Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AIRBNB ervaringen?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: AIRBNB ervaringen?
wij zijn inmiddels aangekomen in NY en de flat is net zoals op de foto's, de host supervriendelijk en makkelijk te bereiken. En ik vind het geweldig om toch een beetje een eigen 'home' te hebben, lekker op t gemak wakker worden en hier ontbijten
Bij ESTA heb ik niks ingevuld. Op het douane formulier in het vliegtuig heb ik gewoon het juiste adres opgegeven (die mannen kennen écht niet elke adres van elk hotel:motel/b&b in NY hoor) Er is niks naar gevraagd, ik had wel al een antwoord klaar, ik zou zeggen dat je "guests" bent van xxx (naam van je host), niet gelogen en geeft ook niks weg.
De taak van immigrations is om te kijken of je legaal het land in komt, niet om te kijken waar je verblijft.
Bij ESTA heb ik niks ingevuld. Op het douane formulier in het vliegtuig heb ik gewoon het juiste adres opgegeven (die mannen kennen écht niet elke adres van elk hotel:motel/b&b in NY hoor) Er is niks naar gevraagd, ik had wel al een antwoord klaar, ik zou zeggen dat je "guests" bent van xxx (naam van je host), niet gelogen en geeft ook niks weg.
De taak van immigrations is om te kijken of je legaal het land in komt, niet om te kijken waar je verblijft.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben vorig jaar 3 nachten gelogeerd bij een gezin in Arlington ,wat een prima uitvalsbasis was om Washongton DC te ontdekken.
De kamer met een eigen badkamer zag er net zo netjes uit als op de foto's,wat je van hun terras aan de straatkant niet kan zeggen.
Bij de verwelkoming werd er ons gezegd dat we 's morgens een kop koffie konden drinken maar deze werd ons die dagen niet aangeboden. Omdat het zo een drukke familie was die 's morgens allemaal op tijd naar school of werk moesten hebben we er ook niet naar gevraagd omdat we hen niet wilden/durfden storen in hun ochtenrush. Dat was eigenlijk een minpunt van een b&b tegenover een hotelkamer waar je dikwijls op je kamer al een kopje kan drinken alvorens je op pad gaat.
Die 3 dagen hebben wij ons gastgezin weinig gezien en pas op het einde van ons verblijf hebben wij een lange,leuke babbel gedaan.
Het was een toffe ervaring maar volgens mij zijn wij beiden een beetje te bescheiden en niet mondig genoeg om bij wildvreemden te gaan overnachten.
De kamer met een eigen badkamer zag er net zo netjes uit als op de foto's,wat je van hun terras aan de straatkant niet kan zeggen.

Die 3 dagen hebben wij ons gastgezin weinig gezien en pas op het einde van ons verblijf hebben wij een lange,leuke babbel gedaan.
Het was een toffe ervaring maar volgens mij zijn wij beiden een beetje te bescheiden en niet mondig genoeg om bij wildvreemden te gaan overnachten.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Daarom is het ook zo fijn om gewoon een heel appartement te huren. Je hebt de vrijheid en privacy van een hotel, maar het thuisgevoel van een normaal woonhuis in een normale wijk, waardoor je veel meer ervaart hoe het is om in die andere stad te wonen zoals de locals dat doen. Overigens hebben wij weleens bij iemand thuis geslapen in de extra slaapkamer, maar dat was een jonge studente. Haar vriend was de stad uit voor werk. Dus er was geen sprake van drukte, of ochtendrituelen waar je jezelf tot last voelt. Ik zou dan ook niet snel bij een gezin gaan slapen, maar bij een single of een stel wel, ongeacht leeftijd.
Overigens kun je airbnb niet vergelijken met een B&B. In een B&B wordt voor ontbijt gezorgd, dat krijg je geserveerd zoals in een restaurant, maar dan met de persoonlijke touch van de eigenaar. Ik heb heel goede ervaringen met B&B's in Amerika!
Terug naar logeren bij mensen thuis via airbnb: de ervaring in Barcelona was prima en erg goedkoop (voor ons toen belangrijk want het was een echte budget-trip), maar ik merkte wel dat er irritaties waren. De kamer zag er niet zo mooi uit als op de foto's, het meisje was ontzettend passief, voerde geen klap uit de hele dag, maar de badkamer had ontzettend hard een schoonmaakbeurt nodig. Ook was ons ontbijt/koffie beloofd, maar ze nam niet de moeite uit te leggen waar de koffie stond. Als host was ze waardeloos, maar daar hebben we ons verder weinig van aangetrokken. De ene keer kan aibnb zorgen voor een geweldige ontmoeting en de andere keer heb je geen klik met de hosts. Als je dat 'risico' niet wilt nemen zoek je dus een volledig appartement.
Overigens kun je airbnb niet vergelijken met een B&B. In een B&B wordt voor ontbijt gezorgd, dat krijg je geserveerd zoals in een restaurant, maar dan met de persoonlijke touch van de eigenaar. Ik heb heel goede ervaringen met B&B's in Amerika!
Terug naar logeren bij mensen thuis via airbnb: de ervaring in Barcelona was prima en erg goedkoop (voor ons toen belangrijk want het was een echte budget-trip), maar ik merkte wel dat er irritaties waren. De kamer zag er niet zo mooi uit als op de foto's, het meisje was ontzettend passief, voerde geen klap uit de hele dag, maar de badkamer had ontzettend hard een schoonmaakbeurt nodig. Ook was ons ontbijt/koffie beloofd, maar ze nam niet de moeite uit te leggen waar de koffie stond. Als host was ze waardeloos, maar daar hebben we ons verder weinig van aangetrokken. De ene keer kan aibnb zorgen voor een geweldige ontmoeting en de andere keer heb je geen klik met de hosts. Als je dat 'risico' niet wilt nemen zoek je dus een volledig appartement.
- LeenG
- Amerika-expert
wij hebben bewust voor een heel appartement gekozen om dat stukje vrijheid & privacy te hebben. Wij zitten toch tenslotte 10 dagen in deze stad, (voor een weekendje zou de lat lager liggen)
vooral ontbijten: dat hoeft voor mij niet per se buitenshuis. De eerste 2 ochtenden waren we telkens al wakker om 6u door het tijdsverschil. Dan is het echt relaxed om nog even in de flat te kunnen blijven, lekker koffietje zetten, toastje maken, ... En daarna kan je lekker op stap zonder eerst koffie te moeten zoeken.
Wij zitten nu in alphabet City (LES) en dit is een heel gezellig buurt, echt een woonwijk met veel karakter en waar echte NY-ers wonen. Voor ons veel aantrekkelijker om te verblijven dan een hotel vlakbij Times Sq.
vooral ontbijten: dat hoeft voor mij niet per se buitenshuis. De eerste 2 ochtenden waren we telkens al wakker om 6u door het tijdsverschil. Dan is het echt relaxed om nog even in de flat te kunnen blijven, lekker koffietje zetten, toastje maken, ... En daarna kan je lekker op stap zonder eerst koffie te moeten zoeken.
Wij zitten nu in alphabet City (LES) en dit is een heel gezellig buurt, echt een woonwijk met veel karakter en waar echte NY-ers wonen. Voor ons veel aantrekkelijker om te verblijven dan een hotel vlakbij Times Sq.
Oh allemaal geweldige reacties!
Vandaag hebben ik en mijn reisgenootje want rondgekeken en paar mogelijke hosts gevonden die ons wel lijken te liggen.
We hebben hen berichtje gestuurd en wachten op antwoord.
Hopelijk loopt het allemaal even lekker als bij jullie !
ik ben alvast reuze enthousiast !
Vandaag hebben ik en mijn reisgenootje want rondgekeken en paar mogelijke hosts gevonden die ons wel lijken te liggen.
We hebben hen berichtje gestuurd en wachten op antwoord.
Hopelijk loopt het allemaal even lekker als bij jullie !
ik ben alvast reuze enthousiast !

Je hebt al heel wat reacties, maar ik voeg er graag nog eentje toe.
Wij hebben zelf 2x via Airbnb iets geboekt, éénmaal vijf dagen in Parijs en éénmaal vier dagen in Chicago. Met onze host uit Parijs hebben we nog steeds contact. Onze dochter zat vorig jaar ook via Airbnb in New York (tijdens orkaan Sandy, maar dat is een ander verhaal).
Dit jaar hebben we in San Francisco ook weer iets geboekt voor twee dagen.
Onze ervaringen zijn tot nu toe heel goed! Het is een prachtig concept. Doen dus.
Saskia
Wij hebben zelf 2x via Airbnb iets geboekt, éénmaal vijf dagen in Parijs en éénmaal vier dagen in Chicago. Met onze host uit Parijs hebben we nog steeds contact. Onze dochter zat vorig jaar ook via Airbnb in New York (tijdens orkaan Sandy, maar dat is een ander verhaal).
Dit jaar hebben we in San Francisco ook weer iets geboekt voor twee dagen.
Onze ervaringen zijn tot nu toe heel goed! Het is een prachtig concept. Doen dus.
Saskia
NYC verbiedt inmiddels ook airbnb (middels de al langer bestaande wet waarmee je geen appartementen mag verhuren voor < 29 dagen). Overigens zullen de eigenaren niet "aangepakt" worden en zal er alleen bij klachten gereageerd worden.
http://www.fastcompany.com/3009953/wher ... ules-judge
http://www.fastcompany.com/3009953/wher ... ules-judge
- LeenG
- Amerika-expert
onze host heeft inmiddels haar listing van "ons" appartement verwijderd, zou het er iets mee te maken hebben of puur toeval?
Wel zeker bij booking.com oid een (gratis annuleerbare) kamer boeken in een hotel of hostel ofzo. Ik had dat niet gedaan en onze airbnb host heeft afgezegd, dus moet nu nog op zoek naar iets.. Airbnb geeft ons wel ons geld terug of zelfs 40 eu korting als we iets nieuws bij hen boeken.
Ja dat zou zomaar kunnen. Aan de andere kant, die wet is al sinds 2010.. Dus misschien toch gewoon toevalLeenG schreef:onze host heeft inmiddels haar listing van "ons" appartement verwijderd, zou het er iets mee te maken hebben of puur toeval?

Wij zijn inmiddels al drie dagen in NY bij onze hosts in de lower east Side en het is super!
We hebben een kamer in hun appartement en dus geen aparte kamer, maar onze hosts zijn heel erg relaxt en zijn veel weg vanwege werk. Als ze er wel zijn dan merken we dat niet en ze zeggen vaak genoeg dat we vooral moeten doen alsof we thuis zijn. Nu zitten we in NY dus zijn we vooral de hele dag op pad dus veel zijn we niet in het appartement
Ik kan Airbnb zeker aanraden!
We hebben een kamer in hun appartement en dus geen aparte kamer, maar onze hosts zijn heel erg relaxt en zijn veel weg vanwege werk. Als ze er wel zijn dan merken we dat niet en ze zeggen vaak genoeg dat we vooral moeten doen alsof we thuis zijn. Nu zitten we in NY dus zijn we vooral de hele dag op pad dus veel zijn we niet in het appartement

Ik kan Airbnb zeker aanraden!
Ah geweldig te horen dat jullie verblijf goed is verlopen Leen !
sep ... ik zou een week naar SF willen. Welk app hebben jullie gkozen? Zou je de link mss kunnen delen?
sep ... ik zou een week naar SF willen. Welk app hebben jullie gkozen? Zou je de link mss kunnen delen?

@ aarnauts: hier is de link: https://www.airbnb.nl/rooms/949605
We kennen de buurt en vinden het een erg leuke plek om te verblijven.
De eerste paar keer zaten we in Hotel Casa Loma, maar dat is echt veel te duur geworden.
We zijn vanuit Fillmore Street enkele keren helemaal naar het centrum gelopen, maar de busverbinding is ook uitstekend. Naast een erg leuk restaurantje in Hayes Street, Hayes and Kebab, vind je daar mooie en bijzondere winkeltjes (ketens mogen zich er niet vestigen) en ook La Boulange waar je uitstekend kunt ontbijten en lunchen.
Zie verder ons blog van 2010, dag 7-9 en 2011 dag 2-6.
Veel succes!
Saskia
We kennen de buurt en vinden het een erg leuke plek om te verblijven.
De eerste paar keer zaten we in Hotel Casa Loma, maar dat is echt veel te duur geworden.
We zijn vanuit Fillmore Street enkele keren helemaal naar het centrum gelopen, maar de busverbinding is ook uitstekend. Naast een erg leuk restaurantje in Hayes Street, Hayes and Kebab, vind je daar mooie en bijzondere winkeltjes (ketens mogen zich er niet vestigen) en ook La Boulange waar je uitstekend kunt ontbijten en lunchen.
Zie verder ons blog van 2010, dag 7-9 en 2011 dag 2-6.
Veel succes!
Saskia
Ik zie trouwens wel dat ook in dit Airbnb de prijzen flink opgeschroefd zijn, vooral in de zomermaanden. Wij betaalden de helft...maar toch altijd nog goedkoper en vooral ook beter dan het hostal een blok verderop.
Wow ziet er inderdaad leuk uit daar! zal het is aan mijn medereisgenoot tonen.
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
Ok hadden voor LA hosts gevonden. Mail gestuurd, ze antwoorden, alles goed.
Ik had nog eens terug gestuurd geen antwoord (niet erg het is weekend misschien zijn die mensen niet thuis)
Booking gestuurd. Niet aanvaard. Na een week nog altijd geen antwoord ...
Dan maar ergens anders zoeken zeker? hahahaha :d Californian way to say NO after saying yes ??

Ik had nog eens terug gestuurd geen antwoord (niet erg het is weekend misschien zijn die mensen niet thuis)
Booking gestuurd. Niet aanvaard. Na een week nog altijd geen antwoord ...
Dan maar ergens anders zoeken zeker? hahahaha :d Californian way to say NO after saying yes ??

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hebben ook een week succesvol doorgebracht in het appartement. Eigenlijk vergelijkbaar met het verhaal van Finfin, alleen zaten wij in Brooklyn (kan ik ook van harte aanbevelen overigens).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Vorige week weer gebruik gemaakt van Airbnb, dit keer in Mexico City. En weer een super ervaring erbij.
Deze mensen hadden als heel erg veel goede recensies dus niet helemaal een verrassing maar het was toch weer geweldig om mee te maken.
Super kamer, iedere dag ontbijt, onvoorstelbaar veel tips over wat te zien en doen en we kregen zelfs een mobiel mee met de nummers van de eigenaren en een paar andere nuttige nummers. Blijft me iedere keer weer verbazen hoe goed je het kunt hebben voor de fractie van de prijs van een hotel.
Deze mensen hadden als heel erg veel goede recensies dus niet helemaal een verrassing maar het was toch weer geweldig om mee te maken.
Super kamer, iedere dag ontbijt, onvoorstelbaar veel tips over wat te zien en doen en we kregen zelfs een mobiel mee met de nummers van de eigenaren en een paar andere nuttige nummers. Blijft me iedere keer weer verbazen hoe goed je het kunt hebben voor de fractie van de prijs van een hotel.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Kunnen jullie mij vertellen of je een 'officiele' rekening krijgt van airbnb ivm annuleringsverzekering?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1840 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 4 Reacties