Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christophe 1983: roadtrip Zuidwest Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
christophe 1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis christophe 1983: roadtrip Zuidwest Amerika

Bericht door christophe 1983 »

Beste mensen,

Van 3 juni tot 25 juni gaan wij voor de eerste keer een roadtrip maken door zuid-west Amerika. Na een half jaar zoeken en aanpassen heb ik
volgend reisschema uitgedoktert.

DAG 1 rechtstreekse vlucht schiphol - San Francisco ( aankomst +/- 14u )en oppikken huurwagen

DAG 2 San Francisco

DAG 3 SanFrancisco

DAG 4 rit van SF naar San luis Obispo via highway 1

DAG 5 rit van San Luis Obispo naar LA

DAG 6 Universal studios

DAG 7: hollywood en beverly hills

DAG 8: Strand, santa monica/venice beach

DAG 9: rit van LA naar palm springs

DAG 10: rit van Palm springs naar Flagstaff ( + zonsondergang grand canyon )

DAG 11 : Grand Canyon ( helikopter )

DAG 12: rit van flagstaff naar blanding via Monument Valley

DAG 13 rit van Blanding naar Torrey via Capitol Reef NP

DAG 14 rit van Torrey naar Bryce Canyon ( overnachting Bryce Canyon )

DAG 15: rit van Bryce Canyon naar Hurricane ( via Zion NP )

DAG 16: rit van Hurricane naar Las Vegas ( via Hooverdam )

DAG 17: Las Vegas

DAG 18: rit van Las Vegas naar Death Valley

DAG 19 rit van Death Valley naar Mammoth lakes

DAG 20 rit van Mammoth Lakes naar Yosemite NP

DAG 21: Yosemite NP

DAG 22: rit van Yosemite NP naar San Francisco

DAG 23 : vlucht naar Amsterdam

Alles hotels, vluchten tickets zijn reeds gereserveerd. Doch ik had graag eventueel negatieve of positieve opmerkingen bekomen.

Laat jullie gaan...
KimDaanUSA
Amerikafan

Re: Roadtrip Zuidwest Amerika

Bericht door KimDaanUSA »

Naar mijn idee neem je teveel tijd voor LA (je zou dag 7 en 8 bijv. al kunnen combineren), deze tijd kan je beter in de parken (Bryce, Zion) gebruiken, want daar sjees je nu zo'n beetje doorheen. Maar als de hotels etc. al zijn geboekt is dat misschien een beetje veel werk om daarvoor je route weer om te gooien..

Ook zeg je na de route Palm Springs - Flagstaff de zonsondergang bij de Grand Canyon te willen zien.. dan rij je (na al een lange reisdag van 6/7 uur) a.h.w. op en neer? Misschien is het handiger om de volgende ochtend de zonsopkomst te gaan bekijken (en daarna de helikopter-tour). Daarnaast vond ik Sedona ook erg mooi, dus je zou ook kunnen overwegen om daar te overnachten.

Waarom overnachten in Blanding? Ik weet niet of jullie ook met de tent gaan reizen, maar in Monument Valley zijn erg mooie overnachtingsplekken:

Afbeelding
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
christophe 1983
Amerika-ontdekker

Hey KimDaanUsa,

Je hebt wel een punt aangaande die zonsondergang bij de grand canyon. Ik heb dit ook reeds overwogen omdat ik na Flagstaff nog 120 km moet rijden en nog is terug uiteraard. DAn kan ik idd beter de volgende dag de zonsopgang gaan kijken. Ik dacht dat er ergens thv flagstaff nog een meteorietinslag kon gaan bekijken. Ik kan misschien dit inplannen na die lange autorit.

De reden waarom wij in blanding overnachten, is omdat er in monument valley en omgeving geen plaats meer was ( of extreem duur ).

Wij hebben 4 dagen voor LA gekozen,. Dit is idd bewust, gewoon lekker een beetje rondcruisen daar en een halve dag strand meepakken.

Aangaande de parken Zion en Bryce hebben wij inderdaad niet te veel tijd. Dat is bewust zo gedaan. We willen er enkel de nodige indrukken van opdoen en eventueel een korte wandeling. Verder is het grotendeels de bedoeling om er veelal door te rijden en niet zozeer te gaan hiken. Onze slaapplaats ligt ook vrijwel telkens dicht bij het park zodoende we eig heel de dag hebben.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

christophe 1983 schreef:Ik dacht dat er ergens thv flagstaff nog een meteorietinslag kon gaan bekijken. Ik kan misschien dit inplannen na die lange autorit.
Ik heb de Barringer Meteor Crater tussen Flagstaff & Winslow afgelopen Oktober bezocht. Ondanks het feit dat het wel eens tof is om te zien, voelde het toch een beetje aan als een tourist trap. De prijs is 16$ geloof ik, een beetje te duur vond ik (ik was trouwens niet de enige die er zo over dacht). Er is een museum eenmaal je binnen bent & je kan vanaf verschillende plateaus de krater zelf bekijken. Maar al bij al rij je van uit Flagstaff wel 2u heen/terug om die krater te bekijken & op een dik uur ben je klaar.

Moest je toch gaan, er is een Subway in 't gebouw, dus je kan er meteen een kleine lunch van maken. Het is iets waar ik waarschijnlijk nooit meer zal komen, want uiteindelijk vond ik het de moeite niet waard om er 2u voor om te rijden. Wat trouwens ook grappig was, je krijgt bij het binnen gaan een paar coupons, eentje daar van is voor Subway. Maar in de fine print staat dat de coupon niet geldig is voor de Subway in het gebouw zelf :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis christophe 1983: roadtrip Zuidwest Amerika

Bericht door PSVwally »

DAG 7: hollywood en beverly hills

DAG 8: Strand, santa monica/venice beach
Ik neem aan dat je met hollywood, de walk of fame en dergelijke bedoelt, dat heb je heel snel gezien. Als je evt een tour in een jeep neemt heb je daarna binnen 2 uur heel hollywood en veel huizen van beroemdheden gezien. Als je dan naar het strand rijdt kun je nog de hele middag aan het strand liggen. Daar kun je al makkelijk een dag winnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je bij Monument Valley ook naar de cabins op Gouldings Campground gekeken?

Marianne
christophe 1983
Amerika-ontdekker

In Monument Valley is het gewoon erg duur om te overnachten.

Het is in die buurt ook snel volzet
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MV kan inderdaad erg duur zijn, daarom gaf ik die cabins als tip (zie ons 2008-verslag). Als ik het goed zie ben je op 14 juni bij MV. Er is dan een cabin beschikbaar, voor 92 dollar. Als dat te duur is, dan houdt het op natuurlijk.
Als het even kan zou ik ook proberen nog iets te vinden dichter bij de GC. Op 12 juni is er in de Maswik Lodge (92 dollar ex tax) nog iets vrij. Zie daarvoor http://www.xanterra.com.
Waar zit je bij Yosemite? Wel jammer dat je zo weinig tijd overhoudt voor de parken maar het is een mooie route. Kijk eens op mijn wandelsite voor leuke (korte) wandelingen.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ipv Blanding kan je dan beter in Mexican Hat overnachten en daarna ut261 rijden via Gooseneck SP en Moki Dugway. En mocht je 's avonds nog ergens een biertje of wijntje willen pakken in Blanding? Helaas, Blanding is "droog"
christophe 1983
Amerika-ontdekker

Hey Marianne,

Heel hard bedankt voor jouw tips. Ik kan nog wel enkele dingen wijzigen of annuleren maar ik ga het zo toch houden denk. Ik denk, ik zeg wel ' denk'
dat deze route te doen zal zijn voor ons. Het is de eerste keer, dus we will see.

Blanding ligt op onze weg naar capitol reef. Dus we rijden door monument valley. Op een halve dag heb je wel het nodige gezien van monument valley denk.

Wel een mooie en nuttige site van die wandelingen. Wij wilden een goede mix van al wat het zuidwesten te bieden heeft. Alleen maar natuurparken en de rest links laten liggen kan je moeilijk maken als je daar bent, en omgekeerd geldt hetzelfde.

Wij verblijven in yosemite in het WESTEN van het park, bij evergreen lodge. We komen van het Oosten, dus we rijden het park helemaal door. Ik denk ook dat we dan al een goede indruk hebben. ( stoppen bij tuolomne meadows, Tenaya lake ) We hebben dan ook nog een volledige dag om de hoogtepunten van het park te bezoeken ( yosemite village, glacier point, tunnel view, mariposa grove ,... ). Wij zijn geen hikers die een halve dag zouden spenderen aan een wandeling. Wat natuurlijk wel mooi is. Ik hoop enkel maar dat de tioga road open zal zijn, de tijd wanneer wij daar door moeten.
christophe 1983
Amerika-ontdekker

yeehaw,

Idd, mijn eerste keuze was ook overnachten in mexican hat, doch zelfs een jaar van tevoren was er geen plaats. Dus heb ik maar blanding gekozen.
christophe 1983
Amerika-ontdekker

Hallo,

Wij vertrekken 8 juni van Palm Springs naar Flagstaff.
Ik ben nog aan het twijfelen over 2 wegen:

- de 10 bljiven volgen tot Phoenix en dan naar boven naar flagstaff
- of de 40 nemen via Kingmann?

Kan iemand mij raad geven?

De afstand en tijd speelt niet zo'n rol. Ik denk niet dat het heeel veel scheelt.
WIl gewoon de mooiste route nemen.

bedankt hoor

Christophe
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou opweg naar Phoenix Joshua Tree mee kunnen nemen, alleen heb je de dag erna als je naar de GC gaat geen/weinig tijd voor Sedona ed.

Als je via Kingman gaat zou je vanaf Needles-Topock route66 via oatman kunnen nemen en is het de volgende dag zo'n 3u naar de south rim
christophe 1983
Amerika-ontdekker

Psv Wallly,

Bedankt voor de goeie raad.

Ik had gedacht om van palm springs de 10 blijven volgen tot de zuidelijke ingang van joshua tree NP. Dan het park doorrijden tot de nooderlijke ingang en dan de 40 ( route 66 ) nemen tot in Flagstaff. Ik denk dat dit in 1 dag wel te doen is of niet?

Als we rond 9u vertrekken, had ik toch graag omstreeks 18u in flagstaff aangekomen.

merci

Christophe
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In je planning staat ook nog een zonsondergang in de GC, of ga je nu rechtstreeks naar Flagstaff? Waarom om 6 uur aankomen? Het is wel langer licht, daar zou ik gebruik van maken. Zet de route eens in googlemaps uit, dan weet je de reistijd zonder stops. Ik weet niet of je in JT nog wilt wandelen?
Ik ken het deel van JT wat jij wilt rijden niet, je mist naar mijn idee een mooi stuk als je niet via de noordwestingang rijdt en dan bij 29Palms weer er uit. Is ook sneller denk ik.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het NW gedeelte van Joshua tree is veel aantrekkelijk imo. Ik zou van Palm Springs 62 nemen naar het plaatsje Joshua Tree en dan Joshua Tree inrijden en via de N ingang er weer uit. Onderweg (zijweg uit Yucca Valley) heb je nog Pioneer town en Pappy and Harriet's
christophe 1983
Amerika-ontdekker

Marianne, en Yeehaw

Bedankt voor jullie reacties.

We gaan rechtstreeks naar Flagstaff en rijden niet meer door naar GC. We hebben de dag erna nog een volledige dag om de GC te bezoeken en zijn van plan om de zonsondergang dan te bezichtigen.

Ik had de route via de zuidelijke ingang al via google maps berekend hoor, dit zou wel te doen zijn. Maar is vermoedelijk nog wel een verschil tussen rijtijden op een kaart en ze effectief in het verkeer rijden he.

In elk geval, als jullie zeggen dat het park in het NW mooier is om in te rijden , dan zullen we jullie raad maar opvolgen. Het is niet de bedoeling om echt wandelingen te maken, hoogstens een paar keer stoppen voor de nodige
fauna en flora. Dus van palm springs de 62 nemen en in joshua tree er in om er vervolgens in twenty nine palms er weer uit te gaan.

Voila daar is dit forum toch schitterend voor...

merci

Christophe
christophe 1983
Amerika-ontdekker

Weet er iemand iets meer over de huidige bosbranden in Californië?
Wij passeren daar volgende maand...

Laat het aub niet waar zijn da we onze route
Moeten aanpassen, wij doen ook de kustweg aan...

Grtz

Christophe
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

PCH en 101 zijn inmiddels weer open. Tenzij er weer nieuwe vuren ontstaan zou ik me niet druk maken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hier kan je zien waar de branden zijn:

https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8 ... tput=embed

(Vuur symbooltjes zijn klikbaar en geven meer info)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer