Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drank en roken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dibbes
Amerika-ontdekker

Drank en roken

Bericht door Dibbes »

Hoi allemaal

Ik ben geen alcoholist :lol: maar hoe zit het als je overdag luncht en drinkt daar een biertje bij en rijd daarna weer verder?? is dat een probleem als je wordt aangehouden?

Ik las net wel dat roken achter het stuur verboden is klopt dit???

René.
mtl
Amerika-expert

Re: Drank en roken

Bericht door mtl »

Met alcohol achter het stuur is altijd een probleem en ook nog eens oerstom.

Of roken achter het stuur verboden is weet ik niet.
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Dank je voor je reactie

Misschien komt het verkeerd over maar ik bedoel 1 biertje is dit verboden?

Rene.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk dat 1 biertje het max is waarmee je achter het stuur mag zitten maar let op: dit kan per staat verschillen. Net als roken. In de meeste staten mag je volgens mij gewoon roken in je auto maar wellicht dat er ook staten zijn waar het verboden is (alhoewel ik dacht van niet).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Roken in de auto wordt meestal door het verhuurbedrijf verboden en er staat een flinke boete op (ik meen $250) als je het toch doet. Inderdaad hangt het van de staatswetten af hoeveel promille alcohol je in je bloed mag hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Volgens mij hebben de meeste auto's niet eens een asbak meer. En als men je in een staat als Colorado de as van een sigaret uit het raampje ziet tippen, of nog erger de peuk uit het raam ziet gooien, dan zijn er hier velen die je gelijk aan de State Police rapporteren vanwege het bosbrandgevaar in deze staat. Dat lijkt me in andere staten waarschijnlijk ook het geval.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een biertje zal niet genoeg zijn om boven de toegestane limiet uit te komen, dus officieel mag het........
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik heb het toentertijd voor een forumlid uitgezocht...voor de staat Arizona geloof ik maar weet het niet meer zeker en daar was het 2x zoveel als in NL is toegestaan en in NL mag je +/- 2 biertjes op hebben.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Voor Maryland is het 0.08% (tegenover 0.05% in Nederland) maar voor chauffeurs jonger dan 21 jaar is het 0%. Daarnaast is het verboden om geopende verpakkingen alcoholische drank bij je te hebben in het passagiersgedeelte van de auto, en dat geldt ook voor een aangebroken 6-pack (1 ontbrekend flesje/blikje is strafbaar) en voor lege flesjes/blikjes. Overigens kun je ook vervolgd worden als je nog niet aan die 0.08% komt, maar wel tekenen van "impairment" vertoont.

Edit: blijkbaar geldt die 0.08% voor alle staten:

DUI/DWI laws
April 2013

All 50 states and the District of Columbia have per se laws defining it as a crime to drive with a blood alcohol concentration (BAC) at or above a specified level, currently 0.08 percent (0.08 g alcohol per 100 ml blood).
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja zie je ong 2x zoveel. De 0% is in NL niet houdbaar omdat het lichaam zelf ook alcohol aanmaakt, voor jonge bestuurders staat het op 0,02% geloof ik.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Roken verboden in huurauto's? Daar had de dame van National in Atlanta een andere mening over :wink:
Op de vraag of ze speciale "rook auto's" hadden antwoordde ze "its a free country! And if the sticker no smoking is borthering you just remove it!"
Nu denk ik niet dat dit antwoord het standaard antwoord is van National maar verassend was het wel :mrgreen:

Over alcohol...

Het is natuurlijk altijd beter om niet te drinken voordat je gaat rijden maar weet dat 1 eenheid alcohol (lees 1 standaard glas) er 1,5 uur over doet voordat het uit je lichaam is. En elk glas daarna wordt keurig in het rijtje gezet. Dus 2 glazen duurt 3 uur, 3 glazen duurt 4.5 uur enz..

Als je dus 1 glas wijn drinkt bij het eten zal het geen probleem zijn. Maar houdt er wel rekening mee dat de politie in de VS er iets anders (lees minder begripvol) mee omgaat.

Langs de wegen zie je regelmatig grote borden staan dat als je iemand ziet rijden die hoogstwaarschijnlijk onder invloed is dat je gelijk 911 moet bellen. Het is een hot topic dus.

Beter is dus gewoon niet drinken of houd het op 1 glas. Kan je nooit fout gaan :)
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Dibbes
Amerika-ontdekker

Bericht door Dibbes »

Dank jullie voor je reacties
Wel vreemd dat het in verschillende staten anders is je zou toch verwachten dat ze 1 wet hebben.
Ik denk toch dat het een frisje gaat worden :D en stiekem een sigaretje :lol:

Rene
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik rook zelf ook, maar vorig jaar heb ik er het niet aan gewaagd in de huurwagen. Meestal zijn er genoeg viewpoints of pullouts om even te stoppen, daar hoef je echt geen boete van 250$ voor te riskeren. Het breekt de lange ritten trouwens ook & je kan je benen even strekken. De tijd die je daar aan verliest is toch vrij minimaal. Tenslotte ben je op vakantie, als je schrik hebt dat je hier bv tijd mee verliest, dan moet je je route waarschijnlijk wat aanpassen :p

Drinken doe ik nooit, ik heb een degout van alcohol.
Reisblog: thisisfraa.be
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dibbes schreef:Wel vreemd dat het in verschillende staten anders is je zou toch verwachten dat ze 1 wet hebben.
Heel veel wetten verschillen in veel staten. Over iets zeer belangrijks als de doodstraf denken de staten al anders, dus over alcohol ook.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dibbes schreef:Wel vreemd dat het in verschillende staten anders is je zou toch verwachten dat ze 1 wet hebben.
Je kunt de Verenigde Staten van Amerika vergelijken met de Europese Unie: staten die zich verenigd hebben, maar die autonome wetten hebben. Ik las op dit forum bijvoorbeeld laatst over een staat die van plan was om de aankomende federale wapenwetten naast zich neer te leggen. Dat het zóver kon gaan, wist ik ook niet, maar het schetst wel vrij aardig de houding die staten kunnen hebben ten aanzien van het overkoepelend bestuur (zoals dat in Europa ook gebeurt).

Overigens is die 0.08% nou net wel in alle staten hetzelfde, alleen de strafmaat verschilt wel weer per staat.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Mijn idee is gewoon niet drinken... En ik heb bijna 2 maanden in dezelfde huurauto gereden en gewoon gerookt. Beker met wat smeltwater van de mac of subway als asbak gebruiken, raampje open tijdens het roken en de auto schoon/netjes inleveren. Niks aan de hand :mrgreen:

Tipje.. er zijn autowasserettes met een lekker luchtje pistool. Over de bekleding sproeien voor het inleveren en klaar 8)
Zorg wel dat je voldoende kwartjes bij je hebt!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

mtl schreef:Met alcohol achter het stuur is altijd een probleem en ook nog eens oerstom.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Met TEveel alcohol achter het stuur gaan is een ander verhaal, maar als iemand binnen de door de wet gestelde limieten blijft, waarom zou ik daar dan op tegen zijn?

Ik vind trouwens een huurauto die naar rook stinkt absoluut taboe, en ik heb al verschillende keren een andere gekregen, zonder enig probleem overigens. Volgens mij is roken in de auto overal in principe legaal, maar staat natuurlijk los van het feit of het van een verhuurmaatschappij zelf mag.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ben het eens met Bandido, als je binnen de limiet blijft mag je drinken maar je moet natuurlijk wel je eigen grenzen kennen. Ik weet dat ik snel aangeschoten ben dus drink ik helemaal niet als ik rij maar dit is voor iedereen anders.

Verder vind ik het ronduit asociaal om in een huurauto te roken als er toch duidelijk staat dat het niet mag. Dan kun je wel denken "ach niemand die het merkt" maar als roker heb je daar echt geen idee van. Ik heb echt nooit beseft wat ik als roker voor stank produceerde totdat ik stopte en het zelf rook. Dus waar jij denkt "ach 1 sigaretje kan geen kwaad" heb je het toch echt mis, een niet roker kan dat echt wel ruiken. Dus gewoon even stoppen, uitstappen en dan je sigaretje roken als je graag wilt roken en een huurauto hebt. Kleine moeite groot plezier ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal met Ziva eens. Dat niet alleen, maar als het verhuurbedrijf vermoedt dat je in de auto hebt gerookt kan er dus zomaar een boete van je credit card worden afgeschreven. Vecht dat dan maar eens van verre aan (vooral als je inderdaad schuldig bent). Het aanraden om toch met open ramen te roken en een luchtje te laten sprayen is op het randje van de forumregels, want roken in een auto mag dan niet per se illegaal zijn, het is wel tegen de regels van de meeste verhuurbedrijven, tenzij je een specifieke "rook"auto kunt huren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dat is echt smerig, zo'n auto waarin is gerookt, en het verdoezelen met sprays e.d. maakt het eigenlijk alleen maar nóg erger. Die spraylucht verdringt de sigarettenlucht niet, het mengt er slechts mee, o gruwel. Ik kan echt niet snappen dat mensen zó asociaal kunnen zijn. Het is net als het huren van een camper waar smerig bestek in de la ligt. Dat dóe je toch gewoon niet, de boel zo vies achterlaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer