Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PietH: Sept-Okt met kleine kids door West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PietH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis PietH: Sept-Okt met kleine kids door West USA

Bericht door PietH »

Martin & Marianne schreef: Hebben jullie niet overwogen om met een camper te reizen? Dat is voor de kinderen wel prettig natuurlijk, elke nacht in je eigen bed.

Marianne
Dat was inderdaad eerst onze bedoeling, maar zijn nadien beginnen twijfelen of dit wel ons ding zal zijn.
We hebben nog nooit echt voor een lange periode gekampeerd , hebben graag een beetje ruimte en houden ook wel van een badkamer met wat faciliteiten.
We willen het zeker eens proberen , maar zou het jammer vinden moest het dan op deze mooie trip tegenvallen.
Dit doen we eens wat dichter bij huis voor een eerste keer.
PietH
Amerika-ontdekker

Bericht door PietH »

PietH schreef:
Dit zou ons ook wel smaken, want zoals wij het nu aanvoelen willen we deze parken vooral in zijn globaliteit bekijken zonder ze echt te gaan bewandelen of in te duiken,
vandaar dat we ervoor kiezen daar telkens maar 1 overnachting in door te brengen.

22/09 BRU LV late aankomst
23/09 LV
24/09 LV
25/09 LV - Zion
26/09 Zion -Bryce
27/09 Bryce - page
28/09 PAGE
29/09 Page - Mon Valley
30/09 Mon Valley - GC
01/10 GC - 29 Palms (of lake havasu of een andere mogelijkheid?)
02/10 29 Palms -San Diego
03/10 San Diego
04/10 San Diego
05/10 San Diego - LA
06/10 LA - Pismo (of ander kuststadje)
07/10 Pismo - SF
08/10 SFO
09/10 SFO
10/10 SFO BRU

Lijkt dit jullie iets ? Wij zijn in elk geval opgelucht dat die helse rit van SFO naar LV eruit is.
En heel blij dat Mon Valley en de kuststrook tussen LA en SFO erbij komen.
Niemand een idee of deze trip koosjer in elkaar gestopt zit?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is moeilijk adviseren. Ik weet niet of jullie rekening willen houden met de kinderen. Dat hoeft ook niet natuurlijk, maar het is wel goed om dat voor jezelf duidelijk te hebben. Je begint met te zeggen dat je geen lange afstanden wilt afleggen en dat je niet alles vanuit de auto wilt zien, maar dat zie ik nu niet echt in je route terugkomen, zeker niet in het stuk van 25/9 tot 2/10. Hebben jullie al eens wat reisverslagen gelezen van mensen die met kleine kinderen hebben gereisd? Zoals van lovely-laura of Dimple? Dan krijg je een beeld van wat er mogelijk is.
Misschien is het goed om helemaal niets te plannen en gewoon te kijken hoe het loopt. Dus ergens langer blijven als het leuk is of als de kinderen een geen zin hebben in weer een ander hotel.

Het is natuurlijk wel handig om begin- en eindpunt goed te plannen. In je laatste voorstel zou je veel meer rust kunnen creëren als je de kust en SF laat vallen. Doe dat een andere keer, dan kun je het combineren met Yosemite.
Of ga wel naar SF en Yosemite en laat het stuk ten oosten van Las Vegas zitten. Er is meer dan genoeg te doen in Californië alleen.

Marianne
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Als je persee al deze dingen wil doen is het een prima route. Als je iets meer rust wil zou ik toch Zion of Bryce laten vallen. Mijn persoonlijke mening zou zijn om Bryce te laten vallen omdat ik het idee had dat de kinderen in Zion veel meer vrijheid hadden. Helaas konden wij in Bryce niet veel doen maar Zion is veel afwisselender. Vooral de wandelroute naar de Narrows vonden we erg leuk met overal eekhoorntje en lang een riviertje waar we lekker pootje konden baden.

Misschien zou je de route nog kunnen omdraaien dus beginnen in SF en eindigen in Las Vegas. Dit omdat je in het begin vaak lekker vroeg wakker bent en je daar nog een hoop te zien hebt. Als je dan de laatste dagen in Las Vegas bent ben je vaak toch moe van de reis en kan je daar lekker relaxen en je vakantie in luxe afsluiten :thumbup:

Gr Laura
PietH
Amerika-ontdekker

Bericht door PietH »

Martin & Marianne schreef: Of ga wel naar SF en Yosemite en laat het stuk ten oosten van Las Vegas zitten. Er is meer dan genoeg te doen in Californië alleen.

Marianne
Soms moet men het een mens tot vervelens toe inhameren :wink: , maar ik vrees dat je gelijk hebt. We laten beter de oostelijke parken vallen.
En doen we dan bvb enkel California + LV aan.

Aangezien we graag San Diego willen zien zou het volgende een optie kunnen zijn?
San Diego heen; LAX retour.

San Diego - Joshua Tree - LV - DV - Yosemite (+sequoia?)- SFO - kustlijn- LAX)
En dan helaas geen klepper als GC-MV-Zion-Bryce, vind het nog altijd sneu om daar zo dicht bij te zien en daar dan niks van mee te pikken, maar het zal nu in ieder geval wel een stuk relaxer zijn voor iedereen.

Beter doenbaar dit?

Hoelang trekken we best uit voor Joshua Tree?
Laatst gewijzigd door PietH op 30 apr 2013, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
PietH
Amerika-ontdekker

Bericht door PietH »

lovely_laura schreef: Misschien zou je de route nog kunnen omdraaien dus beginnen in SF en eindigen in Las Vegas. Dit omdat je in het begin vaak lekker vroeg wakker bent en je daar nog een hoop te zien hebt. Als je dan de laatste dagen in Las Vegas bent ben je vaak toch moe van de reis en kan je daar lekker relaxen en je vakantie in luxe afsluiten :thumbup:

Gr Laura
KLopt Laura, een goed argument tegen het starten in LV.

Mooi reisverslag trouwens ! .
Hebben ook ooit onze dochter tijdens een reis door Toscane in het ziekenhuis gehad met een longontsteking.
Spraken die dokters en verpleegkundigen dan nog nauwelijks een woord Engels of Frans. Heel relax allemaal :thumbup: :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Soms moet men het een mens tot vervelens toe inhameren , maar ik vrees dat je gelijk hebt. We laten beter de oostelijke parken vallen.
En doen we dan bvb enkel California + LV aan.
Het is geen kwestie van gelijk hebben, en je route was ook wel te doen. Maar de vraag was wat je precies wou. Ik was al even vergeten dat je tickets (min of meer?) vastlagen, dus dan blijft het rondje CA over als je echt iets in wilt korten. Als je verwacht nooit meer in het zuidwesten te komen kun je natuurlijk wel het hele rondje doen. Het belangrijkste is dat je je er van bewust bent dat het het behoorlijke reis is. En de dagen zijn kort in september/oktober, ook wel iets om rekening mee te houden.
Aangezien we graag San Diego willen zien zou het volgende een optie kunnen zijn?
San Diego heen; LAX retour.

San Diego - Joshua Tree - LV - DV - Yosemite (+sequoia?)- SFO - kustlijn- LAX)
Dat lijkt me heel mooi zo, ik heb het even per dag uitgeschreven om te zien hoeveel tijd je dan overal hebt:

24-sep naar San Diego
25-sep San Diego
26-sep San Diego
27-sep San Diego - Twentynine Palms
28-sep Twentynine Palms - Las Vegas
29-sep Las Vegas
30-sep Las Vegas
1-okt Las Vegas - Death Valley
2-okt Death Valley - Mammoth Lakes
3-okt Mammoth Lakes - Yosemite
4-okt Yosemite
5-okt Yosemite - San Francisco
6-okt San Francisco
7-okt San Francisco
8-okt San Francisco - Monterey
9-okt Monterey - Pismo Beach
10-okt Pismo Beach - Los Angeles
11-okt Los Angeles

Afhankelijk van de tijd die je voor de steden uit wilt trekken wordt zelfs deze route al wat krap om ook nog Sequoia NP op te nemen. Zie voor Sequoia en Kings Canyon ons 2006-verslag.
In 2011 waren wij in december een halve dag in Joshua Tree. Als het niet te warm is, is dat een leuk park voor een korte wandeling zoals de Hidden Valley Trail of Barker Dam Trail (zie mijn wandelsite).
Als het nog heel heet is, is een halve dag wel het maximum denk ik.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 mei 2013, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
lovely_laura
Amerikakenner

Bedankt! Het is erg leuk om tijdens de vakantie een reisverslag bij te houden :thumbup:
Het was inderdaad geen pretje om je kind zo in het ziekenhuis te zien liggen. Gelukkig werden we goed geholpen en konden we gelukkig alles verstaan!

De route van Marianne is perfect als jullie californië en las vegas willen doen.
Als jullie liever de woestijn met los angeles en san Diego willen zien kan je misschien overwegen om in Phoenix te starten en in san diego te eindigen.
Allebei hele mooie gebieden dus fout kiezen kan niet volgens mij! :D
Of staan het begin en eind punt nu al vast?

Gr. Laura
PietH
Amerika-ontdekker

Bericht door PietH »

Het is inderdaad een mooie en tamelijk relaxe route SD/LA
Bedankt voor het uitschrijven en de tips Marianne

Zoals eerder al gezegd vind ik het wel jammer dat we zo dicht bij de Grand Canyon zitten en dit wereldwonder nu al niet kunnen meepikken.
Vandaar dat ik de suggestie van Laura om op Phoenix te vliegen eens nader bekeken hebben en dit misschien wel DE ideale route zou kunnen zijn voor ons.
(dat dachten we al 4 keer hiervoor ook, dus onder enig voorbehoud wel :D ).

De route zou dan als volgt zijn( data zijn aangepast omwille van vlucht)

22-sep naar Phoenix
23-sep Phoenix - Grand Canyon (Williams of Tusayan of in het park(enkel Yavapai nog vrij))
24-sep Gr Canyon - Las Vegas
25-sep Las Vegas
26-sep Las Vegas
27-sep Las Vegas - Death Valley
28-sep Death Valley - Mammoth Lakes
29 sep Mammoth Lakes - Yosemite
30 sep Yosemite
1-okt Yosemite - San Francisco
2-okt San Francisco
3-okt San Francisco
4-okt San Francisco - Pismo Beach
5-okt Pismo Beach -Los Angeles
6-okt Los Angeles -San Diego
07-okt San Diego
07-okt San Diego
09-okt San Diego
10 okt terug uit San Diego

Het grote verschil met de vorige route is dat we de GC gaan zien ipv Joshua Tree.

Voor de tweede dag weet ik echter niet goed hoe we die aanpakken en waar we best overnachten. Williams werd hier al eerder aangeraden maar ligt wel nog op een uur.
Anderszijds zijn de prijzen de helft goedkoper dan in Tusayan .

We gaan misschien wat rap van SFO naar SAN Diego , maar qua tijd en afstand is het te doen lijkt me.
Dat zorgt er tevens voor dat we nog een aantal dagen relax kunnen nagenieten aan de kust van San Diego.

Wat denken jullie?
lovely_laura
Amerikakenner

Erg mooie route! Probeer op de route van Phoenix naar grand canyon een tussenstop te maken in Sedona. Vooral slide rock park is erg leuk ook voor de kinderen :thumbup:
Ik zou proberen een hotel te nemen in Tusayan of Grand Canyon village. Als nu alles vol zit kan je proberen dagelijks even te kijken of er wat vrij komt door annuleren van andere.
Het mooiste zijn de zons op en ondergang en als je in Wlliams overnacht mis je in ieder geval de zonsopgang of je moet een hele vroege vogel zijn :thumbup:
Maar ik denk eigenlijk dat je dan vanaf Williams op dag 3 door rijd naar las vegas en niet meer naar de GC terug gaat.

Gr Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt toch de Yavapai Lodge nemen? Er zijn wel beter gelegen lodges, en zoals Laura al zegt kun je regelmatig eens kijken of er wat vrij komt. Met een overnachting in Williams zul je weinig tijd hebben voor het park, en je gaat inderdaad niet meer vanuit Willians via de GC naar Las Vegas.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je, misschien maar éénmalig, zo'n verre reis maakt, moet je je afvragen of je voor zo'n wereldwonder als de GC niet een keer wat dieper in de buidel moet tasten. Nu weet ik niet over welke prijzen je praat, maar aangezien je in je route maar één dag Grand Canyon hebt zou ik dat toch overwegen. Aan de andere kant kun je de volgende morgen best nog voor een aantal uren terug naar de rim. Het is dan daarna idd wel nog 4u rijden naar Las Vegas. Ik zou Sedona alleen aandoen als je ergens anders een concessie doet en anders je reis lekker zo laten. Qua afstand/reisdag zullen als ik zo kijk alleen de dagen naar Williams ( als je daar overnacht en eerst naar de GC gaat) en de dag naar Pismo Beach uitschieters zijn qua autorijden. Natuurlijk moet je nog een aantal keer +4u in de auto zitten zoals b.v. naar San Francisco vanuit Yosemite, maar dat is met een tussenstop goed te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer