Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door LittlePhoenix »

Marion K schreef:Ik ben blij dat ik kennelijk niet de enige benzine kluns ben. :wink:

De eerste keer bij Kohls enzo moest ik ook wel wennen. Vooral de kledingmaten (8, 10, 12???) en ook schoenmaten. En onderbroeken... wist ik veel of ik maat 5, 6, 7, of 8 nodig had. En dan de andere woorden. Nederlands: vest - engels: (button down) sweater. Nederlands: sweater - engels: sweatshirt. Nederlands: bodywarmer - engels: vest. Erg verwarrend in het begin!
Kledingmaten is inderdaad een ramp. En dan heeft elk kledingstuk een ander maatsysteem! Jeans maten zijn weer heel anders dan broekmaten. Ondergoed is weer iets anders. Jurken, welja, weer een heel ander nummer. En dan heb je ook nog winkels zoals Chico die weer iets anders gebruiken! Schoenmaten is ook zo leuk. Helemaal als je cowboylaarzen zoekt. Voor werklaarzen kom ik dan soms bij de mannenlaarzen uit omdat ze daar meer keus hebben in simpele bruine of zwarte zonder kettingen/lichtjes/telefoonhouder enz. Maar ja, dan moet je dus wel weer een andere maat zoeken eh?

Wel grappig trouwens, m'n vader wilde wat kleding opsturen voor m'n kidneren maar ik had echt geen idee over de Nederlandse maat :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat wij in Amerika elke dag naar de Starbucks gaan is omdat wij op de meeste andere plekken de koffie niet te drinken vinden. Koffie in de motelkamer zetten is ook vaak lastig dus doen we het zo om aan onze koffiebehoefte te voldoen. In Nederland kan ik elke dag thuis heerlijke koffie drinken en die is weer lekkerder dan die bij Starbucks.
Tijdens onze vakanties in Italie halen we elke dag wel ergens in een cafeetje een lekker sterke Espresso, heerlijk!
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

vana schreef:Dat wij in Amerika elke dag naar de Starbucks gaan is omdat wij op de meeste andere plekken de koffie niet te drinken vinden. Koffie in de motelkamer zetten is ook vaak lastig dus doen we het zo om aan onze koffiebehoefte te voldoen. In Nederland kan ik elke dag thuis heerlijke koffie drinken en die is weer lekkerder dan die bij Starbucks.
Tijdens onze vakanties in Italie halen we elke dag wel ergens in een cafeetje een lekker sterke Espresso, heerlijk!
Koffie in de motelkamer zetten is lastig? Water erin, filter zakje in de houder en aan? Valt best mee toch. Ik heb het grote probleem dat ik niet koffie niet kan drinken uit een beker met zo'n rare plastic deksel erop.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Gooi er lekker een dubbele ontkenning in ;)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Met lastig bedoel ik meer dat ik geen idee heb welke koffie ik moet kopen, er staan zoveel soorten in de supermarkt.En koffie vanuit nederland meenemen gaat ook niet omdat het op die hotelkamers een heel ander systeem is met van die ronde zakjes
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

DejaVu schreef:Gooi er lekker een dubbele ontkenning in ;)

Lol uhhh half vijf vrijdag middag. Ik ben toe aan weekeind!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nog even mijn nieuwste benzine-experience, van een paar uur geleden.

Op de pomp hangt een briefje dat je je bij de kassa moet melden als je je debit card gebruikt met pincode, dus ik pak mijn credit card. Ik worstel me door een menuutje heen en krijg vervolgens de opdracht om te wachten. Dat duurt twee minuten, waarna het ding meldt dat mijn credit card niet deugt en dat ik me bij de kassa moet melden. De meneer aldaar pikt mijn credit card in, waarna ik mag gaan tanken (o ja, die stomme "lever" weer, da's waar ook). Het palletje om de handel mee vast te zetten, is gesaboteerd, dus ik sta een tijdje met ingedrukte handel te tanken, tot het ding ineens voortijdig afslaat. Ik weer naar de kassa, waar de kassameneer verwoede pogingen doet om mijn credit card aan de praat te krijgen, maar het hele betaalsysteem blijkt vastgelopen te zijn, of ik even cash wil betalen.

Toch mazzel dat de pomp voortijdig afsloeg, want de gevraagde 26,44 dollar kon ik nog nét ophoesten :mrgreen:

Dat zo'n pompstation nog klanten trekt, het blijft me verbazen. Ik stond hier anderhalve week geleden ook al te worstelen met mijn credit card; dacht toen nog dat het aan mijn eigen klunzigheid lag, maar ik ga hier dus echt nooit meer tanken, wat een waardeloos pompstation is dat zeg (het is een Gulf-station trouwens).
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

In Amerika stikt het van de tank stations, dus vaak makkelijk om er één over te slaan. Heb al 2 keer meegemaakt dat ze geen benzine meer hadden :o
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hondo schreef:In Amerika stikt het van de tank stations, dus vaak makkelijk om er één over te slaan.
Dat was me nog niet opgevallen, bedankt voor de tip.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Graag gedaan.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Leuk om te lezen dat de header van het topic Jullie Emigratie motieven is en dat de laatste pagina's gevuld zijn met klachten over broodjes en tankstations in de US. Ik denk dat deze posters niet echt emigratie motieven hebben. :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nieuw topic: jullie re-migratie motieven. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

LOL dimona, lekker droog haha... geloof graag dat het je nog niet opgevallen was hahaha ;) Het wordt toch wat anders als je in Amerika woont en dus vaste routes neemt voor dingen. Dan is het wel fijn als je kunt tanken bij stations op de route in plaats van omrijden voor een ander tankstation. En net als jij, ik heb ook een hele lijst met tankstations waar ik niet meer kom (te ghetto, te vaak kapot, teveel gedoe etc.)

En dit soort ongemakken zijn inderdaad geen reden om niet te emigreren maar het is wel een voorbeeld van de afwezigheid van regulatie voor een hoop dingen. En dat is juist wel een reden om toch eens na te denken of je wilt emigeren. Ik begrijp dan ook niet dat er niet gewoon keiharde eisen gesteld worden aan het hebben van een tankstation en dan met name aan de wijze waarop het tanken bij de pomp plaats vindt. Maar dat geldt bijvoorbeeld net zo goed voor het hebben van pinapparaten bijvoorbeeld. Ook daar zouden (vind ik) eisen aan gesteld moeten worden in verband met privacy, duidelijkheid etc. Ik verbaas me er regelmatig over hoe "open en bloot" je zou staan pinnen ware het niet dat ik er zelf dan maar voor zorg dat het pinapparaat bijna verdwijnt onder mijn armen, handen en kleren tijdens het pinnen haha :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik doe altijd 'credit' in winkels, hoef ik niet te pinnen. Je kunt dan op cancel drukken.
Bij benzinepompen geef ik $ 20 in de convenience store en ga dan tanken. Nooit gezeur met pasjes op die manier.
Overigens is het personeel hier in de winkel, en bij het pompstation, bijna altijd aardig, geduldig en bereid te helpen.

En nee, ik had geen emigratie motieven. Ik ben gewoon achter mr. Oor aangehobbeld.

Ik wil - ondanks mijn kritiek op de US samenleving en waarschuwingen aan would-be immigranten er niet te licht over te denken - best aangeven waarom ik voorlopig blijf:
- meer ruimte, groter huis, met garage (en zwembad !)
- betere medische voorzieningen, zorgvuldiger artsen.
- betere service op de postkantoren en bij de banken en er is maar een (1) rij !
- fantastische huisdiertjes gehad hier !
Plus waar ik nu woon: verse aardbeiden zo van het veld, en zometeen perziken zoals je ze in de winkels niet (meer) vindt.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

oortjes schreef:Plus waar ik nu woon: verse aardbeiden zo van het veld, en zometeen perziken zoals je ze in de winkels niet (meer) vindt.
Je woont dus niet in Nederland?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

oortjes schreef:
En nee, ik had geen emigratie motieven. Ik ben gewoon achter mr. Oor aangehobbeld.

Ik wil - ondanks mijn kritiek op de US samenleving en waarschuwingen aan would-be immigranten er niet te licht over te denken - best aangeven waarom ik voorlopig blijf:
- betere medische voorzieningen, zorgvuldiger artsen.
- fantastische huisdiertjes gehad hier !
Plus waar ik nu woon: verse aardbeiden zo van het veld, en zometeen perziken zoals je ze in de winkels niet (meer) vindt.
Ja maar jullie hebben Dr. Oz. en Cesar Milan...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hondo schreef:
oortjes schreef:Plus waar ik nu woon: verse aardbeiden zo van het veld, en zometeen perziken zoals je ze in de winkels niet (meer) vindt.
Je woont dus niet in Nederland?
Goed opgelet Hondo! :thumbup:
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

dimona schreef:Goed opgelet Hondo! :thumbup:
Is een gave :lol:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

adam747 schreef:Zou jij me wijs kunnen maken waar dat gratis geld voor het oprapen ligt?
Ik moest ineens aan het het topic denken. Nieuwsbericht van vandaag.
Grootschalige fraude Bulgaren met toeslagen

Oost-Europese bendes plegen op grote schaal fraude met toeslagen en uitkeringen in Nederland. Dat doen ze door landgenoten hier naar toe te sturen en als 'spookburger' in te schrijven bij gemeentes. Dat meldt RTL Nieuws op basis van bronnen en vertrouwelijk politie-onderzoek.

Het gaat volgens het politie-onderzoek om bendes die eerder aan mensenhandel deden, maar zich nu toeleggen op toeslagenfraude omdat er meer aan te verdienen valt.

De omvang van de fraude is nog niet duidelijk, maar uit het onderzoek blijkt dat één Bulgaarse verdachte van plan was om bussen te huren om zo meer landgenoten in te kunnen zetten voor de fraude.

Tot 8000 euro in één keer
De fraude gaat als volgt: Bulgaarse 'katvangers' melden zich met een identiteitsbewijs en vals huurcontract bij het loket burgerzaken van de gemeente Rotterdam. Ze schijven zich in als inwoner van de stad en krijgen daarmee een officieel adres en meteen ook een burgerservicenummer. Ze krijgen van de bende een kleine vergoeding voor de moeite en vertrekken weer naar Bulgarije.

De bende neemt de gegevens over en maakt een DigiD aan. Daarmee worden huur- en zorgtoeslag aangevraagd, met terugwerkende kracht. De Belastingdienst betaalt meteen uit, controle vindt in de regel pas achteraf plaats.
Het kan volgens het politie-onderzoek gaan om uitbetalingen van 6000 tot 8000 euro per persoon in één keer.

Dure smartphones
Met de identiteit van de spookburgers worden ook abonnementen voor kostbare smartphones afgesloten. Daarmee wordt gebeld naar dure buitenlandse nummers.

De rekeningen worden niet betaald en als de aanbieder het nummer afsluit worden de toestellen doorverkocht. Samen met de toeslagenfraude is een enkele spookinschrijving zo al snel goed voor 10.000 euro. Elke maand dat de fraude voortduurt, loopt dat bedrag op.

Aanzuigend effect
De Rotterdamse recherche vermoedt dat meerdere bendes spookburgers inschrijven in verschillende steden in Nederland. Ook volgens Simon Rijsdijk van de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken speelt het in meerdere steden.

"Het is een groot maatschappelijk probleem waar veel geld mee is gemoeid. We hebben er nog geen besef van hoe snel dit om zich heen grijpt." De politie waarschuwt voor het aanzuigende effect, doordat anderen de werkwijze overnemen
John K.
Amerika-ontdekker

Bericht door John K. »

Wij zijn naar Amerika (Florida) gegaan want:

het weer is over het algemeen geweldig
de mensen zijn vriendelijk, hardwerkend, behulpzaam, optimistisch en het is voor een buitenlander relatief makkelijk om vrienden te maken
huizen, autos, benzine, kleding kosten de helft
het is een enorm land waar zo veel te ontdekken valt zonder taal of andere problemen
de meeste top universiteiten zijn in Amerika
de werkgelegenheid en economie zijn aan de beterende hand terwijl in Europe het steeds slechter schijnt te gaan
Amerika is (cultureel) meer ge-integreerd, geen constante discussie over Euro, Noord/Zuid Europa, Oost Europa, allochtone en andere minderheden etc etc.

En ja het is conservatiever en de gezondheidzorg is erg duur maar dat nemen we er graag op toe.

Dit is slechts onze zienswijze uiteraard en wij hebben ook het geluk gehad dat we konden emigreren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer