Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lensen in koffer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Wouter01
Amerika-newbie

lensen in koffer

Bericht door Wouter01 »

Hoi,

nog even 1 vraag:

ik wil op vakantie graag mijn daglensen meenemen.
deze zijn per stuk verpakt in vloeistof.
kan ik deze in mijn handbagage meenemen of niet?
heeft iemand hier ervaring mee?
of kan ik deze beter in mijn normale bagage doen. Kunnen deze
wel tegen eventuele luchtdruk??
graag jullie reactie

Groeten,
Wouter
Michael USA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Michael USA »

Lenzen en vloeistof hiervoor mogen helaas niet mee, althans niet in de handbagage. Wij zijn net terug vanuit de states en overal werd dit ons verteld. Het bagageruim wordt onder een bepaalde druk gehouden dus hier zou ik mij geen zorgen om maken.
gr.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Van de TSA website:

Eye drops - You are allowed to carry up to 4 oz., of eye drops with you. Volumes greater than 4 oz., are only permitted in your checked baggage.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

4 oz is best veel, genoeg voor mij in ieder geval.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik heb mijn lenzen & lenzenvloeistof gewoon in mijn handbagage meegenomen.
kaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door kaatje »

Hoi,

Mijn vriend heeft maandlenzen en zat hier ook een beetje mee. Omdat wij het ook niet zeker wisten heeft hij zijn maandlenzen ingehouden en een oude lenzenhouder met wat vloeistof erin in zijn handbagage gedaan. Zijn nieuwe lenzen en fles vloeistof zatten in de koffer. Op schiphol hebben we het nog wel gevraagd maar die kleine hoeveelheid vloeistof mocht wel in de handbagage.
Gek genoeg heeft er daarna helemaal niemand meer naar gekeken of gecontroleerd. Bij aankomst in SFO deed de dame voor ons ook nog maar even wat dagcreme op haar gezicht (zat dus in haar handbagage???) en die was dus duidelijk ook niet gecontroleerd.

Bij vertrek in LA werd er wel omgeroepen dat er geen vloeistoffen, gel creme etc mochten worden meegenomen en dat je dus moest zorgen dat het of was ingechecked of was weggegooid voordat je door de douane ging. Ik was mijn zonnebrandcreme vergeten in de koffer te doen. Die creme is op recept van de dokter dus ik dacht als ze het zien dan mag ik hem wrs wel houden omdat hij op mijn naam staat. Maar we werden weer helemaal niet gecontroleerd en ik heb mijn creme dus zo kunnen "meesmokkelen".

Nou wil ik niet zeggen dat je het moet meesmokkelen hoor en je niet aan de regels moet houden, maar ik zou dus een setje lenzen in doen, eventueel een nieuw setje meenemen in je bagage (met als risico dat je ze moet weggooien als je gecontroleerd wordt) en de rest in je koffer doen.

Succes!

Groetjes Kaatje
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Michael USA schreef:Lenzen en vloeistof hiervoor mogen helaas niet
Lenzen mogen wel mee, gewoon in doen.

En als je extra lenzen mee wilt nemen neem dan gewoon die hele kleine kuipjs die nauwlijks groter dan een lens zijn (veel nieuwe lenzen worden er reeds standaard in geleverd) en stop die in je handbagage.

Of gebruik een bakje met minimale minimale vloeistof.

Geen haan die er naar kraait :-)

Geld ook voor aanstekers trouwens. Als je er meer dan 1 in doet vinden ze er altijd maar eentje :-)

Op Heatrow is eea trouwens extra verwarrend. Zaken die toegestaan zijn als je NAAR Londen vliegt zijn weer niet toegestaan als je VANUIT London vliegt.

Gelukkig is er altijd (tenminste die keren dat ik er was) de mogelijheid effe snel nog een tas uit de handbagage in te checken.

Kreeg vorige maand in Heathrow trouwens te horen dat weldra handbaggage helemaal verboden wordt. Schilt er enige waarheid in dat gerucht ?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Bramster schreef: Kreeg vorige maand in Heathrow trouwens te horen dat weldra handbaggage helemaal verboden wordt. Schilt er enige waarheid in dat gerucht ?

Ik mag toch van harte hopen dat dit gerucht naar het rijk der fabelen kan worden verwezen.
16x USA / 30 staten
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Joke schreef:Van de TSA website:

Eye drops - You are allowed to carry up to 4 oz., of eye drops with you. Volumes greater than 4 oz., are only permitted in your checked baggage.
Let wel op dat het vliegveld waar je vertrekt strengere regels kan hebben dan waar je aankomt. Om zeker te zijn moet je drie dingen checken. Regels van de airline, regels airport vertrek en regels airport aankomst.

Iets wat bv geen probleem in de states is kan wel een probleem zijn bij een overstap in b.v. Heathrow.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer