Kledingmaten is inderdaad een ramp. En dan heeft elk kledingstuk een ander maatsysteem! Jeans maten zijn weer heel anders dan broekmaten. Ondergoed is weer iets anders. Jurken, welja, weer een heel ander nummer. En dan heb je ook nog winkels zoals Chico die weer iets anders gebruiken! Schoenmaten is ook zo leuk. Helemaal als je cowboylaarzen zoekt. Voor werklaarzen kom ik dan soms bij de mannenlaarzen uit omdat ze daar meer keus hebben in simpele bruine of zwarte zonder kettingen/lichtjes/telefoonhouder enz. Maar ja, dan moet je dus wel weer een andere maat zoeken eh?Marion K schreef:Ik ben blij dat ik kennelijk niet de enige benzine kluns ben.![]()
De eerste keer bij Kohls enzo moest ik ook wel wennen. Vooral de kledingmaten (8, 10, 12???) en ook schoenmaten. En onderbroeken... wist ik veel of ik maat 5, 6, 7, of 8 nodig had. En dan de andere woorden. Nederlands: vest - engels: (button down) sweater. Nederlands: sweater - engels: sweatshirt. Nederlands: bodywarmer - engels: vest. Erg verwarrend in het begin!
Wel grappig trouwens, m'n vader wilde wat kleding opsturen voor m'n kidneren maar ik had echt geen idee over de Nederlandse maat