Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlanders wonend in Louisiana, Texas, Arkansas?
Nederlanders wonend in Louisiana, Texas, Arkansas?
Hallo hallo,
Zijn hier toevallig ook Nederlanders die in het zuiden van de VS wonen? En dan specifiek de Louisiana, Texas, Arkansas hoek? Ikzelf woon in noordwest Louisiana. Graag zou ik ervaringen uitwisselen, groetjes!
Zijn hier toevallig ook Nederlanders die in het zuiden van de VS wonen? En dan specifiek de Louisiana, Texas, Arkansas hoek? Ikzelf woon in noordwest Louisiana. Graag zou ik ervaringen uitwisselen, groetjes!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Nederlanders wonend in Louisiana, Texas, Arkansas?
Het zuiden van MIssouri, dus dicht bij arkansas maar dat is nog wel een eindje naar Louisiana daar vandaan
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hier Spring, Texas. Dat is vlakbij Houston.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Leuk! @ ned in mi: Missouri daar zijn we laatst doorheen gereden op weg hiernaar toe, 1 nachtje verbleven in Whiteman. Hoe lang woon je daar al, hoe bevalt het en waarom Missouri? Ik woon hier nu twee maanden. Eerder woonden we helemaal in het noorden in een klein plaatsje, grappig genoeg woonden daar ook twee andere Nederlanders. Ik heb ze hier nog niet gevonden
.
@ Houstonwehaveaproblem: Dat is niet al te ver hier vandaan, uurtje of 5?. Ik hoop binnenkort eens naar Houston te gaan. Ook qua vliegen naar Nederland lijkt me vanaf daar vertrekken of via daar vliegen wel handig. Hoelang woon je daar al en wat heeft je daar gebracht? Ik woon hier zoals gezegd pas twee maanden, maar heb hier eerder een jaar gewoond, dus ken de regio wel.

@ Houstonwehaveaproblem: Dat is niet al te ver hier vandaan, uurtje of 5?. Ik hoop binnenkort eens naar Houston te gaan. Ook qua vliegen naar Nederland lijkt me vanaf daar vertrekken of via daar vliegen wel handig. Hoelang woon je daar al en wat heeft je daar gebracht? Ik woon hier zoals gezegd pas twee maanden, maar heb hier eerder een jaar gewoond, dus ken de regio wel.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Het ligt eraan waar je in Louisiana woont. Vanuit Shreveport is het ongeveer 4 uur rijden zag ik. Houston heeft via United en KLM rechtstreekse vluchten naar Amsterdam, dus vliegen is inderdaad handig. Ik woon hier nu 7 jaar en ben hier komen wonen, omdat mijn man hier al woonde.
Een aantal jaren geleden ben ik met mijn kinderen een rondje gaan rijden van een paar dagen en toen hebben we Nederland in Texas en Zwolle in Louisiana bezocht. Noordwestelijker dan dat ben ik in Louisiana nog niet geweest.
Waar woon jij precies en hoe ben jij daar terecht gekomen?
Een aantal jaren geleden ben ik met mijn kinderen een rondje gaan rijden van een paar dagen en toen hebben we Nederland in Texas en Zwolle in Louisiana bezocht. Noordwestelijker dan dat ben ik in Louisiana nog niet geweest.
Waar woon jij precies en hoe ben jij daar terecht gekomen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon hier al sinds 1996. Missouri werd Missouri omdat ik daar in mijn studententijd een poos geweest was.
@Houstonwehaveaproblem: Ik woon inderdaad in Shreveport
. Is jouw man ook Amerikaans? De mijne wel en we hebben een zoontje samen. Wat grappig Nederland en Zwolle, daar had ik geen idee van. Is het de moeite te bezoeken waard? Vind je daar Nederlandse historie terug? Het werk van mijn man bepaalt waar we wonen, en Louisiana is geen slechte plek. Vooral als je bedenkt waar we net vandaag komen..Ik woon graag in of in de buurt van een stad.
En hoe zit dat bij jou? Bevalt Houston je goed?
@ nedinmissouri: Dat is al een hele tijd, ga je weleens terug naar Nederland? Waar woon je precies in Missouri?

@ nedinmissouri: Dat is al een hele tijd, ga je weleens terug naar Nederland? Waar woon je precies in Missouri?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon in Rogersville, vlakbij Springfield in ZW MIssouri.Sunny10 schreef:@Houstonwehaveaproblem: Ik woon inderdaad in Shreveport. Is jouw man ook Amerikaans? De mijne wel en we hebben een zoontje samen. Wat grappig Nederland en Zwolle, daar had ik geen idee van. Is het de moeite te bezoeken waard? Vind je daar Nederlandse historie terug? Het werk van mijn man bepaalt waar we wonen, en Louisiana is geen slechte plek. Vooral als je bedenkt waar we net vandaag komen..Ik woon graag in of in de buurt van een stad.
Er zijn hier een paar Nederlanders Een ouder koppel (zij is ned) die fungeren als een soort lokale opa en oma voor de kids. Er woont een jongen in een dorp verderop en dan nog een paar waar we geen contact mee hebben maar ik weet dat ze hier in de buurt wonen.
Gemiddeld gaan we een keer in de twee jaar naar Nederland als was ik er afgelopen jaar twee keer
Ik woon sinds afgelopen zomer in Austin, Texas. Volgens google maps 5,5 uur vanaf Shreveport. Wij zijn hier komen wonen door het werk van mijn man.
We hebben het zeer naar ons zin. Zeker het klimaat vind ik heerlijk. Wel heet in de zomer, maar ja zo is er overal wel iets
En onze achtertuin is de Hillcountry wat nu volstaat met voorjaarsbloemen. Wij komen uit de Bollenstreek, dus we voelen ons prima thuis tussen de bloemen.
Er wonen hier meerdere Nederlanders. Op 27 april ga ik er een aantal ontmoeten, dan hebben we een lunch in Koningendag (mag je dat nu al zo noemen?) thema.
We hebben het zeer naar ons zin. Zeker het klimaat vind ik heerlijk. Wel heet in de zomer, maar ja zo is er overal wel iets

En onze achtertuin is de Hillcountry wat nu volstaat met voorjaarsbloemen. Wij komen uit de Bollenstreek, dus we voelen ons prima thuis tussen de bloemen.
Er wonen hier meerdere Nederlanders. Op 27 april ga ik er een aantal ontmoeten, dan hebben we een lunch in Koningendag (mag je dat nu al zo noemen?) thema.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens mij klopt de woonplaats in je profiel dan niet niet meer.Sunny10 schreef:@Houstonwehaveaproblem: Ik woon inderdaad in Shreveport.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Klopt! Net verhuisd, zo eens veranderen.Old Faithful schreef:Volgens mij klopt de woonplaats in je profiel dan niet niet meer.Sunny10 schreef:@Houstonwehaveaproblem: Ik woon inderdaad in Shreveport.
@zusje80: Leuk, Austin! Jaren geleden eens geweest, vond ik een hele leuke stad. Woon je daar nu tijdelijk of blijf je?
Wel fijn dat jullie allemaal Nederlanders in de buurt hebben. Zoals ik al zei, ik heb ze nog niet gevonden

@Nedinmissouri: dat vind ik helemaal een mooi idee, een ouder echtpaar dat als grootouders functioneert. Iets dat ik wel mis voor mijn zoontje, een leuke opa en oma in de buurt.
Hoe zijn jullie allemaal in contact gekomen met de andere Nederlanders?
Ikzelf ga nog vrij regelmatig naar Nederland en krijg ook vaak Nederlands bezoek. De band is nog heel sterk dus. En gek genoeg, juist doordat ik nu ergens anders woon, voel ik me meer Nederlander dan ooit (vandaar ook mijn zoektocht naar andere Nederlanders
.
Tegelijkertijd probeer ik me ook onder te dompelen in de cultuur van de staat waar ik woon en zoveel mogelijk te leren en mee te maken voordat we weer gaan. Zo heb ik hier net een cursus Creole cooking, culture and history afgerond. Heel interessant en veel geleerd over met name zuid Louisiana. Over 3 weken ga ik eindelijk dan ook een lang weekend naar New Orleans.
Hoe doen en ervaren jullie dat?

Tegelijkertijd probeer ik me ook onder te dompelen in de cultuur van de staat waar ik woon en zoveel mogelijk te leren en mee te maken voordat we weer gaan. Zo heb ik hier net een cursus Creole cooking, culture and history afgerond. Heel interessant en veel geleerd over met name zuid Louisiana. Over 3 weken ga ik eindelijk dan ook een lang weekend naar New Orleans.
Hoe doen en ervaren jullie dat?
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Mijn man was Nederlander en is Amerikaan geworden een aantal jaren geleden.Sunny10 schreef:@Houstonwehaveaproblem: Is jouw man ook Amerikaans? Wat grappig Nederland en Zwolle, daar had ik geen idee van. Is het de moeite te bezoeken waard? Vind je daar Nederlandse historie terug? Ik woon graag in of in de buurt van een stad.
Nederland heeft nog wel een mini-museum en er zijn nog wel wat dingen te zien uit de geschiedenis. Er staat een molen bijvoorbeeld en daar zit ook dat museum in. Ik geloof dat ze op bepaalde nederlandse feestdagen ook wel vieringen hebben. In Zwolle heb ik niks kunnen vinden. Het was wel leuk om foto's van het station te maken en van de politie auto's daar.
Ik woon net iets boven Houston, dus wel het gemak van de stad qua voorzieningen, maar de rust van de suburbs. Ik woon hier nu 7 jaar en heb het wel naar mijn zin hier. Maar ik wen wel snel ergens en heb zelden heimwee.
Denk je dat jullie daar ook blijven? Wij zijn hier tijdelijk, een paar jaar hoogstens. Zou zelf graag aan de oostkust eindigen.houstonwehaveaproblem schreef:Mijn man was Nederlander en is Amerikaan geworden een aantal jaren geleden.Sunny10 schreef:@Houstonwehaveaproblem: Is jouw man ook Amerikaans? Wat grappig Nederland en Zwolle, daar had ik geen idee van. Is het de moeite te bezoeken waard? Vind je daar Nederlandse historie terug? Ik woon graag in of in de buurt van een stad.
Nederland heeft nog wel een mini-museum en er zijn nog wel wat dingen te zien uit de geschiedenis. Er staat een molen bijvoorbeeld en daar zit ook dat museum in. Ik geloof dat ze op bepaalde nederlandse feestdagen ook wel vieringen hebben. In Zwolle heb ik niks kunnen vinden. Het was wel leuk om foto's van het station te maken en van de politie auto's daar.
Ik woon net iets boven Houston, dus wel het gemak van de stad qua voorzieningen, maar de rust van de suburbs. Ik woon hier nu 7 jaar en heb het wel naar mijn zin hier. Maar ik wen wel snel ergens en heb zelden heimwee.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Voorlopig wel, want mijn man wordt niet zomaar overgeplaatst naar een andere staat/stad. Daarnaast gaan de kinderen hier naar school en wil ik dat ze dat hier ook afmaken. Misschien dat we ooit gaan verhuizen als de kinderen de deur uit zijn. Niet dat dat het plan is, maar je weet nooit hoe dingen lopen.Sunny10 schreef: Denk je dat jullie daar ook blijven? Wij zijn hier tijdelijk, een paar jaar hoogstens. Zou zelf graag aan de oostkust eindigen.
Wij zijn hier voor twee jaar naartoe gekomen, maar ik weet nog niet hoe het allemaal gaat lopen. Misschien dat we er nog een jaar aan vast plakken, of nog langer...... Als we willen hoeven we niet meer weg.Sunny10 schreef:@zusje80: Leuk, Austin! Jaren geleden eens geweest, vond ik een hele leuke stad. Woon je daar nu tijdelijk of blijf je?
Toen wij hier vorig jaar zomer aankwamen ging ik de volgende dag naar de Ikea om wat spullen te kopen. En ik kwam gelijk al een Nederlandse vrouw met dochter tegen die hier ook wonen. Op Facebook is er een pagina voor Nederlanders in Austin. Er worden ook af en toe evenementen georganiseerd.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik kan mij hier tijdelijk melden. Ik zit in Denton, studerend aan UNT.
Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen, Texas is echt geweldig.
Mensen zijn ook allemaal super aardig.
Denton ligt vlak bij Dallas toch? Leuke stad, veel te doen. Wat zijn je plannen hier? (behalve studerenThom90 schreef:Ik kan mij hier tijdelijk melden. Ik zit in Denton, studerend aan UNT.

@ Zusje80, grappig dat je meteen Nederlanders bij de Ikea tegenkomt. Austin is ook wat groter, dus dan zullen er misschien meer zijn? Maar goed, als er geen facebook groep was, toch lastig om te vinden. Meestal als we zijn verhuisd hoor ik te zijnertijd ook wel, oh, ben je Nederlands, ken je zo en zo al, die is ook Nederlands. Maar daarentegen wordt ik ook wel in contact gebracht met Scandinaviers omdat ze denken dat we uit hetzelfde land komen

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Klopt inderdaad, ongeveer drie kwartier boven Dallas. Dus daar ben ik natuurlijk al geweest, waarschijnlijk binnenkort nog naar Austin, misschien Oklahoma, ben al in Miami en New York geweest. Eind mei van plan om naar Las Vegas te gaan en dan door naar California!
Jammer genoeg heb ik maar de tijd tot 10 juni, want dan is m'n visum afgelopen, maar ik denk dat ik nog wel een paar keer terug kom, aangezien ik hier een heel lief meisje heb ontmoet haha
.
Jammer genoeg heb ik maar de tijd tot 10 juni, want dan is m'n visum afgelopen, maar ik denk dat ik nog wel een paar keer terug kom, aangezien ik hier een heel lief meisje heb ontmoet haha

Pas maar opThom90 schreef:Jammer genoeg heb ik maar de tijd tot 10 juni, want dan is m'n visum afgelopen, maar ik denk dat ik nog wel een paar keer terug kom, aangezien ik hier een heel lief meisje heb ontmoet haha .

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2793 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie
-
- 7 Reacties