Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis PaulH: eerste keer Las Vegas
Reis PaulH: eerste keer Las Vegas
Ik ga in juni trouwen met mijn grote liefde! We gaan van 11 juni tot 20 juni (9 dagen dus) naar Las Vegas. De vlucht is inmiddels al geboekt en ik zit een beetje met een dilemma betreft de invulling van de 9 dagen. We willen een hotel op de strip of vlakbij de strip, aangezien het onze huwelijksreis wordt willen we natuurlijk wel een mooie luxe suite in een van de hotels. We zijn beide geen backpackers, maar ben wel bereid om er op uit te trekken om bv de grande canyon te bezichtigen (helikopter vlucht bv).
Nu heb ik dus een paar vraagjes die mij geweldig zouden helpen bij het verder plannen/invullen van onze 9 dagen LV.
- Is 9 dagen Las Vegas te lang? M.a.w. gaan we ons na 4 dagen stierlijk vervelen?
- Wat zijn de betere/beste hotels op de strip en welke moeten we echt mijden?
- Welke plekken zijn ECHT de moeite waard om te gaan bezichtigen? Ik denk wel dat 9 dagen te kort is om trips te gaan plannen van honderden km's of is het absoluut de moeite waard?
- Is het misschien verstandig om bijv van dinsdag de 11e tot vrijdag 14e in Las vegas te blijven, het weekend er tussen uit te knijpen ivm hoge hotel tarieven en drukte en dan een leuke stad in de buurt van Vegas te bezoek voor 2/3 dagen en dan weer terug naar Vegas, hiervandaan gaat ook onze vlucht terug nl.
Misschien komt het over alsof ik de zoekfunctie niet gebruikt heb, maar ben al een aantal dagen rond aan het neuzen en het grootste gros van de topics die ik lees gaan mensen aanzienlijk langer als 9 dagen vandaar mijn vraagjes.
Alvast bedankt als jullie de moeite willen nemen om me een klein beetje in de goede richting te helpen
Nu heb ik dus een paar vraagjes die mij geweldig zouden helpen bij het verder plannen/invullen van onze 9 dagen LV.
- Is 9 dagen Las Vegas te lang? M.a.w. gaan we ons na 4 dagen stierlijk vervelen?
- Wat zijn de betere/beste hotels op de strip en welke moeten we echt mijden?
- Welke plekken zijn ECHT de moeite waard om te gaan bezichtigen? Ik denk wel dat 9 dagen te kort is om trips te gaan plannen van honderden km's of is het absoluut de moeite waard?
- Is het misschien verstandig om bijv van dinsdag de 11e tot vrijdag 14e in Las vegas te blijven, het weekend er tussen uit te knijpen ivm hoge hotel tarieven en drukte en dan een leuke stad in de buurt van Vegas te bezoek voor 2/3 dagen en dan weer terug naar Vegas, hiervandaan gaat ook onze vlucht terug nl.
Misschien komt het over alsof ik de zoekfunctie niet gebruikt heb, maar ben al een aantal dagen rond aan het neuzen en het grootste gros van de topics die ik lees gaan mensen aanzienlijk langer als 9 dagen vandaar mijn vraagjes.
Alvast bedankt als jullie de moeite willen nemen om me een klein beetje in de goede richting te helpen
Re: Eerst keer Las Vegas
Hier ga je heel veel info vinden, vooral mbt de hotels klik op de lijstjes van martijn.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43276
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43276
Bedankt voor de link! Had hem al eens vluchtig doorgelezen, zeker goeie info!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in het weekend naar bijvoorbeeld de Grand Canyon wilt zal het lastig zijn om daar nu nog accommodatie te vinden.
Behalve de GC is een park als Zion ook de moeite waard. En op weg naar Zion Valley of Fire. Je kunt ook een rondje maken: LV - GC - Page - Bryce - Zion - LV.
Ik zou zeker toch wat andere topics doorlezen. Het zijn dan weliswaar vaak langere reizen, maar je kunt toch altijd een deel van die reizen gebruiken? De route die ik hierboven geef komt in bijna elke reis wel terug.
Marianne
Behalve de GC is een park als Zion ook de moeite waard. En op weg naar Zion Valley of Fire. Je kunt ook een rondje maken: LV - GC - Page - Bryce - Zion - LV.
Ik zou zeker toch wat andere topics doorlezen. Het zijn dan weliswaar vaak langere reizen, maar je kunt toch altijd een deel van die reizen gebruiken? De route die ik hierboven geef komt in bijna elke reis wel terug.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vanaf Vegas zou je naar Valley of Fire kunnen gaan: is 1 uur rijden vanaf Vegas en nmm absoluut de moeite waard. Hooverdam bezoeken kan ook. Is 45 minuten rijden. Death Valley is ook te doen . Zelfs Zion NP is als dagtrip te doen. 3 uur rijden vanaf Vegas: wel vroeg vertrekken. Keuzes zat. Grand Canyon zou ik voor een dagtrip teveel rijden vinden. Doe dan een vliegreis naar GC airport en vandaar naar de GC met een bus of helicopter/vliegtuigtour.
Alvast veel plezier met je trip naar de USA.
edit: ik zie dat intussen M&M als advies gegeven heeft een std rondje te doen. Dat kan natuurlijk ook en is goed te doen in 9 dagen.
Alvast veel plezier met je trip naar de USA.
edit: ik zie dat intussen M&M als advies gegeven heeft een std rondje te doen. Dat kan natuurlijk ook en is goed te doen in 9 dagen.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooi vooruitzicht! Wij vinden Las Vegas een fantastisch stad, ik kan me niet voorstellen dat mensen zich er vervelen
Wij vinden de Wynn en Encore super mooie hotels. Ontzettend luxe met prachtige kamers. Enige nadeel is dat ze aan het einde van de strip liggen. Ik zou er dan voor kiezen de eerste nachten in een van deze hotels door te brengen en de laatste nachten na je roadtrip in een hotel dat iets centraler ligt. Bijvoorbeeld Aria, Cosmopolitan, Bellagio.
Met 9 dagen (of 10, vertrek je op de 20e of kom je dan alweer in Nederland aan?) is knippen een goed idee, zeker om het dure weekend te vermijden. Je zou in twee dagen op en neer naar de Grand Canyon kunnen rijden. Het is ongeveer 5 uur rijden, dan een overnachting in het park en de volgende dag weer terug. Met een helikoptervlucht kom je meestal niet in het nationale park en mis je het mooiste stuk.
Je kunt ook nog wat meer dagen LV opofferen en een mini roadtrip maken. Bijvoorbeeld zoiets:
11-6 Huis - LV
12-6 LV
13-6 LV
14-6 LV - GC
15-6 GC - Page
16-6 Page - Zion
17-6 Zion - LV
18-6 LV
19-6 LV
20-6 LV - Huis
Of op het eind een nachtje LV minder doen en die toevoegen bij Page of Zion of zelfs nog Bryce toevoegen op je route tussen Page en Zion.

Met 9 dagen (of 10, vertrek je op de 20e of kom je dan alweer in Nederland aan?) is knippen een goed idee, zeker om het dure weekend te vermijden. Je zou in twee dagen op en neer naar de Grand Canyon kunnen rijden. Het is ongeveer 5 uur rijden, dan een overnachting in het park en de volgende dag weer terug. Met een helikoptervlucht kom je meestal niet in het nationale park en mis je het mooiste stuk.
Je kunt ook nog wat meer dagen LV opofferen en een mini roadtrip maken. Bijvoorbeeld zoiets:
11-6 Huis - LV
12-6 LV
13-6 LV
14-6 LV - GC
15-6 GC - Page
16-6 Page - Zion
17-6 Zion - LV
18-6 LV
19-6 LV
20-6 LV - Huis
Of op het eind een nachtje LV minder doen en die toevoegen bij Page of Zion of zelfs nog Bryce toevoegen op je route tussen Page en Zion.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
http://www.robenannie.nl/lasvegas.html
Was een trip van 11 dagen maar mogelijk kan je er een en ander uithalen
Was een trip van 11 dagen maar mogelijk kan je er een en ander uithalen

Re: Reis PaulH: eerste keer Las Vegas
Sorry voor de late reactie en heeeeeeel erg bedankt voor de moeite mensen zal het eens goed doornemen en bekijken, meer tips zijn uiteraard nog van harte welkom!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2867 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 7 Reacties