Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kurann: dagplanning LA-SF-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kurann
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis kurann: dagplanning LA-SF-LV

Bericht door kurann »

We zijn de eerste 3 weken van juni in de USA :wink:
Alle hotels liggen vast behalve in Page. Dit is onze voorlopige dagplanning. Bij sommige dagen vragen we ons af of ze niet te overmoedig zijn\of net nog extra zaken kunnen doen en of de volgorde wel klopt van onze dagindeling. Alles is nl per dag in volgorde gezet (zoals wij 't momenteel zien).
Dus graag jullie reacties\tips !!

Dag 1: LA
Ophalen auto + inchecken hotel

Dag 2: LA
Movie Stars’ Homes Tour (2u)
Walk of Fame
Hollywood Boulevard + Mann’s Chinese Theatre
Kodak Theatre
Griffith Observatory
Beverly Hills
Venice Beach
Zonsondergang in Palisades Park (Santa Monica, einde van Route 66)

Dag 3: LA - Pismo Beach
Santa Monica (oa Palisades Park)
Malibu
Santa Barbara (Stearns Wharf, County Court House)
Solvang (Deens stadje)

Dag 4: Pismo Beach - Carmel
Hearts Castle (niet bezoeken, gewone van ver bekijken)
Nepenthe Restaurant
Point Sur (vuurtoren)
Bixby Creek Bridge
Point Lobos

Dag 5: Carmel - SF
17 mile drive Carmel
Santa Cruz
Ano Nuevo State Reserve
San Francisco Visitor Center

Dag 6: SF
Alcatraz (geboekt)
Fietsen van Pier 39 tot Sausalito (of Tiburon) + Ferry terug
Avond:Twin Peaks of Golden Gate Bridge

Dag 7: SF
Big Bus Tours of 49 Mile Drive
Baseball Giants 19u15 (tickets ok)

Dag 8: SF - Yosemite
Lombard Street
Filbert Street (steilste straat in SF)
Outlet nabij SF
Visitor Center Yosemite

Dag 9: Yosemite
Glacier Point
Mariposa Grove
???

Dag 10: Yosemite - Bishop
Olmsted Point
Tenaya Lake
Tuolomme Meadows
Bodie
Mono Lake (Navy Beach)
Mammoth Lakes

Dag 11: Bishop - Death Valley
Alabama Hills
Mosaic Canyon
Stovepipe Wells Dunes
Artists Drive
Devils Golf Course
Badwater Basin
Dantes View (sunset)

Dag 12: Death Valley - Zion
Zabriskie Point (sunrise)
Valley of Fire

Dag 13: Zion
Shuttle Bus + Viewpoints

Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Canyon Overlook trail (1,6 km)
Red Canyon-Dixie Nat. Forest
Bryce:Rainbow Point,Sunset Point (Thor's Hammer),Bryce Point
Sunset:Inspiration Point\Paria View

Dag 15: Bryce Canyon - Page
Sunrise: Sunset Point of Bryce Point
Alstrom Point

Dag 16: Page
Horseshoe Bend
Lower Antelope Canyon
Huur boot op Lake Powell (Rainbow Arch) of half day rafting trip

Dag 17: Page - Monument Valley
Navajo National Monument
Monument Valley: 17-mile Valley Drive
Indien tijd over: Mexican Hat

Dag 18: Monument Valley - Grand Canyon
Shuttle Bus Red
Desert View Drive

Dag 19: Grand Canyon - Las Vegas
Hoover Dam

Dag 20: Las Vegas
Buffet: Bellagio of Wynn
Stratosphere Tower
's avonds: Freemont Street (18-24u)

Dag 21: Las Vegas
Paar Hotels bezoeken
Outlet

Dag 22: Zu hause
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dagplanning LA-SF-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Van Hearst Castle zie je vrijwel niets vanaf de weg dacht ik, dus dat kun je wel schrappen.
Als je op dag 5 op tijd in SF bent zou ik alvast wat van de activiteiten van dag 8 doen, dan kun je die dag eerder richting Yosemite.
Yosemite in juni betekent mooie watervallen, maar die mis ik in je schema. Overnacht je in het park? Dan zul je de Yosemite Fall wel zien. Loop ook de Mist Trail naar de Vernal Fall, dat is een must in die tijd van het jaar.
Of het handig is om de Mariposa Grove op dag 9 te doen hangt af van je overnachtingsadres. Als je in Oakhurst zit is dat prima, maar zit je ergens anders dan zou je kunnen overwegen om er vanuit SF langs te rijden.
In Mammoth Lakes kom je niet en ik zou er ook niet naar toe rijden, die dag zit al aardig vol.
In Zion zul je wel meer dan dan alleen de viewpoints neem ik aan? Misschien is het te vroeg of te koud voor de Narrows maar kijk eens naar nadere wandelmogelijkheden.
Ook in Bryce is een wandeling aan te raden, de canyon in.
Je kunt in Page de Glen Canyon dam bezoeken, daar heb je voldoende tijd voor.
Bij de GC zul je eerst de Desert View Drive doen als je uit MV komt. Als je hier wat uitzichtpunten bekijkt zou je in plaats van de bus naar Hermit's Rest ook een stuk naar beneden kunnen gaan lopen, om een idee te krijgen van de grootte en diepte van de canyon.

Marianne
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Bedankt voor de hulp Marianne !!

In Yosemite zitten we in Cedar Lodge in El Portal.
Watervallen willen we inderdaad doen. Maar we hebben geen idee of je ze snel kan bereiken of na een lange trail ? We gingen dit navragen in 't visitor center maar als ik Mist Trail nakijk, lijkt me dit inderdaad een geweldig voorstel. Is Mariposa Grove, Glacier Point en Mist Trail op één dag te doen?
Hoe bedoel je dat we in Mammoth Lakes niet komen ? Bedoel je dat het een te uitgebreid park is om even snel "en passant" te bezoeken?
In Zion en Bryce is het inderdaad de bedoeling ook wat te wandelen. We kijken nog uit naar kortere hikes. Narrows is ons nl te ver.
In GC gaan we op dag 2 een stuk van Bright Angel Trail doen, aangezien we in Bright Angel Lodge overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mammoth Lakes ligt een stukje van de doorgaande weg af. Het is geen park maar een plaats. Ik moet bekennen dat ik er weliswaar twee keer overnacht heb, maar er niets van gezien heb. Het is een skidorp, en je kunt er 's zomers mountainbiken, en je hebt er Devils Postpile, maar zoals gezegd zit je dag al heel vol, en ik denk niet dat het de moeite waard is om er iets anders voor te laten liggen.
De Mariposa Grove, GP en de Mist Trail zijn wel op 1 dag te doen, je kunt overal net zo ver lopen als je wilt. GP is een uitzichtpunt, met een korte wandeling. Je kunt natuurlijk ook de laatste 2 combineren in de vorm van de Panorama Trail maar dan heb je op die dag geen tijd meer voor de Mariposa Grove.
Kijk eens hier voor de afstanden en reistijden binnen en buiten het park.

Zie voor de wandelingen mijn wandelsite, ook voor korte trails in Bryce en Zion.

Marianne
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Goed idee om Mariposa Grove te doen als we van SF komen. Is eigenlijk zelfde route als naar ons hotel. Dus dat passen we zeker aan.
Winnen we dag nadien toch al een anderhalf uur :thumbup: Meer tijd om te genieten van de natuur :)

Hadden graag Navajo Bridge en Marble Canyon ook nog ergens ingepast maar door de wegverzakking, lijkt ons dit onmogelijk...
Ook ons dagje Page vinden we nog niet tiptop.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van Hearst Castle zie je vrijwel niets vanaf de weg dacht ik, dus dat kun je wel schrappen.
Wel als je heel even vanaf de parkeerplaats door het visitor center naar buiten loopt. Hebben deze stop ook gedaan...kost je 15 min, dan heb je het wel gezien. Als je slechte ogen hebt kun je idd net zo goed doorrijden :D

Als de 89 nog gesloten is is marble canyon/navajo bridge/lees ferry idd nogal ver om. Er is in dat gebied wel genoeg te doen om je bezig te houden. Kijk eens op de site van het Glen Canyon National Recreation Area.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis kurann: dagplanning LA-SF-LV

Bericht door Yeehaw »

Het is al bijna 25 jaar geleden dat we Hearst Castle hebben bezocht maar we vonden dat toch wel zeer de moeite waard. Nou ja, neem een verrekijker mee als je het kasteel een beetje wil zien vanaf hw1.
Als je naar Point Lobos gaat zou je wat mij betreft die 17 miles drive gerust mogen overslaan. Point Lobos vonden we veel aantrekkelijker.
Als je in Bishop gaat overnachten zou ik Mammoth gewoon rechts laten liggen. Je hebt absuluut geen tijd voor Devils Postpile NM
In Death Valley: Devils Golf Course, Badwater, Artist drive in die volgorde.
Onderschat de afstand DV-Zion via VoF niet. Snel rijdend nam ons dat al 5 uur, er is een uur tijdverschil in je nadeel en voor VoF reken toch op snel 2 uur extra.
De weg naar Alstrom Pint is onverhard. Heb je een SUV en je weet dat het niet toegestaan is dirtroads te rijden van je verhuurbedrijf?
Zelf een boot huren en naar Rainbow Bridge varen en weer terug zou ik niet aanraden. Je verdwaalt gemakkelijk en er gaan tours naar Rainbow Bridge. De co riverraft begint om 12.30 (verzamelen) en na terugkomst zal je niet veel meer doen.
Ook die zg 17 miles drive (in de praktijk is hij slechts 13 miles) is onverhard en kan erg ruw zijn begin en eind. Lekke banden zijn er aan de orde van de dag. Ik zou ook hier een SUV aanbevelen.
Als je geinteresseerd bent: Tussen MV en GC heb je nog het codetalkers museum in Kayenta, Elephant feet rocks langs 160 en Cameron Trading Post.
Tussen GC en Las Vegas vergeet niet wat van R66 te zien. Bv stoppen in Seligman. Chloride is een soort ghosttown.
Yeehaw
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

We huren inderdaad een SUV.
Is er een alternatief om Alstrom Point te vervangen door iets anders die dag? Mooi uitkijkpunt over Lake Powell ?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Het heeft niet het fotografische extra van Alstrom Point, maar dit bij Page is een uitzicht punt over Lake Powell: google streetview.
Vergeet op de US-89 van Bryce naar Page niet de Rimrock Hoodoos.
Voldoende tijd nemen inderdaad voor Valley of Fire, loop in ieder geval de White Domes Loop Trail, kom je met je auto zowiezo in het mooiste gedeelte van VoF.

De 17-mile drive zou ik inderdaad overslaan net zoals Navajo NM en Mexican Hat en vergeet niet wat rust in te bouwen in je prachtige route.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

in onze blogs/video's van april 2012 en april 2013 zitten heel wat plaatsen die jullie op het programma staan hebben. Misschien is het interessant om eens één en ander door te lezen en/of te bekijken.

"Alternatief" voor Alstrom Point zou Studhorse Point kunnen zijn (mooist bij zonsondergang), via dirt/zand route (zie onze video " onclick="window.open(this.href);return false;).

Hearts Castle kan inderdaad van dichterbij gezien worden als je de kustweg even verlaat en gewoon naar Hearts Castle rijdt tot aan de grote parking. Een verrekijker is echter wel noodzakelijk...

Valley of Fire was voor ons één van de absolute positieve verrassingen van onze april 2012 reis : zie onze video " onclick="window.open(this.href);return false; en onze blog van 2 april 2012 voor tips ivm VOF.

17-mile drive is betalend en Point Lobos is gratis én heel mooi.

Dag 2 vind ik overigens behoorlijk optimistisch, zeker omdat er al minstens 2u vastliggen (Movie Stars’ Homes Tour). Verwacht hier echter niet te veel, meer dan hoge hagen en poorten krijg je niet te zien.
Walk of Fame en Hollywood Boulevard is overigens dezelfde straat, waar zich dus Mann’s Chinese Theatre en Kodak Theatre bevinden (beide slechts tegen betaling toegankelijk).
Griffith Observatory : zeer zeker de moeite (prachtig uitzicht over LA (zie onze blog van december 2012)). Hier ben je toch al snel een 2-tal uur zoet.
Beverly Hills, in combinatie met Bell Air, maar zelfde opmerking : veel meer dan hoge hagen en poorten zie je niet.
Zie ook onze december blog over hoe je het dichtst bij het Hollywood Sign kan komen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Point Locos SR is helaas niet gratis ($ 10,--). Een mooi uitkijk punt op Lake Powell en de marina is bij Wah Weap point enkele mijlen west van Glen Canyon Dam off us89
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Sorry, je hebt volkomen gelijk wat Point Lobos betreft. Ik verwarde met het heel mooie Pacific Grove waar je, gratis, echt langs de wilde oceaan rijdt (zie onze blog van 18 dec 2012).
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Hebben jullie 't over de 17-mile drive in Carmel om te schrappen of deze in MV.
Wat valt er anders te doen in of rond MV dan de 17-mile drive?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We hebben het over de 17-mile bij Carmel :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer