Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sneeuw en ijs

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

sneeuw en ijs

Bericht door ned in MO »

Vrijdag vertrek ik voor een weekje op de wintersport en rijd dan van missouri naar colorado. Echter vanavond en morgen trekt er hele grote sneeuw en ijs storm over het gebied waar ik natuurlijk door heen zal moeten. Men verwacht in kansas tot 18 inches (over de 40cm) aan sneeuw. Bij ons hier verwacht men voornamelijk ijzel en ik hoop dat de electra aanblijft. Geen idee hoe de wegen er aan toe zullen zijn. Ik heb wel een auto die goed raad weet met sneeuw maar leuk zal het niet zijn. We overwegen om Via oklahoma te gaan tot amarillo en dan naar boven maar dat is 3 uur extra rijden. Ik ga de berichten maar in de gaten houden denk ik en ik hoop dat de wegen schoon zullen zijn
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: sneeuw en ijs

Bericht door ned in MO »

Net the weather channel zitten kijken en ze verwachten nu al 2 feet sneeuw in kansas. Het zal dus wel omrijden worden denk ik. Wel balen
Voordeel is dat school uit zal zijn dus hopelijk kunnen we iets eerder weg
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Doe maar voorzichtig! En veel plezier.

Ik mist de sneeuw echt niet. Net lekker een wandelingetje gemaakt met de kleintjes en genoten van de zon, even heerlijk bij de vijver in de schaduw gezeten en toen weer verder gewandeld. Heerlijk!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heb net naar wat camera beelden gekeken op het internet van I70 in Kansas. Ik wordt daar niet vrolijk van. Oklahoma schijnt ook niet best te zijn nu.
Hopelijk morgen wat beter.
Wij hebben tot nu toe mazzel met wel wat ijs maar niet erg veel. op de grens met Arkansas wordt het erger. daar verwachten ze 3/4 inch ijs en harde wind.
Zehg maar dag dag met het handje. Dat wordt in het donker in de kou zitten. Ik hoop dat het mij bespaard blijft
leka6669
Amerika-ontdekker

Bericht door leka6669 »

succes en rij voorzichtig, weer is echt van slag, hier in zuid alberta geen sneeuw en temperatuur verwachting boven nul.
veel plezier met skieen
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Holy Mac .... Dat is heftig; ik zag ook voor vluchten allemaal problemen in Denver en omgeving, maar 'gelukkig' alleen voor gisteren en vandaag. Goede trip, doe voorzichtig en hopelijk tot in Breck :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nou, ik zit er. Leuk huis. een beetje lodge achtig met 4 slaapkamers en de drive way was schoongemaakt. Blij dat ik 4wd heb anders was ik het heuveltje niet opgekomen. Doordat we ijs hadden gehad hadden de kinderen ijsvrij en konden we wat eerder weg. D e wegen waren zo goed als schoon al hebben we heel veel auto's en vrachtwagens in de ditch gezien.
Op een stretch van 600 km een grote sneeuwhoop gezien, en daar ging ik met 140km/h doorheen. Ik ging namelijk net een vrachtwagen passeren en zag die sneeuwhoop pas toen ik achter de vrachtwagen weg kwam. De auto begon wat te schuiven maar gelukkig trok ie weer recht. Vrijdagnacht in Denver geslapen en vandaag op ons gemakje ski's en skiles geregeld morgen gaan we lekker skien. Er wordt vanacht nog een hoop sneeuw verwacht
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wauw, nou, veel plezier!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Dat klinkt goed, veel plezier!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Mooi, gelukkig maar :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier in Nederland is het ook weer een witte bedoeling zeg...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Plaatje van onze tuin vanmorgen op 1 Mei:

Afbeelding

Spring in the Rockies noemen ze dat...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jezus, is dat nou onderhand nog niet voorbij. Het wordt tijd dat het langzaam aan groen wordt, de vogeltjes gaan tjilpen en de bloemetjes gaan bloeien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Loek, dat is toch niet gebruikelijk in deze tijd van het jaar? Wij komen over 2 weken in Denver aan, ik reken toch op wat aangenamer weer. :wink:

Marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Is niet echt ongebruikelijk. Vandaar dat men Trail Ridge Road hier ook officieel pas Memorial Day (eind Mei) openen. Voor die tijd kun je wel aan het sneeuwruimen blijven. Maar net zo makkelijk als het nu sneeuwt, hebben we een paar dagen later weer zon met temperaturen van boven de 20 graden.

P.S. Het sneeuwt nog steeds...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Vandaag hier tegen de 30graden C en morgennacht rond het vriespunt en kans op sneeuw. Dat is hier wel erg zeldzaam. Is hetzelfde front als waar loek last van had
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Hier niet zo extreem maar in Nederland is het ook nog steeds koud voor de tijd van het jaar, het wordt nu heel voorzichtig iets warmer, maar gelukkig geen sneeuw meer, leuk in de winter.....
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Loek schreef:Is niet echt ongebruikelijk. Vandaar dat men Trail Ridge Road hier ook officieel pas Memorial Day (eind Mei) openen. Voor die tijd kun je wel aan het sneeuwruimen blijven. Maar net zo makkelijk als het nu sneeuwt, hebben we een paar dagen later weer zon met temperaturen van boven de 20 graden.

P.S. Het sneeuwt nog steeds...
Heb inderdaad deze rare schommelingen mee gemaakt..vorige week in Denver van ijskoud met veel sneeuw en paar dagen later lekker zwemmen en badderen aan het zwembadhotel en rondlopen in je korte broek, maandag vertrokken met 28 graden en woensdag hebben je weer sneeuw..
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Eergisteren 30 graden en vanochtend wakker met een laag ijs op het dek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer