Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kennen de Amerikanen de Nationale Parken niet???
Ja, Souraia, heb ik ook gezien, was in Benidorm geloof ik, en Pete, ik denk dat dat onderzoek in Nat. Geographic in elk land dezelfde uitkomst zou hebben gehad, nog afgezien van het mogelijk manipulerende karakter.
In de Usa worden de meeste boeken ter wereld verkocht per hoofd van bevolking en er zijn ook de meeste bibliotheken en (nieuwe en tweede hands) boekwinkels. Zelfs in veel kleine steden. Wij zijn nog niet vaak een Amerikaan tegengekomen die nog nooit van Holland had gehoord. Sterker nog, ik meende dat ooit te moeten uitleggen dat dat niet Holland, Michigan betrof maar Holland Europe, waarop een meewarige blik volgde en de mededeling dat zij dat ook wel wist. En Amsterdam is heel bekend, ook als drugstad van de wereld, waarna wij natuurlijk de werkelijke situatie uitleggen. Wij ontmoetten mensen uit Scottsdale die op de hoogte waren van de voetbal world cup en ook Ajax was bekend. En kijk maar eens op de internationale reisforums waar ontelbare Amerikanen vragen stellen voordat ze naar Nederland en Europa gaan net als op dit forum voor de USA. Ik denk dat de kennis van de topografie overal even matig is en dat dit geen exclusive karaktertrek van de Amerikanen is maar het blijft natuurlijk merkwaardig dat iemand uit Flagstaff nog nooit bij de Grand Canyon is geweest, net zoals het merkwaardig is dat iemand uit Oudekerk nog nooit op de Veluwe is geweest...alhoewel, waarom zou je uit Ouderkerk weggaan? Vibrant City at the River Amstel-lol-
Dat niet iedere Amerikaan weet waar Nederland ligt is normaal of weet iederen in Nederland waar je bv Nebraska kan vinden?
Leuk forumonderwerp vind ik!
YH
In de Usa worden de meeste boeken ter wereld verkocht per hoofd van bevolking en er zijn ook de meeste bibliotheken en (nieuwe en tweede hands) boekwinkels. Zelfs in veel kleine steden. Wij zijn nog niet vaak een Amerikaan tegengekomen die nog nooit van Holland had gehoord. Sterker nog, ik meende dat ooit te moeten uitleggen dat dat niet Holland, Michigan betrof maar Holland Europe, waarop een meewarige blik volgde en de mededeling dat zij dat ook wel wist. En Amsterdam is heel bekend, ook als drugstad van de wereld, waarna wij natuurlijk de werkelijke situatie uitleggen. Wij ontmoetten mensen uit Scottsdale die op de hoogte waren van de voetbal world cup en ook Ajax was bekend. En kijk maar eens op de internationale reisforums waar ontelbare Amerikanen vragen stellen voordat ze naar Nederland en Europa gaan net als op dit forum voor de USA. Ik denk dat de kennis van de topografie overal even matig is en dat dit geen exclusive karaktertrek van de Amerikanen is maar het blijft natuurlijk merkwaardig dat iemand uit Flagstaff nog nooit bij de Grand Canyon is geweest, net zoals het merkwaardig is dat iemand uit Oudekerk nog nooit op de Veluwe is geweest...alhoewel, waarom zou je uit Ouderkerk weggaan? Vibrant City at the River Amstel-lol-
Dat niet iedere Amerikaan weet waar Nederland ligt is normaal of weet iederen in Nederland waar je bv Nebraska kan vinden?
Leuk forumonderwerp vind ik!
YH
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat mensen op reisforums niet representatief zijn voor de hele bevolking,en beter geinformeerd dan gemiddeld?
Amsterdam kent inderdaad iedereen (het is me een raadsel waarom.....
) maar of we daar nou blij mee moeten zijn.....
En ja,ik was geloof ik ook 30 toen ik voor het eerst de moeite nam om eens naar de Euromast te gaan.....wat je ver haalt is nou eenmaal lekkerder.
Amsterdam kent inderdaad iedereen (het is me een raadsel waarom.....

En ja,ik was geloof ik ook 30 toen ik voor het eerst de moeite nam om eens naar de Euromast te gaan.....wat je ver haalt is nou eenmaal lekkerder.
Als het een hotel in de Grand Canyon is dus in het park hoort degene aan de receptie gewoon te weten waar en hoe lang het naar Bryce is.
De hotels in de Grand Canyon worden door dezelfde organisatie (Xanterra) gerund als het hotel in Bryce. Lijkt me geen discussie over mogelijk.
Maar een hotel ergens in de buurt van de Grand Canyon, tja da's een ander verhaal.
Ik ken Nederlanders (echt waar) die niet eens weten dat je de Atlantische oceaan moet oversteken om in Amerika te komen...
De hotels in de Grand Canyon worden door dezelfde organisatie (Xanterra) gerund als het hotel in Bryce. Lijkt me geen discussie over mogelijk.
Maar een hotel ergens in de buurt van de Grand Canyon, tja da's een ander verhaal.
Ik ken Nederlanders (echt waar) die niet eens weten dat je de Atlantische oceaan moet oversteken om in Amerika te komen...
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik denk als je vaak naar een land toe reisd bv Amerika dat je dan veel leert van het land en alle plaatsen die ja aan doet. Amerika is een groot land je kan ze niet kwalijk nemen dat ze niet alles in hun land weten te vinden. Nederland is een klein land en ook Nederlanders kunnen niet alles op de kaart aan wijzen.
Mijn tante heeft 10 jaar in Amerika gewoont in Idaho, de laatse 20 jaar ging ze om de twee jaar terug drie weken op vakantie naar haar vriendin in Idaho, en vorig jaar is voor het eerst wezen trekken, en heeft ze voor het eerst Nationale Parken oa de Grand Canyon gezien. Ook is ze toen pas voor het eerst naar Las Vegas geweest tewijl ze daar altijd al graag naar toe wilde. Inmiddels is ze nog meer verliefd op het land geworden dat ze volgend jaar vijf weken gaan rond trekken
Groetjes ess
Mijn tante heeft 10 jaar in Amerika gewoont in Idaho, de laatse 20 jaar ging ze om de twee jaar terug drie weken op vakantie naar haar vriendin in Idaho, en vorig jaar is voor het eerst wezen trekken, en heeft ze voor het eerst Nationale Parken oa de Grand Canyon gezien. Ook is ze toen pas voor het eerst naar Las Vegas geweest tewijl ze daar altijd al graag naar toe wilde. Inmiddels is ze nog meer verliefd op het land geworden dat ze volgend jaar vijf weken gaan rond trekken

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb ook pas vier jaar geleden de Grand Canyon gezien en woon hier al 22 jaar. Het is niet om de hoek
. Maar ook sommige mensen hier in de buurt bijvoorbeeld komen bijna nooit in de stad (Washington). Dus als je hen zou vragen, waar een bepaald iets in Washington te vinden is, is er ook grote kans, dat ze dat niet weten al wonen ze er 25 kilometer vandaan.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Color01
- Amerika-expert
Een paar bekenden van mij uit nederland kwamen verleden jaar op de motor...ze hadden de motoren over laten sturen naar canada en van daar uit zijn ze heel amerika door getrokken...bij mekaar hebben ze ongeveer 21000 mijl af gelegd in 6 maanden... ze hebben alle bekende bezienswaaridg heden bekeken...als ik keer de tijd heb.... dan is dat mijn wens..Petra/VS schreef:Ik heb ook pas vier jaar geleden de Grand Canyon gezien en woon hier al 22 jaar.

- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
ha ha van wie niet...Color01 schreef:Een paar bekenden van mij uit nederland kwamen verleden jaar op de motor...ze hadden de motoren over laten sturen naar canada en van daar uit zijn ze heel amerika door getrokken...bij mekaar hebben ze ongeveer 21000 mijl af gelegd in 6 maanden... ze hebben alle bekende bezienswaaridg heden bekeken...als ik keer de tijd heb.... dan is dat mijn wens..Petra/VS schreef:Ik heb ook pas vier jaar geleden de Grand Canyon gezien en woon hier al 22 jaar.

Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
Petra/VS schreef:Dus als je hen zou vragen, waar een bepaald iets in Washington te vinden is, is er ook grote kans, dat ze dat niet weten al wonen ze er 25 kilometer vandaan.

Laatst gewijzigd door Becs08 op 26 sep 2006, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
onze blog - Bouwmanfamily
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, dat testje zou je willekeurig waar kunnen doen. Domme mensen heb je overal. Als jij jouw mening vormt naar aanleiding van zo'n satire zegt dat ook wat over jou
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoeveel mensen denken niet dat Washington DC in de staat Washington ligt, ook daar zit een wereld van verschil tussen.
Mijn collega kwam van de week binnen dat er iemand uit Meppel iets bij ons op zou komen halen. Hij ging toen op de kaart kijken waar Tiel lag want volgens hem lag Meppel vlakbij Tiel. Later begon hij over een Gamma reclame die het hadden over Meppel, Tiel en Katwijk, hij is er altijd van overtuigd geweest dat die plaatsen vlakbij elkaar liggen. Dat zal hij natuurlijk nog wel even blijven horen.
Ik ben ook geen held in topografie maar van de meesten dingen weet ik ongeveer wel hoe lang het rijden is, of kan ik het aardig schatten. Ik ben ook nog nooit in Groningen en Friesland geweest, is ook wel een uur of 3-4 rijden hiervandaan, maar dat is geen excuus.
Mijn collega kwam van de week binnen dat er iemand uit Meppel iets bij ons op zou komen halen. Hij ging toen op de kaart kijken waar Tiel lag want volgens hem lag Meppel vlakbij Tiel. Later begon hij over een Gamma reclame die het hadden over Meppel, Tiel en Katwijk, hij is er altijd van overtuigd geweest dat die plaatsen vlakbij elkaar liggen. Dat zal hij natuurlijk nog wel even blijven horen.
Ik ben ook geen held in topografie maar van de meesten dingen weet ik ongeveer wel hoe lang het rijden is, of kan ik het aardig schatten. Ik ben ook nog nooit in Groningen en Friesland geweest, is ook wel een uur of 3-4 rijden hiervandaan, maar dat is geen excuus.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nog nooit in mijn mooie provincie geweest?mirdj schreef:Ik ben ook nog nooit in Groningen en Friesland geweest, is ook wel een uur of 3-4 rijden hiervandaan, maar dat is geen excuus.

Trouwens in Nederland kunnen ze er ook wat van. Laatst iemand gesproken die niet eens wist dat Heerenveen in Friesland ligt... :dunno:
Roland

- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben er wel geweest, maar alleen zakelijk en dat vind ik toch iets anders als de provincie echt bezoeken, hetzelfde geldt overigens voor Groningen. Zakelijk voor mij houdt in er naartoe rijden, doen wat je moet doen en gelijk weer terug rijden, dan zie je eigenlijk niet veel bijzonders.Coyote schreef:Nog nooit in mijn mooie provincie geweest?mirdj schreef:Ik ben ook nog nooit in Groningen en Friesland geweest, is ook wel een uur of 3-4 rijden hiervandaan, maar dat is geen excuus.![]()
Trouwens in Nederland kunnen ze er ook wat van. Laatst iemand gesproken die niet eens wist dat Heerenveen in Friesland ligt... :dunno:
Roland
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ik weet niet hoor,maar ben toch zeker,wanneer je hier in Belgie moest rondlopen en zulke vragen zou stellen,in de aard van wie is Fidel?En dat je een wereldkaart zou tonen waar regelrechte foute gegevens opstaan.Petra/VS schreef:Ach, dat testje zou je willekeurig waar kunnen doen. Domme mensen heb je overal. Als jij jouw mening vormt naar aanleiding van zo'n satire zegt dat ook wat over jou.
Zoals je bv zag staan dat Australie vervangen was door N- Korea,en Nieuw-zeeland door Z-Korea.
Dat je dan toch wel een heel andere respons zou krijgen,op gebied van algemene ontwikkeling.
groeten

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja Belgie misschien, daar wonen alleen maar slimme mensen. Ik durf te wedden dat er genoeg Nederlanders zijn die niet weten wie Fidel is hoor. Net als bijvoorbeeld Pinochet, of meer van dat soort figuren.thornberrys schreef:Ik weet niet hoor,maar ben toch zeker,wanneer je hier in Belgie moest rondlopen en zulke vragen zou stellen,in de aard van wie is Fidel?En dat je een wereldkaart zou tonen waar regelrechte foute gegevens opstaan.Petra/VS schreef:Ach, dat testje zou je willekeurig waar kunnen doen. Domme mensen heb je overal. Als jij jouw mening vormt naar aanleiding van zo'n satire zegt dat ook wat over jou.
Zoals je bv zag staan dat Australie vervangen was door N- Korea,en Nieuw-zeeland door Z-Korea.
Dat je dan toch wel een heel andere respons zou krijgen,op gebied van algemene ontwikkeling.
groeten
Als een Aziatisch figuur keurig in pak zou lopen in Den Haag met een aantal bodyguards erbij en verkondigt dat hij de MP van Zuid-Korea is, zullen genoeg mensen dat geloven.
Veel mensen hebben geen idee waar Aruba ligt. Veel mensen weten niet de namen van de wadden eilanden, en al zeker niet op volgorde.
Ik weet niet of Belgie nog enige connecties heeft buiten de landsgrenzen?
Er staat mij iets bij van Rwanda en Congo... zullen er echt heel veel Belgen op de hoogte zijn van de locatie van die 2 landen?
- Mike
-
- Amerika-expert
Ach, er zijn zelfs nog Nederlanders die niet weten waar Suriname ligt. Of dat Suriname allang onafhankelijk is. Echt waar! Als ik op basis daarvan mijn conclusies over Nederland zou trekken, zou het niet mooi zijn.
Het blijft een feit dat sommige staten in de VS groter zijn dan menig Europess land, dat er binnen de VS genoeg gebeurt waar mensen zich mee beizg houden, dat er plaatsen zijn binnen Amerika die zo insulair leven, dat ze geen kabeltelevisie noch internet hebben en een heleboel meer redenen waarom sommige Amerikanen minder van de wereld buiten hun om weten dan andersom.
Ik maak een hele andere kant van de Amerikanen mee, op de eerste plaats omdat ik in een internationale omgeving werk. Hierdoor kom ik in aanraking met Amerikanen die overal in de wereld gewoond en gewerkt hebben en dus ook een oog hebben voor wat er buiten de grenzen gebeurt. Maar ook als ik mijn plaatselijke krant bekijk, dan is er een hoop informatie over het buitenland, en niet alleen over Iraq of als er ergens een aardbeving is geweest, maar consistente coverage over bijv verkiezingen in Venezuela, of de situatie in Libanon. De media besteedt meer dan genoeg aandacht aan internationaal nieuws vind ik. Ik zie ook steeds meer internationale films doorbreken in Amerika, en niet alleen in het intellectuele ("filmhuis") circuit. En ik zie dat steeds meer studenten voor een periode in het buitenland gaan studeren of vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is inderdaad makkelijk om vooroordelen te hebben over verschillende soorten groepen en de filmpjes zoals in deze topics (hoewel soms wel grappig) maken ze alleen maar erger. Als ontvanger van deze vooroordelen, raak ik soms moe van het steeds moeten educaten van mensen, maar het blijft nodig.
Het blijft een feit dat sommige staten in de VS groter zijn dan menig Europess land, dat er binnen de VS genoeg gebeurt waar mensen zich mee beizg houden, dat er plaatsen zijn binnen Amerika die zo insulair leven, dat ze geen kabeltelevisie noch internet hebben en een heleboel meer redenen waarom sommige Amerikanen minder van de wereld buiten hun om weten dan andersom.
Ik maak een hele andere kant van de Amerikanen mee, op de eerste plaats omdat ik in een internationale omgeving werk. Hierdoor kom ik in aanraking met Amerikanen die overal in de wereld gewoond en gewerkt hebben en dus ook een oog hebben voor wat er buiten de grenzen gebeurt. Maar ook als ik mijn plaatselijke krant bekijk, dan is er een hoop informatie over het buitenland, en niet alleen over Iraq of als er ergens een aardbeving is geweest, maar consistente coverage over bijv verkiezingen in Venezuela, of de situatie in Libanon. De media besteedt meer dan genoeg aandacht aan internationaal nieuws vind ik. Ik zie ook steeds meer internationale films doorbreken in Amerika, en niet alleen in het intellectuele ("filmhuis") circuit. En ik zie dat steeds meer studenten voor een periode in het buitenland gaan studeren of vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is inderdaad makkelijk om vooroordelen te hebben over verschillende soorten groepen en de filmpjes zoals in deze topics (hoewel soms wel grappig) maken ze alleen maar erger. Als ontvanger van deze vooroordelen, raak ik soms moe van het steeds moeten educaten van mensen, maar het blijft nodig.
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-