Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd: roadtrip NY-Washington-Niagra Falls-Boston
Tips gevraagd: roadtrip NY-Washington-Niagra Falls-Boston
Hai allemaal,
Wij gaan van 19 mei tot 6 juni naar de Oostkust. Ik kijk enorm uit naar deze reis en heb al heel veel plezier in het plannen en uitzoeken. Omdat ik twijfel over de indeling (te veel/te weinig?) wil ik deze aan jullie voorleggen. Onze trip ziet er als volgt uit:
19-24 mei New York (accommodatie al geregeld)
24-26 mei Philadelphia
26-28 mei Washington DC
Van 28 mei tot en met 2 juni willen we de volgende locaties bezoeken:
Harrisburg
Niagra Falls (liefst Canadese kant)
Watkins Glen
Albany
2-4 juni Boston (familiebezoek dus geen accommodatie nodig)
4-6 juni: NY
We gaan vanuit NY met een huurauto op pad en uiteindelijk leveren we de auto daar ook weer in.
Is deze trip qua afstanden goed te doen (leek mij van wel toen ik op Google maps keek)? Zijn er locaties die ik mis maar juist een must see zijn? Of een must don't?
Ik kijk uit naar jullie tips!
Wij gaan van 19 mei tot 6 juni naar de Oostkust. Ik kijk enorm uit naar deze reis en heb al heel veel plezier in het plannen en uitzoeken. Omdat ik twijfel over de indeling (te veel/te weinig?) wil ik deze aan jullie voorleggen. Onze trip ziet er als volgt uit:
19-24 mei New York (accommodatie al geregeld)
24-26 mei Philadelphia
26-28 mei Washington DC
Van 28 mei tot en met 2 juni willen we de volgende locaties bezoeken:
Harrisburg
Niagra Falls (liefst Canadese kant)
Watkins Glen
Albany
2-4 juni Boston (familiebezoek dus geen accommodatie nodig)
4-6 juni: NY
We gaan vanuit NY met een huurauto op pad en uiteindelijk leveren we de auto daar ook weer in.
Is deze trip qua afstanden goed te doen (leek mij van wel toen ik op Google maps keek)? Zijn er locaties die ik mis maar juist een must see zijn? Of een must don't?
Ik kijk uit naar jullie tips!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips gevraagd: roadtrip NY-Washington-Niagra Falls-Bosto
Afgelopen herfst hebben wij iets vergelijkbaars gedaan, zie hier voor ons verslag.
Iets meer tijd voor Washington dan een volle dag zou wel mooi zijn, daar is ontzettend veel te zien. Maar je hebt voor de rest ook wel wat tijd nodig als je onderweg wat wilt bezoeken.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor tips en voor hun reisverslag 2011.
Marianne
Iets meer tijd voor Washington dan een volle dag zou wel mooi zijn, daar is ontzettend veel te zien. Maar je hebt voor de rest ook wel wat tijd nodig als je onderweg wat wilt bezoeken.
Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor tips en voor hun reisverslag 2011.
Marianne
Hai Marianne,
Bedankt voor de verwijzing naar de reisverslagen! Erg leuk om te lezen en haal ik zeker bruikbare tips uit!
Heidi
Bedankt voor de verwijzing naar de reisverslagen! Erg leuk om te lezen en haal ik zeker bruikbare tips uit!
Heidi
Wellicht heb je nog iets aan ons verslag uit 2008..... Is wel even geleden, maar de afstanden en bezienswaardigheden onderweg veranderen niet (enorm). Ik vond het Great Falls Park nabij Washington een welkome afwisseling tussen alle steden door.
Veel succes met jullie voorbereidingen!
Veel succes met jullie voorbereidingen!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij gaan een vergelijkbare trip maken, alleen dan iets langer. Ik ga je topic dus in de gaten houden! Succes met plannen!
Dankjewel Monster! Ik ga ook zeker jullie reisverslag doorspitten 

Wat leuk Whynotsmile! Weet nog niet of ik een blog ga bijhouden, maar ik zal zeker laten weten hoe het is bevallen!
Jullie ook veel plezier met plannen!
Jullie ook veel plezier met plannen!
Ik zit toch te twijfelen of we Philadelphia tussen NY en Washington inplannen. De planning is om niet al te vroeg in de ochtend richting Washington te gaan en dan 1 of 2 nachtjes te verblijven om dan naar Washington te gaan.
Hebben jullie tips voor een leuk plaatsje/bezienswaardigheid tussen New York en Washington?
Hebben jullie tips voor een leuk plaatsje/bezienswaardigheid tussen New York en Washington?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je van natuur houdt is Great Falls National Park bij Washington zeker aan te raden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bedankt voor het meedenken Petra!
Ik had inderdaad al over dat park gelezen, maar het tweede deel van de trip is al vol met natuur dus we zoeken meer een leuk dorpje/stadje.
Ik had inderdaad al over dat park gelezen, maar het tweede deel van de trip is al vol met natuur dus we zoeken meer een leuk dorpje/stadje.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik zou zeker een van de Philadelphia nachten bij Washington plakken. Je kunt de meeste bezienswaardigheden in Philadelphia in een dag bekijken.
Ik denk dat we dat inderdaad maar gaan doen.
Petra, heb jij nog een leuke tip voor een accommodatie in Washington die zo rond de 80 euro per nacht zit? We zitten wel met een huurauto die we kwijt moeten kunnen.
Petra, heb jij nog een leuke tip voor een accommodatie in Washington die zo rond de 80 euro per nacht zit? We zitten wel met een huurauto die we kwijt moeten kunnen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je kunt gratis parkeren bij de Holiday Inn en Best Western is Rosslyn net aan de overkant van de rivier, maar ik heb geen idee hoeveel die kosten als jullie daar zullen zijn.
Ik heb nu weer via Airbnb een leuke studio gevonden bij Logan Circle, dank voor t meedenken weer!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 6781 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 24 Reacties