Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is de beste optie voor een GPS in de V.S. ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Color01
Amerika-expert

Re: Wat is de beste optie voor een GPS in de V.S. ?

Bericht door Color01 »

Gypsygirl1 schreef:
Color01 schreef:ik gebruik m'n telefoon als GPS...en ik gebruik http://www.waze.com/
Ik heb waze ook op mijn iphone staan, werkt dat ook zonder internet eigenlijk?

ik denk dat je eerst een Wifi verbinding moet zoeken, zo dat Waze de route kan laden....daarna kun je volgens mij zonder verbinding Waze verder gebruiken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Koopman schreef:Zijn er anderen met ervaringen met dit programma? (Streets and Trips)
Om er echt mee te kunnen navigeren heb je een USB GPS ontvanger nodig. Wij hebben dit 1 vakantie gedaan maar in de praktijk is het niet handig. Je bijrijder moet steeds op de laptop kijken.

Om gewoon wat zaken op te zoeken is het wel handig.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Wij hebben bij onze eerste lange reis naar de VS een TomTom gekocht in Walmart.
Kostte minder dan $100 voor de complete GPS met kaarten.

Nu geven we onze GPS soms mee aan vrienden/kennissen tegen een kleine vergoeding.
Maar aan het tempo dat we zelf reizen, halen we de aankoopprijs er ook wel "uit" ;-)
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Color01 schreef:ik denk dat je eerst een Wifi verbinding moet zoeken, zo dat Waze de route kan laden....daarna kun je volgens mij zonder verbinding Waze verder gebruiken.
Ok, ik ga het eerst wel eens thuis proberen, dank je voor het antwoord.
phoonke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door phoonke »

bij mio kan je kaarten van usa voor een maand huren voor 20€ vind ik wel een goede en goedkope oplossing iemand hier ervaring mee???
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Bij Sygic kost Noord Amerika nu €29.99 en USA €23 ieder jaar gratis update lijkt mij wel goedkoper dan voor een maand €20 uitgeven.
Bertus
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Even een vraagje,

Heeft iemand hier al ervaring met de mini Ipad als navigatie ? Wij overwegen om de 3G versie te kopen. Tijdens onze vorige vakantie naar de VS hebben we een Garmin bij Walmart gekocht. Heeft nog een tijdje dienst gedaan in Nederland maar is nu op. Wij weten dat je via Motion X ook offroad kan navigeren. Dit is voor onze andere hobby (greenlaning) weer handig. We hopen dus twee vliegen in één klap te slaan.

groetjes,
Monique
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Beste Monique
Ik heb de ipad 2 met 3G heb er Sygic opgezet via de app store werk ook offline als een tierelier in de US ,Canada en West Europa.
Bertus
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Beste Monique
Ik heb net even Motionx op de ipad gezet ziet er wel gaaf uit weet niet of deze makkelijk offline te gebruiken is vooral in de US daar heb je niet altijd een online verbinding maar ziet er gaaf uit gaan we proberen met de fiets( wel even op de iPhone zetten)
Bertus
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi Bertus,

Dan moet de mini Pad ook geen problemen opleveren. Wij gaan in de VS geen Motion X gebruiken. We gaan toch niet van de hoofdwegen af. We huren een SUV en dan het je als er iets gebeurt een verzekeringsprobleempje :D

Al zou ik het zelf wel aandurven met een gewone auto want de dustlanes in de VS zien er niet echt imponerend uit. Kan zijn dat ik me vergis, we hebben het nog nooit gedaan :wink:

groetjes,
Monique
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zoiets al valley of de gods of monument valley loop of moki dugway moet geen probleem zijn, al moet je altijd opletten op keien en gaten natuurlijk. Wil je echt de woestijn of woesternij in dan is het wat anders natuurlijk. Maar je geeft al aan dat toch niet te doen.
Bertus
Amerikafan

Bericht door Bertus »

Slecht dag voor je PSVwally.
Vrgr AjaxBertus
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Heel even zeggen dat ik uiterst tevreden ben over de GRATIS Navfree app! Die had ik geïnstalleerd op mijn smartphone en heeft ons zonder enig probleem overal gebracht waar we heen wilden tijdens onze rondreis SF-LV-LA.
Hij is vrij basic, je kunt bijvoorbeeld geen route met tussenstops aanmaken, maar alleen etappes van A naar B en hij heeft ook geen rijstrookindicatie, maar al bij al dus toch een handige gratis app.

In de besprekingen van navigatie apps vind je hem zelden terug, vandaar dat ik hem hier toch even wilde vermelden.

Mijn man had CoPilot op zijn toestel gezet, maar die liet het na 5-10 minuten steeds afweten met de melding "geen gps fix gevonden" en bleek dus totaal onbruikbaar. Zonde van het geld dat hij aan de gedownloade kaart had besteed!
Memories...
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ook wij gebuiken al jaren, eerst de smartphone en nu de iphone. Ook op wandelingen :clap: .
Maar eigenlijk is het niet nodig een goede kaart van elke staat/provincie is meer dan voldoende. En op ten duur weet je hoe de steden, stadjes en dorpje in elkaar zitten en kun je alles feilloos vinden.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Ik heb gisteren TomTom voor Android kaart USA op de smartphone geïnstalleerd.
kostte EUR 14,99. Vond het de moeite om te proberen, al verwacht ik zelf het grootste deel gewoon via kaarten te rijden.
Maar voor mezelf in grote steden een prettiger gevoel om navigatie bij te hebben.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik snap eigenlijk niet goed waar men nog problemen over maakt. Koop toch gewoon een "échte" GPS met de VS-kaarten. Na 2 vakanties heb je die al "terug verdiend" tov een GPS huren. Wij hebben ook alle mogelijke i-devices maar deze kunnen toch absoluut niet op tegen het gebruiksgemak en bijkomende info die je krijgt op de (Garmin) GPS. Het is zelfs zo'n gewoonte geworden dat ik nooit meer naar de snelheidsmeter kijk op mijn dashboard maar altijd naar die, veel juistere snelheid, op de GPS. Daar staat dan ook nog eens netjes de toegelaten snelheid bij, zodat je de cruise-control (niet onbelangrijk toch in de VS) heel precies kan instellen. Verwachte aankomsttijd krijg je al direct 's morgens bij het vertrekken en telkens netjes aangepast na elke stop. Als je alle "bijkomstigheden" rekent om bvb de iPhone op dezelfde comfortabele manier te kunnen gebruiken (houder, lader) dan heb je al bijna de prijs van een GPS. Om nog maar te zwijgen van het blinkende, in de volle zon achter het venster, zo goed als onleesbare scherm. Nee, voor ons al lang geen "gedoe" meer met allerlei alternatieven en/of flauwe afkooksels. Dit jaar hebben we er een outdoor-GPS bijgekocht en ook dit is absoluut niet te vergelijken met hetgeen ik vroeger, maar, op mijn iPhone kon doen.
En tenslotte...wat kost zo'n uitermate handig toestelletje nog tov de totale reissom...
Laatst gewijzigd door kalaman op 19 apr 2013, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Voor mij ook een "echte" GPS met VS kaarten, om de redenen die Kalaman noemt.
Maar dan niet met een Garmin maar een TomTom... :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Persoonlijk zou ik zeker ook een "echte" overwegen, als ik van plan was vaker naar de VS af te reizen... Helaas, driewerf helaas is dat niet het geval! :cry:
Memories...
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik wil gewoon niet nóg een extra ding bij me moeten dragen, met laptops, iPad, iPhones, spiegelreflex, Canonnetje, losse harde schijf, elektrische tandenborstel (< tja, niet voor mij) heb ik wel genoeg stekkertroep bij me. We hebben met z'n drieën altijd maar één gedeelde koffer en één cabinetas (met al die elektronica), want we houden van licht reizen.

Daarnaast zou ik me hoogst ongemakkelijk voelen om het ding elke keer op te moeten bergen bij een tussenstop. Ik weet dat er in Amerika 'nooit' iets uit auto's wordt gestolen, maar ik ben als binnenstadbewoner zelfs gewend om mijn handschoenenvakje open te laten zodat gespuis ziet dat we écht niks van waarde in de auto hebben liggen.

De iPhone-houder, te bevestigen aan het ventilatierooster (dus op dashboardhoogte: geen zon/niks dat je zicht vermindert), kostte de laatste keer 3 dollar bij de Dollar Store in DC. Op de kaart na zijn er geen andere kosten (je gebruikt gewoon de usb-lader). En de snelheid die je rijdt, de toegestane snelheid, aankondigingen voor flitsers, tips voor uitzichtpunten onderweg of het benzinestation van je voorkeur - en zowaar - de verwachte eindtijd met of zonder tussenstops, het zit allemaal ingebakken.

Daarom haal ik voor de zekerheid een internationaal rijbewijs / denk ik dat ze heus niet moeilijk doen als ik 91 dagen blijf / kan ik makkelijk in 10 dagen het rondje Zuidwest doen / gebruik ik een iPhone als navigatiesysteem :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Voor mij geen echte. Aanschaf van kaarten voor de TomTom vind ik erg duur. Bovendien hoop ik groot deel van de reis met gewone kaarten te kunnen rijden en wil de navigatie op de smartphone vooral voor noodgevalen gebruiken.

Bovendien heb ik oplader voor de smartphone toch bij me (telefoon moet toch opgeladen worden) en het houdertje kost echt net niks.

En als het niet werkt? Het is maar navigatie, geen levensbelang
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer