Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Halster
Amerikafan

Re: All about LA!

Bericht door Halster »

ina schreef:Ik heb hem na ruim 2 weken nog niet?

Ook ik heb de kaart na 2 weken nog niet binnen! Er zullen er wel veel aangevraagd zijn.....

Marion
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb er volgens mij ook een week of 3 op gewacht voor ik het binnen kreeg...vanuit duitsland. En nu toch geen idee waar ik dat ding gelaten heb :oops: nu is LA gelukkig een vrij klein en simpel stadje.
wookie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door wookie »

Hier ook nog altijd niks aangekregen, en bij de rest van de familie ook nog niks, hoop dat ze er snel zijn!
Afbeelding
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Wij komen zondag 30 juni aan op Santa monica pier in LA. Weet iemand of de parkeerplaats open is en over je er makkelijk kan parkeren :?:
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Open ja zeker, de kleine parking vlakbij de pier is meestal volzet, de grotere parking 200m verder langs de pacific highway heeft meestal wel plaats. Beide betalend natuurlijk.
ThomasV
Amerika-newbie

Bericht door ThomasV »

Dag,

Wij gaan in Juli voor de eerste keer naar de westkust, en doen hierbij 3 dagen LA aan. Onze planning ziet er voorlopig als volgt uit:

Vrijdag 12 Jul
- Hollywood: Hollywood Bvd
- Downtown LA
- Rodeo Drive (Beverly Hills)
- Griffith Park + Griffith Observatory (vooral voor het uitzicht) + Hollywood sign

Zaterdag 13 Jul
- Universal studios (front line ticket) + Citywalk
- ‘s avonds: Sunset Strip (Sunset Blvd)

Zondag 14 Jul:
- LA: Warner Bros Studios (3u)
- Venice Beach
- Santa monica

'S avonds rijden we dan door naar Palm Springs.

Lijkt dit jullie een goede planning, of zouden jullie dingen toevoegen/weglaten. Ik zou bijvoorbeeld ook graag het Getty Center bezoeken (niet uitgebreid maar gewoon om een algemene indruk op te doen), maar ik zie niet zo goed waar ik dit nog kan tussen plaatsen.

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vrijdag 12 Jul
- Hollywood: Hollywood Bvd
- Downtown LA
- Rodeo Drive (Beverly Hills)
- Griffith Park + Griffith Observatory (vooral voor het uitzicht) + Hollywood sign
Hollywood Boulevard/the walk of Fame kost voor de meesten niet heel erg veel tijd. Wij hebben aan de overkant van het Chinese Theater (of beter gezegd voor El Capitan/ de H&M) een jeeptour geboekt en zijn zo door hollywood, Beverly hills, bel air gereden met info over het hoe en wat, waar iedereen woont en waar welke films zijn opgenomen. Daarna hebben we 30 min over rodeo drive gelopen (was de pauze van de jeeptour) voor we via het 2e deel van de tour terug naar hollywood boulevard zijn gegaan. Hier waren we van 10 tot 13 zoet mee.
Daarna zijn we naar downtown gegaan...Alleen hier had ik me in vergist, want we zijn niet echt naar downtown geweest, maar naar LA live. Hier heb je oa. het staples center. Aangezien de lakers thuis moesten spelen was het hier gezellig druk, maar verder was er hier weinig te doen ...behalve de ESPN bar ;)

Wat bedoel je met Hollywood Sign? Er naartoe lopen, of bekijken vanaf Griffith Park? Let ook op dat het Griffith observatory op maandag en dinsdag gesloten is... je kunt wel eromheen lopen en van het uitzicht genieten.

Het belangrijkste van dit soort dagen in LA is dat je geluk moet hebben met het verkeer. Wij deden een kleine 1.5u om van LA Live naar Venice Beach te komen bijvoorbeeld.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Allereerst bedankt voor dit waanzinnig gevulde topic.

Wij zijn aankomende zomer een weekend in LA op onze rondtrip door het zuidwesten. Op zaterdag komen we vanaf Santa Monica LA binnen, op maandag vertrekken we naar San Diego. Ik lees hier overal dat de afstanden nogal groot zijn in LA. Aangezien we maar 1 volledige dag hebben, kunnen we haast niet kiezen wat te doen. Ik zie op Tripadvisor dagtours door heel LA als erg positief gereviewd, is dat een optie? Of kun je ook prima zelf rijden? We hebben een overnachting in de Hollywood Orchid Suites.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ThomasV
Amerika-newbie

Bericht door ThomasV »

Wat bedoel je met Hollywood Sign? Er naartoe lopen, of bekijken vanaf Griffith Park? Let ook op dat het Griffith observatory op maandag en dinsdag gesloten is... je kunt wel eromheen lopen en van het uitzicht genieten.
Ja we wouden inderdaad niet noodzakelijk het Griffith Observatory binnengaan, maar vooral in de omgeving wat rondwandelen omdat ik toch vaak lees dat je van hieruit een goed uitzicht hebt op de stad en op het Hollywood Sign.

Ik denk dat we het Getty Center eventueel laten vallen, en op onze eerste dag na Griffith Park een baseball wedstrijd meepikken van de Dodgers. Dit begint om 19u15, dus lijkt me vanuit Griffith Park nog wel redelijk haalbaar?

Groeten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt zeker een goed uitzicht over LA (mits het weer/smog meezit).

http://thereandbackagain.me/wp-content/ ... vatory.jpg

Ook heb je vanaf de zijkant een leuk zicht op het hollywood sign, maar daar ben je stiekem verder vanaf als dat je denkt. http://paulinamerika2012.files.wordpres ... c_0055.jpg
Valckske
Amerikafan

Bericht door Valckske »

Is het aan te raden in verband met veiligheidsgevoel, om met de metro (red-line Pershing Square) naar Downtown te gaan en daar een wandeling te maken via de toeristische trekpleisters tot aan Civic Center of Union Station?
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Met de metro in LA heb ik geen ervaring maar in Downtown kun je gewoon prima komen hoor!

Ik vraag me toch af waarom mensen maar vragen blijven stellen over de veiligheidssituatie in LA :blink: LA is net als iedere andere Amerikaanse stad, de meeste wijken zijn super veilig (misschien zelfs veiliger dan een heleboel plekken in NL of BE) en de wijken die meer getto-achtig zijn liggen ver en heb je als toerist niets te zoeken. Alleen in SF is het nogal confronterend van het rijke centrum zó de Tenderloin in te lopen, waar het barst van de zwervers en de junkies. Maar in LA zie je dat helemaal niet. Alleen in Downtown dus, daar zie je wat meer zwervers. Dat is ook niet gek, want ze krijgen er 's avonds te eten op skidrow. Maar goed, hier zien we bij tijd en wijlen ook wel eens een zwerver toch?
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

lees dus net dat Griffith gesloten is op ma/di, is dit ook zo in het hoogseizoen want laten we nu net op een ma en di in LA zijn. Is er nog wel een mogelijkheid om bij het Hollywood Sign te komen? Met auto of te voet?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Las jij dat de Griffith Observatory is gesloten op maandagen en dinsdagen of Griffith Park? Dat zijn namelijk 2 verschillende dingen. The Observatory is een gebouw in het park.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Iemand ervaring met Super8 hotel in Culver city en ook met de buurt Culver city, is redelijk betaalbaar en dicht bij Venice beach(2km.)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

lees dus net dat Griffith gesloten is op ma/di, is dit ook zo in het hoogseizoen want laten we nu net op een ma en di in LA zijn. Is er nog wel een mogelijkheid om bij het Hollywood Sign te komen? Met auto of te voet?
Het observatorium is gesloten. Je kan er nog wel buiten omheen lopen en van het uitzicht genieten. Vanaf daar kun je sowieso niet bij het Hollywood Sign komen. Althans of je moet een trail van een km of 13 willen lopen. Als je naar het hollywood sign wil lopen kun je het volgende doen. let wel, ik ga dit zelf pas over een maandje zo doen als het goed weer is

1) Rij naar de Kruising van Franklin Avenue en Beechwood drive
2) Rij 1.7 miles op Beechwood drive naar het Hollywood sign. Zorg dat je op DEZE weg blijft
3) Stop bij de parking van Hollyridge Trail of parkeer, als het vol staat iets ervoor aan de rechter kant vd weg.
4) kijk op de volgende website voor de rest http://hollywoodsigntrip.com/hollywood-sign-trail.shtml

Er zijn overigens een aantal wegen waar je 'relatief' dichtbij kunt komen, al zijn de bewoners van die straten vaak niet echt blij als je daar stopt ed.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

ina schreef:Iemand ervaring met Super8 hotel in Culver city en ook met de buurt Culver city, is redelijk betaalbaar en dicht bij Venice beach(2km.)
Eerder in dit topic is al enkele keren over Culver City geschreven, in de openingspost maar ook op een pagina (of pagina's) hiervoor. Nog nooit overnacht, maar leuk, centraal gelegen buurtje met veel art-galleries. Dus als je van kunst houdt is het helemaal top, en hou je niet van kunst dan is het gewoon een goede uitvalsbasis. Let wel even op waar het hotel ligt, niet alle straten in CC zijn even knus qua restaurantjes e.d. Er zijn ook veel industriele straten, met pakhuizen, waar bedrijven zitten. Dus als je ervan houdt om vanuit je hotel even langs een restaurantje of barretje te lopen, kijk dan even goed op Google streetview.

Overigens kun je ook vast een hoop info vinden over de wijk door te googlen. Google eens Culver City Shopping, of dining, of best spots of iets dergelijks.
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

psvwally,
dank je voor de tip. Wij gaan pas in juli, dus ik hoop dat je laat weten hoe het bevalt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Komt goed. Als het maar droog is dan loop ik em.
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

In Lannoo's Blauwe Reisgidsen - Californië en Zuidwest-USA staat een vrij complete LA dagtour; afwisselend wandelen en met de auto.
Ik heb de routebeschrijving vandaag overgetypt voor mijn roadbook. Zal het oké zijn als ik 'm in dit topic plak?

Monique
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer