Op 8 Juni komen wij aan in Los Angeles om vervolgens 3 weken rond te reizen
Wij hebben alleen de vluchten en de huurauto geboekt maar willen toch graag de eerste nacht vastleggen omdat we pas rond 22 uur landen op Los Angeles. Weinig puf na zo'n lange reis om ook nog op zoek te gaan naar een slaapplek
Het lijkt ons leuk om in Santa Monica te overnachten maar je hebt zoveel hotel / motel keuze.
Wie kent hier een leuk en betaalbaar hotel / motel wat ook een goede ligging heeft om Los Angeles te bezoeken? (voornamelijk Beverly Hills en Hollywood)
Is het beter om de auto achter te laten bij het hotel en met openbaar vervoer naar de stad te gaan?
Alvast bedankt!
groeten Nathalie
Laatst gewijzigd door markro op 20 apr 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Titel ter verduidelijking gewijzigd.
Als je zo laat aankomt zou ik niet meteen een huurauto ophalen om nog naar Santa Moica te rijden: het kost je makkelijk een uur voor je je auto hebt.
Ik zou overwegen om de eerste nacht in de omgeving van LAX te blijven en je met een gratis shuttlebusje te laten brengen.
Zorg wel dat je voor vertrek deze eerste overnachting hebt geregeld: in je API gegevens moet je vóór vertrek je (eerste) adres in de VS opgeven.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Je kan makkelijk alle documenten van thuis uit invullen en dan rij je op max een kwartier buiten met de huurwagen. Los daarvan volg ik absoluut Frasi : eerste nacht bij LAX overnachten in n hotel met airportshuttle en 's anderendaags de huurwagen gaan ophalen. Als je pas om 22u (voorzien ) aankomt + wachten op bagage dan wordt het al heel laat om helemaal naar Santa Monica te rijden. LA is een gigantische metropool met regelmatig verkeersinfarcten. En daar wil je niet in terecht komen snakkend naar jullie bed .
's Anderendaags zijn jullie sowieso heel vroeg wakker, dus veel tijd "verliezen" jullie niet als de huurwagen dan pas opgehaald wordt.
Ik ben normaal gesproken wel en voorstander van meteen de auto ophalen; je bent in een keer klaar, kunt meteen wegrijden de volgende dag, maar ik vind 22.00 uur aankomen ook wel laat. Je zult dan bovendien in het donker de weg moeten vinden. De auto is al gehuurd begrijp ik, maar wellicht is dat nog aan te passen. En anders dan toch meteen ophalen, maar ik zou dan niet te ver meer gaan rijden. Wij hebben een paar keer in Marina del Rey overnacht. Dat is vlak bij LAX, en je zit ook dicht bij het strand en Venice Beach. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag en mijn 2011-verslag.
Daarvandaan met het OV de stad in is niet echt aan te raden. Kijk eens op http://www.metro.net voor de mogelijkheden.
Ik weet niet waar jullie allemaal naar toe gaan, maar het kan toch wel handig zijn om zo hier en daar iets vast te leggen.
Ik zou je ook aanraden de eerste nacht dichtbij LAX door te brengen. Ik weet niet hoe lang jullie precies in LA willen blijven, maar daarna is het zeker mogelijk een hotel in Santa Monica of Hollywood zelf te nemen.
Over de verkeersinfarcten over het algemeen valt het rond die tijd wel mee, voor LA begrippen. Ik zelf ben rond die tijd laatst richting LAX gereden om een vriendin op te halen en op het vliegveld zelf is het wel druk maar als je daar eenmaal weg bent val het heel erg mee. Een tip als je me de auto op pad wil in LA vermijd de spits. Als je verder nog vragen hebt rondom LA stel ze gerust, ik zit hier nu twee maanden en leer al redelijk mijn weg kennen.
Wij hebben ook een paar nachten voor ons vertrek van LAX in Marina del Rey geslapen. Bewust voor die plaats gekozen, omdat het lekker dichtbij het vliegveld is.
Vorig jaar hebben wij een aantal nachten in het Holiday Inn Express geslapen. Vanaf dit hotel waren we zo in Santa Monica, Universal Studio's en het inleverpunt (National) voor de auto.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon
Welke Holiday Inn express, op LAX? Ik zit te denken via Priceline te bieden op Culver city, vlak bij Lax en wij willen toch niet naar downtown, meer de noordkant van LA, Griffith park, fietsen tussen Venice beach en Santa Monica. en dan via de kustlijn omhoog, Culver city leek me een goede uitvalbasis voor 2 nachtjes na aankomst(wij komen 11.30u aan).
De link naar het hotel is http://www.ihg.com/holidayinnexpress/ho ... ex-_-laxat. Gewoon een hotel zoals velen... goede bedden, standaard ontbijt. We waren die dagen toch Santa Monica in, naar universal studio's etc. 1 keer om de hoek gegeten, was ook goed te doen.
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon
Zelf hebben wij in 2012 in Marina del Rey overnacht, hotel gewonnen via Priceline.
Courtyard by Marriot, Marina de Rey, alleen dit hotel is nu een Dubbeltree geworden http://doubletree3.hilton.com/en/hotels ... index.html
Nou, wat doe je Mustang83? Lijkt een lastige keuze, maar is het niet. Een paar leuke tips v.w.b. hotels in de omgeving, maar ook verstandig advies om op LAX (bv via Hotwire.com) een hotel te boeken en de volgende dag op pad te gaan. Bedenk dat die 22.00uur schematijd is en ook later kan worden. Reken 45min voor de koffer ophalen en misschien nog immigration, 45min voor het ophalen van je huurauto en dan is het zo 23.30uur voor je op pad kan in een donkere, onbekende stad. Ik zou het wel weten en overnachten op LAX, lekker vroeg opstaan (je bent toch vroeg wakker), de auto ophalen en op pad gaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Ik denk dat we de auto toch een dag later ophalen (dit kunnen we kosteloos wijzigen) en dan idd in LAX overnachten. 22 uur is landingstijd maar we kunnen inderdaad misschien vertraging krijgen. Customs en Immigration hebben we al op Detroit tijdens onze tussenlanding.
Ik zag ook hotel Comfort Inn op internet, die ligt dichtbij het vliegveld en heeft shuttle service.
Reken op minimaal een half uur voordat je de bagage van de band hebt gehaald. Met pech is dit een uur, zoals ik in december had. Daarna nog naar de verhuurmaatschappij en het kan zo weer een uur later zijn. Dus zelfs met een stop in Detroit heb je als het een beetje tegenzit pas tegen middernacht de huurauto. Dan is het inderdaad verstandig om zoals je al besloten hebt met de hotelshuttle naar je hotel te gaan en vlakbij LAX te overnachten.
Ruud2004 schreef:Nou, wat doe je Mustang83? Lijkt een lastige keuze, maar is het niet. Een paar leuke tips v.w.b. hotels in de omgeving, maar ook verstandig advies om op LAX (bv via Hotwire.com) een hotel te boeken en de volgende dag op pad te gaan. Bedenk dat die 22.00uur schematijd is en ook later kan worden. Reken 45min voor de koffer ophalen en misschien nog immigration, 45min voor het ophalen van je huurauto en dan is het zo 23.30uur voor je op pad kan in een donkere, onbekende stad. Ik zou het wel weten en overnachten op LAX, lekker vroeg opstaan (je bent toch vroeg wakker), de auto ophalen en op pad gaan.
We zijn het weer eens Ruud , dit is het beste advies!
Wellicht is Travelodge at LAX iets voor jullie? Vanuit de luchthaven kun je er gratis met een shuttlebus naar toe en vanuit dit hotel kun je lopend naar de autoverhuur bedrijven.
Succes met het make van een keuze!
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Wellicht is Travelodge at LAX iets voor jullie? Vanuit de luchthaven kun je er gratis met een shuttlebus naar toe en vanuit dit hotel kun je lopend naar de autoverhuur bedrijven.
Succes met het make van een keuze!
Ik weet niet hoe deze is maar Travelodge is (voor ons) wel de allerlaatste oplossing
Meer basic als dit ga je niet vinden, misschien is er zelfs meer comfort in de Bijlmerbajes
Nu als het maar om te slapen is, waarom niet.
Maar van LAX naar SM is ook maar 20 min rijden via de I405N zeker om middernacht, 25 min via Lincoln Boulevard.
We hebben uiteindelijk Comfort Inn geboekt op LAX en we kunnen gebruik maken van de gratis shuttle service, dan halen we de dag erna de auto op.
Vorig jaar hebben we tijdens onze rondreis ook veel overnacht in Comfort Inn, waren altijd tevreden!
Ik ben nog op zoek naar een plek om te overnachten voor mijn laatste nacht..
De voorlaatste nacht slapen we in San Simeon en op de dag van vertrek vliegen we pas om 22.00u 's avonds, dus ik ben redelijk flexibel. Wat adviseren jullie qua locatie? Vanuit San Simeon naar L.A. rijden en daar overnachten? Of bijv. ergens tussen in nog een nacht slapen in, pak 'm beet, Santa Barbara?
Wij sliepen in Marina del rey doubletree by Hilton, geboekt via Hotwire, secret hotel 3* Santa Monica/Marina del Rey, is ons erg goed bevallen, Je kan er fietsen huren en vandaar is het een klein stukje fietsen naar Venice beach.
zie http://usherewecomeagain.wordpress.com/ ... -dreaming/
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.