Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
John K.
Amerika-ontdekker

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door John K. »

vana schreef:Dat wij in Amerika elke dag naar de Starbucks gaan is omdat wij op de meeste andere plekken de koffie niet te drinken vinden. Koffie in de motelkamer zetten is ook vaak lastig dus doen we het zo om aan onze koffiebehoefte te voldoen. In Nederland kan ik elke dag thuis heerlijke koffie drinken en die is weer lekkerder dan die bij Starbucks.
Tijdens onze vakanties in Italie halen we elke dag wel ergens in een cafeetje een lekker sterke Espresso, heerlijk!
Je kan in Amerika gewoon een Nepresso of ander Espresso apparaat kopen via Amazon. Wordt binnen twee dagen gratis thuisbezorgd. Echt geen probleem.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik woon niet in de VS hoor, we waren er op vakantie.
John K.
Amerika-ontdekker

Bericht door John K. »

vana schreef:Ik woon niet in de VS hoor, we waren er op vakantie.
OK Ik dacht dat je bedoelde that je het in Nederland thuis kunt drinken maar in Amerika niet! Er zijn in Amerika ook genoeg coffee shops waar je goeie Espresso kunt krijgen maar het is natuurlijk niet hetzelfde als in Italie. Net zoals Ouzo of Pernot thuis niet hetzelfde smaakt!
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@ Dejavu :

Same here en het ergste is dat dit al jaren aan de gang is en de ambtenaren ervan wisten !! Blehhh wat een amateurs onze zogenaamde bestuurders !!
Maar wel je opa/oma korten op hun AOW/pensioen/eigenrisico ziektekosten enz enz . BTW/belastingen verhogen,ons land naar de afgrond brengen dat doen ze ...
Ben zo klaar met dit soort berichten !!
En dan heb je het alleen nog maar over de Bulgaren (mijn vrouw zelf half Bulgaars zei wel dat dit wel zigeuners zijn die uit Bulgarije komen) hoeveel andere mensen/landen doen dit al meerdere jaren ??
Moeilijk he overheid controleren ...nee maar wel bijstandsmoeders opwachten/betrappen bij hun schoonmaakadresje !!

Nu hoor je Adam 747 niet,
Zo zijn er dagelijks/weekelijks/maandelijks van dit soort misstanden te lezen,Ik ben hier zoo klaar mee of had ik dat al gezegd ? :mrgreen: tip of the iceberg trouwens.

P.S. In welk topic was dit ook alweer aan de orde ? Of was het ook in dit topic ?
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Ten eerste, excuses voor de vorige post. Ik wens je veel suc6 in Amerika. Nederland is een land van veel klagers. Vaak ontbreekt het aan mensen die actie ondernemen door middel van democratische middelen behalve 1x in de vier jaar een proteststem uitbrengen. De politieke cultuur in NL is dat men altijd opzoek is naar consensus (poldermodel) en wil 'wanorde' en 'politieke choas' tegen elke prijs vermijden. Nadeel van dit systeem is dat incomptente bestuurders jarenlang hun gang kunnen gaan aangezien hun afzetten voor eventuele politieke instabiliteit zou zorgen. De populistische indruk is dat de politiek frauderende marokkanen/bulgaren - and what have you - niet wil aanpakken omdat ze marokkanen zijn. Bestaat zoiets van 'Recall van een gekozen burgemeester of afgevaardigde'? Misschien is NL niet democratisch genoeg! Misschien heeft de meerderheid van de bevolking voor welvaart gekozen ipv actieve politieke en maatschappelijke bemoeinis.

Er wordt jarenlang geklaagd over lichte straffen! Heeft iemand ooit een tweedekamer kandidaat een papiertje laten ondertekenen dat hij/zij hierover westvoorstellen gaat indienen en dat deze zijn/haar hoogste prio wordt? Zonder collectieve burgerinitiatieven zullen veel mensen blijven klagen maar ondertussen verandert er niets.

Welcome in the USA. Er wordt hier voor miljarden gefraudeerd met Medicaid en Social Security, veelal door witte boorden criminelen ie artsen, verpleegkundigen etc. In 2010 voor $47 miljard. Een Armeense bende heeft voor maar liefst $163 miljoen gefraudeerd. Zegt dit iets over Armenen?
kaap koraal schreef: Nu hoor je Adam 747 niet,
Zo zijn er dagelijks/weekelijks/maandelijks van dit soort misstanden te lezen,Ik ben hier zoo klaar mee of had ik dat al gezegd ? :mrgreen: tip of the iceberg trouwens.
Laatst gewijzigd door Fellow2012 op 23 apr 2013, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

In elk land wordt gefraudeerd, in dat opzicht ben ik het wel eens met adam747 maar eerlijk is eerlijk, als je zeg maar "te lui bent om te werken maar het wel zou kunnen" ben je toch een stuk beter af in Nederland dan in Amerika. En dat "een stuk beter af" vertaald zich dus dan direct door naar mensen die wel op een eerlijke manier hun boterham verdienen of mensen die echt niet kunnen werken of op respectabele leeftijd zijn omdat zij door zulke figuren uiteindelijk benadeeld worden. En als er meer te halen valt zal er dus vermoedelijk ook meer gefraudeerd worden door figuren zoals de Oost-Europese bendes. Als ik zelf een Oost-Europese bende zou zijn, zou ik denk ik ook liever proberen in Nederland met fraude aan geld te komen dan in een land als Amerika.

Maar ja, er wordt in Amerika ook op grote schaal gefraudeerd met bijvoorbeeld voedselbonnen. Laatst zag ik nog een leuke kassabon voorbij komen waarbij iemand ik weet niet hoeveel kreeft en nog wat dure vissoorten betaalde met voedselbonnen. Dat was dus vermoedelijk iemand die de bonnen had gekocht van iemand anders want dat gebeurd veelal. Enige pluspunt dat ik die is dat die voedselbonnen tenminste nog de economie spekken en dat niet het geval is wanneer Oost-Europeanen fraudegeld niet in Nederland uitgeven. Alhoewel, ze lusten wel een biertje vaak toch? ;)
Fellow2012

Klopt. Er zijn ook regelmatig berichten van FBI invallen in medische centra die echt voor miljarden frauderen met vooral Medicaid. Laatst was zo een bedrijf dat rolators voorschreef aan ouderen die het niet nodig hadden, of wisten zelf niet dat dit voor hun was aangevraagd. Het verschil met Nederland is dat als je gepakt wordt in de VS de volgende 10-25 jaar van je leven achter de tralies moet doorbrengen. Ook wordt hier veel gefraudeerd met 'Identity Theft', bendes die je SSN stelen en je TAX Return voor jou regelen!

Ik verbaas me overigens dat er zoveel gefraudeerd kan worden in een land zoals Nederland dat 'control freak' genoemd kan worden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

adam747 schreef:Ik verbaas me overigens dat er zoveel gefraudeerd kan worden in een land zoals Nederland dat 'control freak' genoemd kan worden.
Misschien is het wel zo dat er in een controle-land relatief vaak fraude wordt ontdekt, wat niet persé hoeft te betekenen dat er ook relatief veel fraude is. In landen waar dit soort dingen niet snel aan het licht komen, is misschien (waarschijnlijk!) veel meer fraude gaande.
Fellow2012

Slim opgemerkt en mooi verwoord. Ik verbaas me telkens over de obsessie in Nederlandse media en fora over ,laten we zeggen, 'allochtone criminaliteit'. Vooral de heersende indruk dat linkse politici de hand boven het hoofd van menige allochtone criminelen houden vanwege politieke correctheid dan wel electorale winst. Deze sfeer van de afgelopen 8-10jaar heeft een aantal politieke partijen bepaald geen windeiren gelegd. Jammer dat dit over de rug van de 'law abiding' allochtone burger gaat.
dimona schreef:
adam747 schreef:Ik verbaas me overigens dat er zoveel gefraudeerd kan worden in een land zoals Nederland dat 'control freak' genoemd kan worden.
Misschien is het wel zo dat er in een controle-land relatief vaak fraude wordt ontdekt, wat niet persé hoeft te betekenen dat er ook relatief veel fraude is. In landen waar dit soort dingen niet snel aan het licht komen, is misschien (waarschijnlijk!) veel meer fraude gaande.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

En denk je dat dit allemaal hier in Belgie niet gebeurd ?
Spijtig anders genoeg wel
Bv de Diamant business in Antwerpen
Hier is een copy van 2 publucaties in de Pers
En wie beheerd deze markt voornamelijk de Libanesen en de Joden dacht ik toch ?

Groeten,

Kingair

1. Alle 105 verdachten verwezen voor fraude in diamantsector

ANTWERPEN

De raadkamer in Antwerpen heeft donderdag 105 verdachten naar de strafrechter ten gronde verwezen in de fraudezaak Monstrey. Dat is al wie vervolgd werd, op twee na: die ontspringen de dans doordat ze dit aardse bestaan hebben opgegeven.

Het dossier gaat over de internationale diamanttransporteur Monstrey Worldwide Services. Die zou jarenlang fraudecircuits georganiseerd hebben waarlangs diamantairs hun kostbare steentjes en juwelen konden versluizen zonder daarop belastingen te moeten betalen. Er is sprake van een totale ontduiking van 800 miljoen euro maar men heeft een vermoeden dat het uiteindelijke totale bedrag zou gaan over 17 miljard euro.

2. Het Antwerpse gerecht heeft ontdekt dat één Belgisch-Libanese diamantairsfamilie tussen 2003 en 2009 1,7 miljard dollar (1,3 miljard euro) illegale steentjes naar Antwerpen zou hebben gebracht. Het dossier zou aantonen hoe lek het Kimberley-certificatensysteem wel is. Parketwoordvoerster Stephanie Chomé bevestigt aan De Tijd dat het gaat om ‘een groot financieel dossier’.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

kaap koraal schreef:@ Dejavu :

En dan heb je het alleen nog maar over de Bulgaren (mijn vrouw zelf half Bulgaars zei wel dat dit wel zigeuners zijn die uit Bulgarije komen) hoeveel andere mensen/landen doen dit al meerdere jaren ??
We moeten niet iedereen over dezelfde kam scheren maar dan heb ik wel liever 11 M Mexicanen op mijn dak die wel werken al is het aan een laag loon.

Groeten

Kingair

Voor burgers van de EU
Paspoort of identiteitskaart

Dankzij het Schengen-akkoord zijn alle grenscontroles binnen de EU afgeschaft en zijn er ook strengere controles aan de buitengrenzen en een gemeenschappelijk visumbeleid ingevoerd. Alleen Bulgarije, Cyprus, Ierland, Roemenië en het Verenigd Koninkrijk doen niet mee.

Waarom zou dat zijn :lol:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij mag je er wel van uit gaan dat elk systeem dat door een overheid is bedacht, door fraudeurs uitgebreid wordt onderzocht en getest op fraudegevoeligheid. Met name overheden die er niet in slagen om genoeg hoogwaardige kennis in huis te halen, lopen het risico hiervan het slachtoffer te worden.

Wat betreft de Mexicanen: die komen volgens mij niet primair met de bedoeling om de Amerikaanse overheid een poot uit te draaien. Aangezien ze illegaal zijn, is het ook veel lastiger om toegang te krijgen tot overheidsfinancien. Maar al met al is het natuurlijk best triest, al die ongedocumenteerde immigranten, en dan met name de kinderen. Jij hebt er dan zelf misschien niet veel last van, maar kinderen horen gewoon toegang te hebben tot basale voorzieningen zoals gezondheidszorg. Je kunt je afvragen wat erger is: dát of het feit dat immigranten misbruik maken van bestaande voorzieningen.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

adam747 schreef:Klopt. Er zijn ook regelmatig berichten van FBI invallen in medische centra die echt voor miljarden frauderen met vooral Medicaid. Laatst was zo een bedrijf dat rolators voorschreef aan ouderen die het niet nodig hadden, of wisten zelf niet dat dit voor hun was aangevraagd. Het verschil met Nederland is dat als je gepakt wordt in de VS de volgende 10-25 jaar van je leven achter de tralies moet doorbrengen. Ook wordt hier veel gefraudeerd met 'Identity Theft', bendes die je SSN stelen en je TAX Return voor jou regelen!

Ik verbaas me overigens dat er zoveel gefraudeerd kan worden in een land zoals Nederland dat 'control freak' genoemd kan worden.
Goed iig dat je hebt gereageerd (had ik niet moeten zeggen by the way alleen al omdat het pas net gedropt was ) :lol:

Maar hier heb je een goed punt : In de VS verdwijn je 10-25 jaar in de cel. Dat is nogal een verschil met hier dat word vast een opgeheven vingertje van dat mag u niet meer doen hoor.
Dus ligt hier de drempel een flink stuk lager om het alleen al maar te proberen of zoiets werkt.
Even een vergelijking op auto gebied : Het staat hier precies vast hoeveel db geluid de auto mag makken/ hoeveel mm mag de spoorbreedte zijn / hoe de lampen afgesteld moeten worden enz enz maar geld weggeven zonder 1 controle is allemaal geen probleem !
Hier vind trouwens ook die Identity theft plaats.
Wat ik alleen wel een groot verschil vind is dat "onze" ambtenaren er al jaren vanaf wisten en niks hebben gezegd !
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Over fraudeurs gesproken, schijnt dat er geen wet in Amerika is die zegt dat Federal Income Tax gevraagd mag worden aan de burger. IRS /Fed is dus de grootste fraudeur van Amerika :roll:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hoezo? Belasting heffen is toch niet in strijd met enige wet dan? Volgens die redenering is het vast ook frauduleus om parkeergeld te vragen, of geld te vragen voor een paspoort.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Over de IRS en waarom ze net niet mogen kijk eens naar

" onclick="window.open(this.href);return false;
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dat de IRS en federale belastingen onwettig zijn, is 1 van die hardnekkige mythes, die uitgezaaid worden door hetzelfde soort mensen dat gelooft dat de Amerikaanse regering bemanningen van UFO's in geheime gevangenissen bewaart (Area 51), dat de Verenigde Naties zwarte helicopters op Amerikaans grondgebied heeft met buitenlandse soldaten, die klaar staan om de macht in de VS over te nemen, dat er een complot is om 1 Wereldregering te vormen, dat 9/11 uitgevoerd is door de Amerikaanse regering, dat registratie van vuurwapens het begin is van het einde van het recht van Amerikanen om wapens te bezitten, en ga zo maar door.

De IRS zelf (al is dat 'natuurlijk' een onbetrouwbare bron!) heeft daar uitgebreid over geschreven, zie bijvoorbeeld http://www.irs.gov/Businesses/Small-Bus ... ction-I%29

Of als je buitenstaanders meer vertrouwt: http://www.snopes.com/business/taxes/voluntary.asp
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bennogr schreef:hetzelfde soort mensen dat gelooft dat de Amerikaanse regering bemanningen van UFO's in geheime gevangenissen bewaart (Area 51)
Zeker nooit de film Independence day gezien? :roll: keihard bewijs!
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Bennogr schreef:Dat de IRS en federale belastingen onwettig zijn, is 1 van die hardnekkige mythes,
Wie zegt dat, voor een journalist kan je slecht lezen :roll:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ten eerste ben ik journalist in ruste.

Hondo schreef eerder: "Over fraudeurs gesproken, schijnt dat er geen wet in Amerika is die zegt dat Federal Income Tax gevraagd mag worden aan de burger. IRS /Fed is dus de grootste fraudeur van Amerika."

Dat noem ik dus een hardnekkige mythe. Ondanks dat er allerlei bronnen zijn, inclusief onafhankelijke zoals Snopes, een anti-mythe websire, die ontzenuuwen dat de IRS fraude is, blijven mensen daar maar in geloven.

Over slecht lezen gesproken!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer