Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Andys: rondreis la-la september tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Andys: rondreis la-la september tips

Bericht door Andys »

Hallo,
Ben nieuw op dit forum en ben op dit verslavend forum uitgekomen omdat wij in september ons eerste bezoek aan de westkust gaan brengen, 18 dagen met 4 personen in SUV.

Mijn eerste globale planning ziet er als volgt uit, graag jullie tips

Dag1 Düsseldorf -la
2 la - pismo beach
3 pismo- Monterey
4 Monterey - sf
5 san francisco
6 sf - yosemite
7 yosemite
8 yosemite - death valley
9 DV - las vegas
10 LV
11 LV - zion
12 zion - page
13 page- grand canyon
14 GC - lake havasu
15 lake havasu - palm sPrings
16 palm spring - LA
17 LA - Düsseldorf

Het is ook een optie de route andersom te doen, ik weet niet of het weer aan de kust op het einde niet al wat minder kan zijn. Vertrekdatum is 10/9/2013

Een aantal must see/do:
Walvissentocht Monterey
SF bezichtigen complete dag.
Complete dag LV
Paardrijden in monument valley
Een overnachting in een NP
2013; westkust USA
2015; Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis la-la september tips

Bericht door PSVwally »

Even de vraag of de vluchten al vastliggen? Zo nee dan zou ik als je 'maar' 18 dagen hebt voor een multicity ticket kiezen ipv een rondje. Kijk b.v. eens naar mijn route van vorig jaar.

Je route zit nl. enorm vol. Ik zou niet zeggen dat het niet te doen is, maar ergens een keer een net wat rustigere dag onderweg is ook lekker. Vooral als je wilt paardrijden in Monument Valley en dan gelijk door naar de Grand Canyon en dan gelijk door naar Lake Havasu is flink doorjakkeren. Ik zou dus met een multicity ticket lake havasu en palms springs schrappen en terugvliegen uit Las Vegas of Phoenix.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad erg veel voor maar 17 dagen. Ik zou een stop minder doen tussen de Grand Canyon en LA, dan kun je een extra nacht Zion doen, of Bryce toevoegen.
Monument Valley staat nu niet in jullie route, ik zou dat vergeten en tijd nemen voor Antelope Canyon en Horseshoe bend bij Page.
Zie voor een overnachting in Yosemite http://www.yosemitepark.com en voor de GC http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

[quote]
Hey Wally, bedankt voor je reactie, tickets al geboekt, dus daar kan ik niets meer in veranderen, verder nog niet van hotels geboekt of dergelijke, en weet dat het een ietwat drukke route is, reden dat ik ' het rondke' maak is de kust met kustweg. Schrappen/aanpassen is wel nog mogelijk allemaal
2013; westkust USA
2015; Florida
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Martin & Marianne schreef:Het is inderdaad erg veel voor maar 17 dagen. Ik zou een stop minder doen tussen de Grand Canyon en LA, dan kun je een extra nacht Zion doen, of Bryce toevoegen.
Monument Valley staat nu niet in jullie route, ik zou dat vergeten en tijd nemen voor Antelope Canyon en Horseshoe bend bij Page.
Zie voor een overnachting in Yosemite http://www.yosemitepark.com en voor de GC http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Hoi Marianne, ben echt een Amerika maagd en ook zo een hele planning maken is volledig nieuw voor ons, maar wij wilden het bewust zelf plannen zodat we geen 'verplichtingen' hebben van ergens op een bepaalde tijd in een hotel te zijn.
Lake havasu is ook geen must maar volgens een collega moest het daar heel mooi zijn.
Antilope canyon is ook geweldig en staat op het lange lijstje, is dat niet vanuit page te doen?
Palm springs is eigenlijk alleen gekozen omdat het op de route lag en dat we niet een te lange rit hebben
2013; westkust USA
2015; Florida
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bij het lezen van de eerste 5 dagen dacht ik "hm, goed, rustig schema met ruim voldoende tijd voor de kustroute". Maar dan gebeurt dezelfde fout zoals iedereen maakt (ook wij dus) bij n eerste VS-reis nl alles willen zien in 1 reis, met als resultaat...niets echt goed gezien hebben...
Ik zou opteren om 1 bepaalde regio écht goed te bezoeken en de rest op te sparen voor n volgende reis. Want...die komt er hoe dan ook :? .
Waarom bvb niet Las Vegas als meest oostelijke punt nemen. Er is tussen LA-SF-LV al zó veel moois te zien dat je daar gerust een maand kan mee vullen.
Tip voor de kustroute : wij verkozen om ze van SF naar LA te rijden, gewoon omdat je dan de ganse weg "aan de juiste kant" rijdt. Het stuk SF-San Simeon is overigens met grote voorsprong het mooiste stuk.
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

kalaman schreef:Bij het lezen van de eerste 5 dagen dacht ik "hm, goed, rustig schema met ruim voldoende tijd voor de kustroute". Maar dan gebeurt dezelfde fout zoals iedereen maakt (ook wij dus) bij n eerste VS-reis nl alles willen zien in 1 reis, met als resultaat...niets echt goed gezien hebben...
Ik zou opteren om 1 bepaalde regio écht goed te bezoeken en de rest op te sparen voor n volgende reis. Want...die komt er hoe dan ook :? .
Tip voor de kustroute : wij verkozen om ze van SF naar LA te rijden, gewoon omdat je dan de ganse weg "aan de juiste kant" rijdt. Het stuk SF-San Simeon is overigens met grote voorsprong het mooiste stuk.
Ik hoop dat het niet bij deze ene keer blijft, ik heb mijn vriendin echt moeten overhalen omdat ze denkt dat alles een beetje van hetzelfde is en de natuur in Amerika wel tegenvalt( can you believe it?)
Maar het rondje andersom zou dan beter zijn? Ook rekenibhoudend met het weer?
Wij zijn niet de meest getrainde wandelaars dus zullen niet heel veel gaan hiken, maar wel een keer of 2.
Wat zou jij dan schrappen? Las Vegas MOET er iig inzitten, en natuur is belangrijk voor mijn medereizigers
2013; westkust USA
2015; Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

en weet dat het een ietwat drukke route is, reden dat ik ' het rondke' maak is de kust met kustweg.
Ik zeg ook nergens dat je dat niet moet doen ;)

Het begin komt heel erg overeen met de route die ik vorig jaar heb gedaan. Alleen begonnen wij met 2 dagen LA en vlogen we terug vanuit Las Vegas, maar daar is in jou reis niets meer aan te doen. Vanwege tijdgebrek hebben wij Zion en Bryce ook nog overgeslagen. Alleen in jou route ben je eigenlijk al wel gebonden aan de dagen, al is het al maar puur om afstand.

Zoals Marianne ook aangaf ga je nu wel heel weinig tijd in monument valley hebben, als je er niet overnacht, of bij de grand Canyon. Ik zou dus een overnachting bij Monument Valley doen na Page en ipv stops in Lake Havasu en Palm Springs dan kiezen voor een lange rijdag terug richting LA en dan zien hoever je komt....bv twentynine palms. Echt heel veel anders kun je denk ik ook niet veranderen aan je route, want anders moet je sommige delen helemaal gaan overslaan om op tijd terug in LA te komen ;)

Antelope canyon ligt net voor de fabriek aan de 98 net ten zuidoosten van page. De lower aan de linkerkant ben je (zonder wachttijd) iets meer dan een uur voor kwijt. De vanuit Page iets opvallend aanwezigere upper durf ik niet te zeggen.

De natuur verandert om de paar 100 km.... Kijk eens naar wat foto's op bv de links onder de posts van mensen, of op allesamerika.com
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Andys schreef:Ik hoop dat het niet bij deze ene keer blijft, ik heb mijn vriendin echt moeten overhalen omdat ze denkt dat alles een beetje van hetzelfde is en de natuur in Amerika wel tegenvalt( can you believe it?)
Nee, eigenlijk niet :o . Ik geef het jullie op n schoteltje : jullie GAAN terug :wink:
Andys schreef:Maar het rondje andersom zou dan beter zijn? Ook rekenibhoudend met het weer?
Dat snap ik niet : als je in SF begint dan, dan is het toch net goed dat je later eindigt in het zuidelijker LA?
Andys schreef:Wat zou jij dan schrappen? Las Vegas MOET er iig inzitten, en natuur is belangrijk voor mijn medereizigers
Alles vanaf LV. Jullie zouden eventueel via Joshua Tree NP kunnen terugrijden naar LA.
Kijk anders eens naar ons verslag van december toen we SF-LA-LV reden. In het verslag/video's van april 2012 vind je oa Joshua Tree. Ook video's van Death Valley en Valley of Fire (bij Las Vegas).
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Hey Wally, alles wat jullie doen om maar tips etc te geven helpt, dus uiteraard moet niks haha

[quote][Zoals Marianne ook aangaf ga je nu wel heel weinig tijd in monument valley hebben, als je er niet overnacht, of bij de grand Canyon. Ik zou dus een overnachting bij Monument Valley doen na Page en ipv stops in Lake Havasu en Palm Springs dan kiezen voor een lange rijdag terug richting LA en dan zien hoever je komt./quote]

Dus een extra dagje na page bij MV en lake havasu schrappen, is het te doen op een dag van GC Naat LA te rijden en zo ja wat is dr. Beste route? Palm springs was sowieso maar gekozen om een extra stop op de route te doen... En tussen LV en GC ligt gewoon te veel om in zon korte tijd te bezoeken helaas
2013; westkust USA
2015; Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Andys schreef: Hoi Marianne, ben echt een Amerika maagd en ook zo een hele planning maken is volledig nieuw voor ons, maar wij wilden het bewust zelf plannen zodat we geen 'verplichtingen' hebben van ergens op een bepaalde tijd in een hotel te zijn.
Je gaf aan dat je een overnachting wilde in een NP, vandaar dat ik die sites heb aangegeven. Als je niet op tijd boekt zal het niet lukken om in het park te overnachten.
Andys schreef:Lake havasu is ook geen must maar volgens een collega moest het daar heel mooi zijn.
Palm springs is eigenlijk alleen gekozen omdat het op de route lag en dat we niet een te lange rit hebben
Ik zeg niet dat je daar niet langs zou moeten gaan, maar dat 2 stops tussen de GC en LA wat veel zijn, zeker als je zo weinig tijd hebt. En als ik zou moeten kiezen tussen bijvoorbeeld Zion, of Page en Lake Havasu dan wist ik het wel. Eén stop - in Lake Havasu of in Palm Springs - kan toch ook?

Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is dus als je niet reserveert zorg er dan wel voor dat je op tijd een hotel gaat zoeken.

Voor meer tijd overal is het voorstel van Kalaman niet verkeerd; schrap een deel van de route en neem je tijd voor de rest. Ik zou dan zelf eerder een oostelijk rondje maken, omdat dat deel in die periode echt prachtig is, en in september de watervallen in Yosemite nagenoeg droog staan. Kijk eens in mijn 2011-verslag om een idee te krijgen.

Twee voorbeelden van ingekorte routes:
dag 1 aankomst LA
dag 2 Los Angeles - Death Valley
dag 3 Death Valley - Las Vegas
dag 4 Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Bryce
dag 9 Bryce - Page
dag 10 Page - Monument valley
dag 11 Monument valley - Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Grand Canyon - Sedona
dag 14 Sedona - Palm Springs
dag 15 Palm Springs - LA
dag 16 LA
dag 17 LA

dag 1 aankomst LA
dag 2 Los Angeles - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - Monterey
dag 4 Monterey - San Francisco
dag 5 San Francisco
dag 6 San Francisco - Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Lee Vining
dag 9 Lee Vining - Death Valley
dag 10 Death Valley - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Joshua Tree
dag 14 Joshua Tree - Palm Springs
dag 15 Palm Springs - LA
dag 16 LA
dag 17 LA

Marianne
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

kalaman schreef:
Andys schreef:Ik hoop dat het niet bij deze ene keer blijft, ik heb mijn vriendin echt moeten overhalen omdat ze denkt dat alles een beetje van hetzelfde is en de natuur in Amerika wel tegenvalt( can you believe it?)
Nee, eigenlijk niet :o . Ik geef het jullie op n schoteltje : jullie GAAN terug :wink:
Andys schreef:Maar het rondje andersom zou dan beter zijn? Ook rekenibhoudend met het weer?
Dat snap ik niet : als je in SF begint dan, dan is het toch net goed dat je later eindigt in het zuidelijker LA?
Andys schreef:Wat zou jij dan schrappen? Las Vegas MOET er iig inzitten, en natuur is belangrijk voor mijn medereizigers
Alles vanaf LV. Jullie zouden eventueel via Joshua Tree NP kunnen terugrijden naar LA.
Kijk anders eens naar ons verslag van december toen we SF-LA-LV reden. In het verslag/video's van april 2012 vind je oa Joshua Tree. Ook video's van Death Valley en Valley of Fire (bij Las Vegas).
Dat schoteltje bestel ik dan maar al te graag bij je, ik kan niet wachten tot september is :thumbup:

Ik begin en eindig in LA en niet in SF overigens, vandaar de vraag met de klok mee of niet, LA kan ons deze reis gestolen worden in principe, sterker nog, hier een volle dag eindigen zou afbreuk doen aan een mooie vakantie, alleen een foto met de Hollywood sign lijkt me leuk

Ik ga je verslag iiglezen om te zien of deze mij van LV naar LA kan brengen
2013; westkust USA
2015; Florida
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Andys schreef:Ik begin en eindig in LA en niet in SF overigens, vandaar de vraag met de klok mee of niet, LA kan ons deze reis gestolen worden in principe, sterker nog, hier een volle dag eindigen zou afbreuk doen aan een mooie vakantie, alleen een foto met de Hollywood sign lijkt me leuk
Oeps, sorry :oops: . Wat LA betreft kan ik je wél volgen :wink:, maar vergeet ook de Walk of Fame en zeker en vast het Griffith Observatory niet van waar je een schitterend uitzicht hebt op LA (trouwens ook het Hollywood sign is hier vrij dichtbij, maar in ons verslag lees je hoe je er nóg dichterbij komt :thumbup: ).
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Martin & Marianne schreef:
Andys schreef: Hoi Marianne, ben echt een Amerika maagd en ook zo een hele planning maken is volledig nieuw voor ons, maar wij wilden het bewust zelf plannen zodat we geen 'verplichtingen' hebben van ergens op een bepaalde tijd in een hotel te zijn.
Je gaf aan dat je een overnachting wilde in een NP, vandaar dat ik die sites heb aangegeven. Als je niet op tijd boekt zal het niet lukken om in het park te overnachten.
Andys schreef:Lake havasu is ook geen must maar volgens een collega moest het daar heel mooi zijn.
Ik zeg niet dat je daar niet langs zou moeten gaan, maar dat 2 stops tussen de GC en LA wat veel zijn, zeker als je zo weinig tijd hebt. En als ik zou moeten kiezen tussen bijvoorbeeld Zion, of Page en Lake Havasu dan wist ik het wel. Eén stop - in Lake Havasu of in Palm Springs - kan toch ook?

Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is dus als je niet reserveert zorg er dan wel voor dat je op tijd een hotel gaat zoeken.

Voor meer tijd overal is het voorstel van Kalaman niet verkeerd; schrap een deel van de route en neem je tijd voor de rest. Ik zou dan zelf eerder een oostelijk rondje maken, omdat dat deel in die periode echt prachtig is, en in september de watervallen in Yosemite nagenoeg droog staan. Kijk eens in mijn 2011-verslag om een idee te krijgen.

Ja bedankt voor je tip in de parken, ik ga direct kijken, nog een tip voorkeur, voor type overnachting in yosemite?
Ga eens stoeien aan een aangepaste route, san fran wil ik erbij houden en bij optie 2 kan ik tijd winnen door LA te skippen en een dagje Vegas minder te doen. Vanuit GC doorrijden naar LA vind ik ook het overwegen waard zodat ik optimaal kan genieten van het oostelijke gedeelte van mijn route, had ik maar de luxe gehad een weekje extra te hebben, maar ja er is zo veel, nooit heb je tijd genoeg ben ik bang haha :lol:
2013; westkust USA
2015; Florida
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Andys schreef:Ik zou dan zelf eerder een oostelijk rondje maken
het probleem is dat jullie gebonden zijn aan LA voor zowel vertrek als eindpunt...
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Marianne bedankt voor je meedenken, kunnen we bij optie 2 ook iets inbouwen door 1 dag Vegas en twee dagen la te schrappen

dag 2 Los Angeles - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - Monterey
dag 4 Monterey - San Francisco
dag 5 San Francisco
dag 6 San Francisco - Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Lee Vining
dag 9 Lee Vining - Death Valley
dag 10 Death Valley - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Joshua Tree
dag 14 Joshua Tree - Palm Springs
dag 15 Palm Springs - LA

Dus dag 12 vertrekken vanuit Vegas en dag 16 en 17 LA mag ook eruit gelaten worden
Opties voor mij ervoor in de plaats zijn Grand canyon, zion, page(met antilope canyon) en monument valley.
Onder het schrijven van deze regel merk ik dat ik alweer iets te veel in korte tijd wil
:wink:
2013; westkust USA
2015; Florida
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

kalaman schreef:
Andys schreef:Ik zou dan zelf eerder een oostelijk rondje maken
het probleem is dat jullie gebonden zijn aan LA voor zowel vertrek als eindpunt...
Kan ik helaas niet meer veranderen, beginnersfoutje dOordat ik me het allemaal iets te makkelijk voorgesteld heb, ook aangaande wat de reisbureaus je in de maag splitsen aan route in 15/16 dagen gebaseerd, de laatste rit misschien maar een lange trip maken, is wel jammer zo aan het einde van de vakantie, tegen de klok in het rondje maken en de eerste dag na aankomst meteen naar grand canyon rijden, is dat Missjien een mogelijkheid?
Of zal dat met de jetlag niet zo verstandig zijn?
2013; westkust USA
2015; Florida
Andys
Amerikafan

Route vanaf LA naar las Vegas via grand canyon

Bericht door Andys »

Hallo kenners,

Ik loop een beetje vast op mijn route, ga 10/9/13 voor 18 dagen naar Amerika en loop vast in het plannen van de route.
We hebben een SUV gehuurd en nog niks geboekt van hotels.
Bij veel routes zie ik dat velen een eerste stop maken in palm springs, maar vind nergens echt een reden waarom deze plaats en wat hier bijzonder aan is.
Wat ik in principe sowieso wil inplannen voor ik in Vegas arriveer zijn eigenlijk:
Grand canyon
Monument valley
Antelope canyon
Zion NP

Dit alles zou ongeveer 7/8 dagen mogen duren.
Alle suggesties zijn welkom, ik hoop dat het überhaupt realistisch is om dit in deze korte tijd te kunnen zien....

Gr Andy
Laatst gewijzigd door markro op 27 apr 2013, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
2013; westkust USA
2015; Florida
gastxyz

Re: Route vanaf LA naar las Vegas via grand canyon

Bericht door gastxyz »

Palm Springs is leuk voor de architectuur of voor met een drankje aan 't zwembad te liggen.

1. reis naar LA
2. LA -> Joshua Tree NP -> Lake Havasu of Kingman
3. Kingman -> Route 66 -> Williams - > Grand Canyon
4. Grand Canyon -> Monument Valley (Gouldings of the View)
5. Monument Valley -> Springdale (Antelope Canyon)
6. Springdale (Zion) -> Las Vegas.
7. Las Vegas

't kan allemaal wel, maar houdt niet over.
Andys
Amerikafan

Re: Route vanaf LA naar las Vegas via grand canyon

Bericht door Andys »

Dank voor je snelle reactie, bedankt voor je snelle reactie.
Het is inderdaad flink kilometervreten, zoals je zegt het houdt niet over, zou jij iets laten afvalllen en zo ja wat zou je skippen uit de route? En als ik dagje extra probeer vrij te maken?
Laatst gewijzigd door markro op 27 apr 2013, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2013; westkust USA
2015; Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer