Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Must-see's en pareltjes in Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Must-see's en pareltjes in Californië

Bericht door Jasmino »

michelly schreef:Ik vind het overigens wel prachtig in Redwoods en Lassen maar als je daar niet meer tijd wilt/kunt spenderen zou ik dat overslaan.
Als ik het zuidelijk deel laat vallen, heb ik natuurlijk veel meer tijd om te spenderen aan Redwoods en Lassen. Dit is niet het schema zoals ik het wil houden, dit schema heb ik alleen uitgeschreven om een beeld te krijgen van de mogelijkheden. Daarom zei ik al: ik moet er echt flink in gaan schrappen!

Welk deel van de kust vinden jullie trouwens mooier: ten zuiden of ten noorden van San Francisco?
Laatst gewijzigd door Jasmino op 13 apr 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben destijds niet de kustweg genomen naar Redwoods dus daar kan ik niet over oordelen. Misschien vind je het leuk om ons verslag te lezen met o.a. Redwoods en Lassen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jaqueline, wordt de reisperiode september? En maximaal 26 dagen? Wat zijn de absolute must-sees en moeten die in 1 vakantie bekeken worden of is het een idee om er twee van te maken?
Schrijf eens alles uit met de tijd die je ervoor nodig denkt te hebben, dan heb je een idee wat er past in ruim 3 weken.
Wij hebben de Lonely Planet California & Nevada, die is voor jou ook wel handig denk ik. zeker als je er een kortere route van maakt en nog zo hier en daar iets zoekt als opvulling. :wink:

Wat de kustweg betreft; wij hebben niet veel van de kustweg boven SF gezien, maar die wordt wel eens als mooier bestempeld dan het deel ten zuiden van SF.
Uit de LP: The coast is usually cool and foggy in summer and rainy in winter. The bes times of year to visit are spring and autumn, especially around September and October when the fog lifts, the ocean sparkles blue and the summer tourists have mostly gone home.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Jasmino schreef:Welk deel van de kust is trouwens mooier: ten zuiden of ten noorden van San Francisco?
Ik vind de kust ten noorden van San Francisco mooier dan ten zuiden, maar dat is heel persoonlijk, en dat het mooier IS durf ik al helemaal niet te beweren. :wink:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Aan reisgidsen ontbreekt het me niet, Marianne, ik heb een kast vol :P Ik ben trouwens helemaal geen fan van Lonely Planet, maar waarschijnlijk ben ik daar alleen in. Ik heb liever de Rough Guide over het algemeen. Maar hoe dan ook, het is niet dat ik geen informatie heb. Meestal plan ik eerst een globale route ongeveer, daarna ga ik kijken hoeveel tijd precies ik ergens wil doorbrengen. Ik houd heel erg van meerdere overnachtingen op 1 plek, ook in een NP. Het moet in elk geval een rustige route worden met veel tijd op 1 plek. Meer tijd dan gemiddeld in elk geval, omdat onze dagen niet zo heel vol (kunnen) zijn.

De reisperiode word waarschijnlijk september en evt. nog een deel oktober. Welk jaar weet ik nog niet :lol: Ik denk 2015 op z'n vroegst.....

Misschien moet ik dan eens kijken naar een rondje San Francisco - Los Angeles, en de kust alleen ten noorden van SF bezoeken, en Highway 1 overslaan. Dan via Redwood en Lassen naar Daar zijn we ook al geweest. Ik zou het echter graag nog eens doen omdat ik in 2002 nog niet zo goed fotografeerde en we toen ook nog niet echt met de natuur bezig waren, die interesse is later gekomen.

@Harry: je hebt een goed punt hier! 8) Ik ga mijn vraag even aanpassen.
@Elly: ik ga jullie verslag (nog eens) lezen, goede tip!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

En oh ja: het is de bedoeling dat we er 3 weken voor uittrekken, mag een paar dagen meer zijn voor de heen- en terugreis, maar geen 4 weken.
Winston Churchill

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De kust noordelijk van SF is erg mooi, ik heb ooit lang geleden (jaren 80) meer dan een maand in dat gebied gereisd, met als basis familie in Oregon.Het is een deel dat minder bezocht lijkt te worden dan het zuidelijke deel, maar zeer zeker de moeite waard.
Wat dacht je trouwens van Crater Lake NP, als je toch noordelijk zou gaan?
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is niet de bedoeling om naar Oregon te gaan. Die staat hebben we uitgebreid bezocht in 2008, met de kust en ook Crater Lake erbij. De kust in Oregon is prachtig trouwens! Maar Crater Lake hoef ik niet nog eens te zien.
Winston Churchill

goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Jasmino schreef:Ik ben trouwens helemaal geen fan van Lonely Planet, maar waarschijnlijk ben ik daar alleen in. Ik heb liever de Rough Guide over het algemeen.
Je bent er niet alleen in hoor! Lonely Planet vinden wij 'meh' (wel aardig), Rough Guide is onze favoriet. We hebben al vele vakanties in de VS met de Rough Guide op zak gedaan, sommige lekker op de bonnefooi. Tijdens het autorijden de een achter het stuur, de ander bladerend door de Rough Guide om de volgende paar dagen te plannen. Bliss!

Ten zuiden van SF is Big Sur natuurlijk erg mooi, maar de rest haalt het daar niet bij. Ten noorden heb je veel langere stukken mooie kust, en mooie beboste gebieden natuurlijk. Hwy 1 naar het noorden is wel erg tijdrovend. Het noorden is inderdaad minder gevarieerd, vooral kust, bos en alpien (Trinity Alps, Sierra Nevada). In het uiterste noorden heb je natuurlijk vulkanisch gebied: Mount Shasta, Lassen NP, en Lava Beds NM.

Je kunt trouwens ook mooie bomen zien in Big Basin Redwoods SP (tussen SF en Santa Cruz), wat wel een aardig alternatief is als je niet naar de redwoods in het noorden gaat.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

:offtopic: Mooit dat ik toch niet alleen ben daarin! Zo houd ik ook helemaal niet van die Capitool reisgidsen, echt verschrikkelijk vind ik die. Van dezelfde uitgever vind ik wel de Top 10 gidsen weer fijn, vooral van steden. Ook koop ik altijd de gidsen van National Geographic en ik ben ook fan van de Lannoo's (routes). Wat & Hoe en Insight guides vind ik ook prettig, en Rough Guides dan. De rest vind ik stukken minder goed.

Als ik ga plannen wil ik eerst verleid worden met mooie foto's en verhalen, en daarna ga ik alle informatie uitpluizen die ik kan vinden en maak daar mijn eigen roadbook van.

Maar nu weer on topic: bedankt voor de tips!
Winston Churchill

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

:offtopic:
Zo houd ik ook helemaal niet van die Capitool reisgidsen, echt verschrikkelijk vind ik die.
Ik heb die net één weggegeven. Die van het zuidwesten. Hopeloos achterhaald en teveel non info.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer