Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help, Alcatraz/creditcard
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Help, Alcatraz/creditcard
Ik heb eigenlijk maar één vraag voor de TS: Heb je met je geblokkeerde creditcard ook hotelreserveringen geboekt? Indien ja, dan zou ik maar snel die hotels eens contacteren, de kans is groot dat je overnachtingen gecanceld worden omdat ze geen pre-authorisatie kunnen uitvoeren op je ondertussen geblokkeerde kaart.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Daar is gelukkig geen creditcard voor gebruikt. Wij hebben de route en hotels zelf uitgezocht en vervolgens laten boeken door het reisbureau. Moet er niet aan denken om nu alle hotels te moeten contacten. Ik zit alleen een beetje met het Esta formulier; daar hoop ik duidelijkheid over te krijgen via het forum of het reisbureau.Fraa schreef:Ik heb eigenlijk maar één vraag voor de TS: Heb je met je geblokkeerde creditcard ook hotelreserveringen geboekt? Indien ja, dan zou ik maar snel die hotels eens contacteren, de kans is groot dat je overnachtingen gecanceld worden omdat ze geen pre-authorisatie kunnen uitvoeren op je ondertussen geblokkeerde kaart.
-
- Amerikakenner
Wanneer heb je Esta geboekt/betaald? Wellicht is die al van je rekening gegaan? Je kan op de Esta-website ook kijken of jouw aanvraag (nog) geldig is. Even nakijken dan ben je helemaal gerust. Ik vertrek dit jaar op reis met m'n Esta van vorig jaar, ik heb ook niet nagekeken of ik die cc nog heb.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb net gekeken, nog steeds toestemming! En het bedrag was al van mijn rekening afgeschreven.
- Mostertje
- Amerikafan
Misschien een naïev reactie; dat je moet betalen om met je creditcard 'cashgeld' op te nemen bij een ATM kost geld (bij ABN 1,9% en minimaal € 4,50), maar als je met je debetcard (betaalpas) 'cashgeld' opneemt, kost dit ook geld (€ 2,25 èn 1,2%). Dat wist ik niet.
Ik betaal dus zoveel mogelijk met 'plastic' en neem 'cash' dollars mee vanuit Nederland voor fooi en een ijsje
.
Ik betaal dus zoveel mogelijk met 'plastic' en neem 'cash' dollars mee vanuit Nederland voor fooi en een ijsje

-
- Amerikakenner
dan mag je gerust zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een algemeen vraagje, maar wat zou dit voor invloed moeten hebben op een Esta aanvraag als deze al aangevraagd en goedgekeurd is? Dit gaat toch over je paspoort/reiskaart en staat toch verder los van je CC? Of zeg ik nou iets vreemds?
Bij het versturen van een betaling moet je je cc gegevens invullen, maar aangezien zo'n ding 2 jaar geldig is kan ik me niet voorstellen dat er niet veel meer mensen zijn die ondertussen nieuwe bankpasjes ed. hebben.
Bij het versturen van een betaling moet je je cc gegevens invullen, maar aangezien zo'n ding 2 jaar geldig is kan ik me niet voorstellen dat er niet veel meer mensen zijn die ondertussen nieuwe bankpasjes ed. hebben.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ben het met psvwally eens. Met onze CC kaart was fraude gepleegd vorig jaar en die is door de bank zelf geblokkeerd. We kregen een nieuwe CC. Afgelopen jaar gewoon op de bestaande ESTA gereisd van het jaar ervoor die nog geldig was (die was dus eerder met de geblokkeerde kaart betaald). ESTA is alleen niet meer geldig binnen de 2 jaar als je een nieuw paspoort heb gekregen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vroeg het mij eigenlijk ook al af, wat zou je CC met je ESTA te maken hebben? Dat is een eenmalige betaling die verder niets met je ESTA zelf te maken heeft.
Nee, voor je ESTA is het geen probleem.
Wat betreft de credit card van je vader: ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. Er is in dit land veel meer aandacht voor identiteitsfraude dan in Nederland (waar het niet eens strafbaar is, las ik toevallig gisteren). Ik heb gisteren nog boodschappen gedaan met mijn credit card bij Walmart, en daar vroegen ze om legitimatie. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat er iemand moeilijk deed omdat het voorvoegsel van mijn achternaam op mijn creditcard aan mijn achternaam is geplakt, en op mijn rijbewijs niet. Moest ik nóg een bewijs van legitimatie ophoesten.
Wat betreft dat e-mailtje: ik was daar niet op ingegaan. De credit card maatschappijen in Nederland (en ook in de VS) zijn continu bezig met het opsporen van creditcard fraude en als er ook maar de minste verdenking is, blokkeren ze je kaart meteen. In dit geval "zou het zo kunnen zijn" dat iemand je gegevens te pakken heeft gekregen, maar dat geldt feitelijk voor iedere keer dat jij je credit card afgeeft in een restaurant. Beetje te veel paniek dus, naar mijn smaak althans.
Er zit denk ik weinig anders op om te pinnen (met je bankpas) en de creditcard van je reispartner alleen te gebruiken als cash niet mogelijk is. Beetje onhandig, maar vroeger reisden we altijd zo, toch?
Wat betreft de credit card van je vader: ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. Er is in dit land veel meer aandacht voor identiteitsfraude dan in Nederland (waar het niet eens strafbaar is, las ik toevallig gisteren). Ik heb gisteren nog boodschappen gedaan met mijn credit card bij Walmart, en daar vroegen ze om legitimatie. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat er iemand moeilijk deed omdat het voorvoegsel van mijn achternaam op mijn creditcard aan mijn achternaam is geplakt, en op mijn rijbewijs niet. Moest ik nóg een bewijs van legitimatie ophoesten.
Wat betreft dat e-mailtje: ik was daar niet op ingegaan. De credit card maatschappijen in Nederland (en ook in de VS) zijn continu bezig met het opsporen van creditcard fraude en als er ook maar de minste verdenking is, blokkeren ze je kaart meteen. In dit geval "zou het zo kunnen zijn" dat iemand je gegevens te pakken heeft gekregen, maar dat geldt feitelijk voor iedere keer dat jij je credit card afgeeft in een restaurant. Beetje te veel paniek dus, naar mijn smaak althans.
Er zit denk ik weinig anders op om te pinnen (met je bankpas) en de creditcard van je reispartner alleen te gebruiken als cash niet mogelijk is. Beetje onhandig, maar vroeger reisden we altijd zo, toch?

Kim_2012 schreef:Dit is de ontvangen mail:
We regret to inform you that the security of our website has been breached and your credit-card data may have been stolen. Although we do not know which accounts are involved, we urge you to bring the matter to the attention of your credit-card company without delay.
The website has been resecured, tested and recertified.
If your order has not been confirmed, we will send you a link to confirm your order and, if necessary, re-enter your card number.
If you have any questions, do not hesitate to call or e-mail us.
Thank you,
Customer Service
Brighter Images
18 Daisy Lane
Orinda, CA 94563
(800)700-3151
(925) 253-1900
Voor mij is dit het verdachte van het hele verhaal, volgens mij een redelijk duidelijk geval van phishing? Ik vermijd clicken op links in emails zoveel mogelijk, beste is zelfstandig de website op te zoeken.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goh, als je moet kiezen is het natuurlijk veiliger is om via een beveiligde link je credit card gegevens in te vullen dan ze rechtstreeks door te mailen. Dat ze je dus via een link je gegevens opnieuw laten versturen is nog niet zo verdacht. Langs de andere kant moet je wel goed opletten dat het een beveiligde verbinding is & dat de website zelf natuurlijk met hun te maken heeft. Als er één van die dingen niet klopt, dan zou ik gewoon bellen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat betreft de CC ben ik het met Dimona eens. Mij is in de restaurants eigenlijk nooit naar ID gevraagd als ik met CC betaalde, maar in winkels en bij tankstations bijna altijd wel. Als je dus niet precies dezelfde initialen als je vader hebt zou ik het er niet op gokken.
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Je betaalt jouw boeking bij Alcatraz Cruises meteen. Dus hebben ze jouw geld, en jij hebt jouw gereserveerde bevestiging ontvangen. Deze zaak is dus afgehandeld. Er is dus GEEN ENKELE REDEN waarom zij jou een nieuwe link zouden sturen.
Als je ingaat op hun vraag, blokkeer je jouw huidige cc (zonder reden), vraag je een nieuwe aan en bekom je die (zonder noodzaak), en geef je die gegevens door aan een met 99% zekere fraudeur.
Het is bijzonder gemakkelijk om aan e-mailgegevens te komen voor een hacker, het is bijzonder moeilijk om aan cc-gegevens te komen. Zo'n mail is dus een perfecte "work arround" om toch aan een nummer te geraken. Zelf heb ik enkele webshops, je kan bij mij met alle cc betalen. Echter zal IK als eigenaar NOOIT een nummer zien, want mijn betaling loopt via een zwaar beveiligde externe server. Wanneer hun data zou gekraakt worden, nemen zij contact op met de banken en de klanten.
Stel dat de mail die je ontvangen hebt legitiem ZOU zijn, dan is dit een unicum in de manier waarop deze fraude afgehandeld zou worden. Dat heb ik nog NOOIT gehoord, nog NOOIT tegengekomen.
Kijk, een voorbeeld, ik heb mijn vliegtickets voor juni naar de Westkust geboekt met British Airways. Sinds mijn boeking heb ik al 3 keer een mail gekregen, met de mededeling dat "an error has occurred during the processing of your tickets" (zoiets in de aard), en dan "please reconfirm your tickets and fill out any additional personal and payment data as might be required in order to confirm your tickets and not to risk cancellation". Altijd die bangmakerij erbij, maar geldbelust als een fraudeur is, kan hij het nooit laten om al even iets te laten vallen over je betaalgegevens (menselijke psyche, ze zijn té gefocussed hierop). Kijk, mijn gedachtengang:
- indien waar, zou British Airways mij rechtstreeks contacteren per telefoon; dit is al ooit voorgevallen met Brussels Airlines en zij hebben NOOIT om cc gegevens gevraagd aan de telefoon, ik zou die ook nooit geven aan iemand die MIJ opbelt, enkel iemand die IK opbel;
- wat zou er in godsnaam mis kunnen gegaan zijn, wanneer ik al én een confirmation heb gekregen, én mijn tickets heb afgeprint, én de betaling op mijn cc is verschenen, én ik die betaling al gemaakt heb aan mijn cc-maatschappij? Hoeveel bevestiging zou je nog nodig hebben?
- en bonus: mijn 4 PC's zijn zwaar beveiligd, o.a. door Kaspersky. Bij de derde mail van British Airways heb ik voor de lol eens proberen door te klikken naar de link (in de titelbalk verscheen iets zoals http://britishairways.gonet.com/...;" onclick="window.open(this.href);return false; mensen zien in de balk Britishairways, en denken dat dit in orde is, maar ik zet die naam op 10 minuten tijd voor eender welke websitenaam, maar de leek trapt er in, (wat geen verwijt is hoor), en wat gebeurde er? Groot rood kader in het midden van mijn scherm, in koeien van letters "KASPERSKY LAB, toegang geweigerd, gerapporteerde aanvalspagina".
En dat resultaat zou ik ongetwijfeld ook krijgen als ik doorklik op die link in jouw mail van Alcatraz Cruises. Lang verhaal kort, mijn alarmbellen gaan rinkelen als ik dat lees, volgens mij is dit zuivere phishing. Negeer het dan ook. Bel niet naar een eventueel opgegeven telefoonnummer, ik kan er ook eentje nemen via het internet in San Francisco, dit pairen aan mijn eigen telefoonnummer, en wanneer je naar mijn "Amerikaans" nummer dan zou bellen, wordt dit via internet doorgekoppeld naar mijn GSM, en denk je dat je met mij in de VS belt, maar zit ik lekker in België in mijn zetel. Oplichters, je moet ze mij niet leren kennen! O ja, dit zijn bovendien doorgaans peperdure betaalnummers die oplichters gebruiken.
Stuur mij via pm gerust die mail met die link en alle data eens door, ik wil daar wel eens naar kijken. Maar ga er alsjeblieft niet op in. Gebruik je gezond verstand, dit klopt gewoon niet.
Wat betreft ESTA: simpel. Het enige probleem dat je kan hebben volgens hun voorwaarden, is wanneer je geen betaling uitvoert, je er wel een uitvoert maar vervolgens deze betaling contesteert, of na goedkeuring jouw betaling contesteert en intrekt. Dan trekken zij jouw ESTA ook in. Maar is die betaald? Goedgekeurd? Verwerkt? Ga je die betalen aan jouw cc-maatschappij? Geen probleem! Zelfs al is er achteraf fraude gepleegd met jouw cc, de Amerikaanse Overheid heeft daar niks mee te maken en bijgevolg ga je zelfs bij fraudeblokkering nog steeds een betaaluitnodiging krijgen van jouw bank om die ESTA te betalen.
Dju, en ik wou er een kort antwoord van maken
Als je ingaat op hun vraag, blokkeer je jouw huidige cc (zonder reden), vraag je een nieuwe aan en bekom je die (zonder noodzaak), en geef je die gegevens door aan een met 99% zekere fraudeur.
Het is bijzonder gemakkelijk om aan e-mailgegevens te komen voor een hacker, het is bijzonder moeilijk om aan cc-gegevens te komen. Zo'n mail is dus een perfecte "work arround" om toch aan een nummer te geraken. Zelf heb ik enkele webshops, je kan bij mij met alle cc betalen. Echter zal IK als eigenaar NOOIT een nummer zien, want mijn betaling loopt via een zwaar beveiligde externe server. Wanneer hun data zou gekraakt worden, nemen zij contact op met de banken en de klanten.
Stel dat de mail die je ontvangen hebt legitiem ZOU zijn, dan is dit een unicum in de manier waarop deze fraude afgehandeld zou worden. Dat heb ik nog NOOIT gehoord, nog NOOIT tegengekomen.
Kijk, een voorbeeld, ik heb mijn vliegtickets voor juni naar de Westkust geboekt met British Airways. Sinds mijn boeking heb ik al 3 keer een mail gekregen, met de mededeling dat "an error has occurred during the processing of your tickets" (zoiets in de aard), en dan "please reconfirm your tickets and fill out any additional personal and payment data as might be required in order to confirm your tickets and not to risk cancellation". Altijd die bangmakerij erbij, maar geldbelust als een fraudeur is, kan hij het nooit laten om al even iets te laten vallen over je betaalgegevens (menselijke psyche, ze zijn té gefocussed hierop). Kijk, mijn gedachtengang:
- indien waar, zou British Airways mij rechtstreeks contacteren per telefoon; dit is al ooit voorgevallen met Brussels Airlines en zij hebben NOOIT om cc gegevens gevraagd aan de telefoon, ik zou die ook nooit geven aan iemand die MIJ opbelt, enkel iemand die IK opbel;
- wat zou er in godsnaam mis kunnen gegaan zijn, wanneer ik al én een confirmation heb gekregen, én mijn tickets heb afgeprint, én de betaling op mijn cc is verschenen, én ik die betaling al gemaakt heb aan mijn cc-maatschappij? Hoeveel bevestiging zou je nog nodig hebben?
- en bonus: mijn 4 PC's zijn zwaar beveiligd, o.a. door Kaspersky. Bij de derde mail van British Airways heb ik voor de lol eens proberen door te klikken naar de link (in de titelbalk verscheen iets zoals http://britishairways.gonet.com/...;" onclick="window.open(this.href);return false; mensen zien in de balk Britishairways, en denken dat dit in orde is, maar ik zet die naam op 10 minuten tijd voor eender welke websitenaam, maar de leek trapt er in, (wat geen verwijt is hoor), en wat gebeurde er? Groot rood kader in het midden van mijn scherm, in koeien van letters "KASPERSKY LAB, toegang geweigerd, gerapporteerde aanvalspagina".
En dat resultaat zou ik ongetwijfeld ook krijgen als ik doorklik op die link in jouw mail van Alcatraz Cruises. Lang verhaal kort, mijn alarmbellen gaan rinkelen als ik dat lees, volgens mij is dit zuivere phishing. Negeer het dan ook. Bel niet naar een eventueel opgegeven telefoonnummer, ik kan er ook eentje nemen via het internet in San Francisco, dit pairen aan mijn eigen telefoonnummer, en wanneer je naar mijn "Amerikaans" nummer dan zou bellen, wordt dit via internet doorgekoppeld naar mijn GSM, en denk je dat je met mij in de VS belt, maar zit ik lekker in België in mijn zetel. Oplichters, je moet ze mij niet leren kennen! O ja, dit zijn bovendien doorgaans peperdure betaalnummers die oplichters gebruiken.
Stuur mij via pm gerust die mail met die link en alle data eens door, ik wil daar wel eens naar kijken. Maar ga er alsjeblieft niet op in. Gebruik je gezond verstand, dit klopt gewoon niet.
Wat betreft ESTA: simpel. Het enige probleem dat je kan hebben volgens hun voorwaarden, is wanneer je geen betaling uitvoert, je er wel een uitvoert maar vervolgens deze betaling contesteert, of na goedkeuring jouw betaling contesteert en intrekt. Dan trekken zij jouw ESTA ook in. Maar is die betaald? Goedgekeurd? Verwerkt? Ga je die betalen aan jouw cc-maatschappij? Geen probleem! Zelfs al is er achteraf fraude gepleegd met jouw cc, de Amerikaanse Overheid heeft daar niks mee te maken en bijgevolg ga je zelfs bij fraudeblokkering nog steeds een betaaluitnodiging krijgen van jouw bank om die ESTA te betalen.
Dju, en ik wou er een kort antwoord van maken

- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja zoals de Amerikanen zeggen, "stay vigilant". Ik bedoelde dus ook zeker niet dat ze zomaar haar gegevens moest invullen, maar zelf goed uit haar doppen moet kijken of alles wel klopt.
Zelf heb ik het wel al eens meegemaakt dat iemand van een website waar ik een boeking deed mij een link stuurde om te betalen, maar toen was ik rechtstreeks met de eigenaar aan het emailen & er scheelde vanalles met hun betalingssysteem. Uiteindelijk heb ik toen zelf een workaround aangeboden door met Paypal te betalen ipv met hun systeem (want dat wou maar niet lukken). Zomaar mijn gegevens doorsturen ging ik natuurlijk ook niet doen & bij Paypal ben je ook verzekerd tot een bepaald bedrag.
Ik zou gewoon eens bellen & vragen hoe het zit, zoals het er nu naar uit ziet zal Alcatraz Tours niet weten waar je het over hebt & kan je de email in kwestie dan als phishing beschouwen.
PS: Bel via je eigen WIFI netwerk met Skype, kost je bijna niets dan (ik dacht 0.019€/minuut)
Zelf heb ik het wel al eens meegemaakt dat iemand van een website waar ik een boeking deed mij een link stuurde om te betalen, maar toen was ik rechtstreeks met de eigenaar aan het emailen & er scheelde vanalles met hun betalingssysteem. Uiteindelijk heb ik toen zelf een workaround aangeboden door met Paypal te betalen ipv met hun systeem (want dat wou maar niet lukken). Zomaar mijn gegevens doorsturen ging ik natuurlijk ook niet doen & bij Paypal ben je ook verzekerd tot een bepaald bedrag.
Ik zou gewoon eens bellen & vragen hoe het zit, zoals het er nu naar uit ziet zal Alcatraz Tours niet weten waar je het over hebt & kan je de email in kwestie dan als phishing beschouwen.
PS: Bel via je eigen WIFI netwerk met Skype, kost je bijna niets dan (ik dacht 0.019€/minuut)
- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik heb al verschillende slechte ervaringen met de veiligheid van verschillende Amerikaanse websites van de wat kleinere bedrijven. Ik doe ook (online) zaken met de US en merk dat sommige websites soms zo lek als een mandje zijn. Heb sommige bedrijven al moeten attenderen op open directorys en op andere veiligheidslekken op hun websites. Heb ook al soortgelijke phishing mails ontvangen. Het zal me niks verbazen als betalingsgegevens soms ook niet bijzonder veilig worden opgeslagen. Kijk dus uit met online CC betalingen (zorg er altijd voor dat een website adres begint met "https://" als je op de betaalpagina bent) en klik niet op links in email berichten als je het niet vertouwt en het website adres afwijkt van het orginele.
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
-
- Amerika-ontdekker
Waarom ik dacht problemen te kunnen krijgen met mijn ESTA weet ik eigenlijk ook niet! Het kwam in me op en ik wilde even voor de zekerheid weten hoe het zit. Het reisbureau gaf ook aan dat dit geen gevolgen kan hebben aangezien mijn ESTA formulier al netjes betaald is. Gelukkig heb ik geen hotels geboekt met mijn cc en mijn reispartner is hoofdbestuurder van de auto en is wel in het bezit van een cc. Vandaag gaat mijn reispartner overigens naar de bank om te vragen of ik geld kan storten op haar cc.
Bedankt voor jullie (uitgebreide) reacties in ieder geval. Ik ben er erg mee geholpen. Ik heb overigens geen link meer ontvangen en als ik er één ontvang ga ik daar uiteraard niet op in. Het is nu zoals het is. Hopelijk ontvang ik mijn cc en anders maar wat meer contant geld gebruiken.
Better safe than sorry, toch
Bedankt voor jullie (uitgebreide) reacties in ieder geval. Ik ben er erg mee geholpen. Ik heb overigens geen link meer ontvangen en als ik er één ontvang ga ik daar uiteraard niet op in. Het is nu zoals het is. Hopelijk ontvang ik mijn cc en anders maar wat meer contant geld gebruiken.
Better safe than sorry, toch

-
- Amerika-ontdekker
Ik wilde jullie nog even laten weten dat mijn cc al binnen is. Probleem opgelost dus! Nogmaals bedankt.
-
- Amerika-ontdekker
Fijn, geniet van je vakantie.
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1087 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-
- 2 Reacties