Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Potash Road - Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Potash Road - Moab

Bericht door Jean-Paul »

Even een stukje uit het verslag van Kalaman van vandaag:
"Eens beneden komt men op de bijzonder slechte, maar écht slechte, Potash Road en dit voor zo'n 20km. Het mag een wonder heten dat ons lijf en ledematen nog 1 geheel vormen na zo lang hotsebotsen over rotsen en door diepe kuilen. Wat een geluk dat we onze Modified Jeep hadden, met een stock SUV is deze route echt onmogelijk te rijden zonder, dure, brokken te maken."
Ik heb de Potash road ook in mijn planning zitten. Ik wil graag half mei vanuit Moab via de Potash road naar Death Horse Point. Onderweg zou ik o.a. ook graag de Corona Arch willen bezoeken. Ik heb een Mid Size SUV geboekt. Als ik het reisverslag van Kalaman lees, zou mijn plan een slecht idee zijn. Heeft iemand (misschien Kalaman zelf?) een idee hoe de Corona Arch toch te bereiken is? En zal ik het gedeelte naar Death Horse Point toch maar uit mijn planning halen? :?
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Potash Road - Moab

Bericht door Miza »

Corona Arch is prima over het asfalt te bereiken. Tenminste tot de parkeerplaats en dan een leuke wandeling er naar toe. Er zitten een paar laddertjes in de hike, lijkt me dat je er wel naar toe moet wandelen. Wij reisden met een camper en zijn er vanaf de parkeerplaats naar toe gelopen. Zie http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=264591 voor de routebeschrijving.
leka6669
Amerika-ontdekker

Bericht door leka6669 »

wat je ook kan doen is gewoon die modified jeep in moab voor een dag huren. doen wij ook als we in juni in moab zijn ,probleem opgelost en je kan die route toch rijden.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De Corona Arch moet je inderdaad bereiken via een wandeling vanaf weg 279 die geasfalteerd is.

Wil je daarna naar Dead Horse en/of Canyonlands dan zou ik niet de Potash en Schafer road nemen want die is inderdaad zeer slecht, vooral het onderste stuk dat op de 279 uitkomt. Je kan eventueel wel met een huur SUV vanaf de 279 via de Long Canyon Road naar Dead Horse rijden. Er zit slechts één moeilijk stuk in deze weg van enkele meters, daar waar de weg onder een rots doorgaat. Via de zoekfunctie vind je zeker meer info over deze weg.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb de Shafer trail en Potash Road naar Moab (dus van boven naar beneden) in 2009 gereden met een Ford Escape, en toen was de weg slecht,maar met wat beleid primate rijden.
Tenzij de conditie erg achteruit is gegaan, zou ik er geen moeite mee hebben de Potash met een AWD of 4WD huurwagen te rijden. (Maar nogmaals,in 2009 voor het laatst daar gereden!)

Dead Horse Point en Corona Arch zijn beide prima bereikbaar zonder onverhard te rijden, dus je bent niet verplicht off-road te gaan.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb voor September ook een modified 2-door jeep gehuurd. Kost je 210$ (inclusief CDW & tax) bij canyonlandsjeep.com Lijkt misschien duur voor één dag, maar ik denk dat de kosten aan je gewone huurwagen wel eens véél hoger kunnen zijn indien je pech krijgt op een slechte dirtroad. Ik zou met een gewone huurwagen enkel op dirtroads rijden waar het effectief geen risico's met zich mee brengt. Vorig jaar heb ik de Burr Trail, Mulie Point & Moki Dugway zo gedaan, dat ging zonder problemen. Maar ik heb al eerder gelezen dat de Potash Rd vrij slecht kan zijn, dat neem ik liever geen risico's.
Laatst gewijzigd door Fraa op 09 apr 2013, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Potash Road lijkt me inderdaad niet verstandig met midsize SUV, maar hoe zit het met de Schafer Trail?
Om naar beneden te rijden en dan weer dezelfde weg terug naar boven. Is die wel redelijk en te doen met gewone SUV?
(Ik weet dat het ook afhankelijk is van de weersomstandigheden, maar even aangenomen dat die goed zijn als wij er zijn.)
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dat heb ik wel al vaker gelezen, dat mensen de Shafer Trail met een gewone SUV doen. Zolang je even navraagt in het Visitor Center of de trail er goed bij ligt, dan denk ik niet dat er veel mis kan gaan.
Reisblog: thisisfraa.be
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

In september was het stuk, na de switchbacks en na de splitising naar musselman arch heel slecht. We hebben m met een gewone suv gereden, maar ik zou het je echt afraden, tenzij er onderhoud gebeurd is ondertussen.
Groetjes,
Carine
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik zal wel eens kijken hoe ver ik kan komen. Ben in ieder geval blij dat de Corona Arch goed te bereiken is.
En als het na de Arch echt lastig gaat worden, dan maar terug en via het asfalt naar Death Horse Point. Ergens wel jammer want ik heb natuurlijk niet voor niets een Mid Size SUV gehuurd. :wink:
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben de Schafertrail en Potash road vorig jaar juli gereden, Schafer trail is heel goed te doen met een SUV(wij hadden een fullsize), als je van Schafertrail over gaat naar de Potsah heb je een best wel slecht stuk, daarna was het prima te rijden, ook de Long Canyon road vonden wij prima te doen, zie onze verslagen http://www.wagenaarvakantie.blogspot.nl ... chive.html en http://www.wagenaarvakantie.blogspot.nl ... chive.html De Long Canyon road werd ons door de rangeres afgeraden en die viel ons 100% mee, voor de Potash road was ik een beetje bang maar daar was de ranger juist heel enthousiast en met name dat tussenstuk was best pittig.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

wij gaan in september ook die kant uit. Dus even hier op meepikken voor de interessante tips! :thumbup:
Afbeelding
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

@Kalaman, zou jij nog iets over de status van de Potash Road kunnen zeggen?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik kan mij grotendeels aansluiten met de eerdere reacties : Shaffer trail is "makkelijk" te doen met een stock-SUV...als hij niet afgesloten is wegens modder (wat bij ons 's anderendaags, na onze passage, het geval was). Dus dit 100% vast plannen zou ik niet doen. Zeker een alternatief voorzien.
Zoals de meesten hier inmiddels wel weten draaien wij niet bepaald snel om als we ergens een "steentje" of "een beetje modder" zien liggen, maar ik vind het echt onverantwoord om de Potash Road (althans het gedeelte direct na de splitsing met de Shaffer) te rijden met een stock-SUV. Daar is de kans echt reëel dat je schade oploopt. Daarom hadden wij die ook gepland op de dag dat we de Jeep bij Canyonlands gehuurd hadden. Die staan nóg eens 10cm hoger dan een gewone Jeep Wrangler en toch was het nog voortdurend uitkijken (zoals je ook kan zien in onze blog) of de bodem/ophanging de grond niet zou raken. Op die manier is het met een stock SUV helemaal niet 'plezant' meer en ben je meer bezig met de eventuele financiële gevolgen dan met de uitzichten.
Weet wel dat alles wat hier boven geschreven is (ook in eerdere reacties) momentopnames zijn. Ook bij ons waren ze op verschillende plaatsen met zwaar materiaal aan het werken aan de wegen, maar die grote, diepzittende rotsblokken halen ze er toch niet uit hoor. Doordat hetgene errond soms nóg verder uitgegraven wordt verbeteren die plekken er dan ook niet op.

En Corona Arch is inderdaad perfect via de, verharde, 279 te bereiken, dus daar hoef je absoluut de Potash niet voor te nemen.
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Idd, dat stuk na de splitsing kan 'erg hobbelig' zijn. Wij reden er jaren terug met een Toy. Highlander (een logge SUV, met redelijke high clearence, maar toch ook weer niet high genoeg...). Ik heb dat stuk meer naar de road zitten staren dan om me heen gekeken om maar zo goed mogelijk over die stenen heen te gaan. Onderkant van de auto hier en daar wat 'gekrijt'...
Het kan allemaal wel, maar een Jeep huren in Moab is een goed alternatief.
Gr, Gerben
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door CherokeeWarrior »

Ik heb Potash en de Shafer switchbacks afgelopen april (2013) gereden in een Jeep van Canyonlands. En beide trails ook in September 2012 nog gereden met een Alamo Jeep Liberty. Beide keren goed te doen en de weg was in goede staat. In april zag ik een Chevy Suburban over de trail rijden naast de high-clearance Jeep Cherokee's en een Ford Escape. Op de shafer switchbacks zag ik dit keer ook enorme trucks vol met puin met flinke snelheid de afdaling doen! Na een flinke regenval kan het wel weer flink tegenvallen, dus er valt eigenlijk niets over te zeggen. Ik hou zelf de twitter en facebook accounts van Canyonlands en Moab in de gaten voor de laatste updates.
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer