Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef:Eerstdaags ga ik de foto's uploaden van ons bezoek aan The Wave van 1 april ll. Op die manier kan iedereen toch een beetje meegenieten van dit wondermooie gebied :thumbup: .
ja, strooi nog even wat zout in de wonde :roll: :D
Patmanzzz schreef:ook niet uitgeloot - jammer :/
de niet geclaimde permits komen de 15e van de maand vrij om 20u 's avonds - klopt dit? (niet dat ik me illusies maak dat er mensen zouden zijn die ze niet zouden claimen in het hoogseizoen maar je weet maar nooit)
Ik heb dit proces twee keer gevolgd, de eerste keer voor ons zelf om nog een permit te bemachtigen (niet gelukt), de tweede keer om te zien hoe het de maand er op ging, zie een paar bladzijden terug zoals Stan al schreef. Beide keren waren er best veel dagen dat er nog permits vrij kwamen. Echter, ze gaan in recordtempo weg. Het is dus een kwestie van geluk hebben: a) dat er op jouw dag permits vrijkomen en b) dat jij net toevallig degene bent die ze bemachtigt. Je moet echt klaar zitten voor de vrijgave. Exact om 12 uur 's middags plaatselijke tijd, is hier om 8 uur 's avonds, komen ze vrij - in maart was dat in verband met verschil in zomertijd om 7 uur- , dan moet je direct drukken op de eventueel vrijgekomen permits. Als je door komt, dan kom je op de site met het videofilmpje terecht; niet gaan lezen maar direct drukken dat je het gezien hebt en als je dan geluk hebt, dan kom je op de site waarop je de boel kan vastleggen.Als je nog steeds geluk hebt, en ze zijn nog steeds vrij, dan kan je creditcard gegevens invullen e.d. Zorg er wel voor dat je creditcard gegevens dan wel bij de hand hebt, want de reservering komt pas op je naam te staan als dit proces succesvol is doorlopen. Ik heb wel eens een keer een bericht op een Duits forum gelezen van iemand die bezig was met het invullen van zijn creditcard gegevens en toen er alsnog uitgegooid werd.
Kortom, de kans is klein maar niet geschoten is altijd mis. Succes ermee.

Martin
twentefan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door twentefan »

Ons huis, voor 4 nachten, staat op 300 meter van het kantoor voor de Wave permits. Vanochtend een eerste poging gedaan. Er waren 99 mensen(minder dan de voorgaande dagen volgens mijn buurman die voor de 3e keer meeloot). Als er 5 mensen zijn uitgeloot hoor ik mijn nummer en dus kunnen we morgen alle 4 naar de Wave. Ik ben benieuwd.
Er werd geadviseerd om een gallon water/pp mee te nemen en aangezien ik pakezel ben, zou ik 14 kilo in mijn rugzak moeten stoppen?? Mijn dochter zat vanochtend al te klagen voor het kleine stukje naar de Waterhole slot canyon, dus zal morgen wel mopperen.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gefeliciteerd!
Wij hadden ook ongeveer een gallon mee denk ik, maar wel eerlijk verdeeld. :wink: Vergeet ook vooral niet om veel te eten.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Proficiat en geniet met volle teugen van deze onvergetelijke dag. Vergeet zeker niet om ook verder te gaan dan enkel The Wave, het ganse gebied is van een ongeziene schoonheid :thumbup: . Op 1 april ll moesten wij vooral zorgen dat we goede bescherming hadden tegen de soms stormachtige wind. Dit in combinatie met fijn zand... :o .
Zeker ook voldoende inwrijven tegen de zon. Wij waren onze kuiten vergeten en dat hebben we de volgende dagen goed gevoeld...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

gelukzak!!!! ook wij hebben ter plekke meegedaan met de lottery en werden nog maar eens teleurgesteld.
Ons alternatief (Coyote buttes south) was trouwens PRACHTIG en onze gids troostte mij dat de Wave overrated is in vergelijking met bvb CBS... toch had ik het graag met eigen ogen gezien...
Het ter plekke loten is trouwens een oerstom system, nu ik het zo zelf heb meegemaakt, een echte klucht hoor. Wat mij betreft mogen ze alles on line regelen, ofwel gewoon één simpele loting zonder bla bla bla (waarbij alle deelnemers aanwezig moeten zijn) de ochtend zelf of zo. Nu heb je mensen die dagen in Kanab kamperen op hoop op een permit...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:toch had ik het graag met eigen ogen gezien...
de foto's van de hike naar The Wave staan net online op onze blog (1 april) :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wrijf het ze er nog wat verder in ;)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee hoor, dat is wel het laatste wat ik in gedachten had... Gewoon laten meegenieten van een onwaarschijnlijk mooi gebied :thumbup: .
twentefan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door twentefan »

Het was van een overweldigende schoonheid.
Achter de wave was het inderdaad ook best mooi, maar als je dan net de wave gezien hebt, weet je het toch niet op waarde te schatten.
Er was een Belgische toerist(die gisteren de laatste permit kreeg) die er vanochtend al om 6:00 was en daarna met zijn 4*4 ook nog naar White Pocket zou gaan.
Hij zal ze goed kunnen vergelijken. De rest van het gezin had sowieso geen zin meer, maar ik had met mijn Tahoe ook niet naar White Pocket durven rijden.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

na een bijzonder moeilijke selectie uit honderden foto's staat onze dag in/rond The Wave volledige online (1 april).
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Veel prachtige foto's hoor. Ik hoop er ook eens naar toe te kunnen gaan.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wauw, prachtig Kalaman! Ik hoop er toch ook eens te geraken! :thumbup:
Ook de omgeving is zo mooi.

Vraagje over foto 113 (als je de slideshow gebruikt): kan je daar helemaal tot beneden wandelen? Want je ziet daar echt goed al die ronde rotsen, kronkelend door het landschap.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Stan en Doockles.

@Doockles : ja hoor, je kan helemaal via deze wash terug naar The Wave. Wij hebben het echter niet gedaan omwille van de, bij wijlen, striemende wind. We zagen in die wash het zand rondkolken en wij zijn daar maar wijselijk boven gebleven :wink:.
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

raad eens wie er om 20u stipt voor zijn PC zat - kredietkaart in de hand ... en geheel toevallig waren er op de dag dat ik van Page naar Bryce ga 5 vrije plaatsen :D :D :D

ik zag wel dat er een drop down keuze was voor entry trailhead dat standaard op Wire Pass staat ... aangezien het de bedoeling is zo snel mogelijk door te klikken heb ik de andere keuzes niet bekeken en het zo laten staan ... mag ik hopen dat dat een goede keuze was?

Congratulations!!

You are almost ready to enjoy the wild and scenic Coyote Buttes North area of the Paria Canyon--Vermilion Cliffs Wilderness. Once you have received your permit by mail, you are set for a great time of outdoor adventure! We hope you enjoy your public wilderness lands!

Your receipt: (This is not your permit, but it is for your records.)

Area: Coyote Buttes North
Hiking Date: August 26, 2013
Entry Trailhead: Wire Pass
Exit Trailhead: Wire Pass
Group Size: 2
Laatst gewijzigd door Patmanzzz op 16 mei 2013, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fooy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Fooy »

Gefeliciteerd! Super gaaf!!!

Ik zat er ook om 8 uur de dag dat wij zouden gaan kwam niks vrij maar de dag er voor wel 5, ik dacht probeer ik dat!
gooi ik wel wat om in het schema.....ik wist ook niet met die wire pas maar dacht zal het ook maar laten staan....toen kwam de vraag iets met vehicle...ik denk wat vul ik daar in godsnaam in..wist jij dat wel? maar uiteindelijk was ik toch niet snel genoeg denk ik en net voor dat je bij de betaalgegevens komt kreeg ik de melding helaas....er zijn geen tickets meer...

Groetjes Jacqueline
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Yes yes yes! :thumbup: :thumbup:
En ja hoor, het is de Wire Pass Trailhead. Zo zie je toch maar weer dat iedereen kans maakt :clap: .
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

ik had de Google Chrome autofill opstaan en voor "vehicle" (licence plate) heb ik even op het vraagteken moeten klikken om te weten dat ik "rental" moest invullen en daarna ook nog vergeten aanklikken "I have read and accepted...." en dan 2 keer nog zandlopertje tijdens doorklikken maar toch gelukt! de nanoseconde dat ik de kalender kon bekijken :D , zag ik dat er weinig vrije plaatsen waren ... een 8 tal bij wijze van spreken waarvan 5 op "mijn" datum ... how lucky can I be ... :mrgreen:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Patmanzzz schreef: how lucky can I be ...
ik garandeer je dat je je op 26 augustus "very lucky" zal prijzen :wink: .
Ben benieuwd wat de temperaturen dan gaan zijn..in elk geval gallons en gallons en gallons water meenemen...
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Helaas geen The Wave voor ons dit jaar.
Your unsuccessful lottery application was for:
Area: Coyote Buttes North
Number in group: 2
Requested Dates: 9/21/2013, 9/22/2013, 9/22/2013
Evelien.
Amerikakenner