Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cable car naar Union Square

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Puma200
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Cable car naar Union Square

Bericht door Puma200 »

Ik zal zien hoe ver we komen .Als de pret van het omhoog klimmen over is dan is de eerste de beste bus voor ons :D
Ik wist niet dat dat filmpje de je stuurde ook echt van jou was.Mooi in elkaar gemonteerd hoor :clap:
Wie A zegt moet ook U.S zeggen
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Ik heb nu eens goed naar je filmpje gekeken PSVWally en krijg een heel goed beeld van SF :thumbup:
Moet zeggen dat die hop on hop off bus toch wel heel ideaal is.
Zou je mij kunnen vertellen waar we dag tickets kunnen kopen van zo'n bus?En hoe het werkt wanneer je eruit kunt en weer op kunt stappen?Of is er ergens een routemap te downloaden?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hadden deze route/bus http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... spx?id=map
Kaartje http://www.bigbustours.com/UploadedFile ... 191920.pdf

Op die site staat overigens het adres 99 Jefferson street, maar ik heb toch echt het idee dat je vanaf heel veel plekken deze tour kunt boeken. Ik heb even zitten zoeken op streetview en ik denk dat wij de tour geboekt hebben bij Go Cart tours op Beach street, maar dat kan ik ook helemaal mis hebben. Wel weet ik zeker dat wij op de hoek van Beach en Taylor op de bus zijn gestapt. En na Union Square konden we dus bovenin voorin zitten.
Margret
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Margret »

Bij viewpon.tv kan je kaartjes kopen voor de hop on hop of bus voor 14$.

Margret
Puma200
Amerikafan

Bericht door Puma200 »

Hartstikke bedankt Wally en Margrat!!!
Hier kan ik wat mee 8)
rian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rian »

ja van die viewpon heb ik eerder gelezen. moet je de kaartjes nog wel telefonisch valideren. en je kunt dacht ik een ticket pp bestellen, moet je 2 x lid worden van die viewpon.
ik weet nog niet wat ik doe.
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Tip: Koop een Muni-passport. Is er voor één dag of drie dagen en te gebruiken in alle OV in SF. Naar Coit Tower kun je bus 30 (dacht ik) nemen van één straat achter de Pier/Fishmans Wharf, bijna naast de P-garage.
Lopend van daar kan ook, 15-20 minuten, maar je kuiten zullen zich melden. Als je de opgesomde bezienswaardigheden wil doen, is OV aan te raden. Met bussen, trams en Cable Car kom je een eind. Ook de CC kun je als hop on hop off gebruiken als je een dagkaart of muni-pass hebt. De laatste kun je kopen op SFO-airport. Vlakbij de bagagebanden zijn 2 verkooppunten van Muni, het OV-bedrijf. Je kunt de muni-pass ook al kopen een of twee dagen voordat je die gebruikt, kwestie van de goede dag en maand wegkrassen.

De wachtrijen bij de draaipunten zijn erg lang; 3 weken geleden was ik er, zelfs met redelijk slecht weer staat er een rij. Als je een punt verderop zoekt lukt het soms wel omdat veel mensen (toeristen) de CC als hop on hop off gebruiken, waardoor er na enkele haltes plek komt. Evt kun je een bus naar zo'n punt nemen. Op elke halte hangt een kaart met de route van de bus en kun je zien welke in de richting komt. Nog 'n tip: Zet de 511-app op je telefoon. Daarmee kun je OV-info opzoeken als je in SF bent. Zie ook http://www.511.org
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer