Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De toon op het forum

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Hondo
Amerikafan

Re: De toon op het forum

Bericht door Hondo »

Sandy :thumbup: Zelden een forum meegemaakt waarop blijkbaar alles wat je zegt je schriftelijk bewijs moet leveren liefst ondertekend door een Notaris, want als je bewijs levert is het nog niet goed want sommige hebben hier de wijsheid in pacht, dat denken ze tenminste :cry:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Heb je voorbeelden?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Herken helemaal niet wat je schrijft Hondo.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Dat herken ik ook helemaal niet Hondo. Ik ben ook benieuwd naar voorbeelden.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Sluit me aan bij bovenste 3 posters, ook ik ben benieuwd naar voorbeelden waarbij "schriftelijk bewijs geleverd moet worden".

En zelfs al zou dit het geval zijn, niemand is toch verplicht antwoord te geven? En "Daar geef ik liever geen antwoord op" is ook een antwoord natuurlijk. Ik denk dat de meeste mensen aanvullende vragen stellen om zelf beter advies te kunnen geven want hoe kun je een ander een goed antwoord geven als je zelf allerlei vragen hebt? Dat lijkt me lastig.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Schriftelijk bewijs moet je niet al te letterlijk nemen natuurlijk. Maar het 'Stagebedrijf' vind ik een aardig voorbeeld van het pushen naar antwoorden op bepaalde vragen. En dan vallen een aantal ook nog in herhaling steeds... Maar misschien zie ik (en ik ben vast niet de enige) het gewoon verkeerd en wil men oprecht helpen!

Ik vind de TS in dat topic (tot op heden) ook steeds vriendelijk en geduldig reageren...
Sandy
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat mij opvalt is dat er mensen zijn die in heel veel topics reageren met een semi-lollige opmerking, maar verder niks toevoegen aan het topics onderwerp.Postcount opkrikken neem ik aan.
Zou fijn zijn als althans dat gedrag beperkt zou worden tot het Off Topic gedeelte, maar ja, daar tellen de posts geloof ik niet mee voor je geheel. (Ik heb niemand specifiek hier op de korrel,overigens)

Zelf ben ik veel minder actief dan voorheen, omdat ik geen zin meer heb om het 300ste rondje zuid-westen uitgebreid van commentaar en tips te voorzien, maar dat lijkt me een soort van natuurlijk verloop, anderen doen dat nu actief, ik zie dat ook van andere forumleden die al langer actief zijn.
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 04 apr 2013, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

bravo Dennis voor je visie.
ik ben helemaal geen ervaren forumbezoeker, eigenlijk ben ik alleen lid van dit forum en ik reageer ook alleen maar als ik denk dat ik iemand echt kan helpen met onze ervaring. Ik bezoek sporadisch het forum, als ik tijd heb en daarom heb ik heel de heisa gemist wat mij niks spijt.
Ik vind dit eigenlijk een heel gezellig forum en vind ook de bezorgdheid van de meeste leden naar elkaar toe hartverwarmend.
Verder kan ik alleen maar bewondering opbrengen voor al die leden die zoveel tijd en moeite spenderen om hun ervaringen en goede raad te delen en zo vele amerikaliefhebbers een fantastische vakantie te laten beleven.
Bedankt allemaal, jullie hebben ons vele mooie uren bezorgd!
groetjes
Rita
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ok, het werd dus "overmorgen" met mijn reactie en niet zoals beloofd "morgen", kuch, excuses! :D

Ik wil nog even het volgende zeggen. Allereerst was mijn openingstopic in geen enkele mate specifiek gericht op een bepaalde groep (of zelfs individuele) leden, het was puur een opmerking in het algemeen over iets wat me dwarszat en waar ik een heel specifiek voorbeeld aangreep dat voor mij de spreekwoordelijke druppel was. In dat topic deden zowel "oudgedienden" als nieuwere leden mee, dus het ging ook in geen geval over degenen die zich hier de "oude garde" noemen. Wat mij betreft is iedereen hier welkom en blijft dat ook zolang ze ook alle andere leden - nieuw en bestaand - respect blijven tonen.

Waarom denken jullie dat er uberhaupt een "oude garde" is? Dat komt omdat men al heel lang graag op dit forum communiceert en dat zegt heel wat over de leden en de mods die hier de boel regelen, een samenwerking die ertoe geleid heeft dat men hier lang en met plezier verblijft. Ik wil dat juist graag zo houden en dat was ook de achterliggende motivatie voor mijn reactie. Ik vind juist daarom ook niet dat de "oude garde" op de één of andere manier anders bekeken wordt dan de rest van het forum, en al zeker niet in negatieve zin.

Publieke internetfora bestaan nog niet heel lang in de geschiedenis van de mensheid, maar het lijkt mij normaal dat bepaalde mensen die lang en intensief met een bepaalde "club" bezig zijn, soms na vele jaren een beetje uitgeblust zijn, de club hebben zien groeien en de leden hebben zien veranderen, en die daarom een ander clubje willen zoeken. Dat gebeurt in het normale leven, dus waarom zou het niet gebeuren op internetfora? Uit sommige reacties denk ik dan, dat ik me hierom druk moet maken omdat er iets niet goed loopt in het forum. Mijn persoonlijke opvatting is echter dat dit soort "natuurlijke verloop" niets met het forum te maken heeft en dat ik er daarom ook weinig aan kan doen. Hoe hard ik mijn best ook zou doen (als ik dat al zou willen), ik kan dit forum niet terugveranderen naar de versie van 2004, 2005 of welk ander jaar dan ook. Dat moet zelfs mijn doelstelling niet zijn: de tijden veranderen en het forum verandert hierdoor mee. Dat gebeurt elders ook.

Hoe kom ik op deze conclusie? Recentelijk ben ik - zoals eerder gezegd - ook zelfs voor het eerst weer eens lid geworden van een forum en ben dus een complete nieuweling. Het grappige was, dat ik op dat forum veel dingen herkende die hier ook plaatsgevonden hebben - ruzies, vertrekkende "oude garde"-leden die vinden dat het beheer fouten maakt en het forum teveel veranderd is, mods die hun best doen maar af en toe een foutje maken, of iets fout doen in de ogen van bepaalde leden - en dat ik dat als nieuw lid helemaal niet zo ervaar. Ik klets er lekker op los met andere mensen, stel vragen, leer langzamerhand een paar leden kennen door hun vele reacties, en heb het prima naar mijn zin. Maar toch lees ik in bepaalde topics tussen de regels door (en soms ook heel openlijk) dat het tussen sommige leden niet botert en sommige leden ook mot hebben met het modteam. Mods en bepaalde leden zijn zelfs opgestapt omdat ze het niet langer eens waren met het beleid van het beheer, of om andere reden. Klinkt dat je bekend in de oren??! Mij wel, namelijk. En om die redenen denk ik dat dit er gewoon bijhoort bij een internetforum. Mij als nieuwe lid deerde het niks dat oude garde-lid X opstapt van dat forum, want ik ken hem/haar toch niet.

Da's vervelend voor de betrokken personen die zich direct in één van de bovengenoemde rollen kunnen herkennen, maar ik denk niet echt dat hier veel aan te doen is. Op een forum met tigduizend mensen zul je nu eenmaal ook tigduizend meningen vinden en niet allen zijn hetzelfde; sommige mensen zullen hieruit hun conclusies trekken en weggaan, maar dat hoeft in geen geval de algemene sfeer op het forum te beïnvloeden.

Wat wil ik nu met dit verhaal bereiken? Het gaat me hier om twee punten, die grotendeels samenvallen: respect voor andere leden en respect voor het modteam.

De mods doen, zonder uitzondering, hun best om het forum in goede banen te leiden. Ik weet dat uit de grond van mijn hart. Ik ken ze niet allen in het echte leven, maar ik zie dagelijks met eigen ogen hoezeer zij hun best doen om overal en altijd de "juiste" beslissing te nemen, zelfs als de onderlingen meningen uiteen lopen. In verreweg de meeste gevallen gaat dat prima, slechts af en toe vind ik het nodig (of word ik gevraagd) om mijn input te geven. Ik vertrouw volledig op dit team net als ik in het verleden heb gedaan, want als je net als ik kon meelezen met de discussies die ze achter de schermen voeren, dan wist ook jij hoe werkelijk fantastisch hun inzet is. Er is werkelijk geen enkele kwade haar op hun hoofden te vinden - ze doen alles uit liefde voor dit forum en voor jou, zonder dat er een beloning tegenover staat!

Ik wil gedrag t.o.v. hen en andere leden niet alles in "forumregels" gaan opstellen omdat dit wat mij betreft common sense moet zijn: ook op een meer onpersoonlijk internetforum behandel je mensen uitsluitend zoals jij zelf ook behandeld wilt worden en apprecieer je de moeite die het "gezag" doet om alles in goede banen te leiden. Als het modteam dus een topic sluit of iemand op zijn vingers tikt, dan ga je daar niet uitgebreid en publiekelijk over discussiëren. Als je er écht een probleem in ziet en urenlang met een knoop in je maag rondloopt, stuur dan even een pb naar het team en zij zullen dan alles achter de schermen bespreken. We komen er dan bij je op terug! Of misschien wacht je een week en vraag je dan het modteam of ze aub een topic willen heropenen of een mening herzien omdat inmiddels de gemoederen bedaard zijn. Ook dat zal zeker in goede aarde vallen en besproken worden.

Ik probeerde het al eerder te zeggen, maar na de discussies van de recentelijke dagen zeg ik het nog eens: - LEES DIT DOOR -

1) De mods - vrijwilligers!!!! - doen alles met alleen het goed van het forum in hun achterhoofd.

2) Jij zult het vrijwel gegarandeerd op een bepaald moment niet met een besluit van hen eens zijn, om welke reden dan ook - iedereen ziet alles op zijn/haar eigen manier. Op een bepaald moment zul je daarnaast ook een gewoon forumlid tegenkomen die volgens jou werkelijk de stompzinnigste vragen stelt en antwoorden geeft. Yep, met zoveel leden ga je echt mensen tegenkomen die niet alles zien zoals jij.

3) Ondanks dit alles is het superbelangrijk dat je het modteam de "slack" geeft die ze verdienen en niet elke beslissing probeert te bediscussiëren. Want waarschijnlijk maken ze morgen een beslissing waar jij het wel mee eens bent en iemand anders weer niet. Kun je nagaan hoe vermoeiend dat is! En even belangrijk is het dat je ieder ander forumlid, nieuwe garde of oude garde of er tussenin, met hetzelfde respect behandelt.

Dus wat dan met die leden die volgens jou al die stompzinnige vragen/suggesties/antwoorden publiceren? Als je merkt dat je niet netjes met ze kunt communiceren, neem dan de "high road" en negeer ze vanaf dat moment gewoon. Op het forum is zelfs een (slecht betitelde) "vijand-functie" waarmee je de berichten van door jouw uitgekozen leden, die wat mij betreft niet perse je "vijanden" hoeven te zijn, gewoon niet meer te zien krijgt. Probleem opgelost.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Helemaal goed gezegd Dennis. :clap:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Well spoken. Compleet herkenbaar als langdurig forumlid en langdurig moderator op een ander forum.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Alhoewel ik me volledig kan vinden in de laatste post van Dennis vraag ik me toch iets af. Zonder in details te treden over de aanleiding van dat topic over die Jim, wat was nou precies het probleem met dat topic? Dat een nieuw lid niet aardig werd behandeld of dat de beslissingen van het mod team niet gerespecteerd werden door forumleden? Of wellicht beiden? Ik begrijp niet zo goed hoe de eerste post van Dennis aansluit bij de tweede maar wellicht mis ik de rode draad?

En wellicht ben ik de enige maar ik krijg de laatste tijd een beetje het gevoel dat je helemaal niets negatiefs in je reactie mag zetten (of het nou een mening of reactie op is). Ik begrijp dat negatief kan neigen naar onaardig en zeker met nieuwe leden denk ik dat we daarmee moeten oppassen maar er zijn ook genoeg topics geweest waarvan ik dacht "Tja.. wie de bal kaatst.. kan hem terugverwachten". Over het algemeen genomen denk ik dat iedereen die een topic opent in eerste instantie best vaak normale reacties krijgt. Maar als er dan bijvoorbeeld heel bijdehand of onaardig gereageerd wordt door TS naar de mensen die hun tijd spenderen aan het geven van een advies of links naar nuttige informatie... tja.. dan is het best lastig om niets te zeggen. Ik ben zelf absoluut geen heilige hoor, dat zal ik niet zeggen maar ik heb ook weleens van die situaties gehad en dan zag ik achteraf in dat ik door mijn woordkeuze wellicht toch een bal heb gekaatst ook al was dat zeker niet altijd mijn bedoeling.

En voor wat de mods betreft, ik vind dat jullie het heel goed doen met relatief weinig "ingrepen" op topics. En ook al ben ik het niet altijd met alles eens (zoals ik het slotje in het befaamde stagetopic nu totaal niet begrijp bijvoorbeeld ;)) "You can't please everyone all the time" niet waar? Je kan niet meer dan je best doen denk ik :clap:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb net de reactie van Ziva gelezen en kan me daarin wel vinden. Het punt van Dennis snap ik, maar het probleem met een respectvolle reactie is dat dat geen vastomlijnd hard definieerbaar iets is. Wat ik respectvol vind is voor een ander wellicht ver onder de schreef, dus dergelijke discussies zal je blijven behouden.

@Dennis, nog iets over de moderators. Jullie beslissingen zijn die van jullie en voor ons allen hebben we die te respecteren, wat mij betreft heb je daarin groot gelijk. Maar soms is een klein stukje extra communicatie goed om het begrip te vergroten. Ziva noemde al het topic over de stage. Deze is eerst gesloten zonder aanvullende tekst en ik vroeg me af waarom. Nu staat er dat er voorlopig een slotje op gaat. Iets meer uitleg, maar nog steeds vragen oproepend. Nogmaals, jullie besluit vecht ik niet aan, wel de hoeveelheid uitleg die wordt gegeven in dit geval.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@Ziva en Hockey
Een laatste antwoord hierop :
Hockey waarom het gesloten is zonder uitleg. Ik heb het gesloten op mn gsm. Niet handig. Ben vijf minuten later ingelogd op mn laptop en heb dan de tekst er bij gezet. Gewoon logistiek dus met maar enkele minuten tussen.

Ziva en Hockey : waarom gesloten. Vier meldingen dat het zo niet verder kon wat respectvolle omgang betreft en hetzelfde bij de aanwezige mods .Plus dat ook nog andere , momenteel nog niet duidelijke factoren meespelen, die ons ook zijn gemeld. (waarvoor dank) Gezien deze nog niet 100% duidelijk zijn kan hierover niet gecommuniceerd worden.
Vandaar 'voorlopig' en waarschijnlijk definitief.
Alvast de vier personen die gemeld hebben, vinden de reacties niet kunnen. Jullie (en zeker ook nog anderen) vinden dat wel. Uiteindelijk kan je daar weinig uitleg aan geven .
Het is dan de beslissing van de mods die de doorslag geeft.

Enige conclusie is dan wat Dennis al schrijft: je kan niet voor iedereen goed doen. En soms moet je je neerleggen bij een beslissing.

Dit is wat mij betreft het enige en laatste antwoord ter verduidelijking op dit slotje,en alle in de nabije toekomst, anders blijven we bezig ;-)
Groetjes,
Carine
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Nou daar gaat mijn favorieten draadje!

Het is maar goed dat het vrijdag is lol.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Aquell schreef:Nou daar gaat mijn favorieten draadje!

Het is maar goed dat het vrijdag is lol.
Toen ik dat bij jim topic zei was ik een trol ;) uit het verschrikkelijke trollenland in een trollengrot. :o

Met dat roze punkhaar, ken je die poppetjes nog? :D
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@sachasenne, dank voor jouw uitleg.

Doch toch een paar kleine dingetjes. Ik heb over de toon in dat topic niets gezegd. Ik heb ook niet gezegd dat ik de beslissing niet accepteer. Ik heb alleen gevraagd om iets meer uitleg dan "hier gaat voorlopig een slotje op", bijvoorbeeld een extra zinnetje als "we vinden dat het topic uit de hand loopt", of iets dergelijks.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ach.. ik zit ook wel eens op fok, valt het hier echt wel mee :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat denk ik ook. Maar nu zijn de 'onderwerpen' vaak anders dan op zulke fora. Ik vind dat de mods goed werk doen en ook in het stagetopic gingen de reacties van vrnl TS ineens in enkele uren naar een voor mij dan " hier klopt iets niet" niveau, dus een begrijpelijk slotje.

Aan de andere kant lees ik dan ook een post vanmiddag van iemand met een vraag waar letterlijk 3 berichten erboven, dus in hetzelfde topic, het antwoord gegeven wordt. Ik zou voor die 1e post van dennis best wel eens het antwoord, lees eens een paar regels naar boven, oid hebben kunnen neerzetten. Nu reageer ik maar niet....

Ik zal het Jim topic maar buiten beschouwing laten,,want daar waren idd een aantal vreemde reacties, maar verder is het hier voor het van de posts/topics gewoon heel net en beleefd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer