Jackie, wat een heerlijk vooruitzicht. Wij (22 & 23) waren vorig jaar een kleine week in Orlando, dus bij deze tips een aantal tips!
Ik heb zo even niet paraat of je met een park hopper ook meerdere keren een park in kunt? Dus misschien wel goed om dat even na te kijken (of misschien weet jij dat wel zo). Wij hebben vorig jaar alle Disney parken, beiden Universals en Seaworld gedaan. We hebben geen waterparken meegepakt. Zowel bij Universal als bij Disney heb je ook een soort "winkelstraat", ook leuk om een avondje door te brengen!
Seaworld hebben we zo'n 5-6 u rond gelopen, we zijn daar vooral heen gegaan voor de dieren en hebben er maar 1 achtbaan meegepakt. Vooral ook omdat je er daar nog genoeg van gaat zien in de andere parken. De Shamu-show vond ik echt een toevoeging, omdat ik nog nooit eerder orka's had gezien en ook niet zou weten wanneer ik die weer ga zien. Op diezelfde dag zijn we nog naar de outlet shops geweest, zeker ook een aanrader voor de tienerdochters! Ze hebben er o.a. een leuke Victoria's Secret outlet.

Vanaf de Int. Drive (waar Seaworld ook zga aan ligt) is het ook niet enorm ver..
Wat leuk is om van te voren te bekijken in welke parken er 's avonds ook shows zijn. Wij hebben vorig jaar de parade in zowel Universal Studios als Disney (Magic Kingdom) gezien en 's avonds hebben we de show van Universal Studios gezien en die van Disney Hollywood Studios.
Bij Islands of Adventure zijn we 's ochtends vroeg direct naar het HP deel gelopen, waarschijnlijk het meest populaire deel van het park. Als je hier 's ochtends vroeg komt valt het qua wachtrijen nog wel mee, wij hebben denk ik daar bij de Forbidden Journey (aanrader!) zo'n 35 min in de rij gestaan. Gelukkig is er ook in de wachtrij veel te zien, dus zo erg is het wachten dan nog niet.. Bij de achtbaan (Dragon Challenge) was het nog helemaal niet druk en waren we binnen 5 min aan de beurt.
Ik kan me voorstellen dat je Animal Kingdom met Epcot kunt combineren. Ik zou dan 's ochtends beginnen in AK (Heel veel te doen, ook leuke attracties! Probeer voor oa Expedition Everest en Kilimanjaro Safari een fastpass te krijgen, dit scheelt je heel veel wachttijd). Dan aan het eind van de middag bijv. iets eten in Downtown Disney en dan door naar Epcot. In Epcot zelf vond ik de attracties wat tegen vallen (beetje suf, we vonden alleen de attractie in die grote bol wel grappig), maar ze hebben er 's avonds wel een (vuurwerk)show rond de grote vijver.
Wat ook een tactiek kan zijn in het combineren van parken is kijken naar de openingstijden. Zo hebben wij vorig jaar IOA gecombineerd met Hollywood Studios. IOA ging al om 8.00 u open, terwijl HS tot 22.00 u open is.. Zo heb je een HELE lange dag om de parken te bekijken. AK sluit bijv. vaak al om 20.00 u.
Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar merk dat het een beetje een onoverzichtelijke post aan het worden is. Ik weet niet of je nog specifieke vragen had?