Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1,5 Dag Boston, 5 dagen NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
caatje85
Amerikafan

1,5 Dag Boston, 5 dagen NY

Bericht door caatje85 »

Hallo.

Over 2 maanden vertrekken we richting de USA om daar weer bijna 3 weken te genieten!
We zullen op 2 juni vertrekken naar Boston, waar we om 13.00 in de middag aankomen. De dag erop (3 juni), vliegen we echter weer verder naar onze volgende bestemming; Las Vegas, om 18.30.
We willen in Boston er natuurlijk alles uithalen wat erin zit. Wat is haalbaar? Hebben jullie tips? n Stukje freedom trail, of is hij helemaal haalbaar?
En is het makkelijk om vanuit het vliegveld naar Boston centrum te komen? (East Berkeley street). Ik ben daar altijd een beetje zenuwachtig voor!

Na 2 weken in omgeving Las Vegas te zijn geweest, vliegen we nog naar NY voor 5 dagen.
We zijn van plan om daar de New York Pass voor aan te schaffen. Wie heeft hier ervaring mee? Ideaal? Vermijd je daarmee echt de lange wachtrijen?

Groetjes Carolien
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 1,5 Dag Boston, 5 dagen NY

Bericht door BibiS »

De dingen die ik er onder andere heb gedaan

Rondleiding door het Red Sox Stadion ( echt iets voor liefhebbers van sport)
Lobster eten
Old town trolley tour
Boston Common ( groot park)
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

De Freedom Trail kan je goed in een dag doen en dan hou je nog wel tijd over. Wij combineerden het in 2010 met een bezoek aan het MIT (Massachusetts Institute of Technology), MIT museum en de campus van Harvard University in Cambridge. In 2012 waren we opnieuw een dag in Boston. Toen deden we het volgende: Boston Common en dit keer ook Boston Public Garden, de Black Heritage Trail (met een ranger, erg leuk), Quincy Market, Harborwalk, Museum of Fine Arts en wederom de campus van Harvard University in Cambridge.
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Wij gaan in mei naar NY (3 dagen als begin van onze roadtrip richting Chicago) en hebben ook gekeken naar de New York Pass, maar kwamen tot de ontdekking dat je echt heel veel dingen moet doen om de kosten er uit te halen. Een aantal jaar geleden ben ik al eens 10 dagen naar NY geweest, en had toen ook geen pass, toen heb ik nergens echt lang hoeven wachten. Bij ESB, rockefeller, museum of natural history en het Guggenheim kon ik toen zo doorlopen. Wij hebben daarom besloten deze pass niet aan te schaffen. Veel plezier!
Afbeelding
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Alleen om wachtrijen over te slaan hoef je geen pas te kopen. Je kan op voorhand voor de meeste attracties tickets kopen via internet en dan kan je de wachtrijen voor kaartjes aankoop ook over slaan.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

caatje85 schreef:...En is het makkelijk om vanuit het vliegveld naar Boston centrum te komen? (East Berkeley street). Ik ben daar altijd een beetje zenuwachtig voor!...
liggen vlakbij mekaar - 20 min. taxi of ietsje langer met de ondergrondse (the "T"). Ik denk dat je langer werk hebt met douane en vooral het wachten op je bagage want dat kan op Logan in Boston soms zo godsgruwelijk lang duren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

caatje85 schreef: We willen in Boston er natuurlijk alles uithalen wat erin zit. Wat is haalbaar? Hebben jullie tips? n Stukje freedom trail, of is hij helemaal haalbaar?
Ja hoor, de Freedom trail kan je makkelijk doen op één dag. Onderweg loop je door het oude Boston en kom je langs de meest bekende historische plaatsen in Boston. Wij hebben dat in oktober gedaan en ook op die dag eerst nog Harvard bezocht. Zie daarvoor ons reisverslag http://martinenmarianne2012.blogspot.nl/ (d.d. vrijdag 11 okt).

Aan het einde van de Freedom Trail http://www.thefreedomtrail.org/freedom- ... ites.shtml ligt de USS Constitution. Dat historische schip kan je bezoeken na een veiligheidscontrole à la die op de vliegvelden. Toen wij er waren, hadden we er niet bij stil gestaan dat het schip in oktober om 4 uur sloot. Bij toeval waren we er net op tijd en hebben we er nog een kwartiertje kunnen rondlopen. Als jullie er zijn, is hij open tot zes uur.

Martin
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Wow ok, dankjewel. Dan gaan we die freedomtrail sowieso doen. Altijd leuk om te voet een stad te ontdekken!

Tsja , wachten op Logan, daar kunnen we toch niets aan doen, wachten moeten we tóch...ik maak me gewoon meer druk over of we op een redelijk makkelijke manier bij ons hotel kunnen komen. Een taxi is dan altijd prettig he...

We twijfelen nog om the new york pass aan te schaffen...je krijgt er bij verschillende eetgelegenheden en broadwayshows ook korting mee. Zijn al die guided tours die ze ook aanbieden (broadway tour - tour door central park waar films zijn opgenomen etc). Zijn die de moeite waard? Het klinkt zo mega touristisch...
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hallo!

Weer een paar weken verder en ik heb nog enkele vragen!

Het was de bedoeling om met vrienden in New York te meeten, maar helaas gaat dit niet door. Zij zouden met hun auto, ons richting Washington rijden, maar nu ze niet meer naar New York komen is mijn vraag wat nu te doen.

Is het reizen per trein van New York naar Washington DC te doen? En reist deze trein goed op tijd?

Wat betreft NY. We twijfelen heel erg om de New York Pass te kopen. We vinden het wel een smak geld voor 3 dagen, en we weten ook niet of we dat geld er makkelijk uit zullen halen. Wij zijn namelijk niet de personen om de musea te bezoeken. Het zal ons vooral gaan om ESB, TOTR, en we willen sowieso een tour doen binnen de Radio City Music Hall.
We willen heel graag een Sex and the city tour gaan doen, en met die pass krijgen we 20% korting. Echter, wij kunnen pas de SatC tour reserveren op het moment dat we de pas hebben, ofniet? Moet dat ver van tevoren geboekt worden?
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hallo!

Weer een paar weken verder en ik heb nog enkele vragen!

Het was de bedoeling om met vrienden in New York te meeten, maar helaas gaat dit niet door. Zij zouden met hun auto, ons richting Washington rijden, maar nu ze niet meer naar New York komen is mijn vraag wat nu te doen.

Is het reizen per trein van New York naar Washington DC te doen? En reist deze trein goed op tijd?

Wat betreft NY. We twijfelen heel erg om de New York Pass te kopen. We vinden het wel een smak geld voor 3 dagen, en we weten ook niet of we dat geld er makkelijk uit zullen halen. Wij zijn namelijk niet de personen om de musea te bezoeken. Het zal ons vooral gaan om ESB, TOTR, en we willen sowieso een tour doen binnen de Radio City Music Hall.
We willen heel graag een Sex and the city tour gaan doen, en met die pass krijgen we 20% korting. Echter, wij kunnen pas de SatC tour reserveren op het moment dat we de pas hebben, ofniet? Moet dat ver van tevoren geboekt worden?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je kunt erg gemakkelijk per trein reizen tussen DC en New York (Amtrak), vaak is het zo hoe eerder je kaarten bestelt hoe gunstiger de prijs. Je kunt er ook voor kiezen om met de bus te reizen (Bolt of Greyhound), die doet er ietsje langer over (volgens mij) maar kost een heel stuk minder.

Wanneer je niet zeker weet of je de centen er uit haalt, zou ik de pass niet bestellen. Ja het is gemakkelijk, maar het is natuurlijk zonde als je straks (een stuk) meer geld kwijt bent aan de attracties.
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Ok dankjewel!

Ik ben meteen gaan kijken op beide bus-sites. Wat een enorm verschil tussen bolt en greyhound!
Bij Greyhound betalen we $77,00 met 2 overstaps en zijn we 13 uur onderweg?????
Bij Bolt betalen we $30,00 en zijn we binnen 4,5 uur daar.... Dat is me nogal een wezenlijk verschil, het lijkt me niet te kloppen?
Iemand ervaringen met Bolt? Het ziet er verder goed uit, klinkt verder goed, maar ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Mijn zusjes hebben vorige zomer met de Bolt gereisd van New York naar Philly en weer terug. Zij waren tevreden en de prijzen zijn natuurlijk super!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hadden vorige week een New York pass maar waren wel 7 dagen in New York, wij hebben zeker het geld eruit gehaald
maak eerst een lijstje van wat je wil doen en zet er de kosten naast (bijna alles was ronde de $27 entree)

de SatC tour hebben wij ook gedaan, maar persoonlijk vond ik het niet zo super, het was leuk en we hebben stukjes NY gezien die we nog niet gezien hadden, en een lekkere Cosmo gedronken, maar ik zou het niet weer opnieuw doen, er is ook niks inbegrepen in de tour, je Cosmo en zo moet je nog extra betalen, wij kregen wel een cupcake b ij de stop bij Magnolia Bakery, de cupcake die we kregen kwam echter niet van Magnolia maar van een andere bakker en was ook niet zo lekker, hadden er net eentje van Magnolia gesmuld
ook stopt de tour niet bij de 'doorstep van Carrie' omdat het privé eigendom is en ze met de bussen niet mogen stoppen daar
je kan een verslagje over de tour vinden op mijn blog, onder de vrijdag
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Wat betreft de Sex and the City tour had ik al zoiets gedacht. Het is eigenlijk gewoon op locaties komen waar je zo ook kan komen, dus stiekem had ik ook al bedacht om de locaties op voorhand zelf op te zoeken en erheen te gaan! Die magnolia cupcakes, die bar van Aidan & Steve, de Public Library en Carry's voordeur zijn zo toch ook wel op te zoeken? Lijkt me nog leuk om zelf te doen ook :D

Ja misschien moet ik maar eens een lijst gaan maken met "things to do". Ik vind het lastig, ik weet nog zo weinig van de omvang van NY, hoe lang alles duurt en hoeveel je op één dag gedaan krijgt. Musea als het MoMa e.d. zullen wij zeker niet gaan bezoeken. Wij struinen liever de wijken door, zoeken de winkeltjes op, n genieten in de parken.

Hoe zijn die circle line cruises? Die staat bij de New York Pass bovenaan de lijst met things to do...is dit m waard? En wanneer je de gratis ferry naar Staten Island neemt, is dat dan niet een beetje hetzelfde uitzicht en idee???
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik heb hier nog wel ergens de folder liggen die we kregen op de tour met de locaties in vermeld, als je hulp nodig hebt voor een locatie, moet je maar pb'en
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hallo!

Nog n maandje, dan zitten we weer in t geweldige Amerika.
Bijna alles is geregeld, behalve het o.v. van New York naar Washington. Het plan was om met de boltbus te gaan maar ik sta te kijken van de enoooorm goedkope prijs!!! Kan dit wel kloppen?
Via http://www.boltbus.com heb ik gekeken voor 2 tickets van New York (33th Sbarro) naar Washington(Union Station) op 19 juni om 8.30 am en wanneer ik dit selecteer kost mij dit in totaal $13,30...ik vind tuiteraard prima zo'n goedkoop bedrag...maar is dit normaal?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ja, dat is normaal. Wacht niet met boeken want die prijs kan zo weer omhoog gaan.
bloodymarie
Amerikafan
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door bloodymarie »

Ik ben een paar jaar geleden ook met die bus voor weinig naar Washington geweest, het is goed te doen. Trein was veel duurder.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer