in Amsterdam, er stonden honderden mensen te wachten om wat te mogen kopen :wink:
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Hondo schreef:
vraag123 schreef:De prijsverschillen waar ik het over had zag ik op Amazon.com :P.
Als jij zoekt op Amazon, zeg Hillfiger polo, dan zie je

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss? ... figer+polo

Andere prijzen als in een outlet en ook Amazon word gebruikt om voorraden te dumpen, net als Ebay. Dat je nog nooit gehoord hebt van Abercrombie verbaasd met een beetje http://www.abercrombie.com/ Dit merk heeft net een winkel geopend in Amsterdam, er stonden honderden mensen te wachten om wat te mogen kopen :wink:
Op die manier. En waarom dumpen ze die voorraden dan, is het defecte kleding of zo? :P

Ik gebruik zelf liever de filters om spullen te kopen (koop heel veel films, posters, figuren enz. Ben een verzamelaar :p ).
Dat zoekt fijner.

http://www.amazon.com/s/ref=sr_nr_n_4?r ... 2476517011

Zie je ze bijv. voor tussen de 20 en 60 dollar. Zelfs 60 is erg goedkoop, want dat is zo'n 45 euro of zo?
In NL heb ik er soms bijna het drievoudige voor moeten betalen lol.

Snap verder niets van mode enz. Wil meestal gewoon iets casuals wat goed zit :p. Volg dan ook niet al die abercombie dingen enzo :mrgreen:

Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Abercrombie heeft de casual look, maar dan met een wat hoger prijskaartje :lol: Met dumpen bedoel ik meer de verkoop van de oude collectie en in de mode is dat is tegenwoordig binnen een paar maanden. :lol:
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

Beste vraag123,

Het is niet mijn bedoeling jou hier zwart te gaan maken, dus vat het a.u.b. niet zo op.
Voor de helft van mijn vragen hoop ik maar dat je stage jou iets leer op het gebied van economie, vraag en aanbod, en marktwerking.
Zoek eens 'The Story Behind DIESEL'.

De helft van de vragen zijn volledig uit hun verbrand gerukt en zijn met wat hulp of logisch denken wel te vinden via Google.

Dat gezegd hebbende zou ik me om kleding niet al te veel zorgen maken. Koop je een Macbook? Krasje links en rechts en vette vingers op het scherm wil wel helpen.
Al enkele malen op de CES geweest en teruggekomen met nieuwe spullen. Controle was geen enkel probleem. Als het er NIEUW uitziet (met beschermfolie etc) dan kom je zonder pardon aan het betalen.

Verder niet al te paranoia doen want de hulp die hier geboden wordt is groot maar de vragen die gesteld worden zijn van een iets ander niveau in my humble opinion...
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Symbolio schreef:Beste vraag123,

Het is niet mijn bedoeling jou hier zwart te gaan maken, dus vat het a.u.b. niet zo op.
Geloof dat vraag123 een vraagteken geworden is. Is hij niet gebanned ofzo of was dat iemand anders.
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

Hondo schreef:
Symbolio schreef:Beste vraag123,

Geloof dat vraag123 een vraagteken geworden is. Is hij niet gebanned ofzo of was dat iemand anders.
Dat durf ik niet te zeggen.
De vragen die ik hier zag (wilde behulpzaam zijn maar werd een gebed zonder einde naarmate ik vorderde) leken wel gericht op het schrijven van een werkstuk in groep 7.

Waarom dit? Waarom dat? Ja maar waarom dan zo? En dan waarom dit? En hoezo is dat dan weer beter dan dat? En waarom is dit niet beter dan dat?

Ben graag behulpzaam maar dit was niet reëel in mijn ogen.
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Pascal De Wilde »

Mag ik dit onderwerp even terug "on topic" zetten?

Ben zelf absoluut niet geinteresseerd in hemden waar ik bijna drie weken van kan eten :mrgreen:

Maar ik had wel graag wat gitaaronderdelen, die hier bijna niet te vinden en indien wel, onbetaalbaar zijn, willen meebrengen van m'n trip volgende maand. Heavy stuff, massief metaal, en liefst nog wel een stuk of twee, drie exemplaren van dezelfde (wil namelijk wat aparte basgitaren gaan bouwen, en die onderdelen zijn essentieel daarbij).

Niks te maken met iPads of andere "populaire" ontduikingsitems, maar ik stel me toch wel vragen over wat ik bij de douane mag verwachten, met al dat metaal in m'n valies... Kan moeilijk zeggen dat ik 'n beginnende wannabe gitaarbouwer ben, hé? Of dat het cadeaus zijn voor bevriende muzikanten? Lijkt me al een betere smoes...

Iemand hier iets op te zeggen? Meer bepaald ivm Belgische douane in Zaventem?

Thanks!
Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat is de waarde van de spullen die je mee wilt nemen?
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Hoi Katja!

Hangt ervan af hoeveel stuks natuurlijk, maar wat ik graag minimaal zou meebrengen is grofweg zo'n 350 euro waard. Maximaal 500 euro. In dat geval zouden er "blemished items" bij zitten, die zou 'k eventueel voor gebruikt kunnen laten doorgaan? Misschien neem ik trouwens alleen maar "blemished". Maar wel twee of drie exemplaren van 't zelfde artikel, weliswaar in verschillende kleuren.

Alvast bedankt!
Pascal
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je mag tot 430 euro aan goederen belastingvrij invoeren van buiten de EU. In principe moet je alles daarboven opvoeren en dus belasting over betalen.
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Dank je! Kan ik nu aan m'n verlanglijstje beginnen...

Als ik het goed begrijp, moet ik dus belastingen betalen over de schijf die boven de 430 euro zit? Bv: ik heb voor 500 euro spullen mee, ik betaal dus belasting op 70 euro?
Iemand een idee hoeveel percent belasting dat dan is in België?

Groeten, Pascal
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Is de

Woodbury Common Outlet Stock o.i.d. het waard om te bezoeken?

Ik wil gewoon wat merkkleding enz. kopen en misschien een nieuwe zonnebril (Ray Ban), mijn huidige is ook wel goed, alleen wil een nieuw model 'Aviator'.
Verder gewoon wat t-shirts, polo's enz. En wil even de stad uit, ik heb begrepen dat het een 1.5 uur rit is met de bus, dus dan zul je vast ook wel wat meer van de staat NY (of is het NJ?) zien.

Zijn de prijzen goedkoper dan bijvoorbeeld op Amazon.com of bij Macy's (nog niet bij Macy's geweest).

Ik heb op het internet rond gekeken, maar de antwoorden zijn tegenstrijdig. Sommigen beweren dat het allemaal troep /afgekeurde kleding is, sommigen beweren dat je die $40 beter kan bewaren en bij Macy's kan uitgeven en anderen beweren juist dat ze elke keer hun auto volladen, kluizen moeten huren, etc.

Iemand die er wel eens geweest is? :mrgreen:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer