Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis chara: wie heeft een route SF-YELLOWSTONE-LA-SF ?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
chara
Amerika-ontdekker
Partner van: Johan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Reis chara: wie heeft een route SF-YELLOWSTONE-LA-SF ?

Bericht door chara »

Hallo,

wij, Mariet en Johan, gaan in september een rondreis van 21 dagen maken vanaf SF en dan richting Yellowstone park.
Van daaruit richting LA en dan via de kust weer naar SF.
De camper leveren we in SF weer af.

Nu hadden we eerst al een plan om via Sacramento naar de Canyons te gaan, maar we willen nu toch liever via Yellowstone.
En dan nog een paar Canyons meepakken, we willen toch maar niet via Las Vegas.

Misschien zijn er mensen die een geschikte tour voor ons hebben en/of andere tips.

Al vast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Mariet en Johan
jerommeke10
Amerikakenner

Re: wie heeft een route SF-YELLOWSTONE-LA-SF

Bericht door jerommeke10 »

Je zou inspiratie kunnen halen uit de route die forumlid Marianne gedaan heeft in 2008 (link hieronder). je zal de "lus" naar Moab moeten inperken wegens tijdsgebrek. Camper rijdt ook trager. Je zou van Salt Lake City naar LV kunnen rijden. Je kan misschien ook een lus langs de grand canyon maken (Bryce - Zion - Page - Grand canyon). Schrijf het eens uit dag per dag?

http://martinenmarianne.blogspot.be/
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis chara: wie heeft een route SF-YELLOWSTONE-LA-SF ?

Bericht door MacN »

Wij gaan deze zomer een soortgelijke reis maken. Het enige wat wij (bewust) niet bezoeken is LA.
We starten in SF en gaan dan via Yosemite, Death Valley en Grand Canyon naar Moab. Vanuit Moab bezoeken we Yellowstone en Grand Teton.

Kijk voor onze route eens bij het topic: "aanvragen van de routekaartjes". Daar is de 1 na laatste post onze route.
Deze kun je misschien gebruiken voor het samenstellen van jullie eigen route.

Succes!
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
chara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoe zijn de temperaturen in Yellowstone en Californië?

Bericht door chara »

Waar kan ik vinden hoe de temperaturen in september in het yellowstone zijn en rest van Californië?

met vr groet chara
Laatst gewijzigd door markro op 05 apr 2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: temperaturen yellowstone

Bericht door Jrabakker »

Even googlen op 'temperaturen yellowstone'.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

In Yellowstone is het gemiddeld in september overdag 17 graden en s'nachts rond het vriespunt.

De rest van Californië (je weet waarschijnlijk wel dat Yellowstone in Montana ligt en zo'n 1000 tot 2000 km van Californië :D ) is heel weinig van te zeggen, het is zo'n enorme staat met zoveel klimaten dat je echt preciezer zult moeten zijn. Ik gebruik altijd weather.com om gemiddelde temperaturen en neerslag te bekijken.

@Jrabakker:als je geen antwoord wilt of kunt geven reageer dan niet.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Harry schreef:@ Jrabakker: als je geen antwoord wilt of kunt geven reageer dan niet.
Ik begrijp wat je zegt maar het is toch niet erg als TS zelf ook wat moeite doet. Je kan zo goed als alles vinden via Google. Dat lijkt me toch wel algemeen bekend?
Even wijzen op de mogelijkheid van Google is ook een juist antwoord want TS vroeg WAAR ze de temperaturen kon vinden :wink:
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Hier kun je een plaats invullen en een datum en dan zie je wat het weer en de temperatuur op die datum was. http://dutch.wunderground.com/history/
Voor Yellowstone op 05-09-2012 krijg je dan zoiets: http://dutch.wunderground.com/history/a ... me=Wyoming
Bedenk wel dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst ........................................
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

eddepet71 schreef:
Harry schreef:@ Jrabakker: als je geen antwoord wilt of kunt geven reageer dan niet.
Ik begrijp wat je zegt maar het is toch niet erg als TS zelf ook wat moeite doet. Je kan zo goed als alles vinden via Google. Dat lijkt me toch wel algemeen bekend?
Even wijzen op de mogelijkheid van Google is ook een juist antwoord want TS vroeg WAAR ze de temperaturen kon vinden :wink:

Precies :-)

Mijn antwoord was in de categorie "geef een mens een vis en hij eet voor een dag, leer een mens vissen en hij eet de rest van zijn leven".
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Mijn antwoord was in de categorie "geef een mens een vis en hij eet voor een dag, leer een mens vissen en hij eet de rest van zijn leven".
Of in de categorie "vissen vind je in de zee, en verder trek uw plan ermee" ? :roll:

Bedankt Cees voor die link, die vind ik wel handig.
chara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chara »

HALLO aan allen die een bericht achter hebben gelaten,

Ja ik weet zelf ook wel als ik google het weer er voor krijg maar verwachte dat er mensen waren die het mee hebben gemaakt dan is het leuk om reacties te krijgen!

Wij zijn ook in Canada met de camper in de Rocky Mountains geweest en hadden daar ook min 5 in de nacht en overdag op de gletschers was het ook niet warm.

Ervaring hebben we al ,maar vindt het leuk om reacties te krijgen en tips het is voor ons de 1e x dat we naar yellowstone willen dan is het fijn om een beetje voor bereid te zijn toch!

MAAR bedankt hoor voor alle tips betreft het weer

gr Chara !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het blijft natuurlijk afwachten hoe het is, het kan ook nog heerlijk weer zijn.
Schrijf ook de route eens uit, hou er rekening mee dat een reis van 3 weken met Yellowstone er in wel betekent dat je veel moet rijden.
In september sluiten al veel voorzieningen in Yellowstone, probeer het park zo vroeg mogelijk in de route op te nemen.

Marianne
chara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chara »

Dankjewel Marianne,

Tja we moeten maar eens kijken hoe we het doen en of het mogelijk is ,ik wil ook wel graag naar de kust vanaf LA naar SF lijkt me geweldig.

Het kwam doordat ik van jullie de reizen hag bekeken en al die mooie foto's hmm, anders moeten we nog maar eens gaan en dan in augustus of in het voor jaar is ook een optie.
We overleggen nog we hebben nog tijd genoeg en we hoeven niets vast te leggen maar het is wel fijn als je weet waar je naar toe wil.

gr
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

chara schreef:HALLO aan allen die een bericht achter hebben gelaten,

Ja ik weet zelf ook wel als ik google het weer er voor krijg maar verwachte dat er mensen waren die het mee hebben gemaakt dan is het leuk om reacties te krijgen!

Wij zijn ook in Canada met de camper in de Rocky Mountains geweest en hadden daar ook min 5 in de nacht en overdag op de gletschers was het ook niet warm.

Ervaring hebben we al ,maar vindt het leuk om reacties te krijgen en tips het is voor ons de 1e x dat we naar yellowstone willen dan is het fijn om een beetje voor bereid te zijn toch!

MAAR bedankt hoor voor alle tips betreft het weer

gr Chara !

Hoi Chara,

Oh, maar dan had ik je mijn ervaringen kunnen delen! Het was echter zo'n kort en bondige vraag om specifiek waar je het kon vinden dat ik je dat antwoord gaf.
Ik ben deze zomer geweest (eind juni) en ik denk dat het gemiddeld zo rond de 14-18 graden was. Meeste dagen zonnig, maar wel vaak toch een koele bries :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer