Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels in juli

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
saskya
Amerika-ontdekker

Hotels in juli

Bericht door saskya »

Hallo
Wij ( man, vrouw, zoon 19 , dochter 17) gaan 10 juli naar Calgary en vliegen 30 juli weer terug vanaf Vancouver. We hebben familie in Edmonton en die komen ons ophalen in Calgary. Daar blijven we 2 nachten( Calgary Stampede) en daarna 3 dagen omgeving van Banff. Daarna rijden we naar Edmonton. Vanaf daar gaan wij zelf in 2 weken richting Vancouver. We hebben geen planning en willen per dag bekijken wat we doen en waarheen. We willen dus ook geen hotels vastleggen, dan ben je verplicht je aan die route te houden en daar houden we juist niet van.
Nu lees ik dus heel veel dat je de hotels wel al moet boeken anders is het vol. Als ik op bv Tripadvisor kijk, lijkt er genoeg te plek te zijn. Ons plan is om de dag ervoor te beslissen wat te doen en dan een hotel of B&B te zoeken en boeken en er de volgende dag heen te gaan.
Gaat dit lukken in juli?? Ik denk van wel of ben ik te naïef?? :wink: Graag jullie reacties en tips voor leuke b&b zijn welkom!
Groetjes Saskia
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Hotels in juli

Bericht door vana »

Het hangt er een beetje van af welke route jullie gaan rijden denk ik. Wij reserveren in de VS altijd zo weinig mogelijk van tevoren, maar hadden in Canada toch alles van te voren vastgelegd. (wij reisden ook in Juli) De reden daarvoor was dat we door gebieden kwamen waar weinig hotels waren en als die vol waren zou het erg lastig worden om iets te vinden (of heel lang rijden) Het is hoogseizoen dus overal erg druk.
In de parken zoals Banff en Jasper zit alles snel vol en zou ik toch wel reserveren.

Als je niet persé in de parken wilt zitten maar echt helemaal vrij wilt zijn zou ik in ieder geval steeds een dag van tevoren via internet iets gaan zoeken. Je hebt dan wel kans dat de hotels al vol zitten of dat alleen de duurdere nog vrij zijn.

In Vancouver is rond 5 augustus de Gay Pride en British Columbia Day. In de dagen daaraan voorafgaand zijn er veel festiviteiten dus het is waarschijnlijk erg druk in Vancouver en omgeving. Wij waren op die datum op Vancouver Island en het was gezellig maar heel druk.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Tja een hotel vinden zal echt wel lukken, alleen heb je natuurlijk minder keus. Zelfs in Banff of Jasper.
Canada is minder dichtbevolkt dan de VS. Dat geldt dus ook voor het aantal hotels.
Als je niet de hoofdprijs wilt betalen of niet in een bouwval wilt slapen, dan is het verstandig om in toeristische plaatsen toch te reserveren.

Hetzelfde wat jullie doen doe ik ook altijd en heb ik ook in Canada gedaan, maar dat was wel eind augustus/eind september en dat scheelt een stuk met midden in juli.
saskya
Amerika-ontdekker

Bericht door saskya »

Bedankt voor jullie reactie!
Ik wil eigenlijk elke keer ter plekke bekijken wat we doen. Als het ergens leuk is of als we een dagje geen zin hebben willen we daar wel de ruimte voor hebben. Banff is al door onze neef geregeld en vanuit Edmonton wil ik iets gaan zoeken in de buurt van Jasper. Ik weet namelijk niet precies wanneer dat zal zijn. Misschien blijven we wel een paar dagen bij de familie of juist niet. Ik ga er van uit dat er 1-2 dagen van te voren nog wel iets te vinden zal zijn. Als dat dan minder luxe is dan is dat maar zo, we overleven het wel :) als blijkt dat het echt een probleem wordt dan moeten we in Canada toch maar een reisschema gaan maken en boeken wat er dan nog is.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Als je overal waar je internet hebt in de gaten houdt hoe het met de diverse overnachtingen gaat bij de locaties die op je planning staan, dan kun je tijdig ingrijpen als het toch ineens bijna allemaal vol is.
:mrgreen:
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Meestal kun je tot 24 uur van tevoren gratis annuleren. Dus je zou in de drukke gebieden ook alvast iets kunnen boeken en als het dan later niet uitkomt qua planning weer annuleren...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

'Wat minder luxe' lijkt me het probleem niet als je op de bonnefooi gaat reizen in Canada in hoogzomer... je zult eerder het probleem tegenkomen dat de betaalbare opties zijn volgeboekt en je dus min of meer gedwongen bent een (erg) dure kamer te nemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer