Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze reis naar de USA in maart 2013
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onze reis naar de USA in maart 2013
Op zaterdag 9 maart vertrokken we naar Seattle, en omdat we met United Airlines vlogen, moesten we in Chicago overstappen.
Op dit forum had ik al gelezen dat het er vaak rommelig is, met gehaast en gejacht, en onbeschofte douane en zo.
Nou, dat is in ons geval heel anders gegaan.
Alles ging van een leien dakje, en de douaneambtenaar was zeer vriendelijk, zodat het gewoon gezellig was.
In Seattle vond ik het echter belachelijk dat je voor het gebruik van een bagagekarretje $ 5,00 moest betalen!
Dit hebben we dus niet gedaan, en we werden terwijl we bij de bagageband op onze bagage wachtten al door onze vrienden begroet, die ons ophaalden.
We hebben er een week gelogeerd, en elke dag namen ze ons mee naar diverse plaatsen in de omgeving, waaronder Vancouver in Canada, San Juan Island en Leavenworth.
In Seattle hebben we ook Pikes Place Market bezocht, een echte aanrader.
Heel leuk is er de viskraam, waar ze een hele show maken van het verkopen van de vis, gewoon hilarisch!
Na een week hebben we ter plekke op de luchthaven een Toyota Prius gehuurd en we zijn toen naar Zuid-Utah gereden.
Daar hebben we Natural Arches National Monument bezocht, vervolgens zijn we naar Monument Valley gereden, verder via de Grand Canyon en de Hooverdam naar Las Vegas.
Daar hebben we nog de Red Rock Canyon bezocht en uiteindelijk zijn we via San Francisco weer terug naar Seattle gereden.
De Afstanden zijn enorm, in totaal omgerekend 5835 km afgelegd!
De Prius was flink afgeladen, het ging met al onze bagage maar net.
De kosten zijn laag geweest, de huur voor 10 dagen kostte omgerekend € 800,00 en dat was inclusief alle verzekeringen, zodat er geen enkel risico was.
De benzine is er heel goedkoop, in totaal hebben we ongeveer $ 300,00 aan benzine getankt.
Wat wij allemaal bijzonder vonden was het enorme gevoel van vrijheid dat je hebt op de highways, als je door dunbevolkte gebieden reist.
En als kers op de taart konden we tijdens de terugvlucht nog het Noorderlicht zien!
Amerika, voor mijn vrouw en beide zoons een eerste bezoek, voor mij was het na 32 jaar de vijfde keer en voor ons allemaal zeker voor herhaling vatbaar!
Op dit forum had ik al gelezen dat het er vaak rommelig is, met gehaast en gejacht, en onbeschofte douane en zo.
Nou, dat is in ons geval heel anders gegaan.
Alles ging van een leien dakje, en de douaneambtenaar was zeer vriendelijk, zodat het gewoon gezellig was.
In Seattle vond ik het echter belachelijk dat je voor het gebruik van een bagagekarretje $ 5,00 moest betalen!
Dit hebben we dus niet gedaan, en we werden terwijl we bij de bagageband op onze bagage wachtten al door onze vrienden begroet, die ons ophaalden.
We hebben er een week gelogeerd, en elke dag namen ze ons mee naar diverse plaatsen in de omgeving, waaronder Vancouver in Canada, San Juan Island en Leavenworth.
In Seattle hebben we ook Pikes Place Market bezocht, een echte aanrader.
Heel leuk is er de viskraam, waar ze een hele show maken van het verkopen van de vis, gewoon hilarisch!
Na een week hebben we ter plekke op de luchthaven een Toyota Prius gehuurd en we zijn toen naar Zuid-Utah gereden.
Daar hebben we Natural Arches National Monument bezocht, vervolgens zijn we naar Monument Valley gereden, verder via de Grand Canyon en de Hooverdam naar Las Vegas.
Daar hebben we nog de Red Rock Canyon bezocht en uiteindelijk zijn we via San Francisco weer terug naar Seattle gereden.
De Afstanden zijn enorm, in totaal omgerekend 5835 km afgelegd!
De Prius was flink afgeladen, het ging met al onze bagage maar net.
De kosten zijn laag geweest, de huur voor 10 dagen kostte omgerekend € 800,00 en dat was inclusief alle verzekeringen, zodat er geen enkel risico was.
De benzine is er heel goedkoop, in totaal hebben we ongeveer $ 300,00 aan benzine getankt.
Wat wij allemaal bijzonder vonden was het enorme gevoel van vrijheid dat je hebt op de highways, als je door dunbevolkte gebieden reist.
En als kers op de taart konden we tijdens de terugvlucht nog het Noorderlicht zien!
Amerika, voor mijn vrouw en beide zoons een eerste bezoek, voor mij was het na 32 jaar de vijfde keer en voor ons allemaal zeker voor herhaling vatbaar!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Onze reis naar de USA in maart 2013
Leuke reis hebben jullie gemaakt, wel enorm veel gereden in 10 dagen, gaan jullie nog eens terug om het allemaal op een rustiger tempo te bekijken?

Hier geef je aan dat de kosten laag waren, maar als je de auto al vanuit Nederland geregeld had was je echt nog veel goedkoper uit geweest, bij bv. usareisen.de (waar heel veel forumleden al jaren hun auto huren) had je een mid-size SUV kunnen huren voor € 383, incl. alle verzekeringen, extra bestuurders en een tank benzine, en een standaard SUV voor € 545 ook incl. alles.San-Francisco schreef: De kosten zijn laag geweest, de huur voor 10 dagen kostte omgerekend € 800,00 en dat was inclusief alle verzekeringen, zodat er geen enkel risico was.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route,maar inderdaad, de huurwagen is wel prijzig op die manier, ter illustratie, ik heb voor juni 9 dagen een Ford Escape, incl. alle verzekeringen en tweede bestuurder, voor 225 euro.
- Puma200
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik schrok ook van de huur prijs van de auto
Ik denk dat je ergens flink bent getild want dit is echt overdreven veel geld voor 10 daagjes en dan ook nog een Prius mee krijgen
Wij betalen €840 voor 21 dagen een SUV en zelfs met Navigatiehuur en ook alle verzekeringen.

Wij betalen €840 voor 21 dagen een SUV en zelfs met Navigatiehuur en ook alle verzekeringen.
Wie A zegt moet ook U.S zeggen
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
San-Francisco schreef:De kosten zijn laag geweest, de huur voor 10 dagen kostte omgerekend € 800,00 en dat was inclusief alle verzekeringen, zodat er geen enkel risico was.

Ter vergelijking, wij betalen voor een Midsize SUV 584 euro voor 25 dagen. Inclusief alle verzekeringen dus...
Verder wel een mooie reis inderdaad...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-newbie
Tja, als ik het zo bekijk had het inderdaad goedkoper gekund, maar wij bedachten deze trip ter plekke, omdat de jongens naar Las Vegas wilden en vliegen nog veel duurder zou zijn geweest.
En als we dan toch naar Las Vegas gingen, dan wilde ik ook Monument Valley en Grand Canyon doen, en zodoende hebben we besloten een auto te huren.
De huur heb ik daar online gedaan, en ik heb juist een Prius gezocht, want dan reed ik in een auto waarmee ik al vertrouwd was.
Maar ik zal zeker even gaan uitkijken hoe we het de volgende keer gaan doen.
De pret mocht het niet drukken, zeker als ik ga vergelijken met de Dodge Challenger die mijn oudste zoon daar voor 2 dagen huurde voor $ 553,00!
Wel een vette bak, een 5,7 liter V8.
En als we dan toch naar Las Vegas gingen, dan wilde ik ook Monument Valley en Grand Canyon doen, en zodoende hebben we besloten een auto te huren.
De huur heb ik daar online gedaan, en ik heb juist een Prius gezocht, want dan reed ik in een auto waarmee ik al vertrouwd was.
Maar ik zal zeker even gaan uitkijken hoe we het de volgende keer gaan doen.
De pret mocht het niet drukken, zeker als ik ga vergelijken met de Dodge Challenger die mijn oudste zoon daar voor 2 dagen huurde voor $ 553,00!
Wel een vette bak, een 5,7 liter V8.
Ik kreeg een Ford Mustang 2013 cabrio mee voor 22 dagen voor 700 Euro.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Laten we dit topic niet veranderen in het vermelden hoeveel jullie huurauto's kostten
. Lijkt me dat TS daar niet op zit te wachten. De eerste reageerders vertelden hem al dat het voor minder duur kon. San-Francisco welkom hier en jullie hebben zo te lezen genoten van jullie reis! In korte tijd ook veel gezien zo te lezen. Dat gedeelte van de VS is prachtig en jullie vrienden zullen jullie vast verteld hebben dat er nog veel meer moois in hun omgeving te bezoeken is
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
Het belangrijkste was het plezier dat we aan deze reis hebben beleefd.
En dan heb ik meteen een leuke vraag.
De vrachtwagens daar zien er zeer indrukwekkend uit, en ik vind ze gewoon erg mooi.
Maar in de staat Washington zag ik af en toe hele vreemde vrachtwagens rijden.
Het zijn vrachtwagens met een aanhanger, maar die aanhanger zit met een hele lange stang met het trekkende voertuig verbonden, ik schat dat die stang of dissel zeker wel 12 meter lang is.
Wie kan mij vertellen waar deze vreemde combinaties voor dienen?
Na lang zoeken vond ik dit op het internet, je komt op een forum terecht, en als je even naar beneden scrollt, dan zie je een foto van zo`n vreemde combinatie.
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&+tr ... 6995036946
En dan heb ik meteen een leuke vraag.
De vrachtwagens daar zien er zeer indrukwekkend uit, en ik vind ze gewoon erg mooi.
Maar in de staat Washington zag ik af en toe hele vreemde vrachtwagens rijden.
Het zijn vrachtwagens met een aanhanger, maar die aanhanger zit met een hele lange stang met het trekkende voertuig verbonden, ik schat dat die stang of dissel zeker wel 12 meter lang is.
Wie kan mij vertellen waar deze vreemde combinaties voor dienen?
Na lang zoeken vond ik dit op het internet, je komt op een forum terecht, en als je even naar beneden scrollt, dan zie je een foto van zo`n vreemde combinatie.
http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&+tr ... 6995036946
die combinaties worden veelal gebruikt in de wegenbouw ze vervoeren er gravel mee, de lange afstand tussen bakwagen en aanhanger heeft te maken met wat ze per as of assengroep mogen wegen, dus hoe langer die stang is des de meer kunnen ze laden( wel maximale lengte in de gaten houden). je hebt onderweg vast wel de permanente scales gezien waar ieder vrachtwagen over heen moet, te zwaar betekent betalen en niet alleen op totaal gewicht maar vooral op assen groep wordt veel gecontroleerd.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik denk (maar weet het niet zeker) dat de lange afstand tussen de wagens is i.v.m. het gewicht wat bruggen kunnen dragen. Door de lange afstand komt bij korte kleine bruggen niet het totale gewicht van de vracht op de brug te staan waardoor deze eventueel zou kunnen bezwijken.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de uitleg, ik vond deze combinaties erg opvallend, omdat ik ze tijdens mijn vroegere bezoeken aan de VS nog nooit had gezien.
Ik zag ze deze keer in Washington regelmatig, maar in andere staten heb ik ze niet gezien.
Ik zag ze deze keer in Washington regelmatig, maar in andere staten heb ik ze niet gezien.
klopt ieder state heeft andere regels, ik heb een paar jaar vanuit Alberta met super b grain hoppers (ff google gebruiken als je wilt zien hoe dat er uit ziet) op de states gereden, iedere state andere gewichten en regels en verder dan Wa- Or- Id- Mt- Ut- Nd- Sd kwamen we niet. rest van de states waren die trailers verboden. rij nu breedte transport en die hebben nog weer veel meer regels en beperkingen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1576 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 86 Reacties