Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help, Alcatraz/creditcard
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Help, Alcatraz/creditcard
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag m.b.t. mijn creditcard. Helaas heb ik vanochtend onderstaande mail van Alcatraz ontvangen (zie onder mijn post). Schijnbaar bestaat de mogelijkheid dus dat ‘derden’ mijn creditcard gegevens hebben. Ik heb vanochtend direct gebeld met mijn bank en er werd mij geadviseerd de pas per direct te laten blokkeren. Dit heb ik vervolgens dus ook gedaan. Zijn er meerdere mensen die deze mail ontvangen hebben?
Volgende week vrijdag vertrek ik naar de West kust van Amerika. Mijn nieuwe creditcard zou binnen vijf tot zeven werkdagen op de deurmat moeten liggen. Dat gaat dus net wel of net niet op tijd zijn… Ik weet nu niet zo goed hoe ik dit op moet lossen. Degene waarmee ik ga heeft ook een creditcard maar de limiet daarop is onvoldoende om daar met twee personen, drie weken van te leven en vakantie van te vieren. Ik heb een pinpas, maar is dat voldoende? Mijn vader heeft ook een creditcard; deze mag ik meenemen maar ben ik dan illegaal bezig? Moet je bij supermarkten bijvoorbeeld ook legitimatie laten zien als je met creditcard betaalt?
Ik hoop dat iemand me wat informatie kan geven. Baal hier behoorlijk van! Groetjes, Kim
Dit is de ontvangen mail:
We regret to inform you that the security of our website has been breached and your credit-card data may have been stolen. Although we do not know which accounts are involved, we urge you to bring the matter to the attention of your credit-card company without delay.
The website has been resecured, tested and recertified.
If your order has not been confirmed, we will send you a link to confirm your order and, if necessary, re-enter your card number.
If you have any questions, do not hesitate to call or e-mail us.
Thank you,
Customer Service
Brighter Images
18 Daisy Lane
Orinda, CA 94563
(800)700-3151
(925) 253-1900
Ik heb een vraag m.b.t. mijn creditcard. Helaas heb ik vanochtend onderstaande mail van Alcatraz ontvangen (zie onder mijn post). Schijnbaar bestaat de mogelijkheid dus dat ‘derden’ mijn creditcard gegevens hebben. Ik heb vanochtend direct gebeld met mijn bank en er werd mij geadviseerd de pas per direct te laten blokkeren. Dit heb ik vervolgens dus ook gedaan. Zijn er meerdere mensen die deze mail ontvangen hebben?
Volgende week vrijdag vertrek ik naar de West kust van Amerika. Mijn nieuwe creditcard zou binnen vijf tot zeven werkdagen op de deurmat moeten liggen. Dat gaat dus net wel of net niet op tijd zijn… Ik weet nu niet zo goed hoe ik dit op moet lossen. Degene waarmee ik ga heeft ook een creditcard maar de limiet daarop is onvoldoende om daar met twee personen, drie weken van te leven en vakantie van te vieren. Ik heb een pinpas, maar is dat voldoende? Mijn vader heeft ook een creditcard; deze mag ik meenemen maar ben ik dan illegaal bezig? Moet je bij supermarkten bijvoorbeeld ook legitimatie laten zien als je met creditcard betaalt?
Ik hoop dat iemand me wat informatie kan geven. Baal hier behoorlijk van! Groetjes, Kim
Dit is de ontvangen mail:
We regret to inform you that the security of our website has been breached and your credit-card data may have been stolen. Although we do not know which accounts are involved, we urge you to bring the matter to the attention of your credit-card company without delay.
The website has been resecured, tested and recertified.
If your order has not been confirmed, we will send you a link to confirm your order and, if necessary, re-enter your card number.
If you have any questions, do not hesitate to call or e-mail us.
Thank you,
Customer Service
Brighter Images
18 Daisy Lane
Orinda, CA 94563
(800)700-3151
(925) 253-1900
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Help, Alcatraz/creditcard
Hoi Kim.
Je kan goed pinnen in usa met je gewone bankpas.
Wel moet je hem activeren voor usa.
Tenminste die van de rabobank wel.
Ik zou dan gewoon geld uit de muur halen voor de boodschappen en hotels.
Soms doen ze moeilijk maar als je laat merken geen cc te hebben is dat normaal ook goed.
Heb je geen auto of iets gehuurd met die cc??
Je kan goed pinnen in usa met je gewone bankpas.
Wel moet je hem activeren voor usa.
Tenminste die van de rabobank wel.
Ik zou dan gewoon geld uit de muur halen voor de boodschappen en hotels.
Soms doen ze moeilijk maar als je laat merken geen cc te hebben is dat normaal ook goed.
Heb je geen auto of iets gehuurd met die cc??
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Of je kaart wel of net niet op tijd is zou ik me niet druk in maken. Als je reispartner een kredietkaart heeft zou ik gewoon de maestro functie op je gewone bankkaart activeren.
Je kan dan bij een ATM geld afhalen en betalingen cash doen.
Wij hebben een tijd geleden ook een gelijkaardige mail ontvangen. Tijdens het boeken van hotels in Las Vegas moeten er ook kredietkaartgegevens gestolen zijn van hun website en werden we ook geadviseerd om onze kaart te laten blokkeren. Hebben er later niets meer van gehoord!
Je kan dan bij een ATM geld afhalen en betalingen cash doen.
Wij hebben een tijd geleden ook een gelijkaardige mail ontvangen. Tijdens het boeken van hotels in Las Vegas moeten er ook kredietkaartgegevens gestolen zijn van hun website en werden we ook geadviseerd om onze kaart te laten blokkeren. Hebben er later niets meer van gehoord!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou Alcatraz zelf even emailen of bellen. Het kan ook juist zo zijn dat je juist je gegevens doorgeeft via de link terwijl er nog niks is gebeurd. Altijd oppassen met dit soort dingen, een extra controle kan geen kwaad.
Groetjes Saskia

Groetjes Saskia
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Monique,
Bedankt voor je reactie. Fijn te horen dat je ook gewoon kunt pinnen, zijn er wel voldoende automaten te vinden? Het nadeel vind ik dat je dan steeds met zoveel contant geld op zak loopt maar dat is helaas niet anders. We hebben de auto via het reisbureau geboekt. Zonder cc dus. Mijn reispartner heeft wel een cc dus als we die moeten gebruiken bij het ophalen van de auto is dat geen probleem. Kun je ook gewoon tanken met je pinpas?
Bij de bevestigingsmail van Alcatraz staat overigens wel dat ik de creditcard mee moet nemen waarmee ik de tickets betaald heb. Die heb ik inmiddels door midden geknipt. En ik heb mijn ESTA formulier ook met die creditcard betaald, levert dat nog problemen op?
Bedankt voor je reactie. Fijn te horen dat je ook gewoon kunt pinnen, zijn er wel voldoende automaten te vinden? Het nadeel vind ik dat je dan steeds met zoveel contant geld op zak loopt maar dat is helaas niet anders. We hebben de auto via het reisbureau geboekt. Zonder cc dus. Mijn reispartner heeft wel een cc dus als we die moeten gebruiken bij het ophalen van de auto is dat geen probleem. Kun je ook gewoon tanken met je pinpas?
Bij de bevestigingsmail van Alcatraz staat overigens wel dat ik de creditcard mee moet nemen waarmee ik de tickets betaald heb. Die heb ik inmiddels door midden geknipt. En ik heb mijn ESTA formulier ook met die creditcard betaald, levert dat nog problemen op?
-
- Amerika-ontdekker
Ja, daar dacht ik inderdaad ook aan. Maar heb er toch voor gekozen de bank even te bellen. En als zij dan adviseren de kaart per direct te blokkeren... Achteraf was het misschien niet nodig maar het is ook balen als je op vakantie bent en je er achter komt dat je kaart leeggetrokken is.AmerikaEnzo schreef:Ik zou Alcatraz zelf even emailen of bellen. Het kan ook juist zo zijn dat je juist je gegevens doorgeeft via de link terwijl er nog niks is gebeurd. Altijd oppassen met dit soort dingen, een extra controle kan geen kwaad.![]()
Groetjes Saskia
-
- Amerikafan
In de meeste winkels staan er ATM's die Maestro aanvaarden.zijn er wel voldoende automaten te vinden
-
- Amerika-ontdekker
En de cc van mijn vader meenemen/gebruiken? Wel of geen goed idee?
-
- Amerikafan
Om geld mee uit de ATM te halen zal dit geen probleem zijn. Maar om deze te gebruiken voor een hotel te boeken ter plaatse of deze te gebruiken voor borg of zoiets durf ik geen garantie's geven. Ik denk dat ze hier moeilijk gaan over doen.
-
- Amerika-ontdekker
Nee, zou ik niet doen. Wat extra cash mee. Volgens mij is het strafbaar andermans credit card mee te nemen?
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
-
- Amerika-ontdekker
Kan je je (doorgeknipte) creditcard nog meenemen? Incl. De email die je kreeg van Alcatraz? Zo ja, dan zou ik dat meenemen zodat je in ieder geval bij Alcatraz geen problemen krijgt. Vraag je vader anders om Eind 1e week wat geld over te maken naar je, of zet alvast wat extra geld op de creditcard van je reisgenoot. Moet volgens mij ook kunnen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zou het mailtje even uitprinten en meenemen.
Inderdaad zou ik ook even bellen naat alcatraz.
Misschien is het wel een mailtje waar je op een link moet drukken en dan ben je de hannes.
Ik heb net zoiets meegemaakt met mijn hotmail.
Balen.
Ja wij hebben ook problemen gehad in circus circus met een boeking die mijn amerikaanse schoonzus had gedaan met haar cc maar die wij nog moesten betalen.
Na de manager erbij te hebben geroepen was het ok dat wij zo betaalde.
Is niet leuk maar was niet anders.
Dus ik moet ook maar opletten met boeken van alcatraz.
Anders ga ik de dag ervoor wel aan het loket boeken.
Inderdaad zou ik ook even bellen naat alcatraz.
Misschien is het wel een mailtje waar je op een link moet drukken en dan ben je de hannes.
Ik heb net zoiets meegemaakt met mijn hotmail.
Balen.
Ja wij hebben ook problemen gehad in circus circus met een boeking die mijn amerikaanse schoonzus had gedaan met haar cc maar die wij nog moesten betalen.
Na de manager erbij te hebben geroepen was het ok dat wij zo betaalde.
Is niet leuk maar was niet anders.
Dus ik moet ook maar opletten met boeken van alcatraz.
Anders ga ik de dag ervoor wel aan het loket boeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Tevens kan je je krediet van je credit card verhogen door hier geld op te storten. (Had de Rabobank hier toevallig over gemaild en dit kan dus)
Je kan dus jou geld storten op de CC van je reisgenoot dit duurt 2-3 werkdagen zodat je voldoende limiet hebt. De rest kan je dan nog gewoon pinnen
Je kan dus jou geld storten op de CC van je reisgenoot dit duurt 2-3 werkdagen zodat je voldoende limiet hebt. De rest kan je dan nog gewoon pinnen

-
- Amerikafan
Ik denk dat je je limiet van je kredietkaart ook tijdelijk kan laten verhogen, zonder er zelf geld op te storten. Even vragen aan de bank.
-
- Amerika-ontdekker
Ontzettend bedankt voor het meedenken. Wellicht is het inderdaad nog een optie om het krediet van mijn reispartner tijdelijk te laten verhogen. Iemand nog een idee of ik problemen kan krijgen met het Estaformulier dat ik ook met die cc betaald heb? Lijkt me niet maar ik ben nogal een controlfreak merk ik.
Ik neem inderdaad mijn doorgeknipte kaart mee. Mocht iemand 'moeilijk' doen dan kan ik mijn oude pas in ieder geval laten zien. Ze zullen wel vaker meemaken dat een pas geblokkeerd is, toch...
Ik neem inderdaad mijn doorgeknipte kaart mee. Mocht iemand 'moeilijk' doen dan kan ik mijn oude pas in ieder geval laten zien. Ze zullen wel vaker meemaken dat een pas geblokkeerd is, toch...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het ophogen van je krediet op je creditcard kan wel, maar is niet zo makkelijk. Is afhankelijk van je inkomen, uitgaven etc. Heb dit zelf vorige week gevraagd bij de rabobank, wilde dit ook doen, maar dan moet je je gehele papierwerk inleveren en gaan ze bekijken of dit mogelijk is. Wat makkelijker is is zelf geld storten op je creditcard waarmee je je krediet verhoogd. Mocht je dit niet gebruiken, kan je dit achteraf weer terug laten storten op je rekening
-
- Amerika-ontdekker
Van je Esta weet ik niet, maar staat er geen telefoonnr of email adres bij? Anders even via je reisbureau navragen.
-
- Amerika-ontdekker
Nee, geen telefoonnummer of emailadres. Ik heb het reisbureau een mail gestuurd. Ook met de vraag of het gevolgen kan hebben voor de autohuur.AmerikaEnzo schreef:Van je Esta weet ik niet, maar staat er geen telefoonnr of email adres bij? Anders even via je reisbureau navragen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit laatste doe ik ook vaak voor de vakantie. Is een makkelijke en snelle methode.Angeli77 schreef:Wat makkelijker is is zelf geld storten op je creditcard waarmee je je krediet verhoogd. Mocht je dit niet gebruiken, kan je dit achteraf weer terug laten storten op je rekening
Martin
-
- Amerikakenner
Wel een goed idee, als reserve. Zorg dat je de pincode kent en dat de kaart geactiveerd is voor de States.En de cc van mijn vader meenemen/gebruiken? Wel of geen goed idee?
Een handtekening wordt zelden gecontroleerd. Indien je vader akkoord is en geen klacht gaat neerleggen, is het OK. En anders niet OK natuurlijk.
EDIT: niet voor autohuur of hotel, waarbij je je ID moet voorleggen. Wel om geld te pinnen, eventueel ook voor boodschappen en restaurant.
Laatst gewijzigd door jerommeke10 op 10 apr 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1087 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-
- 2 Reacties