Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervanging voor Nederlandse Brinta
Re: Vervanging voor Nederlandse Brinta
Twee van mijn kinderen missen het echt als we op vakantie zijn, en met name de jongste, die kan echt heel chagrijnig worden als hij 's ochtends zijn pap niet krijgt (of erger nog: wel pap krijgt, maar de verkeerde, of pap die te heet of te koud is) 

Ik zou willen dat ze inderdaad Brinta verkochten zeg, dat zou geweldig zijn. Heb sowieso nog niet echt fijn ontbijtvoedsel gevonden. Was enorm blij met Big Lots dat beschuit verkocht maar daar zijn ze blijkbaar mee gestopt, evenals de Wasa Sesam die ik amper meer kan vinden. Brood blijft een crime en ik zou niet weten wat anders goed te doen is... 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf je brood bakken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Griekse yoghurt, wafels van Kashi, gepocheerde eieren met kaas en Tabasco, allerlei andere cereals die wel gezond zijn en met minder suiker. Ik vind het aanbod voor ontbijt hier vele malen beter dan (toen ik vele jaren geleden woonde) in Nederland.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat hebben we in Nederland ook allemaal hoor Petra. Vergeet niet dat het al heel lang geleden is dat je in Nederland woonde, er is inmiddels heel wat veranderd. Ik eet bijvoorbeeld elke dag Griekse yoghurt en gezonde muesli
Griekse, Bulgaarse, Turkse...
Elk land heeft bijna zijn eigen yoghurt
Elk land heeft bijna zijn eigen yoghurt

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij sturen regelmatig Brinta naar een vriend in SF, die een aantal jaar hier heeft gewoond.
maar Brinta als je pancakes kan krijgen, mij een raadsel.......

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Weet ik, daarom staat er ook (toen ik vele jaren geleden woonde)vana schreef:Dat hebben we in Nederland ook allemaal hoor Petra. Vergeet niet dat het al heel lang geleden is dat je in Nederland woonde, er is inmiddels heel wat veranderd. Ik eet bijvoorbeeld elke dag Griekse yoghurt en gezonde muesli

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Jaaa, lekker Brinta! Ik at 's ochtends vaak Brinta Wake-up.
Hier vind ik Oatmeal lekker of idd cereal. Echt ongelofelijk hoeveel soorten er hier van bestaan. Als ik al brood eet, is het meestal vers gebakken (artisan) van Kroger of meergranen bagels. Yoghurt moest ik eerst aan wennen (de structuur), maar vind ik nu lekkerder dan de NL versie.
Hier vind ik Oatmeal lekker of idd cereal. Echt ongelofelijk hoeveel soorten er hier van bestaan. Als ik al brood eet, is het meestal vers gebakken (artisan) van Kroger of meergranen bagels. Yoghurt moest ik eerst aan wennen (de structuur), maar vind ik nu lekkerder dan de NL versie.
Yuck.. ik vind brinta juist zo goed omdat er GEEN suiker in zit (doe er een klein beetje honing in)...dimona schreef:Waar ik na veel geëxperimenteer op ben uitgekomen, is de whole wheat cereal van Gerber (Nestlé), te vinden bij de babyvoeding. Het komt qua ingredienten redelijk in de buurt bij de bambix die mijn kinderen gewend waren, en het was de eerste pap die ze in de VS zonder gemopper naar binnen werkten. Laatst noodgedwongen de multigrain versie geprobeerd, maar die werd verworpen. Nu dus weer terug bij whole wheat, waar sinds kort wel ineens twee keer zoveel suiker in zit
Maar als mijn Brinta op is, ga ik het eens proberen.
Laatst gewijzigd door Goudlokje op 22 apr 2013, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Pancakes zijn heerlijk, maar zitten weinig voedingsstoffen in, veel suiker en je hebt zo weer hongerPete.Z schreef:Wij sturen regelmatig Brinta naar een vriend in SF, die een aantal jaar hier heeft gewoond.
- DixieChick
- Amerika-expert
Als fervente Brinta-eter, kan ik beamen dat het baby cereal van Gerber het dichtste bij Brinta in de buurt komt. Het is niet precies hetzelfde, en ik prefereer toch echt Brinta (inderdaad, als ik dat eet, dan hoef ik de rest van de ochtend niks meer), maar goed, het is een beter alternatief dan Cream of Wheat (brrr) of Oatmeal (veel te zoet voor mij). Gelukkig was ik net jarig, en heb ik als cadeau van wat Nederlandse familie ontzettend veel Brinta gekregen 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Heb je de nieuwe verpakking al geprobeerd Dixiechick? Daar zit twee keer zoveel suiker in. Ben benieuwd of je dat ook proeft. De consistentie is volgens mij ook wat anders, wat (nog) minder grof dan voorheen. Er zitten dan wel weer wat vitamines in die er eerst niet inzaten, maar overall vind ik het geen verbetering 

Ik heb gelukkig nu nog 2 dozen brinta in de kast (er staat in fact nu zelfs een kommtje op het aanrecht af te koelen, dik te worden en op mij te wachten
).
Ik kwam dit tegen op de website van walmart http://www.walmart.com/ip/Mother-s-All- ... 6/17193430 , omdat brinta wordt aangeduidt als 100% whole weat hot cereal, dacht ik misschien lijkt het op dit. Binnenkort waarschijnlijk maar eens kopen en proberen.

Ik kwam dit tegen op de website van walmart http://www.walmart.com/ip/Mother-s-All- ... 6/17193430 , omdat brinta wordt aangeduidt als 100% whole weat hot cereal, dacht ik misschien lijkt het op dit. Binnenkort waarschijnlijk maar eens kopen en proberen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Raar maar ik mis de Brinta inderdaad ook. Ik vind Gerber een goede vervanging, heb net iets van Beechnut geprobeerd (de multigrain cereal en is een stuk minder zoet) en er was er nog een. Een of ander geel pak, organic en kan even niet meer op de naam komen. Ik heb liever brinta maar bij gebrek aan brinta zijn dit allemaal goede alternatieven IMHO 
Met de hot cereal en cream of wheats etc heb ik dan gek genoeg weer niks.

Met de hot cereal en cream of wheats etc heb ik dan gek genoeg weer niks.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Ik heb de cereal van de walmart website inmiddels besteld (erg cheap, 6 pakken voor 8 dollar!), als het aankomt zal ik het even reviewen. Het zou geweldig zijn als het hetzelfde als Brinta was (of er heel erg op lijkend!).
Ik las dat Brinta gemaakt is van tarwemeel en dat is Weetabix ook. Heeft iemand dat al eens vergeleken ?
Ik ken zelf Brinta niet - maar Weetabix wel. Dat is het lekkerst met koude (niet ijs-koude) melk en dan eten terwijl het nog wat knapperig is. Bij voorkeur met vers fruit als aardbeien, bosbessen of perziken.
Ik ken zelf Brinta niet - maar Weetabix wel. Dat is het lekkerst met koude (niet ijs-koude) melk en dan eten terwijl het nog wat knapperig is. Bij voorkeur met vers fruit als aardbeien, bosbessen of perziken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Weetabix lijkt me weer iets teveel op cornflakes en niet op pap voor mij, maar bedankt voor de tip.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1654 Weergaves