Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Ziva »

:offtopic: Ik vind het rookbeleid typerend voor de maatschappij waar we vandaag de dag in leven namelijk 1 waar steeds minder tolerantie voor elkaar aanwezig is en waarbij we vooral niets meer mogen doen wat mogelijkerwijs een ander kan irriteren. We slaan daar echt belachelijk ver in door vind ik. Nu gaat het om roken maar we zijn ook al bezig op school waar we vooral geen calorierijke snacks meer mogen uitdelen of dingen met pinda's want ja, pinda allergies. En teveel suiker is ook niet goed want ja, dat mogen kinderen met ADHD niet hebben.

Peuken op straat zeg je? Heb je al die blikjes weleens gezien die mensen op straat kieperen of sowieso, die enorme landfills in Amerika waar mensen alles neerdumpen (batterijen en ander chemisch goed inclusief).

Nogmaals, ik heb nooit gevonden dat een ander last moest hebben van mijn rook toen ik zelf nog rookte maar wat is er mis met gewoon even aan iemand vragen of die een stapje opzij wil doen omdat je niet tegen de rook kunt? Moeten we elkaar nou vandaag de dag werkelijk om de oren slaan met allemaal "verboden" en andere regels? Mijns inziens worden mensen juist daar agressief van en dat kan ik heel goed begrijpen. Niet iedereen is per definitie een asociaal persoon en ik vind het onwijs sneu dat het tegenwoordig zo gaat.

En om het dan terug te brengen op topic, waar ik woon mogen mensen nog op diverse plekken roken, is het allemaal wat minder geregeld en is het vaak "leven en laten leven". Ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft ;)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

dimona schreef:
kaap koraal schreef:Oja nog iets wat goed is vind ik.

Het dragen van een schooluniform (op onze toekomstige school dan).

Vraag uit pure nieuwsgierigheid: wat vind je daar goed aan?

Mijn jongste heeft een jaar op een school gezeten met schooluniform. Op zich wel handig dat je nooit hoeft na te denken over de kleren, maar ik heb er verder nogal dubbele gedachten over.

Dan word er iig niet gepest op (merk) kleding en zijn ze meer gelijkwaardig en dus ook minder verschil tussen arm en rijk.
En idd het nadenken en het minder kledingkopen is natuurlijk mooi meegenomen. :lol:

@Ziva: " Het aan iemand vragen een stapje opzij te doen " dat is denk ik ook al een reden tot agressie volgens mij.
Ik haat echt roken en ik vind het zelfs smerig als iemand in een auto voor mij rookt met het raampje open en ik ruik dat dan blleeehhh sorry maar dat heb ik nou eenmaal en idd ik heb zeker een zeer goed reukvermogen. Maar ik heb dan ook nooit gerookt. :lol:
Op mijn werk ruik ik ook bv als iemand aan het bellen is geweest die heeft gerookt ...ja niet aan de andere kant van de lijn hahaha maar aan de hoorn bbleeehhh.
En mijn jonge kids eraan blootstellen doordat anderen zo graag roken vind ik ook irritant.
Zo dat ben ik ook weer kwijt ! :lol:
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 12 apr 2013, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Arm en rijk is een oud argument. In de VK hebben kinderen een bloedhekel aan de uniformen, het ziet er namelijk niet uit. Op basisschool en middelbareschool heb ik nooit pesterijen meegemaakt obv kleding. Je had altijd wel hypes waar iedereen aan mee wilde doen. In mijn tijd die plaatjes op de achterzakken. Maar scholieren zien elkaar ook buiten school en zonder uniform.
kaap koraal
Amerikakenner

Bericht door kaap koraal »

Ik ben ook al oud :D
Ik heb zeker in mijn jeugd problemen gezien met kids die geen merkkleding hadden, dan werd er gezegd dat hun moeders alles bij Zeeman haalde.
Wie hier herinnerd zich nog de BALL spijkerbroeken (1980 ofzo) en daarna Armani/Iceberg/La coste/Fila/Australian/Nikies/Greevers enz enz.
En tegenwoordig de Diesel/Seven jeans/uggs schoenen van een luttele 250-300 euri, hier kunnen duidelijk niet alle ouders aan meedoen.
Maar kom nou echt niet met de Zeeman uggs aan dan ben je de rest van het schooljaar de pispaal !
Maar misschien meer een randstad dingetje ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Den Haag hiero ;)

o ja ik vergeet nog de nike periode. Australian periode maar misschien was dat vooral in Den Haag, matje in de nek en dan australian trainingspakkie aan. Niet aan mee gedaan maar elke school had wel zo'n groepje ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik was aanvankelijk tamelijk neutraal als het ging om schooluniformen, maar nu ik heb gezien hoe die uniformen in de praktijk worden "misbruikt", ben ik er niet meer zo positief over. Op de school van mijn jongste deden ze bijvoorbeeld een fundraiser, en alle kinderen die daar aan meededen, hoefden als "beloning" de dag erna geen uniform aan naar school. Als je daarmee geen verschillen aanduidt, dan weet ik het ook niet meer. Het principe is op zich wel aardig, maar schiet zijn doel zo dus volledig voorbij. Het stoorde me bovendien dat het poloshirt altijd in de broek moest zijn gestopt, ik bedoel, kom op, kinderen van 4 jaar, wat is de reden? We willen dat iedereen er netjes uitziet, tsja, is dat nou eigenlijk juist niet wat je NIET wilt, namelijk dat je er pas bij hoort als je netjes gekleed bent? Wordt er daarmee nou juist niet te veel aandacht besteed aan het uiterlijk, terwijl het er eigenlijk om hoort te gaan hoe "netjes" iemand van binnen is? Ik vind het daarnaast ook geen recht doen aan de verschillen tussen kinderen, die er nou eenmaal zijn. Ik kan me goed voorstellen dat er kinderen zijn die zich doodongelukkig voelen in zo'n stijve plooirok; je ziet ook heel regelmatig dat kinderen rechtstreeks uit school ergens heen moeten, en ze dan ook nog in die kleren rondlopen. Daar wordt je ook niet perse blij van lijkt me. Mijn zoon had de mazzel dat de schoolkleur dezelfde was als zijn lievelingskleur (groen) maar hij is maar wat blij dat we nu tenminste gewoon zelf kunnen kiezen wanneer we een korte broek aantrekken en wanneer een lange (dat werd namelijk ook door de school voorgeschreven).
Laatst gewijzigd door dimona op 12 apr 2013, 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef::offtopic: Ik vind het rookbeleid typerend voor de maatschappij waar we vandaag de dag in leven namelijk 1 waar steeds minder tolerantie voor elkaar aanwezig is en waarbij we vooral niets meer mogen doen wat mogelijkerwijs een ander kan irriteren. We slaan daar echt belachelijk ver in door vind ik. Nu gaat het om roken maar we zijn ook al bezig op school waar we vooral geen calorierijke snacks meer mogen uitdelen of dingen met pinda's want ja, pinda allergies. En teveel suiker is ook niet goed want ja, dat mogen kinderen met ADHD niet hebben.
Ik denk dat het juist goed is dat de overheid de taak op zich neemt om ongezonde dingen uit scholen te verbannen. Waar sta je als ouder met je fijne ideeen over gezondheid als ze die troep gewoon op school kunnen krijgen? Als je wilt, heb je als ouder echt nog wel genoeg mogelijkheden om je kinderen van alles toe te stoppen, maar ik vind het een goed signaal dat dat niet op scholen gebeurt. Waarbij het me dan juist wel weer stoort dat onder het mom van fundraisers er ineens wel allerlei suiker- en/of vetrijke baksels op het schoolterrein worden getolereerd.

Op de school van mijn kinderen worden eetbare traktaties uberhaupt niet meer toegestaan (en ik vind het wel zo gemakkelijk, haha). Ik denk dat ouders er recht op hebben om de regie te hebben over wat hun kinderen allemaal binnen krijgen, zeker met de huidige obesitas-cijfers.

Dat heeft overigens allemaal weinig met tolerantie te maken, net als dat ik denk dat het roken op straat eigenlijk ook vooral te maken heeft met het voorbeeld voor de jeugd (wat ik hier boven al noemde) en wat "normaal" gedrag is. Ik denk dat veel overheden toesturen naar een maatschappij waar roken niet (meer) wordt gezien als iets normaals.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je kind echt allergies is voor pinda's kan het doodgaan aan een pinda of aan iets waar pinda in verwerkt is, heb ik begrepen.
De toename van voedings-allergieen is epidemisch te noemen. Plus er zijn kinderen met zware 'gevoeligheid' voor bepaalde voedingsstoffen.
Hoe het komt is niet duidelijk maar voorlopig zullen ouders, familie, kennissen, en ook scholen en clubs moeten leren ermee om te gaan.

Wat heeft roken met toleratie te maken ? Ik vind het behoorlijk intolerant als ik in een restaurant ga eten en ternauwernood mijn (prijzige) gerechten kan proeven omdat de tafel naast mij continu zit te paffen. Plus mijn kleren kunnen meteen de was in als ik thuis kom. Of moeten naar de stomerij dat maakt het etentje wel heel duur.
Ook van mee-roken kun je kanker krijgen, dus sorry nogmaals, wat heeft met toleratie te maken als ik protesteer tegen het mee-inademen ?

En als ik terugdenk aan de lagere school en het vele snoep uitdelen door jareigen enzo, en ik betaal nu de volgende hoge tandarts rekening - nog maar te zwijgen over de pijnlijke behandelingen, en ook dat er een grens is aan wat de tandarts kan doorgaan met opnieuw te repareren - dan wou ik maar dat het in 'mijn tijd' ook verboden was geweest !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DixieChick schreef:Zeg, jongens, where is the love?? ;)

Trouwens, ik ben een vrouw die toevallig wel een beetje een motorhead is. Ik rij dan "maar" een Honda Fit, maar ik droom ook van een Camaro...maar ja, de gas mileage he? Ik rij veel te veel om me iets anders te kunnen veroorloven dan een zuinig klein autootje. Ik zie hier Georgia trouwens ook veel meer van dit soort kleine autootjes (want sja, benzine is hier ook duurder geworden de laatste jaren), maar toch ook nog heel veel slurpers. En toegegeven, een truck is toch wel ontzettend handig als je dingen te versjouwen hebt hoor...

Het verbruik van een Camaro valt best nog wel mee, vooral de V6 is best zuinig. Trouwens je leeft maar een keer. Mijn auto doet zijn best om de olieplas te verminderen met 11 mpg. Ik werk vanuit huis maar toch rijd ik nog 20000 mijl per jaar. Vind ik ook helemaal niet erg. Het benzine budget is wat hoger maar mijn afschrijving blijft redelijk binnen de perken (koop altijd gebruikt)Toch denk ik er wel eens aan om in de toekomst wat kleiner te gaan rijden. Leuke kleinere cabrio:thumbup: en dan gewoon de hummer voor familie tripjes en als trekezel.
Het grappige is als ik Nederland rijd en de Peugeot van mijn vader volgooi en 80 euro aftik dan denk ik jemig wat duur hier toch. Echter als ik dan uitreken wat mijn auto verbruikt dan geeft hij per km minder uit aan benzine dan ik in Amerika met mijn auto, want de zijne verbruikt 12km/l en de mijne 4km/l :lol:

Voor het versjouwen heb ik een paar aanhangers dus geen pickup nodig. Handig is het wel. Ik heb een stukje grond om me heen maar als je in een buurt met huizen naast elkaar woont heb je vaak geen ruimte voor die aanhangers
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kaap koraal schreef: Dan word er iig niet gepest op (merk) kleding en zijn ze meer gelijkwaardig en dus ook minder verschil tussen arm en rijk.
Ik heb ervaring met zowel een uniform school als een niet-uniform school, en het snobisme was veel groter in de uniformschool. Je winterjas moest van Millet zijn, je sokken en sjaal van burberry. Welk merk je schoenen moesten zijn, dat weet ik al niet meer. En als je dus niet die merken had, dan lag je er uit. Terwijl dat allemaal niet zo'n grote rol speelde op de school waar er geen uniform was (en het gemiddelde gezinsinkomen minstens gelijk of vermoedelijk iets hoger was dan bij de uniformschool)...

Zijn in de US de uniformscholen ook niet ofwel sommige prive scholen, en de Christian schools?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Heel veel public schools doen er hier ook aan, maar dan is het meer een uniform in de zin van een beige/donkerblauwe broek of rok, met een polo shirt in bepaalde kleuren. De uniformen met de plooirokken en de blazers zie ik hier alleen op hele dure prive scholen.

Overigens heeft de school van mijn kinderen geen uniform, maar wel een ellenlange dress code, met echt de meest achterlijke regels. Zo moet een shirt ingestopt zijn, en er moet een riem om de broek heen. Met twee jongens is vooral het shirt ingestopt houden echt bijna onmogelijk...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Neil mcauly
Amerikafan

Bericht door Neil mcauly »

@ Ned in Mo,
Prachtige auto de Camaro. Is het model '11? Wat ik me wel afvraag hoe ze er in slagen om het verschil in vermogen tussen de V6 en de V8 zo klein te houden. De V6 produceert 310 Pk en de V8 425Pk. Terwijl de cilinderinhoud wel van 3.6 naar 6.2liter is opgevoerd. Is dit een trukje om -zoals in België- om de financiële aantrekkelijkheid van hun V8 een beetje in stand te houden? Hier in België kost de inschrijvingstaks voor de kleinste versie €10.000, en dit houdt me tegen om er een aan te schaffen. Dit natuurlijk met de kostprijs van €1.8 per liter om dit beestje te voeden.

Wat het roken betreft. Van mij mag iedereen roken. Mits het in stand houden van mijn persoonlijke voorkeur om niet in "secondhand smoke" te moeten staan happen naar een beetje frisse lucht. Sommige (ex)rokers halen dan het te veel aan suiker en vet in een bepaald eetpatroon aan om een punt te halen. Doch, als ik graag vettige burgers eet en daardoor een verhoogde bloeddruk, cholesterol en andere gezondheidsproblemen krijg dan blijven dit in eerste plaats mijn problemen. De gezondheidszorg buiten beschouwing gelaten maar indien je privéverzekerd bent is dit ook niemand zijn probleem.
Maar ja, desondank dat ik ben opgevoed door 2 rokende ouders, heb ik nog nooit een sigaret in mijn mond gehad (ook dankzij mijn ouders) :thumbup: en weet ik dus niet hoe het is om met een (ex)verslaving te moeten leven.
Tolerantie moet van 2 kanten komen, maar jammer genoeg zie ik intolerantie meer bij rokers dan niet rokers. Zo zie ik dikwijls een auto voor mij aan de rode lichten en dan gaat het raampje naar beneden en ja hoor, daar gaat het peukje. Ik vraag me dan soms af mocht ik die persoon volgen en alle vuiligheid uit mijn auto op zijn oprit kieperen, hoe die persoon zich zou voelen. Ik zeg niet dat alle rokers zo zijn, maar ik zie meer peukjes door het raam vliegen dan dat ik lege colablikjes door het raam zie vliegen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het roken was slechts een voorbeeld voor mij om aan te halen dat tegenwoordig alles maar "verboden" moet worden en blijkbaar voor allerhande zaken "de overheid" maar regels moet opstellen. Ook nu weer lees ik reacties waarvan ik denk "jee... kun je dan niet gewoon zelf oplossen?"

Als ik een kind zou hebben met een bepaalde allergie dan zou ik gewoon dat duidelijk maken aan de school en de klas en eventueel de ouders. Dan kunnen ze er rekening mee houden. Maar het laatste wat ik zou willen is dat helemaal niemand meer pinda's of iets anders zou kunnen eten omdat mijn kind allergisch is. En wat ik nog minder zou vinden is dat de overheid als geheel dan zou gaan bepalen wat wel en niet is toegestaan op school.

Nogmaals, het gaat me er niet om dat niet rokers in de rook van rokers moeten zitten, ik heb dat nooit gevonden ook niet toen ik zelf nog rookte. De tolerantie die ik bedoel houdt gewoon in dat je rekening met elkaar houdt en mensen dus ook dingen laat doen waar je zelf niet achter staat. Dat kan dus roken zijn maar ook een radio (hard) aanzetten of een brommer die hard heen en weer scheurt. Kan me nog een zin herinneren "Roken, dat lossen we samen wel op..." Ik geloof dat het "samen" deel ver te zoeken is tegenwoordig en dat mensen zich voornamelijk verschuilen achter regeltjes en de overheid die alles maar moet regelen. Ik vind dat best jammer.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva, pinda-allergieën zijn in toenemende mate extreem. Sommige mensen reageren al op het aanraken van pinda's, of op het aanraken van oppervlakken (of handen) die in contact zijn geweest met pinda's. Tegenwoordig zijn er zelfs gevallen waarbij mensen reageren op de lucht van pinda's. Het gaat om steeds ernstiger vormen, bij steeds meer mensen. Ik snap heel goed dat steeds meer scholen een anti-nut policy hebben, want in iedere klas zit tegenwoordig wel iemand met pinda-allergie.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja hehe die slagzin was van een organisatie opgezet door de sigaretten fabrikanten. Die er enorm belang bij hadden/hebben dat zoveel mogelijk mensen roken. En over de hele wereld zoveel mogelijk mensen verslaafd proberen te krijgen. Heb ik het nog niet over de onmenselijke dingen die ze doen en gedaan hebben met miljoenen proefdieren: konijnen, ratten en muizen. Dat alleen al zou ze de doodstraf moeten bezorgen IMHO.
En zo besteden ook in hele arme landen mensen geld aan sigaretten ipv. aan eten voor de kids, en worden ook daar de kosten voor gezondheisdzorg onnodig hoger.
De Marlborough cowboy is aan longkanker dood gegaan, maar rookte wel voornamelijk buiten denk ik.

Je hebt het over tolerantie, maar roken is een verslaving, mensen moeten roken, kunnen het niet laten. En dus roken ze overal waar het 'toegestaan' is, meestal zonder zich te bekommeren om anderen. ('Ik blaas toch echt de andere kant uit hoor, dus waar klaagt u over ?!')
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Altijd dat gedoe om roken in een maatschappij waar je je mag mag gooien met pillen en drank, who cares. Rokers zijn altijd de pineut, trouwens Amerika is groot geworden dankzij de tabak en ook olie, ook eerdaags verboden :roll: Rook trouwens niet, wel gek op dikke auto's :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:Ziva, pinda-allergieën zijn in toenemende mate extreem. Sommige mensen reageren al op het aanraken van pinda's, of op het aanraken van oppervlakken (of handen) die in contact zijn geweest met pinda's. Tegenwoordig zijn er zelfs gevallen waarbij mensen reageren op de lucht van pinda's. Het gaat om steeds ernstiger vormen, bij steeds meer mensen. Ik snap heel goed dat steeds meer scholen een anti-nut policy hebben, want in iedere klas zit tegenwoordig wel iemand met pinda-allergie.
Inderdaad, een klasgenootje van onze zoon kreeg anaphylactic shock toen zij in de derde klas zaten omdat een klasgenootje naast haar een reep at die dan wel geen pinda's of noten bevatte, maar wel in een fabriek gemaakt was waar produkten met pinda's/noten e.d. werden vervaardigd. Dat was echt een grote schok en sindsdien begrijp ik het notenvrij willen houden van scholen heel goed. Luchtvaartmaatschappijen geven daarom ook al jaren zakjes pretzels ipv pinda's. Laatst zat onze oudste in een vliegtuig waar werd gevraagd vooral niets met noten te eten omdat een aantal passagiers daar dodelijk allergisch voor waren. Heeft allemaal niets met overdreven tolerantie te maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Petra/VS schreef:Inderdaad, een klasgenootje van onze zoon kreeg anaphylactic shock toen zij in de derde klas zaten omdat een klasgenootje naast haar een reep at die dan wel geen pinda's of noten bevatte, maar wel in een fabriek gemaakt was waar produkten met pinda's/noten e.d. werden vervaardigd.
Ik kan me voorstellen dat zoiets een grote schok is.
Als redelijke medische leek echter zit je echt te denken van hè, hoe kan zoiets nou?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Asbest is verboden maar sigaretten niet, beide even schadelijk. Blijft apart he ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hondo schreef:Altijd dat gedoe om roken in een maatschappij waar je je mag mag gooien met pillen en drank, who cares. Rokers zijn altijd de pineut, trouwens Amerika is groot geworden dankzij de tabak en ook olie, ook eerdaags verboden :roll: Rook trouwens niet, wel gek op dikke auto's :mrgreen:
Nou ja, drank en pillen ook alleen maar in die mate dat je er geen anderen mee lastig valt. Volgens mij is openbare dronkenschap nog steeds verboden in Nederland, en waarschijnlijk ook in andere landen. Wat dat betreft zijn de anti-alcoholwetten strenger dan de anti-rookwetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer