Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3

Bericht door AnnInBC »

Inderdaad, knappe actie foto! :thumbup:

Hier nog wat foto's van tijdens het Paasweekend toen we heerlijk weer hadden met 20 graden. We zijn met ons dochtertje naar Kitsilano Beach geweest in Vancouver (Canada) waar we heerlijk gewandeld hebben, van de zichten genoten en lekker picknickten. Hier zijn wat foto's met zichten op Stanley Park, downtown Vancouver en de omliggende bergen alsook wat bloesems die al volop aan het bloeien waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ursula
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ursula »

Wat een mooie plaatjes van een mooie omgeving, Ann. :thumbup:
Afbeelding
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

Mooi licht kan je niet plannen. Het kan je overkomen. Maar de beste kansen heb je in de vroege ochtend of de late namiddag. Mogelijk hebben sommigen zich afgevraagd waar Yellowstone NP haar naam vandaan heeft. Bij het verlaten van het park in oostelijke richting kwam de zon, na een grotendeels grauw verlopen dag, met onnavolgbaar mooi licht door de wolken. Yellowstone Canyon, september 1993. Ruim in het predigitale tijdperk. Je kan van analoog zeggen wat je wil maar film heeft een veel ruimere belichtingstolerantie en (latente) detailrijkheid in de hoge lichten. Midden op de foto klikken levert een groter exemplaar op.

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wel meer ruis (korrel) op analoog, al is de ruis anders en minder storend.
Allard
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Allard »

De 1e generaties digitale camera's vond ik bepaald niet beter presteren dan de "state of the art" analoge fotografie van dat moment. Digitale fotografie heeft zich echter flink doorontwikkeld, analoog is op een dood spoor beland en het verschil is inmiddels erg groot geworden. Kleurenfilm is altijd al wat "wolliger" geweest, zeker bij de hogere ISO waarden. Toch is de genoemde korrel niet het grootste probleem in de "beleving" van oudere analoge fotografie. Dat is meestal de tussenkomst van de afdrukcentrale waarbij in harde en oververzadigde prints veel nuances verloren zijn gegaan. Leg je zo'n print onder de scanner dan ontstaat in vergelijking met de huidige digitale fotografie een tamelijk "platgeslagen" beeld. Scan je direct van het negatief of diapositief dan is het verschil al lang niet zo groot meer. Ik ben blij dat ik mijn meeste negatieven nog heb. Sommige fotokansen komen nooit meer terug.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ah ja, ik zie het ISO (ASA) 400 film. Dat is natuurlijk het grote gemak aan digitaal, je kan steeds een andere ISO waarde kiezen. Die foto zou makkelijk op ISO 200 genomen kunnen worden afhankelijk van het al dan niet kleine (hoge F) diafragma. Is bovenstaande foto een diascan en zonder PP?

Maar je hebt gelijk dat digitaal in het begin niet de kwaliteit had zoals nu, ook de PP (post processing) is veel meer doorgedreven nu dan vroeger. Mijn eerste digitale compact was een Olympus van 2,1Mpixel en alhoewel dat ding mooie foto's trok (mooie Olympus kleuren en correcte witbalans) was er wel meestal een beetje ruis te merken (kleine sensor) en natuurlijk met 2Mpixel kan je niet veel croppen en zeker niet groot afdrukken. Digitale zoom was helemaal een ramp.
Allard
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Allard »

Qua lichtomstandigheden zou ISO 100 hierboven ook makkelijk kunnen. Maar je wisselt niet zomaar een filmrolletje om. ISO 400 was vooral een praktische keuze voor allround fotografie. De (betaalbare) zoomlenzen uit die tijd waren sowieso niet zo lichtsterk en bij volle lensopening niet op hun best zodat je vaak ook nog zo'n 2 stops moest diafragmeren.

Bovenstaande foto is een scan van een negatief. De scan van een diapositief is vanwege de hoge densiteit maar een moeizaam procedé. Er heeft een ruime mate van postprocessing plaatsgevonden. In werkelijkheid is Yellowstone helemaal niet zo Yellow. Maar dat geldt ook voor het meeste rode en oranje zandsteen dat we op onze foto's zien. Eenmaal thuis geloven we graag dat het in werkelijkheid ook zo intens gekleurd was. Sterker nog, camera's die een realistische weergave produceren worden door de meeste consumenten als zijnde "niet zo goed" beoordeeld.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Kon zijn dat je film zorgde voor extra saturatie, ik weet dat er zo'n types film waren met warmere kleuren.

Maar ik moet je toch tegenspreken, volgens mij zorgen de meeste camera's voor fletse kleuren maar dan meestal door incorrecte witbalans. Op mijn foto's geef ik soms wat extra vibrance maar niet veel of soms helemaal niet.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Opnieuw mooie foto's Ann, al kan ik me bij veel van jouw foto's nooit van de indruk ontdoen dat ze toch iéts te donker zijn... Verder is er niets mis mee, maar dit valt me regelmatig op en ik merk dit zowel op m'n scherm thuis als op m'n werk.

Inmiddels staan er enkele nieuwe reeksen van 2012 online, hieronder een paar highlights (klikbaar):

1) Colorado National Monument, Colorado
Afbeelding

2) State Route 128, Utah
Afbeelding

3) Professor Valley Road, State Route 128, Utah
Afbeelding

4) State Route 128, Utah
Afbeelding

5) Colorado River & State Route 128, Utah
Afbeelding

6) Dead Horse Point State Park, Utah
Afbeelding

7) Dead Horse Point State Park, Utah (hmm, op m'n monitor op het werk lijkt hier de voorgrond iets te fel naar mijn smaak... :/)
Afbeelding

8 ) Shafer Trail from Shafer Canyon Overlook, Canyonlands National Park, Utah
Afbeelding

9) Shafer Trail from Shafer Canyon Overlook, Canyonlands National Park, Utah
Afbeelding

10) Grand View Point Overlook, Canyonlands National Park, Utah
Afbeelding
of het alternatief: http://qbic.smugmug.com/Travel/West-USA ... G&lb=1&s=A , moeilijk kiezen ...

11) Colorado River along the Shafer Trail, Utah
Afbeelding

12) Colorado River along the Shafer Trail, Utah
Afbeelding

13) Colorado National Monument, Colorado
Afbeelding

14) State Route 128, Utah
Afbeelding

15) State Route 128, Utah
Afbeelding

16) Shafer Canyon Overlook, Canyonlands National Park, Utah
Afbeelding
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Wow, schitterende foto's Q-Bic! Ik kijk alvast uit naar de foto's die je zal nemen als je in september in het Noordwesten onveilig komt maken! :wink:

Ik probeer mijn foto's nu wat lichter te houden, ik weet niet of het aan mijn scherm ligt of wat. Maar je hebt wel gelijk dat vele foto's vrij donker zijn, beetje teveel contrast misschien? Op mijn gewone computer ziet het er goed uit, op de kleine laptop soms wat donker.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

De afgelopen weken hebben wij kennis gemaakt met de staten Washington en Oregon. En natuurlijk hebben we de Space Needle gefotografeerd!

Afbeelding
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

leuk Henriëtte dat je dit topic nieuw leven in blaast :)
We hebben uiteraard 2 weken lang (wat gaat het toch snel...) genoten van jullie prachtige foto's :thumbup:
Enkel was het een beetje nadelig voor ons ontbijt...altijd met die iPad op tafel :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Prachtige foto Henriëtte! Ook ik heb genoten van jullie foto's de afgelopen weken. Ze gisterenavond ook nog aan Ko laten zien, ze zijn stuk voor stuk prachtig :thumbup:
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Henriette,

Schitterende foto! :clap: :clap: :thumbup: :thumbup: Ik hoop dat jullie genoten hebben van de reis! Heb je een verslag of foto series ergens online staan?

Groetjes,
Ann
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

AnnInBC schreef:Heb je een verslag of foto series ergens online staan?
voor het geval Henriëtte het niet direct ziet en vooraleer jij ongeduldig wordt, Ann :wink: : http://www.ontdek-amerika.nl/usa2013.html
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

kalaman schreef:
voor het geval Henriëtte het niet direct ziet en vooraleer jij ongeduldig wordt, Ann :wink: : http://www.ontdek-amerika.nl/usa2013.html
Dank je wel! En wow, wat een schitterende foto's staan daar op, Henriette...zo te zien was het toch wel een mooie reis! Nu nog eventjes jullie verslag verder lezen! :D
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef:
voor het geval Henriëtte het niet direct ziet.....
Je bent me inderdaad te snel af, Rudi :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Bericht door USAtraveller2013 »

kalaman schreef:leuk Henriëtte dat je dit topic nieuw leven in blaast :)
We hebben uiteraard 2 weken lang (wat gaat het toch snel...) genoten van jullie prachtige foto's :thumbup:
Enkel was het een beetje nadelig voor ons ontbijt...altijd met die iPad op tafel :wink:
Ook ik heb genoten van de mooie foto's van Henriette! Mijn fotokunsten zullen er helaas nooit aan kunnen tippen... :blink:
Ik herken dat onrustige ontbijt helemaal. "Gelukkig" is het binnenkort voor een kortere periode wat rustiger en zijn er tot begin juli schijnbaar iets minder mensen uit dit forum in het Zuidwesten onderweg. Dus "moet" ik niet elke morgen die reisblogs te lezen en krijgen mijn medegezinsleden hun boterhammetjes voor school en werk weer op tijd klaargezet :lol:
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

...nou...op 24 juni zijn wij opnieuw riebedebie.. :wink:
Laatst gewijzigd door kalaman op 24 mei 2013, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

En wij op 21 juni :lol: maar nog iets verder dan het Zuidwesten.

Ik heb het live verslag van Henriëtte gemist, gauw wat inhalen :D
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer