Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Magge: Phoenix - Los Angeles
Reis Magge: Phoenix - Los Angeles
In September 2014 willen wij een trip naar de Westkust van de USA wagen. Wij zijn geen ervaren reizigers en we hebben nog nooit rondgetrokken. We zijn ons zeer bewust van het feit dat we bij het voorbereiden van de reis keuzes moeten maken. We houden beide van de stad en van de natuur. We genieten vooral van deze afwisseling. Wat we zeker willen doen: San Francisco, Yosemite, Highway 1 rijden, een stukje route 66 rijden, een spookstadje bezoeken. Hieronder heb ik neergeschreven wat een mogelijke trip zou kunnen zijn. Echter, omdat deze zo fel afwijkt van de trips die we op het forum lezen, voelen we ons er erg onzeker over. Het lijkt wel of we te weinig parken en steden aandoen in vergelijking met anderen. We willen wel tijd maken om van al het moois te genieten. Mogelijk zien we het helemaal verkeerd en laten we teveel kansen liggen.
Daarom hadden we graag de mening van de ervaren reizigers gegehoord. Je mag het afkraken tot het bot, we staan open voor elk advies…oh ja, we zijn beiden vijftigers en reizen met z’n tweetjes.
Dag 1 Phoenix, Arizona
Dag 2 Sedona - Flagstaff Arizona
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Kingman – Las Vegas
Dag 6 Las vegas - Death Valley
Dag 7 Death Valley
Dag 8 Bodie -Yosemite Valley
Dag 9 Yosemite Valley
Dag 10 Yosemite Valley
Dag 11 Yosemite Valley - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 Highway1
Dag 15 Highway1
Dag 16 Highway1
Dag 17 Los Angelos - Brussel
Daarom hadden we graag de mening van de ervaren reizigers gegehoord. Je mag het afkraken tot het bot, we staan open voor elk advies…oh ja, we zijn beiden vijftigers en reizen met z’n tweetjes.
Dag 1 Phoenix, Arizona
Dag 2 Sedona - Flagstaff Arizona
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Kingman – Las Vegas
Dag 6 Las vegas - Death Valley
Dag 7 Death Valley
Dag 8 Bodie -Yosemite Valley
Dag 9 Yosemite Valley
Dag 10 Yosemite Valley
Dag 11 Yosemite Valley - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 Highway1
Dag 15 Highway1
Dag 16 Highway1
Dag 17 Los Angelos - Brussel
Re: Reis Magge: Phoenix - Los Angeles
Afkraken zijn we hier goed in
Er is helemaal niets 'mis' met jullie route. Heerlijk rustig zelfs. In een eerste keer Zuidwesten komen echter vaak ook Bryce Canyon NP en Zion NP aan bod. Hebben jullie hier geen trek in? Ook wordt er vaak een volle dag Los Angeles ingepland.
Valt allemaal makkelijk in te passen met 1 dag minder Grand Cayon (als jullie geen plannen hebben voor lange wandelingen), 1 dag minder Yosemite (idem) en 1 dag minder voor Hwy 1.
En oh ja, gaan jullie met huurauto of met de camper?

Er is helemaal niets 'mis' met jullie route. Heerlijk rustig zelfs. In een eerste keer Zuidwesten komen echter vaak ook Bryce Canyon NP en Zion NP aan bod. Hebben jullie hier geen trek in? Ook wordt er vaak een volle dag Los Angeles ingepland.
Valt allemaal makkelijk in te passen met 1 dag minder Grand Cayon (als jullie geen plannen hebben voor lange wandelingen), 1 dag minder Yosemite (idem) en 1 dag minder voor Hwy 1.
En oh ja, gaan jullie met huurauto of met de camper?
Hoi,
Vorig jaar hebben wij ongeveer hetzelfde gedaan, alleen dan andersom.
Kijk eens bij ons 2012 verslag voor onze route.
http://usaroadtrip2012.wordpress.com
Uitgebreid advies lukt nu even niet omdat ik nu gebruik maak van telefoon.
Vorig jaar hebben wij ongeveer hetzelfde gedaan, alleen dan andersom.
Kijk eens bij ons 2012 verslag voor onze route.
http://usaroadtrip2012.wordpress.com
Uitgebreid advies lukt nu even niet omdat ik nu gebruik maak van telefoon.
Laatst gewijzigd door Hinko op 14 apr 2013, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fantastische route in een heerlijk tempo, niet alles in 1 keer willen zien, op deze manier geniet je optimaal en hou je prachtige plekken over voor een volgende reis.
Enige puntje wat ik zie is erg weinig tijd in Sedona, ik zou daar toch een dag proberen te blijven, maar ook zonder, prachtige reis.
(Misschien een dag Yosemite offeren voor een dag Sedona en omgeving, vanaf Phoenix kan je ook Montezuma Castle meepakken dan, erg leuke stop, en dan overnachten in Sedona, volgende dag via de 89a door Flagstaff en via de 180 naar de Grand Canyon)
Enige puntje wat ik zie is erg weinig tijd in Sedona, ik zou daar toch een dag proberen te blijven, maar ook zonder, prachtige reis.
(Misschien een dag Yosemite offeren voor een dag Sedona en omgeving, vanaf Phoenix kan je ook Montezuma Castle meepakken dan, erg leuke stop, en dan overnachten in Sedona, volgende dag via de 89a door Flagstaff en via de 180 naar de Grand Canyon)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route hoor, en helemaal niet zo veel anders dan andere. Probeer het wel even wat duidelijker uit te schrijven zodat je ziet wat de reisdagen zijn. Wanneer rij je bijvoorbeeld van de GC naar Kingman? En wil je naar Flagstaff zelf of wil je vandaar naar de Grand Canyon? En wil je 2 nachten Death Valley of op dag 7 al richting Bodie rijden?
Ik heb het iets anders opgeschreven en een tussenstop weggelaten tussen de GC en Las Vegas, dat kan prima in 1 dag.
1 Brussel - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas - Death Valley
6 Death Valley - Lee Vining
7 Lee Vining - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco - Hwy 1
13 Hwy 1 - Hwy 1
14 Hwy 1 - Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles
17 Los Angeles
Je hebt in deze route nog wat dagen over als je ze niet voor LA wilt gebruiken. Tussen Phoenix en de GC is een stop in Sedona mooi, en je kunt ook kiezen voor meer tijd in Yosemite, zeker als je van wandelen houdt, of meer tijd voor SF.
In 2011 heb ik in september een reis gemaakt van LA naar Phoenix, maar dan zonder SF en Yosemite, misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Marianne
Ik heb het iets anders opgeschreven en een tussenstop weggelaten tussen de GC en Las Vegas, dat kan prima in 1 dag.
1 Brussel - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas - Death Valley
6 Death Valley - Lee Vining
7 Lee Vining - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco - Hwy 1
13 Hwy 1 - Hwy 1
14 Hwy 1 - Los Angeles
15 Los Angeles
16 Los Angeles
17 Los Angeles
Je hebt in deze route nog wat dagen over als je ze niet voor LA wilt gebruiken. Tussen Phoenix en de GC is een stop in Sedona mooi, en je kunt ook kiezen voor meer tijd in Yosemite, zeker als je van wandelen houdt, of meer tijd voor SF.
In 2011 heb ik in september een reis gemaakt van LA naar Phoenix, maar dan zonder SF en Yosemite, misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Marianne
- Wouter62
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dit is een mooie route: niet te vol en voldoende dagen in de parken. Zeker als jullie ook van wandelen houden! Bryce, Zion, Canyonlands en Arches (en nog diverse ander bezienswaardigheden) zou ik gewoon voor een volgende keer bewaren.
Als jullie in de parken willen overnachten is het aan te raden om van te voren te reserveren. Indien jullie met een auto reizen is een koelbox ideeal: lekker picknicken onderweg. Dat doen wij ook en het bevalt ons prima. Alleen in de grote stad lunchen we in restaurants. In de supermarkt kopen we dan brood, beleg en drinken. Van huis nemen we 2 bekers, borden en een mes mee. Er zijn meestal genoeg plekjes om te lunchen onderweg.
Wij zijn zelf ook rond de 50. We rijden meestal niet meer dan 3.500 km in totaal in 3 weken tijd, maar genieten des te meer van de parken, maar ook in de steden blijven we meestal 2 of 3 nachten. Zeker omdat jullie maar 17 dagen hebben, vind ik dit een zeer mooie route!
Ik zou alleen voor 2 nachten Las Vegas en 1 nacht Death Valley kiezen.
Wouter
Als jullie in de parken willen overnachten is het aan te raden om van te voren te reserveren. Indien jullie met een auto reizen is een koelbox ideeal: lekker picknicken onderweg. Dat doen wij ook en het bevalt ons prima. Alleen in de grote stad lunchen we in restaurants. In de supermarkt kopen we dan brood, beleg en drinken. Van huis nemen we 2 bekers, borden en een mes mee. Er zijn meestal genoeg plekjes om te lunchen onderweg.
Wij zijn zelf ook rond de 50. We rijden meestal niet meer dan 3.500 km in totaal in 3 weken tijd, maar genieten des te meer van de parken, maar ook in de steden blijven we meestal 2 of 3 nachten. Zeker omdat jullie maar 17 dagen hebben, vind ik dit een zeer mooie route!
Ik zou alleen voor 2 nachten Las Vegas en 1 nacht Death Valley kiezen.
Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey, allemaal heel erg bedankt voor jullie interessante reacties. Ik ga ermee aan de slag en kom dan terug met een update. Tof hoor!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 972 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 18 Reacties