Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Andys: rondreis la-la september tips
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route vanaf LA naar las Vegas via grand canyon
In dit geval ligt de crux bij de afstand naar de GC. Waarom vlieg je trouwens op LA als ik vragen mag? Vooral omdat je 2 dagen later bij de Grand Canyon wil zijn?
In de route hierboven gegeven zou ik zelf Monument Valley laten zitten, dat ligt de verkeerde kant op.
In de route hierboven gegeven zou ik zelf Monument Valley laten zitten, dat ligt de verkeerde kant op.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Andys: rondreis la-la september tips
Ik zou MV laten vallen als je zowel het westelijke deel als de parken in Utah en Arizona wilt doen. Je kunt dan zoiets doen:
dag 1 aankomst LA
dag 2 LA - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - San Francisco
dag 4 San Francisco - San Francisco
dag 5 San Francisco - Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Lee Vining
dag 8 Lee Vining - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Bryce
dag 14 Bryce - Page
dag 15 Page - Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Kingman
dag 17 Kingman - LA
Je hebt dan een route die niet heel rustig is, maar wel te doen is. Het is natuurlijk aan jullie om te kijken hoe je de nachten wilt verdelen en waar je precies een tussenstop plant.
Maak eens een globale planning per stad en per park om te zien hoeveel tijd je overal denkt nodig te hebben.
Marianne
dag 1 aankomst LA
dag 2 LA - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - San Francisco
dag 4 San Francisco - San Francisco
dag 5 San Francisco - Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite - Lee Vining
dag 8 Lee Vining - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Bryce
dag 14 Bryce - Page
dag 15 Page - Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Kingman
dag 17 Kingman - LA
Je hebt dan een route die niet heel rustig is, maar wel te doen is. Het is natuurlijk aan jullie om te kijken hoe je de nachten wilt verdelen en waar je precies een tussenstop plant.
Maak eens een globale planning per stad en per park om te zien hoeveel tijd je overal denkt nodig te hebben.
Marianne
Hey psvwally,
Tickets LA zijn al geboekt, wij hebben eigenlijk alleen maar gekeken voor tickets naar SF, LA of Vegas omdat deze steden sowieso onderdeel van 'ons rondje' waren.
Achteraf misschien toch wat beter over na moeten denken, maar LA was in deze geboekt omdat we relatief goedkoop ticket konden kopen.
Denk je dat we het beste het rondje met de klok mee kunnen maken of tegen de klok in?
Tickets LA zijn al geboekt, wij hebben eigenlijk alleen maar gekeken voor tickets naar SF, LA of Vegas omdat deze steden sowieso onderdeel van 'ons rondje' waren.
Achteraf misschien toch wat beter over na moeten denken, maar LA was in deze geboekt omdat we relatief goedkoop ticket konden kopen.
Denk je dat we het beste het rondje met de klok mee kunnen maken of tegen de klok in?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Hi Marianne,
Die route van jou bevalt me goed en die ga ik nu zeker overwegen te gebruiken, ga hem eens uitspitten en bespreken met mijn medereizigers, ik heb wel ren vraag over het eerste gedeelte. Wij willen namelijk in Monterey een walvissentocht doen, dus ik vrees dat dit het lastig maakt om in een dag vanuit pismo naar SF te rijden wetende dat we ook een gedeelte van de dag in Monterey zijn, en natuurlijk passeren we ook het mooiste stukje kustweg die dag zoals door jullie allen hier aangeheven. Misschien die eerste dag maar een stuk verder rijden als pismo dan?
Die route van jou bevalt me goed en die ga ik nu zeker overwegen te gebruiken, ga hem eens uitspitten en bespreken met mijn medereizigers, ik heb wel ren vraag over het eerste gedeelte. Wij willen namelijk in Monterey een walvissentocht doen, dus ik vrees dat dit het lastig maakt om in een dag vanuit pismo naar SF te rijden wetende dat we ook een gedeelte van de dag in Monterey zijn, en natuurlijk passeren we ook het mooiste stukje kustweg die dag zoals door jullie allen hier aangeheven. Misschien die eerste dag maar een stuk verder rijden als pismo dan?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een walvistocht zou ik een extra nacht uittrekken voor de kustroute. Je zou dan een nacht kunnen winnen door de stops in Mammtoh Lakes en Death Valley te vervangen door één stop in bijvoorbeeld Bishop of Lone Pine. Zelf zou ik aan 1 nacht Las Vegas genoeg hebben, maar dat is geen populaire opvatting.
Marianne

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou er makkelijk een week kunnen verblijven, maar ik vind... ieder z'n eigen dingMartin & Marianne schreef:Zelf zou ik aan 1 nacht Las Vegas genoeg hebben, maar dat is geen populaire opvatting.![]()
Marianne

Vanuit las Vegas heb je de mogelijkheid valley of fire en de hoover dam te bezoeken, ligt allebei wel op afstand voor op en neer te rijden, of ben je dan toch een behoorlijk deel van de dag kwijt?
Valley of fire zou je ook mee kunnen pakken als je van LV richting page rijdt natuurlijk
Valley of fire zou je ook mee kunnen pakken als je van LV richting page rijdt natuurlijk
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
VoF zou je kunnen doen op weg naar Zion. Ik deed dat op die manierin 2011, zie mijn reisverslag. De Hooverdam ligt wat uit de richting, je zou in plaats van de Hooverdam ook de Glen Canyon Dam in Page kunnen bekijken (zie daarvoor ons 2008-verslag).
Marianne
Marianne
Hi Marianne,
Heb al je verslagen helemaal doorgelezen, heel leuk gedaan!!
Is echt te merken dat jullie dat al vaker hebben gedaan, en ik zal tzt ook nog terugkomen om wat tips wat Hey leukste is om te doen in 1,5 dag yosemite. Ik neem aan dat water(vallen) in september heel weinig nog maar zal voorstellen in yosemite hè?
Heb al je verslagen helemaal doorgelezen, heel leuk gedaan!!
Is echt te merken dat jullie dat al vaker hebben gedaan, en ik zal tzt ook nog terugkomen om wat tips wat Hey leukste is om te doen in 1,5 dag yosemite. Ik neem aan dat water(vallen) in september heel weinig nog maar zal voorstellen in yosemite hè?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Yosemite fall zal helemaal droog staan en de andere watervallen zijn een stuk minder indrukwekkend dan in het voorjaar. Maar ook zonder de watervallen is er genoeg te zien en te doen. Wij waren er in 1988 in september, zie hier voor wat september-foto's van het park.
Marianne
Marianne
Zijn zeker erg mooie foto's nog, al is het in het voorjaar toch nog een stuk mooier met die watervallen in volle glorie, het is toch ook zo dat er een wandelroute loopt langs een van de watervallen omhoog hè? Dan moet je ergens een glibberig trapje op, is deze in september ook aan te raden om te doen, al is het voor het uitzicht als je verder omhoog loopt?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is de Mist Trail, die hebben wij toen ook gedaan, zie de foto's van de waterval met de regenboog. Verder omhoog kom je bij de Nevada Fall. Ook als je de Panorama Trail loopt kom je hierlangs. Zie ook mijn wandelsite voor deze en andere wandelingen.
Marianne
Marianne
Route is nu als volgt al een beetje aangepast, vind het toch heel lastig zaken te laten vallen
Dag1 Düsseldorf -la
2 la - pismo beach ( eerst even paar uurtjes LA verkennen)
3 pismo- Monterey
4 Monterey - sf (whale watch in Monterey)
5 san francisco (incl alcatraz)
6 sf - yosemite
7 yosemite (via tiago road Misschien al richting bishop bijv)
8 yosemite - death valley (aankomen in late middag)
9 DV - las vegas
10 LV
11 LV - zion (via valley of fire)
12 zion - page (misschien stukje bryce meepakken)
13 page (antilope canyon + lake powel)
14 Page - grand canyon
15 GC - palm sPrings of kingman(stuk route 66)
16 palm spring/kingman - LA
17 LA - Düsseldorf
Zeker dag 8+15 wordt echt flink kilometervreten, maar de rest van de route lijkt me wel redelijk te doen.
Ook gezien het feit wij niet echt grote wandelaars zijn en we niet weten of we ooit nog eens hier mogen komen en dus wel zo veel mogelijk willen proeven hoop ik dat dit te doen is. Het is een vrij volle route, maar ook gezien we met 4 personen zijn die kunnen rijden en dus kunnen afwisselen wellicht goed te doen. Het rondje exact de andere kant op is misschien ook een optie daar we wellicht in begin vroeg wakker zijn omdat we jetlag hebben en het stukje kustroute dan relatief wat rust geeft. Zie graag jullie commentaar tegemoet.
Dag1 Düsseldorf -la
2 la - pismo beach ( eerst even paar uurtjes LA verkennen)
3 pismo- Monterey
4 Monterey - sf (whale watch in Monterey)
5 san francisco (incl alcatraz)
6 sf - yosemite
7 yosemite (via tiago road Misschien al richting bishop bijv)
8 yosemite - death valley (aankomen in late middag)
9 DV - las vegas
10 LV
11 LV - zion (via valley of fire)
12 zion - page (misschien stukje bryce meepakken)
13 page (antilope canyon + lake powel)
14 Page - grand canyon
15 GC - palm sPrings of kingman(stuk route 66)
16 palm spring/kingman - LA
17 LA - Düsseldorf
Zeker dag 8+15 wordt echt flink kilometervreten, maar de rest van de route lijkt me wel redelijk te doen.
Ook gezien het feit wij niet echt grote wandelaars zijn en we niet weten of we ooit nog eens hier mogen komen en dus wel zo veel mogelijk willen proeven hoop ik dat dit te doen is. Het is een vrij volle route, maar ook gezien we met 4 personen zijn die kunnen rijden en dus kunnen afwisselen wellicht goed te doen. Het rondje exact de andere kant op is misschien ook een optie daar we wellicht in begin vroeg wakker zijn omdat we jetlag hebben en het stukje kustroute dan relatief wat rust geeft. Zie graag jullie commentaar tegemoet.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt eigenlijk net te weinig tijd. Ik had vorig jaar 2 dagen meer en nog te weinig tijd.
Je kunt dus weinig anders dan jou route denk ik, zonder iets te schrappen. Het enige wat ik in jullie geval zou doen is dag 7 in Yosemite blijven en dag 8 heel vroeg aanrijden naar Death Valley.
Ook zou ik dag 13 al gedurende de dag naar de Grand Canyon rijden en daar zonsondergang bekijken. Dan de volgende dag GC en als het gezien hebt al doorrijden naar Williams of Kingman. Dat je zeker bent dat je al tot Palm Springs kun rijden de dag erna, want anders heb je echt helemaal geen tijd voor LA. Rij op dag 2 al in de ochtend aan richting Pismo Beach. Met stops evt. in Malibu, Camarillo, santa Barbara, Solvang kun je daar al een groot deel vd dag besteden. Mocht je 's middags al wat gaar worden ivm jetlag, dan ben je al wat in de buurt vd bestemming.
Je kunt dus weinig anders dan jou route denk ik, zonder iets te schrappen. Het enige wat ik in jullie geval zou doen is dag 7 in Yosemite blijven en dag 8 heel vroeg aanrijden naar Death Valley.
Ook zou ik dag 13 al gedurende de dag naar de Grand Canyon rijden en daar zonsondergang bekijken. Dan de volgende dag GC en als het gezien hebt al doorrijden naar Williams of Kingman. Dat je zeker bent dat je al tot Palm Springs kun rijden de dag erna, want anders heb je echt helemaal geen tijd voor LA. Rij op dag 2 al in de ochtend aan richting Pismo Beach. Met stops evt. in Malibu, Camarillo, santa Barbara, Solvang kun je daar al een groot deel vd dag besteden. Mocht je 's middags al wat gaar worden ivm jetlag, dan ben je al wat in de buurt vd bestemming.
Hey Wally,
Ja het is allemaal krap aan, heb een moeite met keuzes maken of dingen te laten vallen, wel mogelijk om die dag via tiago pass naar DV te rijden, toch? Ik hoef ook denk ik niet te veel van DV te zien, ook vanwege de temperatuur aldaar, wil er gewoon eens geweest zijn. Ja die rit naar palm spring/kingman is een flinke, welke wegen raad jij aan ons te pakken op dit laatste stuk?
Ja het is allemaal krap aan, heb een moeite met keuzes maken of dingen te laten vallen, wel mogelijk om die dag via tiago pass naar DV te rijden, toch? Ik hoef ook denk ik niet te veel van DV te zien, ook vanwege de temperatuur aldaar, wil er gewoon eens geweest zijn. Ja die rit naar palm spring/kingman is een flinke, welke wegen raad jij aan ons te pakken op dit laatste stuk?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
PSVwally schreef:Je hebt eigenlijk net te weinig tijd. Ik had vorig jaar 2 dagen meer en nog te weinig tijd.
Die dag 8 is dat wel goed te doen met rijden, is een behoorlijk stuk en dan die dag via tiogaroad rijden?
Ook dag 13 wil ik de tour bij antilope doen en nog naar lake powel gaan. Zou betekenen pas tegen +\- 1600 uur richting GC te rijden vanaf lake powel, dan ga ik de zonsondergang daar al niet meer mee kunnen pakken denk ik.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 8 is qua afstand makkelijk te rijden, alleen wil je ook nog wel eens uitstappen onderweg. Daar heb je gewoon minder tijd voor. Maar dat zijn eigen keuzes, waar je stopt. Zo ook de dag dat je naar de grand canyon zou kunnen rijden. Je zegt dat je pas rond 1600 kunt aanrijden. Je kan ook om 1000 antelope canyon doen en om 1500 naar de GC rijden, nogmaals, dat zijn keuzes. Probleem met de GC is dat je daar niet op de bonnefooi kunt overnachten en dat je dan in het donker nog een uur naar Williams of Flagstaff moet, dus die beslissing/keuze van wel of niet moet je al wel eerder nemen.
Grand Canyon - Kingman/Needles is goed te doen in zo'n 4 á 4,5u. Lijkt erg lang, maar rijdt relaxt. Palm Springs is nog een heel stuk verder. De keuze hier is, kies je ervoor om langer bij de GC te blijven, of kies je ervoor om na Palm Springs meer uren in LA te hebben.
Groeten vanuit een nachtelijk LA
Grand Canyon - Kingman/Needles is goed te doen in zo'n 4 á 4,5u. Lijkt erg lang, maar rijdt relaxt. Palm Springs is nog een heel stuk verder. De keuze hier is, kies je ervoor om langer bij de GC te blijven, of kies je ervoor om na Palm Springs meer uren in LA te hebben.
Groeten vanuit een nachtelijk LA
Hoe laat zouden we moeten vertellen uiterlijk bij lake powel om de zonsondergang te kunnen meepakken?
Qua afstand zit en verschil in reistijd tussen north en south rim, maar qua reistijd zit er bijna geen verschil in...
Waar ik de zonsondergang zie maakt me niet heel veel uit, gewoon bij een van de bekende stoppunten, het heeft allemaal wel iets natuurlijk
Qua afstand zit en verschil in reistijd tussen north en south rim, maar qua reistijd zit er bijna geen verschil in...
Waar ik de zonsondergang zie maakt me niet heel veel uit, gewoon bij een van de bekende stoppunten, het heeft allemaal wel iets natuurlijk
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is Lake Powell een must? Wat wil je daar doen? In 2011 heb ik 's ochtends een kijkje genomen bij Lake Powell, Lower Antelope Canyon gedaan en toen Horseshoe Bend en daarna alle uitzichtpunten langs de rim aan de oostkant van Grand Canyon Village.
Zonder Lake Powell heb je aan 1 nacht Page wel genoeg, ik zou dan liever Bryce meenemen.
Wat Yosemite betreft: ik vind 2 nachten in het park wel mooi, hoewel het dan wel een lange dag is naar Death Valley. Je kunt natuurlijk ook in Bishop of Lone Pine overnachten in plaats van in DV. Het is een kwestie van net andere accenten en dus afhankelijk van wat je overal wilt doen.
Dus:
6 sf - yosemite
7 yosemite
8 yosemite - death valley
9 DV - las vegas
of
6 sf - yosemite
7 yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining- death valley
9 DV - las vegas
of:
6 sf - yosemite
7 yosemite
8 Yosemite - Lone Pine
9 Lone Pine - las vegas
In het eerste geval heb je weinig tijd voor de route van Yosemite naar DV, dus weinig tijd voor de Tioga Road en dingen als Mono Lake. In de 2e optie heb je minder tijd voor het park, en in de 3e optie mis je de mooiste uren in DV.
Marianne
Zonder Lake Powell heb je aan 1 nacht Page wel genoeg, ik zou dan liever Bryce meenemen.
Wat Yosemite betreft: ik vind 2 nachten in het park wel mooi, hoewel het dan wel een lange dag is naar Death Valley. Je kunt natuurlijk ook in Bishop of Lone Pine overnachten in plaats van in DV. Het is een kwestie van net andere accenten en dus afhankelijk van wat je overal wilt doen.
Dus:
6 sf - yosemite
7 yosemite
8 yosemite - death valley
9 DV - las vegas
of
6 sf - yosemite
7 yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining- death valley
9 DV - las vegas
of:
6 sf - yosemite
7 yosemite
8 Yosemite - Lone Pine
9 Lone Pine - las vegas
In het eerste geval heb je weinig tijd voor de route van Yosemite naar DV, dus weinig tijd voor de Tioga Road en dingen als Mono Lake. In de 2e optie heb je minder tijd voor het park, en in de 3e optie mis je de mooiste uren in DV.
Marianne
Hi Marianne,
Bedankt voor je reactie, dit is mooi uiteengezet, hier kan ik echt wat mee!! Super Thx! Ga dit zo voorleggen aan mijn medereizigers. ( die baseren zich eigenlijk alleen maar op foto's) alle "research" ligt bij mij, en ik vind het heel leuk om me maanden voor te bereiden. Tioga wil ik sowieso doen, mij lijkt een hele rit in een keer naar DV ook al veel, maar als we het in yosemite echt geweldig vinden kunnen we terplekke nog altijd aanPassen in het schema en doorrijden tot aan DV.
Dat is het voordeel van het reizen op 'de bonnefooi'
Lake powel is geen must, antilope zou ik wel zelf heel graag willen(wordt de lower zoals nu uitziet)
Lone pine en bisschop, daar nog bepaalde zaken die invloed kunnen hebben op de keuze behalve de afstand naar DV?
Bedankt voor je reactie, dit is mooi uiteengezet, hier kan ik echt wat mee!! Super Thx! Ga dit zo voorleggen aan mijn medereizigers. ( die baseren zich eigenlijk alleen maar op foto's) alle "research" ligt bij mij, en ik vind het heel leuk om me maanden voor te bereiden. Tioga wil ik sowieso doen, mij lijkt een hele rit in een keer naar DV ook al veel, maar als we het in yosemite echt geweldig vinden kunnen we terplekke nog altijd aanPassen in het schema en doorrijden tot aan DV.
Dat is het voordeel van het reizen op 'de bonnefooi'
Lake powel is geen must, antilope zou ik wel zelf heel graag willen(wordt de lower zoals nu uitziet)
Lone pine en bisschop, daar nog bepaalde zaken die invloed kunnen hebben op de keuze behalve de afstand naar DV?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1262 Weergaves
-