Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maximus1108: rondreis augustus

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maximus1108
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maximus1108: rondreis augustus

Bericht door Maximus1108 »

De eerste keer dat ik ga vind ik een voorgeschotelde reis niet zo erg.

Wil vooral LA, Las vegas, SF, en een aantal parken doen dus zo'n lange route wordt het sowieso niet.

Ga morgen eens kijken voor een reisgids :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten hoe je je reis maakt. Maar als je die steden + parken wil aandoen die je eerder aangaf in een van je eerste posts in dit topic of op die route van dat reisbureau dat je beschreef, dan moet je echt veel overslaan vanwege te weinig tijd. Vergis je ook niet in de afstanden. De direct route los Angeles - las Vegas is ongeveer net zo ver als Eindhoven - Parijs.

Verd kun je op internet net zo veel, mogelijk nog meer info vinden dan in een reisgids. Neem bv een tablet, laptop of smartfoon mee om onderweg of de dag envoor een hotel te boeken ipv op de bonnefooi te gaan. Als je lid bent vd anwb kan het ook nog schelen.
Maximus1108
Amerika-ontdekker

Ik denk dat 2 weken echt wel te kort is om een hele rondreis te maken

Ik heb zitten nadenken en denk dat ik best 1 plaats als uitvalsbasis neem (bvb LA of SF of Vegas) en van daaruit een paar uitstappen doe. Als ik Vegas doe dan kan ik een dag of 2 naar de Grand Canyon.

Op deze manier wordt het minder gejaagd en ga ik meer zien.

Wat zijn jullie ideeen hierover?
Maximus1108
Amerika-ontdekker

SF: 2 dagen
SF-->Yosemite: 1 dag
Yosemite: 2 dagen
Yosemite-->Death Valley: 1 dag
Death Valley: 2 dagen
Death Valley-->Las Vegas: 1 dag
Las Vegas: 2 dagen
Las Vegas-->LA: 1 dag
LA: 2 dagen

Wat vinden jullie van dit schema? Realistisch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien wat meer toelichting bij je keuzes? Waarom - in de heetste maand van het jaar - 2 volle dagen Death Valley? Wat wil je daar gaan doen? Waarom daar zoveel tijd en de lange rit van Yosemite naar DV in slechts 1 dag? Kijk voor dat stuk eens in ons 2004- en 2006-verslag. Wij waren er toen ook in augustus.
Met een extra stop tussen Yosemite en DV en misschien een dag langer SF is het een prima route.

Marianne
Maximus1108
Amerika-ontdekker

Ik hou van grote steden maar ik weet eigenlijk niet wat ik van de NP moet verwachten. Daarom dat ik er SF, LV en LA in heb gezet. Yosemite ligt dan mooi op de route maar Death Valley heb ik er eigenlijk zomaar bijgezet :oops:

Ik zal jullie verslag eens lezen om te kijken of Death valley de moeite is
Maximus1108
Amerika-ontdekker

Yosemite-->Death Valley is ongeveer 550km dus dit zou toch te doen moeten zijn in 1 dag? Nu ja, is het de moeite om ook te stoppen onderweg? Maw is de omgeving de moeite waard?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, er is veel te doen onderweg; daarom verwees ik naar mijn reisverslagen.
Een paar dingen: de Tioga Road met verschillende wandelingen en uitzichtpunten, Bodie, Mono Lake, de Alabama Hills.

Kijk voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden eens op http://www.ontdek-amerika.nl en voor nog mee informatie de NPS-site; http://www.nps.gov/yose voor Yosemite en http://www.nps.gov/deva voor Death Valley.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

marlous82 schreef:Poeh, wat een geld. Is dat voor jou alleen??

Wij zijn met z'n tweeen zo'n 5000 euro kwijt in het hoogseizoen. Grofweg zo opgebouwd
2x 1000 euro voor tickets
1x 1000 euro voor een auto (SUV)
22x 100 euro voor overnachtingen.

Ik denk echt dat je véél goedkoper uit kan zijn voor 2 weken hoor!
En met behulp van dit forum is een route plannen ook niet zo lastig (ben ik gisteren achter gekomen. :D )
Vergeet je even niet dat je in jou geval ook nog 22x2 moet ontbijten/lunchen/tussendoortje/avondeten, je nog entree voor diverse dingen moet betalen, een nationale parkenpas of de parken los moet betalen. En de benzine. Dan koop je vast nog wel een souvenier of wat kleren of weet ik wat. Je kunt zelf echt ook nog veel winnen op tickets en auto, maar in je eentje hakt vooral de autohuur er vaak al flink in. Nu zal ik bv nooit zo'n rondrit in een ford focus willen maken, vooral als je alleen 4000 km gaat rijden,dus dan zit je al een klasse duurder.
Ik vind dat je voor zo'n voor velen eenmalige reis wel op de portemonnaie moet letten, maar niet overal op moet beknibbelen. Ook voor €80 per nacht gemiddeld wat ik ergens las in het hoofdseizoen en dan ook in parken willen overnachten, het zal mij benieuwen. Ik denk dat TS als hij alleen gaat redelijk en zelf boekt in de buurt gaat komen van dat bedrag van wat het reisbureau hem ook wilde leveren. Ik schat dat tussen de 2500 en 3000. Het is juist dat hij bij het volgen van het reisbureauroute meer kwijt zal zijn dan die €3000, omdat er dan juist nog veel kosten bij gaan komen voor eten, drinken, entrees en benzine...
Maximus1108
Amerika-ontdekker

Ik ga alleen en hou vooral van steden. Beetje natuur mag maar steden vind ik leuker. Ik twijfel nog tussen deze 2

SF-->kustroute-->LA-->Las Vegas

of

SF-->Yosemite-->Las Vegas-->LA

Dit is grofweg natuurlijk. Ik vraag aan jullie wat er mooier is qua natuur: Yosemite of de kustroute?

Thanks!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is niet te beantwoorden denk ik. Je zult ook meer moeten kijken wat je overal wilt doen. Wil je vooral rondrijden en genieten van het uitzicht, of eens een wandeling maken, of andere activiteiten ondernemen? Kijk eens wat je overal kunt doen, bekijk foto's en kijk wat je het meeste aanspreekt, want wat mooi is is heel subjectief. Als je vooral een route zoekt van A naar B dan is de kustweg heel mooi. Ik zou dan wel tussen LA en Las Vegas een overnachting in Death Valley doen, dan heb je toch nog een nationaal park, en een veel mooiere route dan de rechtstreekse route van La naar LV.
Schrijf beide routes eens uit van dag tot dag om te zien hoe de indeling zou kunnen zijn.
Ik had je al naar http://www.ontdek-amerika.nl verwezen. Bekijk daar eens de informatie over Yosemite en Death Valley. Lees ook wat reisverslagen, dat is echt een prima manier om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Zie hier voor een lijstje met bezienswaardigheden langs de kustweg.

Marianne
Maximus1108
Amerika-ontdekker

Zo, ik heb het eens allemaal uitgeschreven. Graag hoor ik jullie reactie:

12/08: Brussel --> SF
13/08: bezoek SF (verkennen van de stad, Alcatraz, ...)
14/08: bezoek SF
15/08: SF --> Bodie (en daar slapen in de buurt)
16/08: Bodie --> Mono Lake --> Devils Postpile --> Yosemite
17/08: Yosemite
18/08: Yosemite --> Lone Pine
19/08: Lone Pine --> Death Valley
20/08: Death Valley --> Red Rock Canyon --> Vegas
21/08: Vegas (opties: Little Finland? Valley of Fire State? heli vlucht boven Grand Canyon?)
22/08: Vegas
23/08: Vegas --> Trona Pinnacles(is dit de moeite of rijd ik beter in 1 keer naar LA???)
24/08: Trona --> LA
25/08: LA
26/08: LA --> Brussel

Mis ik nog ergens iets onderweg? Iets dat echt de moeite is?

Bedankt!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat je je route eens in google maps moet zetten voor jezelf want dit is erg onlogisch. Bodie en Mono Lake liggen een eind buiten Yosemite en Lone Pine is ruim twee uur vanaf het park, dan zit je al bijna in Death Valley!
Het is logischer om eerst alles in het park zelf te doen en daarna via de Tiogapass het park aan de oostkant te verlaten en Bodie en Mono Lake te bezoeken.

Dus bijvoorbeeld zo:

15/08: SF - Yosemite
16/08: Yosemite
17/08 Yosemite- Lee Vining (bezoek aan Bodie en Mono Lake )
18/08: Lee Vining (bezoek aan Bodie en Mono Lake)
19/08: Lee Vining- Death Valley
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pak er inderdaad eens googlemaps bij, of een kaart (ik raad altijd de Hallwag nr 5 aan). Kijk ook eens op http://www.nps.gov/yose onder view park map om de ligging van de verschillende delen te bekijken. Zie hier voor meerdere kaarten en ook een afstandentabel. Het is natuurlijk best lastig om je een beeld te vormen maar ik had ook al naar mijn reisverslagen verwezen, daar heb ik per dag ook een routekaartje staan. ZIe hier en hier voor de route van Death Valley naar Mammoth Lakes en hier en hier voor de route van ML naar Yosemite. Voor jou zou Lee Vinin ghandiger zijn in plaats van Mamoth Lakes, maar voor het idee maakt het niet uit. Bodie hebben we op die reizen niet bezocht, maar dat kun je zowel op de dag dat je van Yosemite komt doen, of op de dag dat je van Lee Vining naar DV gaat. Ik zou zlef geen volle dag Lee Vining doen. Mijn voorstel:

15/08: SF --> Yosemite
16/08: Yosemite
17/08: Yosemite
18/08: Yosemite --> Lee Vining (Zonsondergang Mono Lake bekijken)
19/08: Lone Pine --> Death Valley (bezoek Bodie)

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer