Aan reisgidsen ontbreekt het me niet, Marianne, ik heb een kast vol

Ik ben trouwens helemaal geen fan van Lonely Planet, maar waarschijnlijk ben ik daar alleen in. Ik heb liever de Rough Guide over het algemeen. Maar hoe dan ook, het is niet dat ik geen informatie heb. Meestal plan ik eerst een globale route ongeveer, daarna ga ik kijken hoeveel tijd precies ik ergens wil doorbrengen. Ik houd heel erg van meerdere overnachtingen op 1 plek, ook in een NP. Het moet in elk geval een rustige route worden met veel tijd op 1 plek. Meer tijd dan gemiddeld in elk geval, omdat onze dagen niet zo heel vol (kunnen) zijn.
De reisperiode word waarschijnlijk september en evt. nog een deel oktober. Welk jaar weet ik nog niet

Ik denk 2015 op z'n vroegst.....
Misschien moet ik dan eens kijken naar een rondje San Francisco - Los Angeles, en de kust alleen ten noorden van SF bezoeken, en Highway 1 overslaan. Dan via Redwood en Lassen naar Daar zijn we ook al geweest. Ik zou het echter graag nog eens doen omdat ik in 2002 nog niet zo goed fotografeerde en we toen ook nog niet echt met de natuur bezig waren, die interesse is later gekomen.
@Harry: je hebt een goed punt hier!

Ik ga mijn vraag even aanpassen.
@Elly: ik ga jullie verslag (nog eens) lezen, goede tip!