Nou, hehe, de volgende stap is gezet. Vandaag was het medisch onderzoek.
Ik ben:
ruim 1 cm langer dan ik dacht;
5 kilo lichter (altijd leuk!);
voor de komende tien jaar weer beschermd tegen difterie, tetanus en polio;
beklopt, bevoeld en beluisterd;
vaderlijk toegesproken.
Verder sloeg ik nog wel een beetje een flater. Gisteravind had ik al m'n spulletjes bij elkaar gezocht: inentingenboekje, paspoortfoto's Amerikaanse stijl, uitnodigingsbrief consulaat, briefje met de route naar de arts en de röntgenkliniek..
En dus geen paspoort.
Dat was een oprechte denkfout van mij en ik dacht ook echt dat een rijbewijs voldoende legitimatie was omdat ik met een Nederlandse arts te doen had, maar nope. Lesje voor de volgende keer: als je iets met het Amerikaanse consulaat moet doen, hoe indirect ook, moet _altijd_ je paspoort mee. Dom van me, natuurlijk, en als 'straf' moest ik dus twee keer met het schaamrood op de kaken uitleggen dat ik (ja heus!) echt zo dom was geweest. Gelukkig heb ik het recht kunnen zetten en hebben ze gewoon m'n paspoortnummer op de papieren kunnen schrijven.
Totale tijdsduur:
00.00 uur bij dr Schulte & Schulte in de wachtkamer gaan zitten ('t is vader en zoon, en moeder is de assistente).
bloed afnemen
eerste set papieren met de assistente
tweede set papieren met de dr. Schulte Jr
lichamelijk onderzoek + DTP prik van dr. Schulte Sr.
01.15 vertrek naar röntgenkliniek (te voet)
01.30 aankomst röntgenkliniek
01.45 afgeven papieren aan dame die foto maakte
02.00 longfoto maken
02.10 betalen
02.15 klaar
Totale kosten:
onderzoek: € 145
DTP-prik: € 35
longfoto: € 50
==============
€ 230
Oh ja. Ons visuminterview is op 25 juni. Wilt u allen ff voor me duimen
@Steffen: we hebben een uitnodiging voor de-feestdagen-in-Pittsburgh ontvangen. Ik weet nog niet of we dat gaan redden qua tijd en geld, maar als ik duidelijkheid heb, laat ik het je zeker weten! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en je verhalen.