Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bedrijf als LLC oprichten in de VS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Re: Bedrijf als LLC oprichten in de VS

Bericht door Kingair »

Ziva schreef:
En zo heb je dus altijd wat :)
Inderdaad op beide continenten is het wel wat.
En wat is beter ?
Who knows maar zoals ik aan eerder aanhaalde is het weer voor ons heel belangrijk.
Nu kan je zeggen waarom ga je dan niet bv. naar Spanje ?
Tja mijn hart ligt niet in Spanje
Ik vindt het wel leuk dat Sinterklaas er woont en ieder jaar langskomt maar daar houd het dan ook op voor mij.
I prefer Santa Claus ;-)

Wij hebben beslist als we verhuizen dat we echt naar de zon willen en warm weer het jaar rondt.
Dus na veel zoeken ligt de optie voor ons in Palm Springs of ergens in de Coachella Valley.

Yip en nu gaan sommigen zeggen dat het er soms in juli / augustus tot 40 gr wordt.
I know and I don't care.
Dat is 2 maanden in het jaar en de airco maakt het wel dragelijk.
Liever te warm dan zoals dit jaar hier 6 maanden winter, donker, regen of beter depri weer

Vandaag was het eens 25 graden en morgen nog 13.
Kan je weer een pulletje aantrekken.
Dit is bv. een van de punten wat ik hier enorm haat.
Je hebt hier helemaal geen constante betreffende het weer.

En dan heb je de kosten voor verzekering
Betreffende de wagen zit ik ongeveer aan de zelfde prijs als in Belgie.
Alleen moeten we nog beslissen of we gaan kopen of leasen.
Ik ga het volgende maand uitzoeken wat voor ons het beste uitkomt.
Leasen kan ik voor 70 % inbrengen in de zaak.
We zien wel

Als zelfstandige in Belgie betaal ik in de VS niet meer als je alles uitrekent.
Nu dat is wel een ander verhaal als je werknemer bent natuurlijk.
Dan betaald de baas lekker alles voor je maar de baas of werkgever in ons geval zijn wijzelf ;-)

Betreffende shoppen kan je niet beter zitten dit zowel voor kleding als food.
Alles is een heel stuk goedkoper zelfs als je er vanuit gaat dat je uitbetaald wordt in dollars en de omrekening naar euro niet maakt.
en de keuze dit je hebt als je een Ralph's, Von's of Walmart binnengaat . . . amazing.
Als ik zo rondkijk is in CA (zelfs in LA), dat tenslotte bij de duurdere staten zit, is alles er ongeveer 30 % goedkoper als in de EU.

Het enige wat heel wat duurder is zijn de huurkosten voor een huis of appartement / condo.
Men kan ook niet alles hebben.

En dan zit je met de immigratieprocedure.
Tot nu toe heb ik geen enkel idee hoe makkelijk of hoe moeilijk het is.
Time will tell.

Als het gaat zijn zoals sommigen vertellen over het opstarten van een bedrijf in de VS, gaat niet ofwel heel moeilijk, moet ik hier nu ook mee lachen.
Toen wist ik het niet maar eens als je weet hoe wat waar is het een fluitje van een cent.
Maar dat is met alles zo, wat je weet is peanuts.

Ik las indertijd ook zoveel dat je als buitenlander geen rekening kan openen zonder SSN.
Kan best zijn maar wij hebben toch wel een Checkings en een Savings account.
Ik wil maar zeggen dat het wel allemaal kan maar bereidt je degelijk voor.
Bel op voorhand en mail + zorg dat je alle info meehebt die ze nodig hebben.
Dat moet je tenslotte hier ook.

En nu maar hopen dat de L1-A er binnenkort is.
Fingers crossed all day long ;-)

Maar ik laat wel weten hoe alles verloopt en als we de L1-A hebben wil ik gerust met alle details uitpakken.
Tenslotte ken ik dan het ganse verloop met alle hindernissen en dat is tenslotte het verhaal wat jullie willen lezen
The details ;-)

Prettige avond allemaal,

Groeten,

Kingair
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt wel degelijk zonder SS een bankrek. openen. Gewoon een kwestie van naar een bank gaan, je gezicht laten zien plus identificatie enzo. Echter die bankrek zal dan alle maanden een paar dollar kosten. Maar voor 09-11 was dat allemaal stukken makkelijker dan nu.
Mbt. visums en bedrijf opzetten. Niemand hier heeft ooit gesteld dat het onmogelijk is. Wel dat de voorwaarden zwaar kunnen zijn endat je er nooit aan moet beginnen zonder de juiste deskundigen.

Ik heb wat problemen met opm. als "de baas betaalt alles lekker voor je". Werknemers werken voor hun centen en hun voorzieningen. Als je denk dat je cadeautjes staat uit te delen omdat je werkgever bent, denk ik dat je inderdaad naar Spanje moet verhuizen.

Ik ken Palm Springs alleen van bezoeken en de Coachelly Valley is noordelijk van hier, dus zal het er wat kouder zijn. Waar ik woon is het nu bijna 35 graden en komende maanden zal het naar 40 gaan. Die warmte kan doorgaan tot in oktober. Airco is dankzij de tariefstruktuur van de energie co.'s een dure aangelegenheid geworden. Plus je arirco heeft maar beperkte mogelijkheden om de lucht koeler te maken.
Wij hebben andere voorzieningen zoals whole house fans. Ik kom hier inderdaad regelmatig mensen tegen die $ 500 per maand betalen voor energie.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een gematigd klimaat. 's Winters hier is niet een pulletje aantrekken maar betekent termisch ondergoed en dan nog zijn je benen van ijs. En een giga gas rekening als je niet uitkijkt. Dat is landklimaat vs. zeeklimaat denk ik dan.

Mbt. de winkels, ik heb in Canada gewoond en gewinkeld in de Highland farms. Ik heb in Frankrijk gewinkeld in de SuperMarchés. Daar is Vons of Ralphs dus niks bij IMHO. En ja veel is hier goedkoper, zeker kleding, maar de kwaliteit is vaak lager. USers houden van verandering, alles moet gewoon niet te lang meegaan. En een echt maatsysteem kennen ze niet, veel is S-M-L, waarbij zowel S als L kan zijn.
Ik heb in Ned. altijd in volle tevredenheid gewinkeld bij Appie Hein. De verscheidenheid aan produkten is groter bij AH. Want hier staan wel tig merken mayonaise, maar ze smaken allemaal bijna hetzelfde. Walmart is naar mijn mening niet beter dan V&D plus Hema. Maar verkoopt wel wapens natuurlijk.
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Hallo Oortjes,

Het ging er gewoon over dat er soms hier op het forum gepost wordt dat het allemaal niet gaat.
Ik beweer juist het integendeel, dat je wel een rekening kan openen.
En hier gratis is ook maar een naam want als ik zie wat een rekening jaarlijks kost.

Betreffende de werkgever dat je cadeautjes uitdeelt, komt misschien wel raar over maar enigszins is het zowel een beetje.
Wat heel veel mensen vergeten is dat de werkgever (in Europa) wel je loon maandelijks x3 betaald aan vadertje staat.
Maar dat vindt dus een werknemer heel normaal.
Sorry maar ik als werkgever helemaal niet.
Men praat al jaren om de kosten te verlagen en zoals je waarschijnlijk weet staat Belgie in de top 3 wereldwijd met zijn loonkosten.
Spijtig genoeg.
Dus een job hebben gaat in bepaalde sectoren nog een privilege worden.
Als je ziet hoe de oud 'Oost- Europese' landen zich hier overal opdringen en aan welke prijzen, zijn wij Belgen/Nederlanders een heel stuk duurder.
Het is hier al jaren zo bezig in de bouwsector en bv. vrachtwagen wereld.
Of we dit allemaal moet accepteren en goedkeuren is een ander verhaal.
Eigenlijk zijn zij net hetzelfde als het Mexicaans gegeven in de VS.
Alleen hebben ze hier al hun paspoort en kan het zo maar allemaal.
Werken is dus voor hun geen probleem en legaal.
Maar wacht nog een paar jaar want dat gaat hier ook knallen.
We zitten met een vergrijzing van de bevolking, minder jongeren dus wie gaat de omgekeerde piramide blijven betalen ?
Heb je daar al eens over nagedacht ?

Vanaf dat we de Euro hebben swingen de prijzen hier de pan uit.
Had jij ooit gedacht dat een pilsje 6 gulden zou kosten en een rode wijn 8 gulden of meer ?
Thanks EU !

Ik weet niet waar je exact woont in de VS maar kwestie temperatuur zal Palm Springs wel bij de toppers zitten.
Maar in de winter blijft het er rond de 15 graden, iets wat wij wel heel aangenaam vinden.
En moesten we sneeuw willen hebben, dan rijden we wel 1.5 uur naar Big Bear Lake.
Zoals je verteld is de kostprijs voor de airco inderdaad een stuk uit je budget en daarom zijn we opzoek gegaan naar alternatieven.
Het eerste is dat we zonnepanelen plaatsen op de woning en per toeval kwam ik te weten dat je in Palm Spring 2 leveranciers hebt voor de elektriciteit.
DII kost 40 % minder en daarom heb ik liggen zoeken naar een property dat in dit gedeelte ligt.
En je kan altijd een BigAss fan aan je plafond hangen, helpt zeker en vast.

Wij shoppen nog steeds in de AH, C1000 enz en we hebben zeker en vast genoeg producten.
Maar de producten van hier zie ik er toch ook wel in de rekken staan, wel een heel stuk duurder, dat moet ik erbij vertellen.
En wat we niet vinden, breng ik dan wel mee.
Straks ben in Diamond Member bij Delta en mag ik gratis 3 keer 23 kg meesleuren.
Daar gaat wel genoeg in ;-)
Van Canada heb ik geen idee, maar het beloofde land Frankrijk (voor veel Nederlander alvast) mag je gerust hebben van me.
Ik spreek de taal perfect (tenslotte is het onze landstaal ook) maar de mentaliteit ! ! ! , neen bedankt.
Alleen als ik Euromillions win, wil ik er nog eens over nadenken, want dan zouden we aan de Cote d'Azur kunnen wonen en dat is dan ook het enige wat mij leuk lijkt.
Met een kostprijs die meegaduur is.
Maar alles tussen Belgie en de Franse kust mag je gerust hebben, met Parijs als koploper.
Neen dat is een land wat mij bv. helemaal niet aanspreekt.
Nu in de VS is het ook allemaal van Hey, woow, great enz maar daar moet je dan maar door uitkijken.
En vrienden maak je, waar ook ter wereld, dat hangt van jezelf en je ingesteldheid af.
De Belgen en Nederlanders kunnen ook best koel zijn.
Het enige wat ik wel merk is dat men hier meer en meer 'selfish' wordt en dat de jaloersheid (van 'vrienden' en buren) ook flink aan het klimmen is.
Van mij mag iedereen een kast van een huis hebben, 20 wagens en bakken geld verdienen.
Einde van de rit worden we er dan allemaal beter van ;-)

Tja en dat Walmart wapens verkoopt kan ik wel niet aan doen.
Men is tenslotte aan het werken aan een strengere wapenwetgeving maar dat gaat nog jaren of beter centuries duren, de wapenlobby in de VS is veel te groot en te sterk.
Reken maar eens uit 300M wapens aan de prijs van.
Persoonlijk ben ik er tegen maar ik op men eentje ga dit verhaal niet kunnen aanpassen.
Zelfs met 'Kingair for President', gaat het niet lukken want kijk maar maar eens hoe Obama met deze kwestie omgaat ;-)

Om er even op terug te komen, ik wil niet alleen maar het positieve zien in de VS maar als ik met een negatieve ingesteldheid nu al moet vertrekken dat kan ik beter hier blijven.
Ik heb al eens eerder verteld dat we toch moeten werken.
En in mijn geval of ik het doe vanuit Belgie of vanuit CA, moet ik je nogmaals bekennen dat ik vlug gekozen heb.

Als je nu met al je negatieve punten die aanhaalde in je post, is het hier in de EU allemaal zo leuk ?
Ik vindt dus van niet.
Het enige wat ik hier meer heb is mijn familie, nog 3 van de 4 want mijn schoonvader is spijtig genoeg al overleden.
Broers en zussen hebben we niet en daar zou ik zeker en vast geen rekening mee houden in dit geval.
Mijn ouders zijn in de 70 maar je zou ze meer begin 60 geven, beide springlevend net zoals mijn schoonmoeder.
Dit zou dus eigenlijk de enige reden zijn waarom ik hier zou kunnen of moeten blijven.
Maar zij drietjes 'supporten' ons langs alle kanten.
'Doe het nu of je doet het nooit meer' is bv. een van hun uitspraken.
Wij komen jullie wel bezoeken tenslotte is het maar 11 uur vliegen (met een rechtstreekse vlucht naar LA).
Tof van hun, vindt je niet ?

En . . . moest het allemaal zo erg tegenvallen en zo slecht zijn in de VS . . . na 11 uur kan je terug hier zijn !
De meesten van mijn vrienden zitten steeds commentaar te geven waarom zover gaan.
Maar als ze naar het Zuiden van Frankrijk rijden zitten ze als gekken 15 uur aan een stuk te koersen om er maar te geraken.
En ik zit dan lekker een rood wijntje of een Heineken te drinken, boekje te lezen, wat te slapen in het vliegtuig.
Kost wel geld maar als je wat zoekt en niet op een specifieke datum moet vertrekken is het wel allemaal te doen.
En als in dan thuis kom (want zo gaat het tenslotte noemen) heb ik mooi weer ;-)
Iets wat je hier in de EU helemaal niet meer kan voorspellen.

Oortjes, jij zit er toch maar, en ik ben er wel erg (positief) jaloers op je !
En hopelijk geraken wij er ook

Of jij het er leuk vindt of niet weet ik eigenlijk niet maar wij gaan er het beste van maken.
Of toch proberen

Maar eerst nog de L1-A . . . .

Groeten,

Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 26 apr 2013, 07:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Gelijk heb je Kingair, als je inderdaad nu al weggaat met alles negatief kun je beter niet gaan. Een mooie spreuk vind ik: 'De zwartkijker ziet de zon 's morgens al ondergaan' :)
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Ziva schreef:'De zwartkijker ziet de zon 's morgens al ondergaan' :)
Dag Ziva,

Die uitspraak vindt ik best tof :wink:
Nooit gehoord !

Groeten

Kingair
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het blijkt dat je toch over alles goed aan het nadenken bent. Het enige wat ik wil bereiken met mij postings. Jij was er al, dan is het meer voor anderen.

Voor je je in de solar begeeft, wij hebben een energie-rekening van gem. $ 100 dankzij: rugbuddies (soort el. deken onder een kleed), ceiling fans, whole house fans, alle lampen LED/energie zuinig, energy efficient poolpump, was zoveel mogelijk buiten drogen. Gezien het vast recht bedrag is het niet mogelijk naar nul te gaan. Hoewel je met solar terug kunt gaan leveren inderdaad.
Wel hebben we SolTek op ons dak zodat we een aantal weken eerder kunnen zwemmen.

Er zijn manieren om een bankrek. gratis te hebben maar wellicht gaat dat niet op voor het soort rek. dat jij nodig hebt.

Mbt. de kosten oor de werkgever, die zijn te hoog in veel landen in Europa, helemaal met je eens. Echter dat is geen cadeautje voor de werknemer dat is een bijdrage voor land waarin je woont als totaal. En dat veel voorzieningen totaal uit de hand gelopen zijn, helemaal mee eens.
Overigens hebben we daar in de US en in CA ook de nodige voorbeelden van, maar daar kom je wel achter als je hier woont.

Natuurlijk heb ik nagedacht over kosten levensonderhoud als je ouder bent. Waarom denk je dat ik zo pis-sig ben dat ik hier niet heb mogen/kunnen werken ? Niet om handtasjes te kopen hoor, maar om iets te kunnen wegzetten voor later. Nou dat mocht/kon dus niet.
Het is duidelijk dat werknemers langer zullen moeten blijven werken. Een probleem: kom eens om een baan als je boven de 50 bent. Ja een probleem thuis, maar hier netzogoed.

Ik heb geen idee wat pilsjes of glaasjes kosten. Er zijn hier ternauwernood etablissmenten waarin het leuk toeven is en wat dan nog de jaren van groegtijgeren liggen ver achter me. Hoewel de laatste keer - paar jaar geleden gingen we ergens eten en een glas wijn was ook iets van 6 of 8 dollar als ik me goed herinner.

Maar inderdaad ik heb makkelijk praten want ik woon hier al. En sinds anderhalf jaar in een droom van een huis met alles erop en eraan. Heb ik wel een jaar naar gezocht want ik wist wat ik wilde en wat ik niet wilde. Bv. huis moet bij voorkeur noord-zuid liggen in CA. In de jaren daarvoor had ik alle buurten hier bekeken en van alle bouwers de modelwoningen bezocht. Plus ik weet niet hoeveel open huizen gedaan.

Wat je vertelt over ouders is inderdaad prima van hen. Mijn moeder en mijn schoonmoeder waren destijds ook positief, hoe moeilijk het ook voor hen was, en dat heb ik altijd ook fantastisch van ze gevonden. Leuk toch hoe ouders je nog kunnen verrassen met hun steun in je avonturen.

Ik denk dat Ned. behoorlijk veranderd is in de afgelopen 20 jaren. Dat maakt teruggaan niet eenvoudig denk ik. Tijd zal het leren. Want heel simpel: als er iets met mijn man gebeurt kan ik hier niet bestaan en zal dan toch uit de US vertrekken.
Je vraagt of ik het hier leuk vind. Ja en Nee.
Ja omdat dit land toch ergens fantastisch is. Nee omdat dit land me vanaf dag van aankomst heeft duidelijk gemaakt dat ik niet welkom was. Ik ging hier echt vol goede moed en ideen naar toe, om te ontdekken dat ik niets maar dan ook niet mocht. Daar ben ik behoorlijk door vereenzaamd en veel kwijtgeraakt van wat voor mij van belang was/is.
Ja omdat dit land mijn man veel goed gebracht heeft mbt. werk enzo. Nee, omdat ik vind dat het leven voor gewone mensen onevenredig hard is en vol onzekerheid. De aanloop tot de housing crisis en wat dat hier de gemeenschap heeft aangedaan, terwijl dat niet nodig was geweest. Politici keken toe en deden niets. De zelfmoord van mijn vriendin en haar gevecht voor een klein plekje, dat haar niet werd gegund, heeft mijn kijk op de US veranderd.
ja omdat ik hier veel leuke mensen tegen ben gekomen met elk hun eigen verhaal. Nee, omdat hier een enorm gebrek aan kwaliteit is in veel opzichten en ik gestoord wordt van alle inefficientie, het niet nakomen van simpele beloftes etc.

Voor Ziva, ja ik houdt er 's morgens rekening mee dat het 's avonds donker wordt. Jij niet ? ben je echt alle avonden verbaasd als het minder licht wordt ? Ja dat is reuze positief maar of het slim is.....
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Hallo Oortjes,

Ik was net een andere post van je aan het lezen en zag dat je er blijkbaar op een H-4 zit en niet mag werken.
Het zou voor mijn vrouw een 'frustratie' zijn.
Het is een bezige bij en van 'stilzitten' zou ze gek worden.
Het voordeel is (nadat we alle Visa mogelijkheden onderzocht hadden) dat we gaan op een L1-A en Mrs dus een L-2 krijgt en mag werken.
De bedoeling is dat ze meewerkt in ons bedrijf.
Dat maakt het al iets makkelijk in onze situatie.
Next step (binnen een jaar na L1-A) zal de aanvraag zijn voor een GC

Groeten,

Kingair
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kingair schreef:Als je ziet hoe de oud 'Oost- Europese' landen zich hier overal opdringen en aan welke prijzen, zijn wij Belgen/Nederlanders een heel stuk duurder.
Pas op, het blijkt dat de Nederlanders al de gastarbeiders aan 't worden zijn in Belgie. :lol: Deze week in de krant:
Bouwwerven overspoeld door Nederlanders

Nederlandse bouwvakkers zijn de populairste goedkope werkkrachten op de Vlaamse werven geworden. Een Nederlander kost tot drie keer minder dan een Belg.

Dit jaar gingen al 4.800 Nederlandse bouwvakkers aan de slag op Vlaamse werven. Daarmee kloppen ze de Polen (4.600) en de Portugezen (4.200). Het gros van de Nederlanders houdt zich op in de Limburgse en Antwerpse grensstreek.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_00553442
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Hallo Kastelke,

Ik had het al gelezen en was op TV maar ik will wel niet al teveel commotie maken
Nu laat de Nederlanders maar komen.
Ik heb er totaal geen enkel probleem mee !

Wat ik wel niet makkelijk vindt is de Jonge Hollandse in CA
Of als ie er is . . . aan Goud (a) prijs :lol:
Zal er moeten importeren vrees ik

Prettig weekend allemaal

Kingair
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hollandse nieuwe? Koninginnedag/koningsdag op de ambassade! :mrgreen:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben liever positief en dan misschien wat minder slim dan dat ik elke dag negatief begin en gelijk al zie dat het donker wordt. Bovendien hoeft realisme positivisme absoluut niet in de weg te staan.

Verder denk ik dat je ook moet accepteren welke keuzes je in het leven maakt en dan daar het beste van moet maken. In jouw geval is dat dus de keuze die je hebt gemaakt om je man te volgen. Niet een makkelijke maar wel een keuze die je zelf gemaakt heb. Ik kan best begrijpen dat je niet positief bent over een hoop dingen maar er zijn ook momenten dat ik jouw verhalen lees en dan denk "ik had allang een andere beslissing genomen". Nu geef je bijvoorbeeld aan dat 50 te oud is om te werken. Misschien is dat waar jij woont zo maar hier zie ik genoeg oudere mensen aan het werk dus het kan zeker wel. Als je alles zwart gaat zien wordt het leven er toch ook niet leuker op toch?
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Ziva schreef:Nu geef je bijvoorbeeld aan dat 50 te oud is om te werken. Als je alles zwart gaat zien wordt het leven er toch ook niet leuker op toch?
En hier in de EU moeten we toch ook werken tot 65 en straks misschien nog wel tot 68 ?
Daarom ga ik snel proberen te ontsnappen :lol:

Prettig weekend

Kingair
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Eh je hebt niet goed gelezen Ziva, ik schreef dat het boven de 50 moeilijk is (weer) aan weer werk te komen voor iemand die op die leeftijd werkloos wordt. Ik zie het hier, ik hoor het hier, ik lees het hier, ik ervaar het hier.
Als je had opgelet had je geweten dat ik ouder ben en deels invalide ben geworden in de afgelopen jaren. Dat maakt aan de slag komen wat lastig. Zeker in een gebied waar 20-50% werkloosheid is, het merendeel van die banen overheid is - UScitizenship verplicht - dan wel met publiek te maken heeft, en dan is een voorwaarde dat je Spaans spreekt. Hmong is ook een goede tweede taal als het om een baan gaat.

Denk je echt dat ik me in de jaren nadat we de groene kaart kregen niet wezenloos heb gesolliciteerd ? Naar echt de meest lullige banen hoor. Maar tien jaar niet gewerkt en nooit gewerkt in de US - dat is een enorme beperking Die kom je echt niet met 'ja maar ik ben heel positief !' te boven.
Als hier ergens een restaurant of winkel open gaat - hetgeen niet vaak voorkomt meer - en er zijn bv 25-30 banen (meest past-time) te vergeven, dan zijn er honderden sollicitanten. Gegadigden gaan zelfs de avond tevoren in de rij staan om de volgende ochten toch maar tot de eersten te behoren.

Ja ik ben met mijn man megegaan maar - en dat heb ik inmiddels ook tig keer uitgelegd - ons was gezegd dat we binnen twee jaar groene kaarten zouden krijgen. Aangezien ik best positief in het leven sta heb ik toen niet gedacht: goh we zullen wel belazerd worden door de werkgevers en de advokaten zullen wel enorme stommiteiten begaan en de overheid zal ongetwijfeld ons dossier voortdurend zoek maken. Maar dat gebeurde dus allemaal mooi wel.

In feite ben ik veel te positief vertrokken en heel Hollands. Ik dacht dat er wel mogelijkheden zouden zijn als ik eenmaal in de US was. Ik had geen idee van de kleinzielige bepalingen die het me onmogelijk zouden maken een eigen leven op te bouwen.
Wij vertrokken ook pre-internet. Ik belde het US consulaat maar de medewerker daar wilde me niets vertellen over visums en voorwaarden.
Gelukkig zijn er nu fora zoals AA, waar 'zwartkijkers' zoals ik info kunnen geven over bepaalde visums en wat het hebben van zo een visum betekent.
Maar goed, voorlopig heb ik het weer even gehad.
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Hallo Oortjes,

Je moet je niet als zwart-kijker bestempeld voelen maar door je vorige mail heb ik nu wat meer 'feeling' met je.
Ik lees wel heel veel op AA maar ken niet de persoonlijke toestand van elk member.
Ik begrijp je dus best dat je het er moeilijk hebt in jouw situatie en het sommige dagen misschien niet makkelijk hebt.
Well, als ik ons L1-A binnen heb, is er tijd zat en zullen we je wel eens een bezoekje brengen !
BTW ik lust wel graag een pilsje (en geen Bud aub) :wink:

“Keep your thoughts positive because your thoughts become your words. Keep your words positive because your words become your behavior. Keep your behavior positive because your behavior becomes your habits. Keep your habits positive because your habits become your values. Keep your values positive because your values become your destiny.”

Groeten,

Kingair
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@oortjes, ik wil en ga niet namens Ziva spreken, maar 1 dingetje uit haar post snap ik wel.
Zij wil aangeven dat in de VS mensen boven de 50 nog een kans(je) op de arbeidsmarkt krijgen, zij het dat deze wellicht extreem klein is. Maar zelfs dan is die kans nog groter dan in Nederland. Ze wil dus aangeven dat je in Nederland als 50 plusser geen kans krijgt en in de VS wel (een hele kleine kans weliswaar, maar toch een kans).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hockey, ik realiseer me dat de kans in Ned. waarschijnlijk nog kleiner zou zijn. Maar 50 plussers in Ned. hebben denk ik een uitkering al is het niet veel, plus zijn verzekerd voor ziektenkosten. Hier woont een groot aantal van hen in het daklozenkamp - en we hebben hier een aantal vrij grote daklozenkampen - en/of staat op straathoeken te bedelen.

Ziva sprak me overigens persoonlijk aan of heb ik dat zo verkeerd begrepen ? Was ik nog maar 50 ! helaas het is al weer wat kaarsjes geleden.
Sinds wij immigreerden hiernaartoe heb ik de economische situatie een aantal keer zien verslechteren en waar wij nu wonen is de klap van de housing crisis echt enorm aangekomen. Toen ik 50 was en net nog op H-4 hier was, werd me alle weken een baan aangeboden in winkels, banken, dokterkantoren, bedrijven enz. Maar ik moest altijd nee zeggen. Ik weet dus dat 50 geen belemmering was toen en wellicht in een aantal gebieden van de US nog niet is.
Maar ik zie wel dat het een belemmering is in gebieden waar het minder goed of ronduit slecht gaat, zoals hier. En waar het gaat om echt goede banen daar is leeftijd nu ook een probleem. Misschien mede omdat je vanaf 40 ontslagbescherming hebt. Plus je bent voor de werkgever mbt. ziektenkosten duur - de meeste werkgevers zijn zelf-verzekeraars tot een bepaald bedrag. En als de bottom-line belangrijk is dan kijkt een werkgever wel drie keer uit voor er een half-invalide bejaarde wordt aangenomen.

KingAir, iedereen is welkom bij de Oren ! maar het is wel een heel eind rijden en een saaie rit bovendien. Tenzij je de lange omweg neemt. Maar we hebben het er tzt. wel over ! En ja hoor we zetten wel bier koud voor je.
Dank voor je vriendelijke woorden.
Nogmaals: wat ik schrijf is geen zelf-beklag, maar ter lering ende vermaak. Mijn situatie had anders kunnen zijn als ik gewaarschuwd was geweest en tijdig andere dingen op de rails had kunnen zetten. (Maar wij kregen voortdurend te horen dat de G.K. bijna in de bus lag. Plus we verhuisden zes keer in 12 jaar tijd - ook niet bevorderlijk om kontakten te leggen, iets op te bouwen.) Dus ik zette mijn leven 'in de wacht' en dat was niet zo slim. Maar hindsight is 20-20 zeggen ze hier. Nou ja misschien ook een beetje zelfbeklag, zo'n 10%, mag toch wel ?
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Oortjes,

Ik hou je eraan !
Voor een gratis biertje kom ik wel even langs :wink:

Groeten,

Kingair
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Ik heb gisteren een update doorgestuurd naar onze Imm Att en volgende week gaat alles definitief binnen voor onze L1-A.
En nu maar duimen.

BTW de 2 vrouwen, Mrs en Mrs mini, hier zijn al aan het inpakken :wink:

Hopelijk niet teveel problemen en geen RFE 's

Groeten,

Kingair
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Net nog een hoopje $'s ge-wired naar onze Im Att.

Vooruit met de geit !

Hup hup L1-A hup hup !

Groeten

Kingair
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Heeft hij een indicatie gegeven hoe lang het nog gaat duren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer