Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Empire State Building

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Heb 2 jaar in een suburb van manhattan gewoond, en ga ieder jaar ongeveer 2 keer per jaar een paar weken op vakantie, maar ben nog nooooiit in het ESB geweest,
schandalig..ik weet.. :oops:
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Dit is ESB by Night :)

Foto genomen in February, toen ik voor zaken in Newyork was.

Afbeelding
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

Even een oude topic terug naar boven gehaald...

Een paar vraagjes over het ESB:

Ik schiet graag foto's, nu is mijn vraag of je met je statief en camera mee naar boven mag ? Zonee, mag dit op het Rockefeller Center wel?
Kost het rockefeller center iets?

Kan ik met een New York Pass de (naar het schijnt) 'urenlange' wachtrij overslaan ?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Rockefeller center kost $18,00
en alles mag mee, moet wel door de scanner

Vandaag zo naar boven geweest in R.C. stonden met z'n tweeen in de lift en boven was het erg rustig (en koud, buiten dan)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

RAF: statief mag gewoon mee hoor, alleen op het ESB is het stervensdruk en heb je nauwelijks ruimte om m goed neer te zetten. Bovendien mis je op deze manier het mooiste gebouw op je foto (het ESB) nu het WTC weg is.

Op t Rockefeller Center heb je je statief niet eens nodig (en is het veeeel rustiger)
ik heb mijn camera daar op de stenen rand gelegd (is breed genoeg hoor, kan makkelijk :) ) en schitterende foto's van t ESB geschoten. Prachtig verlicht, ze kunnen zo aan de muur :) Geweldig om dat gebouw weer eens vast te kunnen leggen na de instorting van t WTC.

Wat ook leuk is, is dat je dan pas opvalt hoeveel vliegtuigen er over Manhattan vliegen
Door de lange sluitertijd ontstaan er kleine lichtstreepjes in de lucht (maar die kan je er in Photoshop uiteraard zo uithalen).
Raf
Amerika-ontdekker

Bericht door Raf »

Erg bedankt ! Rockefeller Center wordt het dus 8)
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Wij zijn alleen op het ESB geweest bij avond en ik moet zeggen het behoord tot de hoogtepunten van onze amerika reis De lichtjes van manhattan aan zien gaan is werkelijk fantastisch. De rijen waren inderdaad erg vervelend vooral omdat we in het begin niet door hadden dat we voor een foto stonden te wachten maar we konden er ook echt niet langs lopen, weet niet hoe anderen dat doen.
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Voor mij is het ESB the main attraction van NY. Elke keer al sik in NY ben ga ik toch even het ESB op. Het wachten maakt me niets uit.

Nadat het ESB werd opgeleverd waren er weinig mensen die er kantoorruimte wilden huren. Toen kreeg het de bijnaam "Empty State Building" :lol: Dat is nu wel anders als je bv kijkt naar de nick name van de staat........

Zo zijn er nog vele mooie verhalen over het ESB.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer