Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorstel tot Hervorming Emigratiewetgeving
-
- Amerika-expert
Re: Voorstel tot Hervorming Emigratiewetgeving
Wat ik er tot nu toe van begrepen heb, komt er een punten systeem en een lijst met beroepen.
Waarbij hoger scorende aanvragen eerder voor het quotum zullen worden gebruikt.
Hoe en en welke beroepen dat zullen zijn blijft vaag.
Waarbij hoger scorende aanvragen eerder voor het quotum zullen worden gebruikt.
Hoe en en welke beroepen dat zullen zijn blijft vaag.
-
- Amerika-expert
Thanks for sharing. Een artikel, waar wat meer over de gevolgen wordt in gegaan, van de evt. Nieuwe regels.Fredje schreef:ik vond trouwens dit artikel bij toeval:
http://abcnews.go.com/ABC_Univision/Pol ... XJUwKKeMrU
- Fredje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dank je Stacey,
wat ik hoor is dat Barak de 'legale' visa aanvragen wil stroomlijnen. Enig idee hoe dat vorm gaat krijgen?
wat ik hoor is dat Barak de 'legale' visa aanvragen wil stroomlijnen. Enig idee hoe dat vorm gaat krijgen?
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Heb ergens gelezen dat de lijst met beroepen periodiek zal worden aangepast.
Maar welke er nu in het begin op zullen komen is volgens mij niet bekend.
Althans ik heb er nog niet over gelezen.
Gehele reform verhaal nu is nog maar een voorstel, dus moet nog verder goed gekeurd worden en in welke vorm dat gaat worden zal er nog om spannen. Zelf ben ik er ook nog niet zoveel wijzer van geworden en vind het best spannend allemaal.
Maar welke er nu in het begin op zullen komen is volgens mij niet bekend.
Althans ik heb er nog niet over gelezen.
Gehele reform verhaal nu is nog maar een voorstel, dus moet nog verder goed gekeurd worden en in welke vorm dat gaat worden zal er nog om spannen. Zelf ben ik er ook nog niet zoveel wijzer van geworden en vind het best spannend allemaal.
oortjes schreef:Bij mijn weten is ongedocumenteerd in de US veblijven, en werken, een misdemeanor. En een misdemeanor hoeft immigratie niet in de weg te staan. Echter de immigranten die in Arizona verblijven hebben welproblemen aangezien deze staat overtredingen door immigranten zoals rijden zonder rijbewijs tot felonies heeft verklaard. Het achterliggende idee was klaarblijkelijk zoveel mogelijk ongedocumenteerden 'ongeschikt' te maken voor mogelijk amnestie-achtige regelingen.
Waarom worden illegalen dan over de grens gezet als ze gepakt worden waar ze illegaal werken? Illegals rijden ook zonder verzekering, dat is genoeg om de gevangenis in te gaan lijkt me. Als hier iemand met een aanhanger de Wet wat buigt schreeuwt men dat het een schande is, illegalen mogen blijkbaar alles fout doen, kunnen zij toch niets aan doen.
- Fredje
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik vind het ook spannend zeg! Het klinkt allemaal geweldig, maar wat je zegt, er moet nog veel goedgekeurd worden en in mijn ogen is niets zo vaag als dit soort processen.Staceybeesie schreef:Gehele reform verhaal nu is nog maar een voorstel, dus moet nog verder goed gekeurd worden en in welke vorm dat gaat worden zal er nog om spannen. Zelf ben ik er ook nog niet zoveel wijzer van geworden en vind het best spannend allemaal.
-
- Amerika-expert
Hoop dat er voor jullie nieuwe kansen zullen ontstaan. Jullie zijn er ook al zo lang mee bezig.
- Fredje
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank je, daar hoop ik ENORM op!Staceybeesie schreef:Hoop dat er voor jullie nieuwe kansen zullen ontstaan. Jullie zijn er ook al zo lang mee bezig.

Ik weet niet wat er allemaal gaat veranderen, wel heb ik gelezen in mededelingen van USCIS dat voor EB-3 de voorkeur uitgaat naar diegenen die hier al op H-1B visums zijn. Ik denk niet dat daar verandering in gaat komen. Wel zijn er denk ik mogelijkheden voor jullie als de H-4 voorwaarden worden veranderd en die categorie ook mogelijkheid tot werken krijgt. Dat gekoppeld aan meer H-1B visums zou voor jullie de kans zijn waar je op hebt gewacht.
South Carolina Republican Sen. Lindsey Graham wants more visas for the meat industry, a major employer in his state. Sen. Charles Schumer, D-N.Y., pushed for special treatment for Irish workers; his state is home to a large population with Irish ancestry.
Republican Sen. Marco Rubio sought help for the cruise-ship industry, a big business in his home state of Florida. And Democratic Sen. Michael Bennet of Colorado wove in a boost for ski areas.
After months of difficult negotiations -- which nearly derailed an immigration deal -- the business community and labor unions hashed out a new work-visa program to allow up to 200,000 low-skill workers to come to the U.S.
Adding extra visas for meat, poultry and fish cutters wasn't part of that deal. Including it was the work of Mr. Graham, said people familiar with the negotiations.
The final bill sets aside up to 20,000 additional visas for meat cutters and trimmers. The industry employed 158,480 Americans nationwide in May 2012, according to the Labor Department.
Republican Sen. Marco Rubio sought help for the cruise-ship industry, a big business in his home state of Florida. And Democratic Sen. Michael Bennet of Colorado wove in a boost for ski areas.
After months of difficult negotiations -- which nearly derailed an immigration deal -- the business community and labor unions hashed out a new work-visa program to allow up to 200,000 low-skill workers to come to the U.S.
Adding extra visas for meat, poultry and fish cutters wasn't part of that deal. Including it was the work of Mr. Graham, said people familiar with the negotiations.
The final bill sets aside up to 20,000 additional visas for meat cutters and trimmers. The industry employed 158,480 Americans nationwide in May 2012, according to the Labor Department.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is natuurlijk wat het publieke verhaal is: oh nee, origineel zat dit niet in de deal maar meneer Graham heeft hard gevochten en nu zijn er opeens extra visa beschikbaar. Lijkt me niet zo waarschijnlijk, gezien de gevoeligheden rond dit thema. Veel waarschijnlijker is het dat dit soort "extra potjes" al tijdens het onderhandelen zijn besproken en pas na een paar weken bekend worden gemaakt.Hondo schreef:Adding extra visas for meat, poultry and fish cutters wasn't part of that deal. Including it was the work of Mr. Graham, said people familiar with the negotiations.
-
- Amerika-expert
En misschien duurt het allemaal wat langer na wat er in Boston gebeurd is.
Aangezien de twee heren die hier achter zaten immigranten waren.
http://www.boston.com/politicalintellig ... story.html
Aangezien de twee heren die hier achter zaten immigranten waren.
http://www.boston.com/politicalintellig ... story.html
Even een aanvulling (voor Hondo).
Iemand die voor de eerste keer gesnapt wordt op illegaal werken heeft een (civil offense) misdemeanor begaan. US overheid hoopt natuurlijk dat de betrokkene hier zo van schrikt dat hij/zij snel vertrekt naar land van herkomst.
Wordt je voor de tweede keer betrapt, dan is het een felony.
Iemand die voor de eerste keer gesnapt wordt op illegaal werken heeft een (civil offense) misdemeanor begaan. US overheid hoopt natuurlijk dat de betrokkene hier zo van schrikt dat hij/zij snel vertrekt naar land van herkomst.
Wordt je voor de tweede keer betrapt, dan is het een felony.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3736 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne