Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GinoW: Canada juni/juli 2013

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis GinoW: Canada juni/juli 2013

Bericht door GinoW »

Hallo allemaal,

Na eerder in 2009 in Canada geweest te zijn en in 2007 en 2011 in ZW USA ga ik in 2013 weer naar Canada.
In 2007 ben ik vanaf Yellostone via Glacier in de VS naar Banff en Jasper geweest om vervolgens over te steken naar Vancouver en Vancouver Island (Ucluelet, Victoria)
Mijn route voor 2013 ziet er tot nu toe als volgt uit.
Zijn er nog mensen met geniale tips rondom leuke routes, wandelingen en overnachtingen?
Als er zaken zijn die ik echt NIET mag missen, dan horen ik het graag.

Even wat punten vooraf. De vlucht en de overnachting in Whistler zijn geboekt.
De rest is nog enigzins vrij, alhoewel de route whistler - Vancouver island - North cascades - Yoho - Banff wel de globale route moet blijven
Er zitten 3 langere reisdagen tussen, dit vind ik geen enkel probleem, ik hou er ook van om gewoon door het landschap te rijden.
Als dit de route mooier maakt vind ik het ook geen probleem om een uur om te rijden

Nr..Datum.............Route............................Activiteit
1...zo 23-jun-2013...AMS- Vancouver - Whistler...Auto ophalen+ naar Whistler
2...ma 24-jun-2013..Whistler.........................Garibaldi PP
3...di 25-jun-2013...Whistler.........................Olympic park + Garibaldi PP
4...wo 26-jun-2013..Whistler - Campbell river.....Ferry + Strathcona PP
5...do 27-jun-201....Campbell River.................Hurricane Jack tour
6...vr 28-jun-2013...Campbell River................Telegraph cove
7...za 29-jun-2013...Campbell River................Quadra Island
8...zo 30-jun-2013...Campbell River................Strathcona PP + Victoria
9...ma 01-jul-2013...Victoria - Seattle..............Seattle bekijken
10..di 02-jul-2013....Seattle..........................Seattle bekijken
11..wo 03-jul-2013...Seattle - North Cascades.....SR20/ Ross lake
12..do 04-jul-2013...North Cascades NP.............Ross Lake
13..vr 05-jul-2013....North Casc - Revelstoke.....Lange reis dag + Revelstoke PP
14..za 06-jul-2013....Revelstoke - Field............Glacier NP
15..zo 07-jul-2013....Field...........................Yoho NP
16..ma 08-jul-2013...Field- Lake O'Hara - Field...Lake O'Hara
17..di 09-jul-2013....Field- Lake O'Hara - Field...Lake O'Hara
18..wo 10-jul-2013...Field - Lake Louise - Banff..Lake Louise/Banff NP
19..do 11-jul-2013...Banff - Calgary................Banff NP + Calgary Stampede
20..vr 12-jul-2013....Calgary........................Calgary Stampede
21..za 13-jul-2013....Calgary - AMS................Stampede + Auto inleveren + vertrek
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis GinoW: Canada juni/juli 2013

Bericht door AnnInBC »

Mijn eerste vraag is hoeveel je zou willen wandelen? Hoe lang mogen de wandelingen zijn? Ik stel deze vraag omdat je er rekening mee moet houden als je in Garibaldi Provincial Park wil gaan wandelen dat de meeste wandelen meer dan 1 dag in beslag nemen. Dikwijls hike je enkele weg in, camperen op de campeerplaatsen met tent, de volgende dag hike je dan weer terug.
Hier is een lijst van de mogelijke wandeling in Garibaldi Provincial Park met het aantal km en de tijd die je nodig hebt enkele weg...dus vergeet niet je moet dan ook nog terug:
Wedgemount Lake gebied (ten noorden van Whistler) --> Parking tot Wedgemount Lake: 7 km waar je toch wel gerust 4 tot 6 uren voor nodig hebt enkele weg want je klimt zo'n 1200 meter.
Singing Pass gebied (vanuit Whistler) --> Whistler village tot aan Singing Pass: 11.5 km waar je ook zo'n 4-5 uren mee bezig bent enkele weg een je klimt zo'n 1000 meter.
Cheakamus Lake gebied (ten zuiden van Whistler) --> Cheakamus Lake Trail: een 3km enkele weg en hier heb je zo'n 45 minuten tot een uur voor nodig. Dit is gerust te doen op 1 dag.
Black Tusk gebied (ook ten zuiden van Whistler) --> Rubble Creek parking tot Garibaldi Lake: zo'n 9 km enkele weg waar je een 3 tot 4 uren voor nodig hebt om te wandelen met zo'n 810 meter hoogteverschil.
Diamond Head gebied (dichterbij Squamish) --> Parking tot Elfin Lakes: zo'n 11km enkele weg en gerust een 4 tot 5 uren wandelen met een 600 meter hoogteverschil.

Dus zoals je kan zien heb je heel wat tijd nodig om de meeste trails in Garibaldi Park te doen, het is maar dat je het weet! En vergeet ook niet dat je de bus een paar maanden op voorhand moet reserveren voor Lake O'hara in Yoho NP!

De rest van de route is wel te doen denk ik. De route van Whistler naar Campbell River neemt ook zeker een goede 6 uren in beslag met het wachten bij de ferry terminal want je moet daar toch zeker een half uur tot 45 minuten voor vertrek aankomen. Hou daar ook rekening mee. Verder lijkt mij dag 6 een beetje veel om op en neer de rijden naar Telegraph Cove vanuit Campbell River? Het is toch een dikke 3 uren rijden vanuit Campbell River enkele weg, dan blijft er niet meer veel tijd over als je 6 uren aan het reizen bent.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes,
Ann
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Gino,

Mooie planning, lekker rustig en niks teveel in de auto. Mijn wandeltips:

Whistler: ja, zoals Ann ook zegt, pak Singing Pass gebied, veel variaties mogelijk, zie ons wandelverslag (tot aan Flute Summit is prachtig en kabelbaan terug). Cheakemus is beetje saai, DE topper van Whistler ligt 75 km verderop: The Joffre Lakes, je rijdt er in een uurtje heen: zonder twijfel de mooiste wandeling van de hele omgeving. Is 11 km lang (heen en terug) met 400 m stijgen en dalen, maar is toch geen eenvoudige wandeling.

Voor tips Campbell River zie onze belevenissen van 2006 en 2012. Wij deden ook in één dag op en neer naar Telegraph Cove, we deden er net iets langer over dan 2 uur. Wel te doen, saaie rit. In juni zijn er nog geen orka's (althans, niet de residents), dus op zoek naar ander wildlife.
North Cascades: nee, geen Ross Lake, mooiste om hier te doen is Heather & Maple Pass, op tweede plaats de wandelingen als je bij Mazama de bergen ingaat.
Field: je zit helemaal goed, Lake O'Hara is het paradijs en mooiste wandelgebied van de Canadese Rocky Mountains. Bel precies 3 maanden van tevoren voor een reservering in de bus. Echt doen, anders kom je er lastig tussen. Pas in 2e instantie 's ochtends vroeg voor de deur van Visitor Center in Field gaan liggen voor plek in de bus de volgende dag + ook met je telefoon continu bellen voor een plek. Veel vraag, helaas weinig aanbod (6 vrije plekken).

Zie ons overzicht van wandelingen: http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... andelingen_" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Ferry
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ann en Ferry,

Dank voor de antwoorden! Ik wandel graag en ook 5-6 uur is geen probleem.
Ik had idd Joffre Lake, Flute Summit en Cheakamus Lake al met potlood opgeschreven.

Lake O'Hara ben ik in 2009 ook 2 dagen geweest, dus ik weet hoe het werkt ;-)
Ik heb nog even gekeken naat de overnachting bij Lake O'Hara zelf, maar dat is me toch te gortig qua prijs.

De route Whistler - Campbell en Campbell Telegraph cove zijn ingecalculeerd, net als North Cascade naar Revelstoke.
Ik heb geen probleem met lange dagen, zeker niet als het zoals in die periode, lang licht blijft.

Ferry, jullie site ken ik heb daar heb ik ook veel van 'geleend' ;-)
Bedankt voor de tip over Heather & Maple pass en de wandelingen ipv Ross lake. Die ga ik zeker aanpassen.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Heeft er nog iemand ideeen over overnachting in/bij Calgary voor de Stampede?
De hotels en B&Bs hebben hun prijzen verdrie en vierdubbeld!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij sliepen in de Ramada Limited aan de Banff Trail North-West, bijna tegenover het station van de C-train (soort tram) waarmee je rechtstreeks naar het Stampede-terrein gaat (en 's avonds ook terug). Het hotel was niet om over haar huis te schrijven (beetje vies en gehorig), maar wij zijn er letterlijk alleen geweest om te slapen en te douchen, omdat we de rest van de dag en avond op de Stampede waren. Het ontbijt was wel onverwacht OK. En het was onder de 100 dollar. Er liggen in dat rijtje nog veel meer hotels, onder meer een EconoLodge en een Travelodge, ietsjes duurder maar ook iets netter denk ik. Wij vonden het een ideaal alternatief.

Mij lijkt trouwens drie dagen Stampede wel een beetje veel van het goede. Tenzij je echt van boerenafkomst bent of bijzonder geínteresseerd in paarden en zo is één dag wel genoeg denk ik. Zorg ervoor dat je op tijd kaartjes reserveert voor de chuckwagon races en Grandstand Show. Geweldig om mee te maken!
djengo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door djengo »

Hoi wij slapen tijden de Calgary stampede in het Travelodge macleod trail. vlakbij is als het goed is een metro / tram.
We hebben kaarten gekocht voor de rodeo en de chuckwagon races.
Je moet keuzes maken maar wij vonden Tofino ook erg leuk.
Hebben daar een whale watch tour gedaan.met de boot naar de hot springs en met het watervleigtuig terug naar tofino. was een geweldige ervaring.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

GJ en Djengo,

Dank voor de tips.
Ik heb naar aanleiding van jullie tips een betaalbare B&B gevonden in het noorden van Calgary op 300m van de C-Tram.

Tofino/Ucluelet ben ik in 2009 al 4 dagen geweest dus die hoek sla ik compleet over.
Net als dat ik toen ook al 4 dagen in en om Vancouver was en dus nu meteen door rijd naar Whistler wat ik toen overgeslagen heb :wink:
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Allen,

Ik heb inmiddels bedacht om mijn route aan te passen en Seattle links te laten liggen.
Ik heb nu bedacht om vanaf Whistler richting Bella Coola te gaan en daar de Ferry naar Port Hardy te nemen.
Om vervolgens vanaf daar af te dalen en richting Field, Banff en Calgary te gaan.
Heeft er iemand ervaring met de route Whistler - Bella Coola en de Ferry?
Ik heb ongeveer 4 dagen om over de route te doen en in Bella Coola te komen.
Wat zijn leuke dingen om te doen/te wandelen?
Wat zijn de plaatsen om te overnachten?

Voor de route Port Hardy - heb ik 5 dagen.
Ik heb nu bedacht 1 dag Port Hardy te doen, 1 dag Campbell River en dan in 3 dagen Kamloops en Revelstoke naar Field.
Heeft iemand daar nog tips over?
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Hmm niemand ervaring met deze route?
En als ik naar Prince Rupert ga en dan via Prince Edward weer richting Kamloops?
Heeft iemand daar ervaring mee?
saskya
Amerika-ontdekker

Bericht door saskya »

Hallo
Leuk te zien dat er nog meer " Stampedegekken" zijn! Wij gaan ook dezelfde donderdag en vrijdag!

Groetjes Saskia
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Leuk :-)
Hebben jullie al iets geboekt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves