Behalve de kustroute vind ik eigenlijk de rest ook nogal wat snel gaan... Ik zou echt een dagje Disney eraf halen, of een ander dagje attractie park. Liggen je vliegtickets eigenlijk al wel vast, want zo niet dan zou ik zeker geen rondje maken, maar starten in LA en via SF naar Las Vegas en dan na de GC of terugvliegen uit Vegas of uit Phoenix.
Dag 1 kun je als keuze gebruiken. Ook misschien afhankelijk van hoe laat je aankomt. Je zou al je dagen SF bv op het einde kunnen zetten ipv in het begin. Ivm een eventuele jetlag ben je dag 1 waarschijnlijk vroeg wakker en zou je dus optijd naar Yosemite kunnen rijden.
Dag 3 Is naar de vallei al een uur of 4 rijden. Dus wrs zul je zo rond de middag in Yosemite aankomen. Kijk eens op
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... emite.html wat je hier allemaal kunt doen. Ik heb ook geen grote wandelingen in Yosemite gedaan, maar wij hadden al 1.5 dag nodig voor er te komen, de vallei + wat highlights en Glacier Point, dan hebben we dus nog niet de Mariposa grove kunnen bekijken en de tioga road.
Dag 4 is zo wel doenbaar natuurlijk, alleen je tijd in Yosemite is dus erg kort. Op dag 4 zou je evt de tioga road en ook nog naar Bodie kunnen rijden.
Dag 5 is een lange dag. Alleen zul je hier in death valley ook keuzes moeten maken wat je wilt zien. Jammer dat je niet wat tijd in Lone Pine kunt besteden.
Dag 6 Één dag Vegas voor een 1e bezoek...zou mij te kort zijn

Dag 7 Ben je een flink dagdeel mee bezig, maar je hebt ook nog wel wat tijd bij de GC
Dag 8 Wil je nou alleen nog de zonsopkomst zien en dan alweer vertrekken??? Ik zou zeker een halve dag bij de GC, toch een van de wereldwonderen, rondkijken en dan terugrijden naar Kingman/Needles, dat gebied zeg maar.
Dag 9 Idd rijden naar LA, maar je zou door Joshua Tree NP kunnen rijden. Let op, hier is het ook loeiheet net als in Death Valley
Dag 10 Dagje LA, als je van space en ruimte houdt zou ik je Griffith Observatory kunnen adviseren...wel zorgen dat je hier niet op een maandag of dinsdag bent, want dan is het gesloten (je kunt wel gewoon buiten rondlopen en genieten van het uitzicht over de metropool Los Angeles en het hollywood sign). Bij Pasadena ligt het JET propulsion LAB, ik weet niet hoe dat na het afsluiten van de shuttlemissies precies gesteld is, maar je zou eens op internet kunnen kijken of ze evt. daar rondleidingen doen.
Dag 11/12 en 13 Disney... ik zou dus een dagje minder doen. Ik weet niet of je evt al eens in Florida bent geweest bij Disneyworld? Als je dit toch 3 dagen wilt dan ergens anders dus een dag attractiepark minder doen, bv heel San Diego eraf halen inderdaad. Al lijken mij Seaworld en de Zoo juist wel leuke afwisseling tussen Disney/Universal.
Dag 15 Als je dit niet met dag 10 kunt combineren, doe het dan zo dat je deze dag zowieso NA San Diego zet en dat je deze dag later op de middag al naar bv Santa Barbara/Pismo Beach rijdt via de 101. Dat kost je wel minimaal 3.5 uur rijden zonder files LA uit en rondkijken in Santa Barbara/Solvang ed. maar dan zou je de dag erna wel in 1x de rit naar San Francisco kunnen doen. Dan is het nog een lange dagrit, maar vanaf Monterey zou je weer de 101 kunnen nemen.
Wij hebben vorig jaar April een 18 daagse trip gemaakt, wel een iets andere opzet, maar als je bij ons het gebied wat we ten noorden van de grand Canyon hebben gedaan bij LA zet en dus de tioga pass meepakt denk ik dat je een iets rustigere route hebt.
http://paulinamerika2012.wordpress.com/
In jullie geval zou ik dus of op San Diego vliegen of op LA
Dan krijg je dus:
Dag 1: Vliegen naar San Diego/LA
Dag 2: San Diego seaworld/Zoo of een rustig opstartdagje en wat van LA bekijken + California science center (zie topic all about LA)
Dag 3: Dan van San Diego naar Disney en een dag disney
Dag 4: Disney
Dag 5: Universal studio's + rijden naar Santa Barbara
Dag 7: Santa Barbara - San Francisco. Lange rit, maar vanaf Monterey weer de 101 pakken.
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: San Francisco - Yosemite (mariposa grove, overnachten in Oakhurst)
Dag 11: Glacier Point + Yosemite valley (overnachten in de valley of El Portal)
Dag 12: Tioga road, bodie en rijden naar Lone Pine
Dag 13: Lone Pine - las Vegas (door death valley)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Hooverdam - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon ...
En dan hier heb je dus wat keuzemogelijkheden. De 1e is dat je alsnog die extra dag bij de kust pakt, of dat je nog Magic Mountain doet en dan naar Santa Barbara of Pismo Beach rijdt.
De 2e is dat je een extra stop inplant langs de kust bij Monterey/Carmel...Dit zou overigens ook mijn keuze zijn..... Bij beide keuzes schuiven al je dagen na die dag (in mijn route dag 7) een dag op en dan vervalt die vrije dag 17..
Je zou het ook zo kunnen laten staan en dag 16 van de Grand Canyon in de middag terug naar Las vegas kunnen rijden via route66, of heen na de hooverdam over route66 en dan dag 16 een volle dag GC pakken en op dag 17 terug of doorrijden.
Je zou ook dag 16 in de middag naar Sedona kunnen rijden en daar nog wat rondkijken en dan dag 17 tussen Sedona en Phoenix doorbrengen en terugvliegen vanuit Phoenix.
Overigens, om deze lap tekst te besluiten, vind ik google maps vrij accuraat qua directe rijtijden. Het geeft zelfs de tijden aan als er files staan of wegen opgebroken zijn. Maar wat google niet meerekent is de plaspauze/lunch/tankstops en vooral geniet van de mooie omgeving tijd. Op de kustroute kun je zomaar 30 min tot een uur bij de zeeolifanten staan kijken of even je auto langs de weg zetten om wat rond te lopen langs de steile kusthellingen/mooie gebieden van big sur. Je hebt geen tijd voor hearst castle, de monterey 17 mile drive/sea aquarium/whalewatch etc. als je de route in 1 dag gaat rijden....