Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bodem Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ems2012
Amerikakenner

Re: bodem Grand Canyon

Bericht door Ems2012 »

Bedankt Marianne & Stan! :D
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Hey Lilo, vriendelijk bedankt voor jouw reply, we zijn momenteel jouw toch wel knappe site minutieus aan't ontleden, en mijn madame heeft er steeds meer zin in, al blijft haar conditie ondermaats. Ze is alvast begonnen met iedere dag 5 verdiepingen naar boven te wandelen naar haar bureau op het werk :lol: Helaas niets in vergelijking met de Canyon.

Roaring Springs is en blijft mijn doel, ik zal wel een dikke rugzak met 5 liter water en 5 liter Gatorade meesleuren, te samen met wat calorierijke snacks, zonnecrème en een deftig zonnehoedje moet dat volgens mij prima doenbaar zijn. Op het gemakje, natuurlijk.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Radarlove (uit Duffel, ik ben uit Lier)

Bedankt voor het compliment. Is dit jullie eerste bezoek aan de canyon/north rim? North Kaibab trail is echt heeeeeeeeeel indrukwekkend, heel ruig en woester dan de south rim wandelingen. De wandeling terug naar boven is wel een serieuze inspanning, maar je moet je niet afjagen. Vertrek rond 7u 's morgens en dan heb je tijd genoeg. Wij vonden deze wandeling één van de allermooiste (en wij hebben al wat afgewandeld, al zeg ik het zelf :wink: )
Als je rozijnenbrood lust, is dat iets wat je gemakkelijk kan meenemen. Het is calorierijk en kan goed tegen de warmte en nog lekker ook.
Als je hoofd oververhit raakt, giet dan wat water op een zakdoek/bandana en zet die op, heel verfrissend.
Belangrijk is ook dat je thuis al wat gewandeld hebt, er zijn hier natuurlijk geen bergen maar alles helpt.

Groetjes,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Ik heb gelezen dat er een supermarktje is aan de North Rim waar je alles kan aanschaffen wat je nodig hebt qua eten en drinken voor de tocht. Klopt dit? Rozijnenbrood lusten we alle twee wel, waar kunnen we dit vinden? Eventueel in dat supermarktje?

Verder hoop ik er tegen 09u00 aan te kunnen beginnen, wij verblijven de nacht ervoor in Kanab, dus nog wel even rijden naar de NR en helaas gaat mijn vrouw haar bedje niet vroeg genoeg open om rond 07u00 te starten :lol:

We gaan zien wat het ter plekke geeft, we doen enkele dagen ervoor ook al de Four Mile Trail in Yosemite, vergelijkbaar qua afstand en hoogteverschil met onze geplande tocht in de Grand Canyon, alleen argumenteert mijn vrouw hier dat ze bij de Four Mile Trail bovenaan wel een ijsje kan kopen, en in de GC niet :lol:

Die Bandana in een prima idee, ongetwijfeld vinden we dat wel in de VS.

Voor ons de eerste keer naar de VS, al ken ik er via mijn job wel heel veel van. De North Rim is een bewuste keuze, omdat we niet houden van het massatoerisme dat we aan de zuidkant verwachten. Nog 36 dagen, en ons alarmsysteem mag een maand lang waken!

Uit Lier? Dus een dikke 5 kilometer van bij ons? Goh, de wereld is klein hé. We zitten regelmatig in Lier, vooral in de Variètes pikken we al eens graag een filmpje mee. Net nog mijn nieuwe bril daar gaan afhalen, en volgende week nog afgesproken voor een pint met een vriend van mij die schepen is bij jullie. Intussen is mijn vrouw de rubriek Death Valley - wij slapen ook in de Frunace Creek Ranch - aan't becommentariëren, positief hoor!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat jammer dat je helemaal uit Kanab moet komen, kun je niet proberen nog iets in het park te vinden? Dat scheelt je 2 uur.
Ik zou voor de zekerheid maar eerder dat krentenbrood kopen, stel je voor dat je er niets kunt vinden. Zie hier voor de voorzieningen aan de North Rim.

Marianne
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Inderdaad Radarlove, de wereld is klein.
Wat ze in dat supermarktje allemaal verkopen, herinner ik me niet meer zo goed. Weet niet of ze daar rozijnenbrood zullen hebben. In Kanab is een supermarkt: Glazier's Family market, daar zullen ze zeker rozijnenbrood hebben, is niet los te koop, zoals bij ons bij de bakker, maar is van dat voorverpakt brood in een plastic zak. Maar smaakt goed. Blijft ook een paar dagen houdbaar, dus je kan het de dag voordien al kopen. Als je van Kanab moet komen, is het inderdaad zo'n 2 u rijden. Ik zou dan zeker de avond voordien alles al kopen wat je nodig hebt voor de wandeling, anders verlies je daar ook nog eens tijd mee. Des te vroeger je kan vertrekken, des te beter.

Heel veel plezier op jullie reis en laat weten hoe de wandeling geweest is,

groetjes,
Lilo
Radarlove
Amerikafan

Bericht door Radarlove »

Kanab is al gereserveerd, wij komen de avond ervoor van Bryce, en houden ergens halverwege halt. Is ook wat goedkoper... We zullen idd wat inkopen doen op voorhand, hoop rond 07u00 in Kanab te kunnen vertrekken. Bedankt voor de tips!
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Hallo allemaal! Wat een perfect onderwerp na onze beslissing die we net hebben gemaakt.
We gaan 5,5 week door Amerika trekken en komen dus ook in de Grand Canyon.
We wilden eerst alleen wat wandelingen maken, maar zijn toch tot het besluit gekomen om toch een nacht te willen overnachten beneden in een tent en de volgende dag weer omhoog (dus via BAT omlaag en via SKT omhoog).
Maar het is mij, na het uitpluizen van internet en dit topic nog steeds niet duidelijk want veel dingen spreken elkaar tegen:
Mag je zomaar beneden ergens je tentje opzetten, of een klamboe in een boom hangen en eronder slapen zegmaar? Zonee, waar moet je dat reserveren en belangrijker, heb je hier een permit voor nodig en eventueel aan verbonden kosten?
Gaat er vanaf het punt waar je weer boven komt vanaf de SKT een bus die gaat naar het punt van de BAT waar we de vorige dag naar beneden zijn gegaan, aangezien onze auto daar staat?

Mijn (bijna) man en ik zijn geen super ervaren hikers, maar hebben wel al behoorlijke hikes erop zitten in het verleden en hebben ook alle noodzakelijke dingen al die ze aanbevelen bij je te hebben.

Alvast ontzettend bedankt voor het beantwoorden!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

TotosDawn schreef: Mag je zomaar beneden ergens je tentje opzetten, of een klamboe in een boom hangen en eronder slapen zegmaar? Zonee, waar moet je dat reserveren en belangrijker, heb je hier een permit voor nodig en eventueel aan verbonden kosten?
Gaat er vanaf het punt waar je weer boven komt vanaf de SKT een bus die gaat naar het punt van de BAT waar we de vorige dag naar beneden zijn gegaan, aangezien onze auto daar staat?
Nee je mag niet zomaar overnachten beneden in de Canyon. Daarvoor heb je een permit nodig, details en kosten vindt je terug via volgende link http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/b ... permit.htm

Ja, er is een shuttle. aan de SKT rijdt de groene lijn, aan het visitor centre stap je over op de blauwe lijn. Die rij je dan tot bijna het eindpunt, je bijna niet missen...

Je kan beneden in Phantom ranch ook een avondmaal, ontbijt en lunchpakket reserveren https://secure.xanterra.net/forms/pub/G ... s_form.php. heb ik iedere keer gedaan tijdens mijn rim to rim hikes. dat scheelt je toch terug gewicht.
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Dank je wel Hostewim,

toch blijft er nog een vraag over, het zou bij ons gaan om een trip van 30 september naar beneden, 1 oktober weer naar boven.
Maar waarom moet dit al 4 maanden van tevoren zijn aangevraagd? Plus dat ik daar nu te laat voor ben (voor 1 mei!), is dat een groot probleem?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er staat op of na 1 mei, dus je kunt nog een permit aanvragen. Ik heb alleen geen idee hoe groot de kans is dat je nog een permit kunt krijgen.
Met 5,5 week heb je misschien wel de mogelijkheid om wat te schuiven in de data?
Tja, waarom? Geen idee. Het komt veel vaker voor dat je 4 of 5 maanden van te voren een permit aan moet vragen of een camping moet reserveren.
Kijk ook maar eens naar de kampeermogelijkheden voor Yosemite.

Waarom kies je voor de BAT naar beneden en de SKT omhoog?

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan niet parkeren aan het startpunt van de BAT tijdens het zomerseizoen, de parkings zijn aan het visitor center. Er rijden bussen op en af tussen visistor center en BAT start en visitor center en SKT start.

De permits zijn volgens mij nodig om enerzijds de natuur niet te veel te schenden door het bezoekersaantal te beperken en anderzijds om enkel de goed geïnformeerde wandelaars toe te laten en zo minder ongelukken en calamiteiten te hebben.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Stan.Gobien schreef: De permits zijn volgens mij nodig om enerzijds de natuur niet te veel te schenden door het bezoekersaantal te beperken en anderzijds om enkel de goed geïnformeerde wandelaars toe te laten en zo minder ongelukken en calamiteiten te hebben.
Dat is inderdaad de reden. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat er maximum 50 hikers per nacht de kans krijgen om te overnachten beneden. Al ben ik niet zeker of dit correcte info is.
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Dat klinkt allemaal heel logisch! :) Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ga iig een permit aanvragen voor die datum, ik kan idd wel iets schuiven, maar niet veel. We hebben 5 dagen Grand Canyon dus het moet wel ergens in die 5 dagen zijn! Ik ben erg benieuwd of het lukt! :)

We hebben geen specifieke reden waarom we via de BAT naar beneden gaan en via de SKT omhoog. Is dit erg gek dan om het op deze manier te doen? Ik heb wel gelezen dat de SKT stijler is, maar wel korter.
Tips zijn altijd welkom, aangezien dit onze eerste keer gaat zijn, dus we zijn nog echt newbies :D Dus als we hele gekke dingen doen mag je ons daar gerust op wijzen :D
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De SKT is steiler. En er is geen water. En geen schaduw. Meestal doet men daarom eerst de SKT en dan de BAT.
Een permit lijkt me logisch, om bovengenoemde redenen. Ik dacht dat je vraag ging over het waarom van die 4 maanden.

Marianne
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Ik zou zeker afdalen via SKT, en weer naar boven via BAT.

Er zijn verschillende redenen om het zo te doen:
- BAT is iets minder steil, maar toch niet te onderschatten
- langs BAT zijn meestal pompen met drinkwater, zo heb je tijdens de beklimming fris water en heb je minder gesleur, maar het kan zijn dat de pompen eind sept. afgesloten worden, altijd navragen ter plaatse
- als je afdaalt via SKT krijg je een heel mooi zicht op de suspension bridge
- als je terug boven aankomt, ben je direct in Grand Canyon Village, dus dicht bij de lodge en restaurants en zo

Jullie blijven 5 dagen in GC. Wat gaan jullie die 5 dagen doen, als ik mag vragen?

Lilo
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Oei, dat is dan idd wel iets om rekening mee te houden!! Dan lijkt via de SKT afdalen een stuk beter idee! Bedankt!
Een permit vond ik zelf niet zo logisch, omdat ik las dat het in de North Rim niet hoefde. Maar na jullie uitleg snap ik wel waarom ze dat doen en is het logisch :) Nu maar fingers crossed dat we hem krijgen!

We hebben 5 dagen, maar de eerste dag reken ik nog niet echt mee omdat we dan vanuit Los Angeles aan komen rijden, dus dan zijn we er pas ergens in de middag. De verdere dagen zien we eigenlijk wel wat we gaan doen, we hebben geen plannen, alleen dus die 5 dagen en de rest komt daar. We hebben ook nog geen motels/lodges/hotels geboekt, dus we kunnen ter plekke kijken wat we doen en wat er nog beschikbaar is. Mocht er niet zoveel beschikbaar zijn kunnen we altijd nog in Flagstaff slapen, dat is maar 1,5 uur rijden.
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Of in Tusayan overnachten, is veel dichter. Ik ben een absolute Grand Canyon fan, maar 5 dagen is echt veel hoor om daar te zijn.
Je kan eigenlijk alleen maar kiezen tussen BAT, SKT (maar jullie doen dan een combinatie, rimtrail naar Hermitsrest (heel mooi, met heel veel uitkijkpunten, je kan hier ook op en af de bus stappen), verder zijn er nog een paar trails maar die zijn veel minder goed begaanbaar dan BAT en SKT. + Als je een afdaling gedaan hebt, denk ik niet dat je de volgende dag terug een afdaling wil doen. Je wil dan misschien nog wat gemakkelijke uitkijkpunten, maar meer niet.

Lilo
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Je hebt gelijk, het is veel en we weten zelf ook niet of we die tijd echt vol gaan krijgen daar, maar omdat ik het zo graag allemaal wilde zien hebben we voor 5 dagen gekozen. Mochten we na 3 dagen zeggen: oke het was genoeg, dan rijden we gewoon verder, want we hebben nog zoveel ander moois te zien. We hebben om deze reden ook geen motels geboekt. En mochten we ervoor ergens langer willen blijven kunnen we altijd van de GC een dagje nog afsnoepen. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van of we die permit krijgen of niet.
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Ik denk dat die permit wel in orde komt voor die datum, dan is er niet zo veel volk meer. ALvast heel veel plezier, en proficiat met jullie trouw.

Lilo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer