Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op weg naar The Wave met een camper
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Op weg naar The Wave met een camper
ik ben een route aan het uitstippelen om met de camper te doen. The Wave staat op mijn verlanglijstje, maar kunnen we tot daar geraken met een camper? met een gewone auto zou het moeten lukken volgens de artikels die ik ondertussen gelezen heb..
Re: op weg naar The Wave
Met een camper wordt het moeilijk, al stond er wel één kleine toen wij de parking op reden.
De rit is 'bumpy' en er steken op sommige plaatsen nogal wat stenen uit de grond omhoog.
Ik hoop dat je op de hoogte bent dat je voor The Wave permits moet hebben.
Hier loopt een lang draadje, enkel over The Wave : LINK
Bart
De rit is 'bumpy' en er steken op sommige plaatsen nogal wat stenen uit de grond omhoog.
Ik hoop dat je op de hoogte bent dat je voor The Wave permits moet hebben.
Hier loopt een lang draadje, enkel over The Wave : LINK
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: op weg naar The Wave
Als House Valley Road in goede staat is kan het wel, even afhankelijk van de lengte van de camper.
Met een camper >25 ft is het niet aan te raden.
Vraag op het BLM kantoor na hoe de weg er bij ligt.
Met een camper >25 ft is het niet aan te raden.
Vraag op het BLM kantoor na hoe de weg er bij ligt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Op weg naar The Wave met een camper
Toen wij er waren stond er ook een camper. Ik denk niet dat die vanaf de 89 was gekomen want het was toen zelfs met een gewone wagen lastig. Als de weg slecht is, is het normaal gesproken ook mogelijk om via de 89alt te rijden, maar het wordt erg lastig met de afsluiting van de 89 ten zuiden van Page. Vanaf Kanab is dat wel te doen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
tja, ik vind het héél jammer maar zal dan toch 'The Wave' moeten schrappen.. ik riskeer het niet om tot daar te rijden en met een kapotte camper de reis verder te zetten.. Alleszins bedankt voor de reacties !!
-
- Amerikafan
Heb je wel al permits gewonnen voor dit gebied. Zo ja dan is dit zo uniek dat ik een dag een auto zou huren om er te komen. Maar ik heb het idee dat je geen permits hebt en dacht er zo maar heen te kunnen. Daar staat een hoge boete op.
Saskia
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad zaak om eerst een permit te krijgen. Mocht dat lukken dan kun je altijd nog kijken hoe je het probleem van de camper gaat oplossen. Een auto huren is een goede oplossing. Of een omweg maken.
Marianne
Marianne
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Bedoel je met een omweg de zuidelijke toegang via de 89Alt? Maar hoe weet je dat deze veel makkelijker zal zijn? Het traject over de dirtroad is bij deze benadering veel langer dan de noordelijke toegang via de de 89. Met daarmee, naar mijn idee, ook een grotere kans op moeilijkheden zoals deze.Of een omweg maken.
Het enige echt onderscheidende punt in de noordelijke toegang is de passage van de Buckskin Wash. Staat er hier water dan is passage met normale auto's (en mogelijk ook voor specifieke terreinwagens) min of meer onmogelijk.
Wij zijn op onze vorige reis met een camper naar de parkeerplaats gereden waar de wandeling begint. We waren in het bezit van permits, maar lieten ons wel goed informeren op het rangerstation over de conditie van de weg. Er werd precies verteld waar een wat lastige doorgang zat (en dat bleek ook zo te zijn) en dat we de avond van te voren er naar toe konden gaan om op de parkeerplaats te overnachten. Onze camper was 22 ft., voor Amerikaanse begrippen klein, maar voor ons groot genoeg. Goed navragen, de rangers weten het exact. Zonder permit zou ik er zeker niet aan beginnen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Mochten jullie een pemit kunnen krijgen dan zou ik alles doen om naar The Wave te gaan, desnoods een gewone auto huren voor 1 dag. Wij waren er 2 weken geleden en The Wave (en gans het gebied er rond) is voor ons "by far" het allermooiste wat we ooit zagen op gebied van steenstructuren.
Zonder permit uiteraard niet aan beginnen want de boetes zijn peperduur.
Toen wij er waren lag de weg vrij goed, maar of ik die nu ook met een camper zou rijden...
Zonder permit uiteraard niet aan beginnen want de boetes zijn peperduur.
Toen wij er waren lag de weg vrij goed, maar of ik die nu ook met een camper zou rijden...

-
- Amerika-ontdekker
dank je Kalaman en anderen,
ik heb me ingeschreven voor de loterij, maar er zijn al zoveel kandidaten ...(en ik die nooit geluk heb in het spel, hoop er dus niet op om er eentje te winnen). Moest het toch zo zijn dan kunnen we alsnog een auto huren ,( zoals jij hebt voorgesteld). De mogelijkheid zal wel bestaan om daar ergens eentje te huren zeker??
ik heb me ingeschreven voor de loterij, maar er zijn al zoveel kandidaten ...(en ik die nooit geluk heb in het spel, hoop er dus niet op om er eentje te winnen). Moest het toch zo zijn dan kunnen we alsnog een auto huren ,( zoals jij hebt voorgesteld). De mogelijkheid zal wel bestaan om daar ergens eentje te huren zeker??
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1584 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 19 Reacties